- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- Mobilinternet
- Apple TV+
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz deicide #13461 üzenetére
a korábbi melóhelyemen 1 műszakba jártam (6-14) ott én is megszoktam a korai kelést (bár ott se szerettem ) de így több műszakban aztán nem lehet igazán megszokni, főleg ha rendszeresen meg is keveredik, mikor hogy megyek
ha nem kéne dokihoz mennem (üzemorvos - persze munkaidőn kívül) most se irogatnék itt, az tuti
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz deicide #13840 üzenetére
Hogy az egyik shadow a másik meg hagyományos.
Át van variálva az összes felfüggesztési pont és forgáspont, a paralel működése is kicsi más, a bowden megakasztás helye és húzási pontja is.
A képen láthatod hogy valójába honnan a shadow megnevezés. Árnyék, mert nem akar látszani, nem áll annyira ki mint a hagyományos, legjobban kiálló része se ér túl általában a gyorszáron, egészen bent van a sor alatt, ez miatt kevésbé akad el.
A régi váltónak két rugós forgáspontja van. A felső forgáspont állítja be a megfelelő távolságot a felső görgő és az éppen használt lánckerék közt. Az alsó pedig maga a kanalat feszíti.
A shadownál felülről kivették a rugót, itt a lánckerekek lekövetését a paralel kiszámított mozgása végzi, valamint maga a rendszer automatikusan tud kicsit mozogni. Mert itt csak a kanalat feszíti rugós forgáspont, ez tudja működtetni az egészet.
Aztán a shadow nál nem kell egy nagy rádiuszt leírni a bowdenházzal hogy odaérjen a megfelelő helyre és ne feszüljön, hanem egy kis nyúlfarknyi darabka elég. Ez azért jó, mert minél kevesebb bowdenházat használsz, annál pontosabb a váltás, valamint nem akad el semmiben, és szebb.
Ami még lényeges technikailag, hogy itt a kanál forgáspontjának helye azonos a felső görgő tengelyének helyével, míg régebben ez nem így volt.
További gyakorlati előnye, amit még eszre vettem, hogy kicsit stabilabban tartja a láncot, és kicsit határozottabb, keményebb a váltás.
Hátránya, hogy a paralel szerintem kicsit gyengébb.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #13926 üzenetére
Ha szájon keresztül kapkodja az ember a levegőt, akkor nyilván hamar kevés lesz a maszk.
Tény, hogy ingázáshoz praktikusabb, mint edzéshez.
Mindenesetre nem lehetetlen edzeni benne, egészen amíg orron keresztül elég lélegezni.
Fogd fel úgy, mintha ritka levegőben edzenél nagy magasságokban!
Pulzushoz nem tudom kötni, bicajozáshoz még nem használtam az órát, de futásnál én orron keresztül lélegzek még 180 bpm körül is, csak 190-200 között kezdek el kifulladni.Amúgy az eredeti téma nem az volt, h kaparja a torkunkat a füst?
A magam részéről inkább kisebb intenzitással megyek, de legalább szűrt levegőt szívok.
De ez csak én vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13953 üzenetére
Köszi, ott is érdemes lenne bringázni. Ha arra mennék akkor szólok mindenképp. Egy Balaton körbetekerés az biztos lesz, de ezenkívül főként erdei utak. AM/Enduro bringával nem nagyon szeretnék sokat aszfalton tekerni.
Ez az endomondo, hogy működik? Tudom, már sokan használják, de én egyáltalán nem ismerem. Honnan tudja meghatározni a pulzust? Úgy tudom valami androidos telefonos alkalmazás ez. Ezek szerint kell hozzá valami polar óra is?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13955 üzenetére
Köszi, pulzusmérő övet már tervezek egy ideje venni. Nem mintha bármi bajom lenne, de hajlamos vagyok túlhajtani magam. Nem ártana ha valami figyelmeztetne ha túl magasra viszem a pulzusom. A többi funkció számomra nem annyira lényeges, de lehet kipróbálom. Végül is egy sima km/óra ami most is van a bringán, mutatja az átlag sebességem, megtett távot, max sebességet, mellé egy pulzusmérő öv szerintem elég. Persze jó ez, hogy a telefonon vissza tudjuk nézni az adatokat. Nem mondom, hogy hülyeség. Bár én inkább a szórakozással vagyok elfoglalva bringázás közben. Ezek a teljesítmény adatok kevésbé szoktak érdekelni, max azt nézem mekkora volt a max sebességem az erdőben lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13958 üzenetére
Engem leginkább csak ezért érdekel a pulzusmérés. Hobbi szinten ez a lényeg. Tartósan túl magas pulzussal edzeni nem olyan jó. Fölöslegesen túl terheled a szíved, az ott már nem edzés neki.
sghc_toma: Köszi, ez is felkerül a listára. Valóban szép, meg az 29-es giant is szép.
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #14158 üzenetére
Egyszer próbáld ki ezt az utat: Pilisvörösvár - Pilisszentkereszt
Vagy kérdezd meg Toomy-t hogy milyen, ő tudni fogjaEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Solad
őstag
válasz deicide #14280 üzenetére
Rövidebb túrákat szoktam menni. Idén májusban kezdtem bringázgatni, eddig 90 km volt a max amit mentem, 40-50 kilométereket tekertem olyan 30-31-es átlag körül. (semmi célelektronikával nem rendelkezem, így a megtett út és ahhoz szükséges idő alapján tudok számolni)
Hogy mit mennék síkon azt a fene sem tudja, sajnos itt az Északi Középhegység kellős közepén nem igazán van olyan útvonal ahol nincs 1-2 szerpentin, és azokon is olyan a burkolat, hogy lefelé sem lehet gyorsabban
menni mint felfelé
Amikor cyclocrossos cimbivel mentünk egy kört, nem szeretett utánam jönni síkon, én meg gyűlöltem utána menni az emelkedőkönMegnézzük jövőre mi jön ki a csövön, szép lassan épül a két éves teljes mozgásszegény életmód okozta állóképességhiány illetve már nagyjából rehabilitálódott a lábam egy műtétsorozat után, eddig csak óvatosan mertem terhelni
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Solad
őstag
válasz deicide #14288 üzenetére
170-es testmagassághoz van 65-ös combom, ami korcsolyán edződött. Van még itt tartalék
Egyszerűen nekem nem kényelmes a magas fordulat, fárasztóbbnak is érzem. Tavasszal már kerül a bringára óra fordulatmérővel, akkor már okosabb leszek ezen a téren is.
Persze, ilyesmire nagyon szuper a környék, de 5 hónap alatt képtelenség rend betenni magam, kell még sztem 1-2 év mire azt mondom, hogy alakulok.
Mondjuk kímélni nem szoktam magam, tavalyelőtt 3 héttel a csavarkivétel után elindultam egy 57 kilométeres göris versenyen hogy megnézzem mit bír[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Zola007
veterán
válasz deicide #14335 üzenetére
szeretem a monotonitást, de bringával azonos helyen max 3-4 kört bírok ki, mert odavész az ismeretlensége és ezzel a szépsége is az egésznek.
Én borsodi vagyok, a hegyig nem kellett sokat menni, de itt Debrecenben nem is tudom merre lehetne majd az éven tekerni
Ha van itt debreceni - SOAD19 kollégán kívül - akinek van ötlete, kérem ne tartsa magában!Konkrétan:
a, merre lehetne terepen egy jót csapatni MTB-vel
b, minimum 10km-es szakasz ahol outival lehet edzeni és nem ütnek el a parasztok[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-=RelakS=-
veterán
válasz deicide #14373 üzenetére
Aham. És ez akkor úgy megy, hogy a szenzor adja a jelet, amit meg beállítok rá, az veszi, akár több cucc is? Vagy párosítani kell?
Sajnos az előző telefonomon volt ant+, és akkor is valami fm rádiós szolgáltatásnak nézem, ezért nem értek hozzá semmit
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Zola007
veterán
válasz deicide #14388 üzenetére
normál lépcsőzési sebesség, a.k.a. "ahogyan bótba mennél"
tehát folyamatos ~1 mp / lépcső, 10 emeltre ez általában 180-200 lépcső + lapos forduló, átlag júzer 3-4 perc alatt abszolválja
logikusEgyébként sem rád vonatkozott. Egyébiránt te is ügyelj oda, mert nem Spártában születtél és ebből a néhány év alatt felfutó edzésteljesítményből szokott frankó sportszív kialakulni.
Ami önmagában egy kiváló dolog, csupán egyetlen feltétele, hogy egészséges, fiatal szívből induljunk ki
Szóval remélem azért az elmúlt 2 év során jártál kardiológiai kivizsgáláson is, nem csak edzeni[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz deicide #14390 üzenetére
helyes
7 év egyébként a szív szempontjából olyan mintha előtte nem is sportoltál volna
terhelésest futópadon csináltad vagy bringán?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz deicide #14713 üzenetére
késő ősszel, kora tavasszal már a délután 5 is annak számít szürkületben, ne mondd hogy akkor nem szoktál tekerni?
egyébként felénk nem fogadják el a másféle ruházatot, csak a kukásmellényt.
mehet panaszkodni az őrsre, ugyanahhoz az 2 ember valamelyikéhez, aki megbüntetett
ez évig még a nem együtt kapcsolható lámpáért is 10ezer volt a tarifaMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Mansi
csendes tag
válasz deicide #14718 üzenetére
Ejj ejj hát nem kéne h vmi barom elcsapjon, tessék vigyázni!!
Én inkább a karácsonyfa kategóriát képviselem.
Lámpák, küllőprizmák, küllőre rakható foszforeszkáló pálcika, feltépőzárazható kukás mellény jellegű (csík), kézre lábra rátekeredő fényvisszaverő anyámkinnya nemtommianeve
Ja és bazi erős bányászlámpa sisakra erősítve amivel a refivel közlekedő autósokat szoktam büntetni ha kiégeti a retinám -
imyourfriend
őstag
válasz deicide #14812 üzenetére
Hátszélben eddig a rekordom 39km-en 1 óra 3 perc. Mely 37,1-es átlagra jön ki. És ez jelentős hátszélben volt, de mindegy mekkora a hátszél mert valamekkora ellenállás mindenképp van, a bringának is neked is. 33-34-et még egy darabon lehet tekerni, de felette már nem nagyon. Amúgy 10 fok környékén értem el ezt a teljesítményt még 1 éve télen.
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #14814 üzenetére
Én csak egyedül szeretek, de nincs sajnos annyi időm hogy a végletekig nyomjam, egyetem mellett meg főleg. Elég az a 33-34-es átlag 100-on pici hátszélben. De az már érezhető hosszabb távon is, viszont egyenlőre elég az hogy élvezem. Amúgy is míg acél vázon járok nincs miről beszélni, nem mintha egy carbon jobban menne de most ennyi van rá. 3 éve amikor nekiálltam komolyabban bringázni álmodni se álmodtam ilyen sebességekről. Eddig se pulzusmérő se semmi, később talán lesz. De az már nem hobbi, és én megmaradok a hobbi szinten hétköznapi emberként.
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #14812 üzenetére
Nem tartom valószínűnek, hogy 30-40 percig 400wattot képes vagy tartani mindenféle rosszindulat nélkül mondom.
Tour de France Power Data: Juan Antonio Flecha's stage 11 TT effort
The time trial was relatively short at 33km and was won by Tony Martin in a time of 36 minutes 29 seconds, an average speed of 54.27kph. It was one of the fastest time trials in Tour de France history.Flecha finished well outside the top GC contenders in 46th position, with a time just over 3 minutes slower. From the power data, we can see that he averaged 391 watts for the duration, with a max output of 921 watts. Vagyis 50,1 km/h átlag átlag 391 wattal 39 percen keresztül ami hihetetlenül sok.
TrainingPeaksItt olyan számokról beszélünk ami hozzánk viszonyítva fényévekre van.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #14818 üzenetére
Én értem mit mondasz, de azt nem lehet kiszámolni, hogy mennyi a maxod és mennyit tudsz tartani 30 percen keresztül súlyból illetve sebességből. Ezt csakis teljesítménydiagnosztikával lehet kideríteni.
Ezek mind csak találgatások calculátorral.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #14820 üzenetére
Ez így van, több súly, több teljesítmény kell emelkedőn.
w/kg a hegyes szakaszokon mérvadó.
Minél könnyebb a személy, annál több watt jut 1 kg-ra, vagyis annál gyorsabb emelkedőn felfelé.
5,6w/kg-ot alapul véve egy 60 kg-os versenyzőnél 336W, míg ha ugyanezt a versenyzőt vesszük alapul, csak rádobunk +30 kg-ot akkor már csak 3,73W/kg (336w/90kg=3,73w/kg).
Már egy fél órás hosszúságú versenyen is hihetetlen sok időhátrányt jelent ez a különbség.Itt van a 2012-es férfi time trial eredmények:
46,4 km
Érdemes megnézni, hogy Fabian Cancellara és Bradley Wiggins szinte majdnem hasonló teljesítményt mentek, még is a könnyebb a gyorsabb.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Zola007
veterán
válasz deicide #14824 üzenetére
400 watt az tartòsan nagyon sok, pedálon mèrt adatokbòl ès megtett távbòl kell max es átlag teljesitmènyt számolni ebböl pedig kg/wattot, nem fordítva. Kalkulátor nettò hülyesèg ès a max output is, kiállva tudod csak elèrni ott pedig sok múlik a technikán ès a nagyobb testsùly kedvez is.
Keress egy edzötermet, ahol fèl misi korüli spinning brjngák vannak. A jobb tipusok kalibráltak, max es adott pulzushoz / sebessèghez rendelhetö teljesítmènyt jòl mèrnek. Egèsz nap lehet vele játszadozni egy 1000 ft-os napijegy áráèrt.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fotók, videók mobillal
- Nintendo Switch
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Xbox Series X|S
- Laptop csatorna inditasa 2023 vegen YouTube-on?
- Futás, futópályák
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest