- iPad topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Házimozi belépő szinten
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frozzy
őstag
A debreceni bolt ahol jártam és ajánlgatták az ms energy-t végre csinált egy kisebb videót róla. (Semmilyen más angol vagy magyar nyelvű video nincs).
Mit gondoltok tényleg ennyire jó lenne mint ahogyan beharangozzák? Tényleg jobb a dobfék rollereken? Bár ami érdekes asszem valamelyik oldalon láttam, hogy plusz pénzért lehet “upgradelni” tárcsákra akkor csak nem lehet annyira jó..
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31856 üzenetére
Teljesen tökmindegy, hogy mit írok, belemagyarázol itt mindent, meg az ellenkezőjét is.
Annyira félreviszed a beszélgetést, hogy az embernek elmegy a kedve a reagálástól.Attól, hogy te nem értesz egy kifejezést, amit szlengként használok, nem kell lecserélni. nyektetni = erőltetni az adott eszköz működését, akár a tűréshatárain túl, szándékosan
A minimális sebességgel kapcsolatos előírás semmilyen kapcsolatban nincs a témával. De ha már idecitáltad, arra vonatkozik, hogy sík úton mennyit kell tudnia minimum: ettől még egy komolyabb emelkedőn igenis akadályt tud képezni. Nem véletlen van ezeken a szakaszokon kapaszkodósáv kialakítva/a belső sávokban kötelező legkisebb sebesség.
Nem az a megtévesztés, amit a vásárló gondol bele termékbe.
Ha azzal reklámozza, hogy ezt vedd meg, ez felmegy hihetetlen meredeken is, cserébe a tesztelési metódus annyi, hogy nekifutásból pár métert épp meg tud tenni az számomra kimeríti a megtévesztés fogalmát. Persze, lehet tolni a felelősséget a vásárlóra, hogy ők azt nem is úgy értették, apróbetűs részben kifejtették, hogy valójában mit tud. Ez a vicc!
És ha beszélni kicsi magyar, akkor ami vicc, az nem feltétlen vicces. Tessék jól érteni. -
Hieronymus
veterán
válasz
DigitXT #31855 üzenetére
általános dolog rollereken, hogy van 1, 2, 3 fokozat
Azok nem fokozatok, hanem profilok. A maximális sebességet és/vagy a maximális nyomatékot (áramerősséget) állítják be.
A félreértések elkerülése végett érdemes a megfelelő szavakat használni.Amit pedig írsz, hogy max. 2 percig: ki méri? Mi korlátozza le a további túlterhelést, ha nincs hőmérő a motorban?
Minden gyártónak lennie kell kutatás+fejlesztés részlegének. A kisebbeknek inkább csak a fejlesztési részlegük van. Nekik kell a teszt példányokat tervezni, megépíteni és tesztelni. Az odáig "rendben" van, hogy egymás ötleteit nyúlják le. De pontosan meg kell érteni, mikor miért és mit csinál az ellopni szánt termék vagy részegység. Ha nem értik akkor az ki kell derülnie. Lehetőleg a nulladik sorozat legyártása előtt.
Ebben az időszakban kell optimalizálni a gyártást. Nem rakok hőmérőt a végleges termékbe, de a teszt sorozatokban rakok. Meg tudom határozni a környezeti paraméterek alapján a terhelhetőséget. A sebesség meghatározásához tudni kell meghatározni az időt, (Az időegység alatti tengelyfordulatok száma pontosan határozza meg a sebességet.) Táblázat szerűen lehet határozni. Ha én tervezném, akkor sem kerülne hőmérő a motorba. Egy bimetálos hőkapcsoló megoldja a motor vészleállítását. Sőt a túl meleg motor újbóli indítását is akadályozza. Ezt legalább nem lehet szoftverből módosítani.
(Életem első munkahelyén hasonló részlegben dolgoztam.)Ez csupán annyi, hogy a gyártó bízik benne hogy nem fogod
nyektetninyekkenni, mert előbb esel vele pofára, ha már szinte megáll az emelkedőn.Magyarországon nem sok ilyen emelkedő van.
Nyilvánvalóan ez hibás stratégia a gyártó részéről. Ha elsőre nem nyekken nem, 2-4. alkalommal meg fog nyekkenni. Amikor elkezd a tekercsek lakkozása lepattogni, megállíthatatlan a degradáció.De az hogy lendületből mire jut fel éppen, az vicc.
Ezt a viccet mechanikának hívják. Az autók esetében is könnyen előfordulhat. Sík és sikós úton a fronthajtás előnyösebb. Emelkedőn a hátsó kerekek hajtása a jobb.
Az összkerék hajtás minden esetben komoly előny.De az hogy lendületből mire jut fel éppen, az vicc.
Igen ezért olyan vicces a KRESZ. Van például minimális sebességre képesség előírás. Például az autópályák használata esetében. Amelyik jármű képes elérni a kötelező sebességet, az nem fog akadályt képezni az emelkedőn.
Ma már nincs komoly jelentősége. De a háború után sok jármű volt forgalomban, amelyiknek gondot okozott egy tartósabb és erősebb emelkedő.A vásárló megtévesztése kategória.
A vásárló megtévesztése az, ha a jármű képtelen teljesíteni a megadott paramétereket. Nem az a megtévesztés, amit a vásárló gondol bele termékbe.
A rollerek esetében nem vagyok biztos abban, hogy erre kialakított kötelező szabályozás már létezik.Az autók esetében teljesen azonos tesztpálya körülmények között kell megadni a jármű képességéinek paramétereit. Nyilván a valóságban nehéz elérni az elméleti fogyasztási értékeket vagy az egy tankolással leutazható kilométereket. Ma már sokkal nagyobb a forgalom, mint amikor a tesztpálya előírásait megalkották.
De összehasonlítási alapnak még ma is jó.A Kínai gyártók automatikusan a kínai előírás szerinti értékeket akarják megadni, ami megengedőbb mint az európai előírások. Ezért fordulhat elő, hogy egy roller papíron rosszabb mint a másik. A valóságban mégis jobban teljesít.
Például ezért is van jelentősége ennek a topiknak. Ha valaki információt akar szerezni itt megtalálhatja.
És ezért lenne szükség egy jó összefoglalóra a topik elején, hogy ne kelljen több tízezer hozzászóláson átrágnia magát.
-
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31854 üzenetére
Megint félreéred amit írok, szerintem már csak a kötekedés kedvéért. Senki nem beszélt nyomatékváltóról... Ellenben teljesen általános dolog rollereken, hogy van 1, 2, 3 fokozat. Xiaomi esetében még neve is van, más gyártóknál csak a számok. Ezek a fokozatok épp arra vannak, hogy különböző felhasználási körülményekhez alkalmazkodjanak... És igen, emiatt különböző sebesség- és áramkorlátok vonatkoznak rájuk. Egyikben talán kibírja a végtelen hegymenetet, másikban meg nem. Amit pedig írsz, hogy max. 2 percig: ki méri? Mi korlátozza le a további túlterhelést, ha nincs hőmérő a motorban?
Ez csupán annyi, hogy a gyártó bízik benne hogy nem fogod nyektetni, mert előbb esel vele pofára, ha már szinte megáll az emelkedőn. De az hogy lendületből mire jut fel éppen, az vicc. A vásárló megtévesztése kategória. Lásd arra számítanak a leendő tulajok hogy "hegymászó" lesz.
Ui: milyen versenyek? Komolyan ennyire nem beszélni kicsi magyar, azért mert kint élsz?
A versenytechnika egy poén, ott van mögötte a smiley is. Persze vannak rollerversenyek, tiszta sor, bár azokkal pont nem emelkedőket másznak meg, hanem síkon kergetőznek... -
Hieronymus
veterán
válasz
DigitXT #31849 üzenetére
Minden más esetben a gyártó hibája lesz, de pláne hogy feltételezéssel él, nem mér!
Nem egészen.
Ha én vagyok a gyártó, akkor tudom tesztelni, hogy mekkora hőmérsékleten, mekkora energia befektetés, mennyi ideig nem tesz kárt például a motorban.
Például 45 fokon, 600W, 3 perc. Ha megadom erre irányelvnek 2 percet., akkor nem lehet nagy baj. Ha valaki kiüti a beállítást, nem a gyártó baja.Normálisan használva a nevesebb gyártók rollerjeinek motorját nem hiszem, hogy meg lehet égetni.
Vagy miért mentél 3. fokozatban fel a hegyre, amikor a kézikönyv szerint azt csak 2. fokozatban bírja a versenytechnika.
Szalmabábút állítottál.
Egyrészt a rollerek esetében nincs nyomatékváltó. Szükség sincs rá.
Másrészt belsőégésű járművek esetében a gyártók nem adnak sebességi fokozat előírást.
Ezek a motorok nagyon szűk fordulatszám tartományban nyújtanak nyomaték maximumot. Sebesség és motor fordulatszám függő az optimális fokozat kiválasztása.
Harmadrészt a versenyekre ezeknél a járműveknél sem ad garanciát.Ugye, mi sem a versenyekre tervezett rollerekről beszélgetünk.
-
Bella80_
tag
válasz
Thunderzolee #31852 üzenetére
Köszi akkor ezek szerint már egyikbe sincs, kár, van xiaomi mi pro 2 rollerünk abban még van szerencsére.
-
válasz
Bella80_ #31850 üzenetére
Szerintem egyikben sincs.
Kérdezd végig a roller szervizeket, h melyik rollerekbe tudják beletenni szoftver-módositással.
Segway F2 sorozaton megoldható például, de Xiaomikat nem tudom hol csinálnak. Az ötös sorozatú Xiaomikhoz pl biztos, h nem lesz egyhamar, túl új rollerek azok még. -
válasz
Emunem #31848 üzenetére
Az F3 még csak most jelenik meg, annyira új, ezért nem tudod kipróbálni. Előrendeléssel lehetett megvenni inkább csak, akik online rendelték meg, már megkapták.
Sajnos ez ilyen.A 80kiló rendben van, ez nem extrém súly.
Az osztrák helyzettel meg ezek szerint tisztában vagy, ez így rendben van.
-
Bella80_
tag
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy melyik rollerben van még benne a tempomat szabályozás? Xiaomi 5 vettem abban nincs és borszasztóan zavaró. -
DigitXT
félisten
válasz
Hieronymus #31847 üzenetére
Félreéred a dolgot... Ha egy motor névleges teljesítménye 350W, akkor annyit kutya kötelessége kibírnia, erre jár a garancia... Ellenben, ha a gyártó egyébként csúcsban bármikor ráereszt 600-900W-ot, feltételezve, hogy az úgyis csak rövid ideig megy rá, tekintettel arra, hogy ha felgyorsult a roller, fizikailag nem lesz képes (a BEMF miatt) továbbra is ugyanennyi teljesítményt felvenni, az is túlterhelés.
Ha valaki mondjuk megpróbálkozna egy hosszabb emelkedőn felmenni, hiszen azt állítja a gyártó, hogy minden további nélkül képes erre a termék, viszont ezzel megsüti a tekercset, abból garanciális probléma lesz. Programozható vezérlő esetén rúghatja le a felelősséget, valami olyan dumával, hogy minek piszkáltad. Vagy miért mentél 3. fokozatban fel a hegyre, amikor a kézikönyv szerint azt csak 2. fokozatban bírja a versenytechnika.
Minden más esetben a gyártó hibája lesz, de pláne hogy feltételezéssel él, nem mér!
Megjegyzem, a tuning finomhangolást jelent, éppenséggel lehet optimalizálni még a szentnek tartott gyártói beállításokon is, az adott felhasználó igényei szerint. (Lehet fogyasztás csökkentés is a cél. Bár általában a teljesítmény növelésére értjük.)
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
- én a sima F2 Pro-ról, ami E jelzésű. (igen, a D jelzésűt kerülöm, mint a fene, tudom mivel jár
)
- a 40-50 az a terv, aztán meglátjuk, mennyi lesz belöle roller + tömegköz. .
- khm... kb 80 kg (júliusra tutira meg lesz) lesz sajnos benne emelkedő is, bécs elég dimbes dombos tud lenni... Nyilván ahol érzem /hallom, hogy erőlködik, ott nem gyilkolom, de nagy átlagosan 15° a max közúton. (leginkább alatta, amit én tapasztalok, 14 / 13 / 21 / 22 kerület ami dombocskásabb)
- osztrákoknál azért vannak a törvények, hogy legyen mit leírni... a kutyát nem érdekli, egészen addig, amig valami baj nem történik... Akkor én meg a 450-os adatlapot fogom libegtetni...#31837:
Kurz gesagt: Für E-Roller gilt eine allgemeine Leistungsbegrenzung von 600 Watt, die in der Praxis nicht zwischen Höchst- und Dauerleistung unterscheidet.
Tehát a 450 tartós pont jó lesz, minden körülmények között.Vicces, hogy egy helyet nem találtam (Bécs + 25 km vonzáskörzet), ahol az F3 bármelyikét ki tudtam volna próbálni...
Sopron / Győr környékén van hely, ahol ki lehet próbálni? (Bolt, esetleg fórumtag)
-
Hieronymus
veterán
válasz
DigitXT #31840 üzenetére
(Tuning esetén jön ki, hogy mit nem bír.)
A tuningra nincs garancia.
Nem várhatja el senki sem, hogy túlterhelésre garanciát vállaljon a gyártó.
(Nyilván 70 kg tömegű ember esetében alacsonyabb valószínűséggel ég meg egy motor, mint 110kg személy esetében. Főleg úgy, hogy a max megengedett tömeg 100 kg.
A gyártónak fölé kell terveznie a max terhelést. A max 10 kg plusz elméletileg nem okozhat gondot. Ha mellé benéz a túlhajtás akkor könnyen kiszállhat a fűst a motorból illetve a teljes roller károsodhat. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Reggie0 #31845 üzenetére
Pedálra gyanakodtam én is, de itt van egy rendes link (nem shorts):
https://www.youtube.com/watch?v=e-1LuXMEGFM
Számítógépen pause, majd a pont vagy vessző billentyűk (. / , ) a kockánkénti léptetés előre vagy hátra. Így már jól látszik, hogy intett valakinek a járdán, ami után szinte ívet vesz és bekanyarodik busz oldalába, mert elveszthette az egyensúlyát.
Valószínűleg az első villa akasztja meg, egyébként a pedál nem is engedné ilyen módon "felfordulni".
Nagyfelbontású kép egy ilyen kerékpár oldalnézetéről, azon nincs semmi különös:
Egyébként tanulságos még a cikkben, ami a rollereseket is érinti, miszerint évente több halálos baleset származik az autós ajtónyitás figyelmetlenségéből.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #31843 üzenetére
Szerintem a femlemezt o gyurte fel pedallal, nem allt ott ki semmi.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #31805 üzenetére
Inkább mégis motorra (Suzuki) valót vettem, ezt már jól ismerem (ilyen van a motoromon is). Bontott (5900Ft) Annyi, hogy nem lesz elakadásjelző (nem kell), cserébe lesz "fénykürt".
A kapcsolási rajzot nézegetve át fogom tudni kötni. Vettem az alin 6 pólusú 8mm-es kerek csatlakozót is hozzá. Így majd csak rá kell dugni, nem kell a rollert szétbarmolni, és visszaállítható az eredeti állapot (pl eladás esetén). -
válasz
Reggie0 #31841 üzenetére
Itt írnak róla bővebben:
Állítólag a buszból kiállt valami fém, annak ment neki, (ezt mondjuk nem hiszem el).
Illetve valakinek a járdán integetett előtte - ez viszont látszik is.standard.co.uk/news/transport/cyclist-injury-lime-bike-shoreditch-tfl-london-bus-html
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #31832 üzenetére
Jol latom, hogy suspendbe ment a csaj?
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31839 üzenetére
Ahhoz, hogy leoldjon a hővédelem, első körben hőmérő kellene a motorba. Nem szokásuk belerakni, mert megdrágítja a gyártási költségeket... ugyanezért a vezérlőből is kispórolják, aztán megy ameddig megy. Jó esetben bírja.
(Tuning esetén jön ki, hogy mit nem bír.)
Amúgy teljesen egyetértek, a sok kamu csak addig működik, amíg nem kérik számon.
(Technikailag viszont egyértelműen jobb, ha inkább van hőmérő, ami tilt, mielőtt leég...
)
-
válasz
DigitXT #31838 üzenetére
Ezért nem kellene ráhazudni a gyenge teljesítményű motorral szerelt rollerre, h ekkora meg akkora emelkedőn felmegy, mert aztán ha valaki tényleg 10 percig halad felfelé 10-el egy meredek emelkedőn, a végén tényleg az lesz, amit a képen mutattál.
Vagy nem tudom melyik a jobb, ha leég, vagy ha leold a hővédelem, oszt tolhatja a rollert felfelé inkább. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
belassul 10km/h alá ... Nincs ezzel baj, csak ...
Csak sajnos konkrétan mégis van vele, mégpedig ha nagyon lassú tempóban nyekteted a motort, abban a tartományban borzasztó rossz a hatásfok: a belepumpált teljesítmény jó része nem arra megy el, hogy leküzdje az emelkedőt, hanem konkrétan fűtésre... Nem kell nagyon nagy fantázia hozzá, hogy kitaláljuk, mi lesz ennek a következménye. Igen, leég.
Ui: a miheztartás végett, ha egy 350W-os névleges teljesítményű motor ténylegesen annyi, akkor tartós 5-600W-tól egész biztosan le fog égni... (Ha bírná tartósan, akkor hazugság a névleges teljesítmény értéke, amit csak szabályozási okokból kamuzott be adott gyártó...) -
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
Közben rákerestem. Januári cikk.
derstandard.at//die-wattfrage-welche-e-scooter-auf-oeffentlichen-strassen-fahren-duerfenAzt gondoltam így 15 évnyi fidesz kormányzás után, h nálunk van csak ilyen lakosságbarát kormány, de az osztrákok se semmik. Ezek képesek voltak a legrosszabb megoldást választani, és a legfeljebb 600 az a névleges mellett a maximálisat is takarja.
Viszont azt nem tudtam, h a képmutatás magasiskoláját is arrafelé kell keresni.
Egy kommentelő írta, h akérdésre a válasz, mely szerint ha 600Wattosnál nem lehet több a maximális teljesítmény, akkor hogyhogy árulnak olyan rollereket pl akár csak egy átlagos osztrák Media Marktban, amelyek ezt a korlátot meghaladja - nos, náluk a kereskedő nyugodtan eladhat olyan rollert, amit aztán a vásárló nem használhat legálisan kb sehol, mert a végfelhasználó dolga ismerni, és betartani a szabályokat.
A német Segway F3 Pro, G3 is megmosolyogtató, 500/1200W-ot, illetve 500/2000W-ot tüntetnek fel a német specs listen az 550/1200, ill. 700/2000W helyett ; igazodva az előíráshoz. Ügyes. -
válasz
Emunem #31835 üzenetére
Nem tudom itt nézted-e a hatótávokról amit a link vége felé írtam.
A gyári hatótávokat Eco módban mérik. Az F2 Plus/Pro messze nem megy el 50km-t 25-ös tempóval. Nehogy aztán meglepetés legyen a vége.Aztán, én a 4 Pro (2nd gen)-ről írtam, nem a "sima" 4 Pro-ról. A két roller teljesen más.
Az F3 szériának is ugyanakkora az akksija, mint a 48V-os Xiaomiknak, így sanszos, h a hatótáv is egyforma lesz. A hatótávnövelő akksi persze Xiaomiknál nem lesz adott.
Amúgy milyen nehéz vagy?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
(Ezeket nem kérdeztem még.)A 22°-os mászási képességet ne vedd készpénznek.
Ezt is megadják, h mit jelent: A méréshez használt pár méteres emelkedő tetejére érve a kb teljesen teletöltött roller ha 6km/h-ra lassul be, (vagyis ezzel a sebességgel ér fel), akkor az a gyártó szerint teljesen rendben van, és a roller adatlapjára ráírhatják, h ekkora emelkedőre gond nélkül felmegy.
A valóságban ez úgy néz ki, h pl. a Xiaomi Mi3/Pro 2 egy 10%-os emelkedőre már vánszorogva megy fel, belassul 10km/h alá, (ez már az a sebesség, amikor kb eldőlsz oldalra)... Az F2 Pro/G2 olyan 75 kilóval felmegy kb 22-23-al a 10%-os emelkedőre, de ~85kilóval már jobban belassulnak. (Tapasztaltam én is, mikor valami nagyobb súlyú dolgot vittem rolleren.)
Nincs ezzel baj, csak továbbra is gusztustalannak tartom, h van pxfájuk odahazudni ilyen irreálisan nagy százalékokat, miközben olyan sebességre lassulnak be, ami már szerintem vállalhatatlan.
Az F3 Pro ebből a szempontból biztos, h jobb lesz, annak a rollereknek erősebb motorja van.
A D-betűre végződő modelleket inkább kerüld, azok német verziók, le vannak korlátozva 20km/h-ra.
Osztrákoknál amúgy hogy alakult végül a rollerekre vonatkozó "legfeljebb 600W teljesítményű lehet" kérdésköre? Vagy még mindig nem döntötték el, h hogyan kell értelmezni? Nehogy aztán a 600Watt legyen a maximum, mert az ahhoz párosuló névleges kb a fele csak. -
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31792 üzenetére
na, hát az F2 Pro az tud 22-s lejtöt, 900w, almával megtalálható, és tudja az 50+km-t (fenntartásokkal) és csak 18,5 kg kb...
A g2 max meg szinte minden ugyanaz, csak 70km táv, gyorsabban tölt, és 24,5 kg... és + 150€
Mivel a párom is fogja használni, így "sajnos" csak az F2 Pro az egyetlen jó alternatíva a súlya miatt. (Xiaomi 5 pro / max 22+kg, és drágább, 4 pro meg csak 20kmh-t tud) F3 pro (sima F3 csak 20%-t tud) sajnos elő rendelős (ki tudja mikor jön meg, senkinek semmi tapasztalat vele) de viszont csak 19,5 kg.
Sokminden szól az F3 pro mellett (pót akku!!) de nem tudom, hogy ki fogom tudni használni a + tudását. Jellemzően feleségemnél max 9 km-t kell abszolváljon, mikor nálam van kb 40-50 km-t (közben kb 3 órát tud töltődni).
Hétfőn eldől, holnap megtapizzuk ha lehetöség van rá mind2-t, aztán meglátjuk.
Köszönöm a segítséget! -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31832 üzenetére
Mert ugye a kormányt fogni nem kell két kézzel, meg lehet hátrafelé nézegetni is, LOL.
-
Crus
őstag
válasz
Thunderzolee #31831 üzenetére
Egy kicsit pont ez a lényeg, hogy én amit csak bírok magam szerelek meg... még autón is. Szóval CFW-t is magam szeretném :-) (Ma pl. gyerek távirányítós robotját javítottam meg, cirka 1.5 órás meló, belül a térdízületnél eltörte, persze nem szólt a kis sneci, csak látom, hogy borul gyakran a masina.)
Áááá, nem akarom eladni/venni másikat, mert nem vagyok én olyan hc rolleres, nem is leszek soha, így tényleg jó ez nekem... de kedvet is érzek egy kicsit a felpimpeléséhez :-)
Igazából ahhoz kell, hogy a környékre (max 15km) elugráljak ügyeket intézni úgy, hogy ne folyjon csatakokban rólam a víz, mint korábban kerékpárral, viszont van pár szakasz, ahol életveszélyes szintű az út minősége. (Autót meg ilyen kis távokra nem szívesen veszek elő, az autónak se jó, meg a pénztárcának se, környezetről nem is beszélve.)
Monorim index most valami 6k az kb. nem pénz érte :-)
-
-
Vidd be egy roller szervizbe, a sebesség módosítást meg tudják csinálni. Nekem G30P van, azok kb 35-36-ot tudnak, a G30E kb 30-32-vel tud menni max.
G2 dombokon jóval többet tud, nem lassul be úgy, mint a G30. Ha félig van az akksi, akkor is felmegy. És sajna index sincs a G30-on. Persze így 150-ért jó vétel volt.
Talán 120-ért el lehet adni.
120 + 80 = 200
Ahogy érzed.Bogarat ültettem a füledbe, mi?
-
Crus
őstag
válasz
Thunderzolee #31829 üzenetére
Köszi!
Eskü most is sokat kerestem, de nem láttam képeket tőled erről...
Az a helyzet, hogy 2 év garival vettem még tavaly, agyonakciózva, kuponnal 150k volt. Ahogy nézegettem 80k alatt Monorimből megúsznám az első (légrugós!) és hátsó rugóstagot. Ez nem tűnik annyira brutális árnak, (főleg, hogy a roller induló ára cirka negyedmilka volt, majd egy ideig még 300k felett is járt, szóval így próbálom nézni.)
Eléggé dimbes-dombos helyen élek és minap 100% töltés, full sport mód és világítás mellett elvitte a 82 kilómat 2x15km-re és még 25% maradt az akkuban, ill. mászott meg olyan emelkedőt, amit nem gondoltam volna, szóval alapvetően ennyiért elégedett vagyok vele.
Elvi kérdés: Ha tavaly ősz vége felé volt utoljára gyári FW update rajta, elvileg lehet belőle magasabb sebességet csiholni valamilyen CFW megoldással? Néha nem lenne rossz, főleg ilyen 2x3 km postára futkosásoknál tudnám díjazni, ha picit gyorsabban menne a dolog.
-
Monorim van előre hátra is.
Meg Sharkset is.
Ha visszakeresel, asszem raktam képeket is fel mikor rászereltem.De én eladnám a helyedben, és vennék egy Segway G2-t. (Ja tudom, nem ez volt a kérdés.) Használtan 200ezer alatt is vannak már bőven.
Szerintem nem éri meg a lengéscsillapítókat már külön megvenni. Én annak idején Sharkot vettem, ~470Euro volt, persze jó, de ez így inkább pénz temető volt csak. Hiába, ha van pénz lóvéra, minden szxrt megtalál az ember. :/ -
Crus
őstag
Segway-Ninebot Kickscooter Max G30 II-hoz erősen gondolkodom teleszkópon... van ajánlott megoldás?
Előre érdemes csak, vagy hátra is?
Visszaolvasgattam, de nem találtam meg :-(
-
válasz
Peaceliker #31808 üzenetére
A p100 törik amcsiban vissza is hívták, tud ilyet a GT1 és GT2 is.
-
Doky1988
senior tag
https://www.youtube.com/watch?v=WXCJJVfrrk0
Sziasztok! Ezt próbálta valaki G30P Maxon?
Jelenleg SHMax Scooterhackinges configom van.Ad ez a "Telegram bot" config valamit? Jobb gyorsulás esetleg stb?
Elvileg bekell írni az UIDot és ad 1 configot, mondjuk nekem nem lett jó, valamiért Update failed. -
PociAti
őstag
Inkább ne.
Főleg ha nem tudod mit változtat.Ha meghagyod az eredeti fw-t, akkor a későbbiekben nagyobb eséllyel tudod majd kedvedre módosítani a szoftverét. Persze lemaradhatsz valami hasznos újításról, javításról (aminek a jelenlétéről még csak nem is tudsz, de ha valami nagy fejlődés lenne, akkor annak úgy is híre menne.)
-
S@c@
őstag
Xiaomi Electric Scooter 5 Pro firmwaret érdemes frissíteni? Vagy inkább ne?
-
PociAti
őstag
válasz
Frozzy #31816 üzenetére
Sejtem mit akarsz mondani, csak véletlenül nem jó szavakat használtál.
Az új KRESZ szándéka szerint liberalizálja azokat az egyes szabálytalanságokat, amit eddig elkövettünk. Tehát az új KRESZ által bizonyos esetben már nem lesz szabálytalan, ami most még az. Ilyen a járdán való kerékpározás is. (És mivel a rollerekre várhatóan a kerékpárokhoz hasonló szabályok vonatkoznak majd, így egyes esetekben szabályos lesz a járdán rollerezni.) Valahogy úgy volt megfogalmazva, amennyiben nincs kerékpárút és az úttestről le vannak tiltva a kerékpárosok, akkor legfeljebb 10 km/h sebességgel lehet a járdán is haladni, ha azzal nem zavarjuk a gyalogosokat. Én is dolgoztam ilyen helyen, volt pár 10 méteres szakasz, ahol ez volt a felállás. Kerékpáros forgalom a mellékutcákba volt terelve, de a cég bejárata a főútra nyílt.
Te a nagy teljesítményű rollerekre és a kerékpárutakra gondolhattál. Azoknak nem lesz keresnivalója a kisebb és lassabb közlekedők között. Azok nem sima rollerek, hanem egy másik járműkategória, a "nagy teljesítményű rollerek", melyekre a SMKP-khoz hasonló szabályok vonatkoznak majd.
Lázár János ... elárulta, a KRESZ tervezete hamarosan társadalmi vitára kerül, ugyanis a minisztérium elkészült a jogszabálytervezettel, sőt, a kormányzat már két alkalommal is tárgyalt a dokumentumról.
forrás: economx.hu, 2025.04.26.----
#31819 Frozzy kérdésre vonatkozva, tervezetben egyértelműen szerepelt abban a maximális motorteljesítményt vették a szabályozás alapjának. Az nem haladhatja meg az 1000 W-ot. Sebességnél pedig a tervezési sebességet veszik majd alapul. Ezen fogalmakat majd definiálják. -
Frozzy
őstag
válasz
Reggie0 #31817 üzenetére
Elvileg már 1975 óra érvényben van ez a jogszabály, hogy kerékpár nem mehet járdán. Ami érdekes mert szinte csak járdán látok kerékpárosokat közlekedni kivéve ha van kerékpársáv. Bár néha még akkor is járdán megy némelyik bicós
itt csak az a kérdés (még ha lehet is majd használni járdán rollert félig legálisan) pl egy ZT3 pro az ugye 650W-os motorral rendelkezik de oda biggyesztik, hogy "akár" maximum teljesítmény 1600Wakkor most melyiket fogják hivatalos teljesítménynek venni?
-
Frozzy
őstag
Olvastátok az új kresz változást a rollerekre? (tudom még csak benyújtás alatt van.) Kitiltják elvileg az összes rollert a járdákról..
Szép lesz a kis pálcikákkal az úttesten 1m-es "védett" sávban.. ettől várják azt, hogy kevesebb lesz a baleset
Illetve 2 kategória lesz, kis és nagy teljesítményű rollerek. A kicsi az max 25km/h, max teljesítmény 1000W, max 35kg súly. ezekre kerékpáros szabályok fognak érvényesülni de már ezek SEM közlekedhetnek járdán. A nagy teljesítmény értelem szerűnen a fenti adatok feletti értékeknél érvényesülnének és őket segéd motoros kerékpárként kerülnek majd besorolásra. Amihez majd legfeljebb AM jogsi kell majd. Se járdán, se kerékpárúton, se kerékpársávban sem lesz majd használható..
Érzéseim szerint most próbálják ellehetetleníteni a rollerezést..
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tangerine #31812 üzenetére
Egy eset nem elegendő. Nem ismerjük az előzményeket.
Lehet gyártási hiba, tervezési hiba. Szerelési hiba. Többszörösen nagyobb terhelés, mint amire tervezték is okozhat törést.Akkor nagy gond, ha többször ismétlődik. Egyedi hiba sajnos a legprecízebb gyártás esetén is előfordul. Az nem mindegy, 0,0001% vagy 0,1% eséllyel leszel áldozata egy ilyen hibának.
-
enginev3.0
félisten
Sokszor elgondolkodom hogy kell e nekem ez a roller dolog
Lehet vissza megyek inkább egy robogóra, mégha tankolni is kell -
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #31808 üzenetére
-
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #31810 üzenetére
Legfontosabb, hogy még nem tudjuk biztosra mi lesz az új KRESZ-ben.
De az előzetes kiszivárogtatásokból kiindulva a legfőbb különbség ami problémát okozhatja a Ninebot F3 E és Ninebot F3 Pro E között a motorteljesítmények: 450 / 1000 W és 550 / 1200 W.
Tehát az F3 Pro E esetében az 1200 W-os csúcsteljesítmény már lehet problémás lesz. Átcsúszhat a nagyteljesítményű rollerek közé.
Végsebességük amúgy egységesen 25 km/h, tömegük is a kötelező biztosítás 25 kg-os határa alatt van: 18,6 illetve 19,3 kg. -
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Szerintetek melyiket ésszerűbb megvásárolni az új KRESZ miatt. Ninebot F3 vagy F3 Pro?
-
BBpeter
tag
Valakinek nincs esetleg elfekvőben egy ilyen?
[XVE 60V 3,5A]
Vagy esetleg nem tudja honnan lehet venni? Mindenhol sold out-nak látom. -
DigitXT
félisten
válasz
Frozzy #31802 üzenetére
Egy iBike Mono Adventure. Gyárilag 500W, 25 km/h, 10 Ah akku.
Ebből lett 3000W, 45 km/h és 38 Ah akku. A törés oka láthatóan
anyagfáradás. De hogy konkrétan mi váltotta ki, az rejtély. Lehet
eleve feszültség maradt az öntvényben, aztán így jött ki rajta.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem 70 km/h-nál tört...Ui: használtan vettem, előélet nem ismert. Órája nem működött.
De azt mondta az eladó, hogy jó tuning alap.Igaza volt, csak
sajnos maradtak gyenge láncszemek a gépezetben, hiába hogy
rengeteget költöttem rá a cél érdekében. Szerettem amúgy...
(Konkrétan a hobbim volt a tesztelése, mérése, programozása.)Nagyon meg kell nézni, mit veszel, és ha tuningolsz mit, hova...
Olyan könnyen nyitogatják egyesek a 25 km/h limitet, mintha a
konkrét váz egész biztos, hogy 30-40 km/h-ra készült volna.
Mondjuk könnyebb lenne elfogadni egy saját hibás esést, de ez
simán bekövetkezhetett volna full gyári állapotban is, pontosan
ugyanezekkel a következményekkel. Nézzük így: túléltem! -
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine #31803 üzenetére
Nekem nem volt gondom a kapcsoló minőségével. Jól adja a motoros érzetet. Bőven elég rollerre, szerintem. Jó, talán a vészvillogó kapcsoló nem az igazi, de ritkán kell... (Mondjuk nekem a Madison 400-on az konkrétan nincs is, gyárilag. Úgy kellett heftölnöm: a fénykürt helyére kötöttem anno. Azóta is teszi a dolgát, csak az a vicces, hogy miután beszereltem egy ülésnyitót, majd a távirányító visszajelzéséhez rákötöttem az indexeket, azóta rányit a csomagtartóra, ha köszöngetek autósoknak. Nem gáz, csak vicces: le kéne diódázni LOL.)
Ui: mint tudjuk, a működő ideiglenes megoldások véglegesek, úgyhogy évek óta így megy. (Cserébe könnyű volt demonstrálni, hogy teljesen jó egy kínai power LED az izzó helyett...)
-
DigitXT
félisten
válasz
xandrush0831 #31801 üzenetére
Mivel az elektronika nem tud öngyógyulni, egy csapágy viszont kerülhet olyan állapotba, hogy épp nem mutat tüneteket, sanszos. Ha nem lenne garis, akkor egész biztos hogy a motor gyors szétdöntése mellett szavaznék, egy jó minőségű csapágy pár ezer forint.
(Munkára mondjuk elkérhetnek simán egy 10-est, ki kell fűzni a motort.) Gariztasd.
-
Tangerine
senior tag
válasz
DigitXT #31776 üzenetére
Inkább valami jobbat vennék, akár bontottat (pl, Suzuki, Honda) kb az is ennyi lenne. A bekötésen biztosan alakítani kellene.
Egyelőre szétkaptam a Mantis kapcsolóját, és kiméregettetem. 6 vezeték van, a pozítív a közös. 3 kapcsoló + 3 SMD visszajelző LED van benne (bal/jobb + lámpa) + 1 nyomógomb a dudának. Van még 3 db 15k előtét ellenállat a LEDekhez. 6 tüskés kerek csatlakozója van. Csináltam pár képet + sémát, ha valakinek esetleg kellene.
-
Frozzy
őstag
válasz
DigitXT #31795 üzenetére
Jézusom, még csak most olvastam a bejegyzéseket meg láttam a képet a balesetedről. Ez horror
. Miféle tuning gép volt vagy lehet már tudni, hogy mitől tört a kerék küllője? Alapból nem tűnik valami vastag keréknek és az anyag vastagság is nagyon vékony..
Még mindig hezitálok, hogy mit vegyek. De ezek a sztorik nem segítenek abban, hogy véglegesen vásárlásra hajtsam a fejem. -
xandrush0831
aktív tag
válasz
xandrush0831 #31800 üzenetére
Kieg.: most még annyit figyeltem meg, hogy nem zörög/búg amikor rajta van a súlyom. Akkor ez csapágy?
Új hozzászólás Aktív témák
- iKing.Hu - Apple Watch Ultra 2 Titanium Szíjjal 49 mm Használt, újszerű
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Slim 1TB + 2 Joystick! Olvass!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- Xiaomi Redmi 9T 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ- Hp Elitebook 840 G8 i5 11. gen 14" Magyar laptop / notebook- Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest