Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Tényleg betilthatja a TP-Linket az USA
- Vivaldi (böngésző)
- Netflix
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amazon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
fonok87
aktív tag
válasz Dare2Live #7006 üzenetére
Ettől a videótól most "megnyugodtam", köszi (2015-ös Carens 1.6 GDi)
Egyébként is gondoltam rá, hogy bele kéne kukkantani a motorba, mert hogy az olajat épp nem eszi, az egy dolog. De ha vizuálisan meggyőződhetnék a kokszolódás mértékéről, az azért biztosabb lenne. Én még időben vagyok a videó szereplőihez képest, 90k km van az autóban. Gyertyát cseréltem tavaly. Látszani nem látszott semmi a régin, de simább lett az alapjárat. A régi gyertyák csúcsai közel sem néztek ki olyan szarul, mint a videóban.
Az edigiek alapján elgondolkoztam a motorolajon. A most használt Shell Helix Ultra Profesional AF 5W30 A5/B5 az API SL-t tudja. Egy gyors guglizással talált táblázat szerint ez 2004-es vagy régebbi motorokhoz ajánlott, illetve Te is írtad, hogy legalább SN+ kéne.
Még egy kérdés: kinek mi a véleménye, tapasztalata arról, milyen benzint érdemes tankolni? 95/E10 sima, prémium, vagy 100-as, E5?
Én azt vettem észre, hogy valamivel kevesebbet fogyaszt a 100-asból (annyival pont nem, hogy ugyanannyiba kerüljön egy km-re). A Speedzone videóban is említik, hogy az etanoltartalom okozhat problémát. Valószínű, hogy megéri a minimális plusz költséget az E5? Gondolom a prémium benzinben az adalékok is jobbak.Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
Hali.
Manuális vagy automata? Váltóolaj csere egyébként nem árt egyiknek sem szerintem. Én lecseréltem 85k km körül (Carens 1.6 GDi manual), csökkent a fogyasztásom és enyhült az a probléma, hogy 3-asból visszakapcsolva a 2. fokozatba nehéz betenni a váltót. Ha van időd és affinitásod rá, érdemes saját kezűleg, jóval olcsóbb lesz.
A többire már válaszoltak mások is, de azért leírom az eddigi tapasztalataimat:
Olaj: Apámnál az 5W40 félszintetikus olajat elkezdte enni. Tavalyelőtt én 5W30 A5/B5-re cseréltem, az nem ízlett neki annyira egy év, ~8k km, 4-5 dl fogyott. Sok város, ráadásul rövid távok, így évente cserélem. Kia ajánlott olajai ebbe a motorba: 5W30 A5/B5, 5W40 A3/B4, 5W30 C3. Korábban kiírta az oldal melyiket milyen felhasználásra ajánlja, de ez most eltűnt. Írtam TC-n az olajdokinak, h szerinte melyiket, ha kapok választ belinkelem ide. De a Shell Helix Ultra 5W30 A5/B5 jónak tűnik.
Koksz: beszéltem a Kia Lurdyval, hogy kéne-e diózni. Kolléga segítőkész volt, elmagyarázta, hogy az félmegoldás, motorgenerál kell, amit tuareg85-nek is csináltak. Röviden, a baj az h nem csak a hengeren kívül, de belül is lerakódik a szmötyi. Azt ajánlotta, hosszabb utakon nézzem az olajfogyasztást, ha jelentkezik / megnő, akkor vigyem motort pucolni.Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
Köszönöm mindkettőtöknek, utánuknézek.
Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz drsanya #6069 üzenetére
Tudsz esetleg ajánlani szerelőt a diózáshoz (Budapest, környéke)? Én még nem néztem utána, de lassan minimum bele kéne kukkantani a szívósorba. 90e km, 90% város...
Hogy melyik motorolaj márka/gyártó, az szvsz majdnem mindegy. Ha jól sejtem, mindegyik valamire való gyártó megfelelő minőséget állít elő, ami ha teljesíti az autógyártó előírásait, akkor jó lesz a motorba.Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Mr.Hardver70 #6061 üzenetére
Hali. Nekem is 1.6 GDi van, Kia Carens (az a 7 személyes egyterű). Ahogy fentebb írták (#6064 drsanya), ekkora kasztnihoz picit gyengusz ez a motor, sokat fogyaszt, főleg hogy én szeretek dinamikusan közlekedni. Városban sok gyorsítás, lassítás a nagy súly miatt eszi a benzint (és a fékbetétet), pályán meg egy vitorla, ott amiatt zabál. És kokszosodhat mint minden direkt befecskendezéses, Kia-Hyundai vonalon volt itt már sztori, hogy 100e km körül pucolni kellett.
#6065 esbii22:
A gyártó háromféle olajat is ajánl ehhez a motorhoz, különböző szempontok szerint: takarékos fogyasztás, minimális kopás, maximális teljesítmény. Az A5/B5 és a C2 is rajta van a listán. Linket nem tudok ezen kívül, mert az itt említett olajválasztó alkalmazás kb fél éve egyszerűen eltűnt a honlapról De én abban láttam a fentebb leírtakat.
Ha egyébként valakit érdekel, nekem a Shell Helix ultra A5/B5 vált be. Előtte a félszintetikust ette mint a cukrot, mióta ezt tavaly beletettem nem fogyott észrevehető mennyiség. A kézikönyvön rajta van, hogy a Kia a Shell Helixet ajánlja. Ez a tapasztalat nekem azt mondja, hogy nem csak azért, mert szponzorTruss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
Az én eddigi tapasztalataim alapján az ilyen kategorikus kizárások nem működnek, mert a végén nem marad semmi Ha egy típus megtetszik, annak a konkrét évjáratnak kell utánanézni, milyen kockázatai lehetnek. Szerintem nem létezik 100%-osan "biztonságos" vétel. De ha ragaszkodsz ehhez a vonalhoz, vegyél Hondát
Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #5853 üzenetére
Bocsánat, nem néztem be ide egy ideje.
Carens 1.6 GDi, 8 éves, 86e km. Dare2live linkelt egy sztorit korábban amikor a kokszolódásról kérdeztem meg a fogyasztást sokalltam. Ott kuplungot is cseréltek hasonló korú benzines Kiában 100e km-nél. Annak nem álltam neki mert nem érzem hogy kéne, szépen középtájon fog, nem csúszik (a szívósort viszont meg kellene nézni).
A váltóolaj csere meg nem sokkal bonyolultabb mint a motorolaj. Azért pumpa vagy cső és tölcsér kell hozzá, mert vízszintes a betöltő nyílás és nem lehet odaférni a flakonnal. Hidegen és melegen is szépen jár a váltó, könnyebben mint előtte. Volt, hogy 2est nem vette be, hidegen és melegen is előfordult, ez megszűnt.Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #5851 üzenetére
Én is a ghme termékkódost kerestem, mert azt írja a szerviz kézikönyv, de nem volt sehol, így beletettem azt amit a Shell oldala ajánlott. Egyelőre működik Szerintem, ha már csereérett, sokkal jobb a gyáritól kis mértékben különböző, mint a régi. Nekem legalábbis irtózatosan nézett ki amit leengedtem... Most fimabban jár a váltó és csökkent a fogyasztás is.
Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Dare2Live #5615 üzenetére
Hali. Jár egy sör Ez volt az a válaszod, amikor felírtam a váltóolaj cserét, pedig a "Severe condition" táblázatot nézem a szerviz útmutatóban, és az is csak 10 év / 120e km-nél írja. Nekem a 8 éves kocsiban alig van 85k+ de kicseréltem. Jó 10-15% fogyasztás javulást eredményezett
Amit leeresztettünk belőle zavaros rozsdabarna volt, nem tudom mi volt benne de a színe alapján vizes lehetett.Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz drsanya #5763 üzenetére
Köszi Neked is a választ, most már tényleg úgy tűnik, hogy a fogyasztásom ennyi marad, bármit csinálok. Ettől függetlenül azért kíváncsi vagyok, hogy néz ki a motor belülről, mert múltkor az ilyen irányú kérdésemre rögtön linkelt vki egy rémtörténetet 100e-t futott GDi motorral: koksz tisztítás, váltólaj csere, kuplungcsere. Kuplungot szerintem megúszom, mert eléggé szépen, lent fog, nem tűnik kopottnak. Viszont a váltóolaj már úton van, meg még a nyáron elviszem valahova, ahol belenéznek a szívósorba (gondoltam megoldom magam, de nagyon szét kell hozzá kapni a motort, legalábbis az én rutinomhoz mérve).
[ Szerkesztve ]
Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz kisza25 #5759 üzenetére
Fuh, hát akkor ez ilyen. Köszi. Egyébként észrevettem én is, hogy egy nagy vitorla ez a kasztni, autópályán nagyon lehet érezni, ha fúj a szél. És ott se nagyon akar 9 alá menni a fogyasztás... Kollégám Ceedje meg 150el is 7-8 között eszik pályán.
Truss me, I'm an engineer.
-
-
fonok87
aktív tag
Sziasztok!
Lehetséges, hogy 90e km körül (főleg város) már kormosodik az 1.6 GDi? Szerintem sokat fogyaszt (volt hogy 12 l fölé ment, azért annyira nem nehéz a lábam), és időnként egyenetlen az alapjárata. Van filléres kínai endoszkóp kamerám, azzal vajon le tudom ellenőrizni, vagy úgyse látok semmit?Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Dare2Live #5587 üzenetére
Olaj volt majdnem 16e - Gyári ajánlás szerinti Shell Helixet vettem bele, meg tartalékot, mert faterom tavalyelőtt még azzal vitte szervizbe, hogy fogyasztja az olajat. Azóta nem fogyasztja És eggyel többet mert emikor vettem nem emlékeztem hogy mennyi kell bele szóval 5l-t vettem, de 4 elég lett volna (csak literesben kaptam amelyiket kerestem)
Szűrők összesen ~15e - Bosch mind (többi se sokkal olcsóbb): olaj, pollen, levegőszűrő (8-2-4 ezrek)
Ami nem feltétlenül ide tartozik, az a csomagtér teleszkóp, mert hidegben már a fejemre esett - 10e volt egy pár. Nemigen találtam olcsóbbat, de pl. az előző kocsihoz vettem olcsót, cseréltem is megint elég hamar.
Fékolaj volt kb 4e.
Nem akartam túl sokat spórolni semmin, mert már többször jártam úgy, hogy az olcsóbb végül drágább (ld csomagtér rugó). Motorolajon lehetett volna faragni 6-7 ezret ha nem a drágát veszem és fölösleget nem, fékolajon 1-2-t, szűrőkön is talán 3-4 ezrest, ha ezt összeadjuk 12-nek és levonjuk a teleszkóp 10-esét ami eseti dolog volt... igazad vanTruss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
Akkor mondok valami megnyugatót Nekem ~55e volt az időszakos szerviz - úgy, hogy magamnak csináltam és a műhelybérlés egy tizes volt, tehát kb. 45e az anyag. Olaj- pollen- és légszűrő, motorolaj- és fékfolyadék-csere (meg kerékcsere, de az légkulccsal 3 perc és most nem volt rajta anyagköltség). 7 éves Carens, 1.6GDi.
Vegyük hozzá az utóbbi 1-2 év energiaárait, meg az inflációt; aminek egyik eredménye, hogy növeli a béreket. Már mennyiben nem akarod, hogy a normális melósaid továbbálljanak. Szóval hiába szerez be olcsóbban egy szakcég sok mindent, hamar összejöhet egy százas egy sima tizenötezres szervizre. Plusz jobb esetben garanciát is vállal, szóval annak a kockázata is beépül az árba, hogy esetleg ingyen újra kell csinálni valamit. Én most csak magammal üvöltözhetek, ha csikorog a fékem vagy akármi más történik az én kontárkodásom okán.Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Neked Az #5403 üzenetére
Bocsánat, ha nem voltam egyértelmű, a kérdés az volt, hogy hosszanti sín van-e. Közben gyors gugli képkereső megmondta hogy nincs, másik gyors guglizás meg hogy a Thule Venga tetőcsomagtartója a szélébe kapaszkodós fajta. Na ez az amiből túl olcsót/vacakot nem vennék, mert ha nem jól illeszkedik azt sztem könnyen a fényezés bánhatja.
A csomagtartóra szerelhető dolgokkal kapcsolatos problémákat teljesen meg tudom érteni (nem lennék a helyedben amikor kiderül, hogy a kedvenc kisautó/plüssállat/játékakármi a csomagtartó legaljára került és már biciklik vannak a csomagtérajtón )
[ Szerkesztve ]
Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Neked Az #5401 üzenetére
Szia.
Használtat venni a szokásos helyeken tudsz, FB marketplace, jófogás, esetleg hardverapro egyéb szekció. A kérdés az, hogy 1, tetősín van-e a kocsin? 2, márkán belül univerzális-e a tetőcsomagtartó?
- igen/igen: nyertél, bármelyik megfelelő évjáratú KIA tetőcsomagtartót veheted
- igen/nem: majdnem akkorát nyertél, megfelelő évjáratú Venga tetőcsomagtartó kell
- nem/x: ezzel lehet gond, így a következő kérdés hogy rögzítőpont van-e a tetőn, és/vagy értelmes áron lehet-e kapni gyári rögzítősínt. Ha egyik se, akkor csak az a fajta tetőcsomagtartó jön szóba, ami oldalról kapaszkodik a tetőbe. Én ezeket személy szerint rühellem, mert csomószor nem lehet tőle normálisan becsukni az ajtókat, és szvsz sose lesz olyan biztonságosan rögzíthető mint amit sínre teszel vagy direktben a karosszériához csavarozol.Márkákról annyit, hogy van a Thule, ami az egyik legjobb és ezt az ára is mutatja... El kell dönteni mennyit fogod használni, mert általában megéri többet fektetni ilyesmibe. Főleg, ha sok km-re/alkalomra kell. Az olcsókat is lehet úgy rögzíteni hogy ne repüljön el, inkább abban szokott különbség lenni, mekkora szívással jár fel/le szerelni. Én egyébként úgy láttam, Thule használtan is tartja az árát, viszont nehéz is durván lelakni
Én a helyedben, ha csak a bicikliszállítás a megoldandó feladat, utánanéznék a hátsó ajtóra / vonóhorogra szerelhetőknek is. Annyi hátránya van ezeknek, hogy pl a síboxot nem tudod rátenni . Cserébe nem emeli meg annyira a súlypontot, és a légellenállást is csak minimálisan. Ha nincs vonóhorog, szerintem egy bármilyen olcsó utángyártott darab jó lehet arrra, hogy kerékpártartót tegyél rá.
[ Szerkesztve ]
Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Tyler Durden #5376 üzenetére
Megvan a szükséges akkreditációjuk, igen.
Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Tyler Durden #5372 üzenetére
Két Kia van a családban, ide hordtuk (meg az enyémnek az előző tulaja is): Független Kia szerviz Lurdy
Neked kicsit messzebb lehet, de szüleim a 11. kerületből, sógorom a Moszkva tér mellől, akitől a Carenst vettük ő pedig Tárnokról is oda ment vele.
Pappasról anyit tudok, hogy ha ott veszel autót, az a drágábbak közé tartozik, pl. sógoromék a Gablininál vették a kocsit Gödöllőn, sokkal olcsóbban. Gondolom a szervizdíjaik is magasabbak, szerintem inkább a Mercedesekből élnek.Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Dare2Live #5357 üzenetére
Kifutottam a szerkesztési időből mire ezt olvastam, de engem is érdekelt, mi ez a kormánycsillag, mert sokat megyek városban (kilométerben a futás fele-fele kb, időben 90% város, hidegen...)
Kis keresgélés után meg is találtam, csillag alakú rugalmas szilent (vagy ~szerűség). Ezt a videót láttam róla, azt hiszem közérdekű lehet:
https://www.youtube.com/watch?v=6i4zwfRut0k
Nem néztem végig, ha valamit nagyon gányol, ne engem verjetek megLényeg: a videón nem látszott, hogy nőtt-e a holtjáték, de az hallatszott, hogy mindkét irányban hangja volt, kattogott a holtjáték-tartomány szélén.
[ Szerkesztve ]
Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz fonok87 #5311 üzenetére
A segítségeteknek és a guglinak hála, sikerült eldönteni a módszert:
- szereldmagad műhely van a szomszédban, jól fel van szerszámozva és szívesen dolgoznék magam a kocsin
- nem tudom van-e szuperkompjúterük ami kezeli a Kia ESP-t, de tudom, hogy van fékfolyadék teszter; ha cserélni kell majd rákérdezekAmit még ki kéne találnom:
1./ Szelephézagra azt írja a nagyonokos kézikönyvem, hogy 100e km vagy 6 év után ellenőrizni kell, de ha jól látom eléggé legózós, rámenne egy napom. El tudom valahogy dönteni, kell-e vele időt töltenem? Hangja szép.
2./ Ellent is mondok a fentinek ~2500-as fordulat körül olyan hang hallatszik a motortérből, mintha valami vékony lemez rezonálna, de csak terhelés alatt hallom, és elég szük fordulatszám tartományban. Tapasztalt valaki hasonlót, vagy egyedi eset és kinyomozandó?Truss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
válasz Dare2Live #5314 üzenetére
Köszönöm neked is.
A jó hír: találtam szerviz útmutatót az én autómhoz, szép részletes A rossz hír: fékfolyadék cserénél azt írja, ha ABS-es, rá kell kötni számítógépre és ott kiadni a parancsot hogy az ABS motorjával csinálja meg a légtelenítést, hogy az ABS meg az ESP rendszere is jól legyen légtelenítve. Lenne egyébként affinitás magam csinálni mindent, de 100k-ért találtam kütyüt, hely sincs megfelelő (jó lenne egy akna, de garázs sincs, van 2 bakom oszt kész), és az időm is véges...
Valószínűleg a kedvenc szervizem lesz. Majd megemlítem nekik hogy nézzenek rá amire szerintük kell, mert ha jól tudom minden löttyöm gyáriTruss me, I'm an engineer.
-
fonok87
aktív tag
Sziasztok.
Úgy látom éppen olyasmiről megy a diskurzus amit kérdeznék, legalábbis kapcsolódik
Van egy Kia Carensem. 2015-ös 1.6GDi, ~8200 km-t futott. 7 év garancia volt rá szokás szerint. Kilométerre még nem, de dátum szerint májusban esedékes a következő időszakos szerviz. Év végén meg a műszaki vizsga.
Ti mit tennétek a helyemben, hogyan intéznétek? Nyilván legalább 2 féle vélemény van a témában, de szeretném ha páran kifejtenétek az állaspont.
- Márkaszerviz. Van egy "független Kia szerviz" alnevet használó műhely tőlem kicsit messzebb de nem vészestávolság. Míg garanciális volt az autó, oda hordta az előző tulaj és mi is. Nem volt semmi gond az áron kívül. Legutóbbi egy soron kívüli szerviz volt tavaly, mikor édesapám megvette a kocsit - olaj- és olajszűrő csere, pollenszűrő csere, kis takarítás a motortérben - 75k. Gondolom tavaly óta nem lett kevesebb,
- Van egy nagyon jó autószerelő a közelben akiben bízom is - még nem vert át (vagy nem vettem észre tehát jól járt mindenki), látszik h értenek hozzá és sokszor kapok tanácsot amiből látszik h nem a lehúzásra mennek. Nem tudom náluk mibe kerülne, nyilván ő is pénzért dolgozik.
- Megcsinálom én az egészet, ha tavasszal kereket cserélek úgyis emelgetem a kocsit és le lesz véve a kerék. Ami biztos kell: motorolaj és szűrője, fékbetétek, pollenszűrő. Fékfolyadék szervizkönyv szerint még gyári, tehát esedékes lehet; mit gondoltok? Hűtőfolyadék nem tudom mikori, majd megnézem, de lehet jobb a csere.
Ami nekem nincs: öteltem, hogy mit és hogyan kellene még átvizsgálni, rendes OBD olvasó, autószerelés speciális szerszámai (vagy fölösleges pénz ). Ami van: tartóbak, általános szerszámgépek és kézi szerszámok, kedv az autóval legózni.
Érdemes lehet inkább megcsinálni amit könnyen tudok, majd elvinni egy szervizbe hogy vizsgálják át?
szerk.: Baja nincs a kocsinak. Motortér száraz, relatíve tiszta. Jól megy, fékez, kanyarodik, hűt, fűt, zenél . Általánosságban nem tapasztalható hibás működés vagy zaj.[ Szerkesztve ]
Truss me, I'm an engineer.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mikrotik routerek
- World of Tanks - MMO
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
- Skil Red 9320 sarokfűrész
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest