-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz deicide #14869 üzenetére
Nem, egyáltalán nem hülyeség, mert igaz. De terepen nekem többet jelent, hogy az első kerék leköveti az út egyenetlenségeit, mint az, hogy így némi energia megy kárba. Ennek mértéke amúgy erőteljesen függ a tekerés módjától, ha pörgetsz, akkor sokkal jobban jársz, mint amikor nyomatékból próbálsz meg felmenni (pláne kiállva).
Szóval korrigálnám is a kijelentésemet: akkor jelent sokat elöl a lockout, ha nyomatékból mész. Ha nem akad ilyen, vagy ritkán, akkor simán lehet nélküle élni. Én csak síkon megyek nyomatékból, hegyre felfelé mindig pörgetek, és sosem állok ki, szóval az előző hozzászólásbeli kijelentésem a saját stílusomra igaz, egy országútibb megközelítésű emberéére nem.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
hoffman_
nagyúr
-
hoffman_
nagyúr
válasz deicide #15216 üzenetére
nem mindegy milyen távon. elindulsz a margit hídtól, akkor ilyen tempóval kb. 10 perc alatt odaérsz újra a Dunához, annyi időt végig lehet taposni én városban 27-es átlagot tudok menni 30-60 perces tekerések alkalmával, 46-16al.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz deicide #15219 üzenetére
pontosan. én a III. ker széléről beérek a VIII. ker közepére, ha nagyon akarom 21-22 perc alatt, autóval a közelembe se érnek, cserébe el kell indulnom 15 perccel hamarabb, mert olyan állapotban bemenni laborra vagy előadásra nem illik
pont ezért is érdekel az outi, mert teljesen másképp működik, mint a városi tekerés, meg a terep, és ki szeretném próbálni
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #15282 üzenetére
Ez amolyan teljesítménytúra akkor, mármint a 12-24 órás kerekezések. Inkább annak vagyok a híve, hogy legyen egy táv, kisebb nagyobb hegyekkel hogy ne csak síkon menjünk aztán gyerünk. Nem számít ha 25-ös vagy 28-as átlaggal de érjek oda ahova odaszeretnék érni aznap. 5 perccel később érek oda akkor sincs semmi sem, egyszerűen a sport élménye miatt tekerem a gépet, de odaérhetek 10 perccel később is nem számít.
(#15289) Toomy: Fiatal vagyok még, de már volt hogy majd leszédültem a paripáról mert annyira túlhajtottam magamat, teszem hozzá nem éreztem. Napi 80-100km volt majd 5km-el hazaértem előtt jött szembe egy buszt vontató teherautó, én meg gondoltam utánafordulok nem jött 40-el sem, szép naplementés időnk volt. Elmentem egy darabon majd megelőztem és akkor úgy éreztem valami gond lett. De addig semmi baj se volt, mintha első km-t tekerném úgy éreztem magam egész út alatt. Aztán hazabaktattam 1 hét pihenő, addig regenerálódtam. De nem voltam gyenge előtte, csak egyszerűen kijött. Nyáron 35 fokban is simán letekertem és le is tekerek 40-50km-t szó nélkül 1 kulacs vízzel. De valahol meg kell szabni a határt ezzel szembesültem úgy érzem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #15388 üzenetére
Mitől jobb? Próbálj ki egyet, már a 140mm és a 100 között is egy Grand Canyon-nyi a különbség.
Azt bizony odacsaphatod a keményebb pályára. Egyébként meg az AM/endurónak pont az a lényege, hogy fel lehet vele tekerni a hegyre. Talán elkerülte a figyelmed, hogy ezek a gépek amiket említettem 14 kiló alatt vannak, teleszkópokat lockolni is lehet stb. A te xc géped sem kevesebb szerintem merev vázzal és 100mm-es telóval. Azzal is feltekersz a hegyre nem? Ha lesz kerékpár tesztnap, akár amit említettem, vagy legkésőbb a szeptemberi, várunk szeretettel egy tesztre. majd próbálj ki egy 140mm-.es gépet.140-160mm már az a kategória ami a saját hibáidat is korrigálja egy bizonyos szintig. Benézel egy nagyobb követ, gyökeret, gödröt, kimozogja, míg egy xc gép ledobna magáról, ez is egy fontos különbség. Persze nyilván nem fog úgy mászni mint egy profi xc gép, de nem is versenyzésre kell, hanem élmény bringának.
Egyébként az a 160mm-es levegős RS pike villa ami a cube fritzz-ben van, 1,8kg körüli súllyal rendelkezik, csak egy példa.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #15392 üzenetére
Való igaz, ezek a gépek akkor jönnek jól, ha van hozzá terep is. Viszont azért azt egyből éreznéd, hogy micsoda tartalékok vannak ezekben a gépekben, micsoda bődületes stabilitása van, mindent kisimít. Hogy nem éreznéd a különbséget azt kötve hinném, ilyet kijelenteni látatlanban szerintem elhamarkodott dolog. Az megint más kérdés, hogy neked erre nincs szükséged, nem is olyan pályákon tekersz, meg nem is ilyen a kerékpározási stílusod. Eleve a jóval laposabb fejcsőszöge miatt is éreznéd, hogy ez kb 20-szor stabilabb mint az xc géped. Bármire rámész kimozogja, a térded egy lepkefingnyi ütést nem szenved el az xc gépedhez képest. Ha feljönnél ide a Budai-hegységbe egy Normafa- Hármas-határ hegy túrára, szerintem le se akarnál szállni egy Am/Enduro gépről, ebben biztos vagyok. Teljesítményről szólhat ez is, erdőben 50 km, sok emelkedővel is azért teljesítmény is, de lehet többet is menni. Csak annyi a különbség, hogy lefelé nem kell fékezni amikor eléred a 25-30 km/h-át, mert már úgy pattog az xc gép mint az Istennyila, hanem 50-60-nál is kivasalja az utat és biztonságban érzed magad rajta.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #15392 üzenetére
Egyébként az AM/Enduro kategória jelenleg a legdinamikusabban fejlődő kategória. Ez sem véletlen, óriási az érdeklődés ezekre a gépekre. Persze nyilván nem elsősorban a Magyarok tódulnak a bringaboltokba 600-tól AM/enduro-t nézni/venni, de ez nem a kerékpár hibája, hanem az itteni szegénység az oka.
Én a 90-es évek eleje óta montizom a Budai-hegységben. Kezdetben a full merev acél montival, majd elöl telós xc géppel, össztelós xc géppel, aztán jött a Freeride/DH őrület, ki merem jelenteni, hogy a létező legnagyobb élményt, az Am/Enduro nyújtja ezeken a terepviszonyokon. Ez való ide 140-160mm, könnyű és tekerhető bicajok. 120mm az még nem sokban különbözik egy xc-től. Picit játékosabb lefelé, de 140-től indul az igazi élmény.
-
nagyúr
válasz deicide #15390 üzenetére
Természetesen nem lockolt tagra és villára gondoltam, azok közel 10 éve számítottak megoldásnak. Ezzel szemben jól behangolt blowoff szelepekkel a villa és a tag nem mozdul be az ülve tekerésből eredő, alacsony frekvenciás impulzusokra mászás közben, ellenben az út egyenetlenségeit, köveket, gyökereket szépen kimozogják a telók. Így kvázi könnyebb velük felfelé haladni, mint a lockolt, vagy merev villával (a plusz tömeget leszámítva persze).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Zola007
veterán
válasz deicide #15414 üzenetére
éÉ kifejezetten örülnék, ha csak fél évig vagy nem sokkal tovább kellene kuporgatnom egy 500k-s bringára
Jelenleg az hogy lakok valahol, utazom (tömegk), eszek, ruházkodom kerül havi 100-ba és ebben még nincs benne egy mozijegy vagy egy csavar a bringához
Szeretnék valamit kezdeni az életemmel, családot, autót, házat, mindezt törvényesen és nem szülőktől (ez mondjuk nem is opciós) és egyre jobban úgy érzem hogy ezt nem itthon fogom elérni
Egyetemi diploma ide vagy oda(#15415) Muton : feliratnám velük 100x a villamos oldalára latinul, helyesen ragozva - bezony! - hogy "nem tekerek többé a síneken"
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #15419 üzenetére
Már látom is lelki szemeim előtt Runner_fxr "élménybringás" kifejezését.
Idegesítő, mikor a sport eszközöket utcai használatra szánt autókkal hasonlítják össze, vagy motorral, robogóval, etc.
Üljön fel arra az utcai használatra szánt robogóra, vagy akármire, majd jöjjön le vele a bringás ösvényen élve!.
Több sebből is vérzik ez a felvetés, de már önmagában is bukott érvelés. Ésszerűbb érvek szólnak az összehasonlítás ellen. Pl. fenének kell használt autót hasonlítani új bringához! Nézzük csak mennyibe került az az autó újonnan!! Bringát is lehet boltolni pár ezerért a vásárból is akár...
Az autók amúgy is sokkal szélesebb skálán mozognak, mint a bringák.
Egy bringát újonnan már 100k-tól lehet venni, ami tökéletesen kiszolgál a városban (autó 2-3 misi).
Ugyanakkor 3-400-tól kb egy-másfél millióig terjed a sport célú kategória, ami komoly igénybevételre lett tervezve, kompromisszum mentes élménybringázást nyújt (autónál a sport és verseny célú nem ritkán száz milliókba kerül).
Persze árnyalja a képet a használt piac, meg persze a szupersport/elit/luxus/presztízs kategória is, természetesen itt is autók javára (vagy ellenére?) az árcédula szemszögéből nézve. -
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #15414 üzenetére
Magyarországban gondolkodtam, külföldön biztos úgy van ahogy mondod, de nálunk kötve hinném, hogy igaz a feltételezésed.
Teasüti: Egyetértek. Én is bírom amikor valaki elkezd magyarázni, hogy mi kerül másfél meg 2 millióba egy kerékpáron. Annyiért motort, autót stb vesz. Abba bele sem gondol, hogy egy olyan kerékpárról beszélget amivel világkupán szokás indulni, ez kb olyan mintha valaki akarna magának utcai hobbi használatra egy az egyben egy WRC Rally autót, ugyan olyat mint amivel a világbajnokságon indulnak, aztán meg csodálkozna, amikor bemondanák, hát izé, oké, 180 millió lesz a focus wrc.
lsebestyen: Én Uvex sisakot használok, nagyon szeretem, előtte Giro volt, de az Uvex sokkal jobb. Mondjuk az enyém nem egy alapmodell, 15-nél jóval több, de 15 körül indulnak. Nézz szét itt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz deicide #15392 üzenetére
Áprilisban lesz TREK tesztnap Fehérváron. Öreghegyen a Pozsonyi úton a Coop ABC mellett van egy TREK márkabolt, minap betévedtem oda és mondta a tulaj/eladó. Hoznak miden kategóriából gépeket, elég nagy tesztnapot szeretnének csinálni. Ha gondolod ugorj be és érdeklődj.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #15494 üzenetére
Persze én nem vitatom, hogy ez így is működhet, jó nyilván azért ilyen táplálkozással nem kockás hassal meg szálkás izmokkal rendelkezel, de ez egy másik kérdés. A te eredményeid nagyon szépek.
Viszont, egy 180 kilós, szívmegnagyobbodással élő embernek nem tanácsolhatsz látatlanban több órás edzéseket. Ez felelőtlenség lenne az ő részéről, ha ezt így csinálná. Az egészen más, ha egy fiatal ember kicsit el van hízva, jó oké akkor kezdjünk el diétázni meg edzeni aztán csak lesz valami. Itt ennél komolyabb a probléma, neki személyre szabottan kell tanácsot adni, az egészségi állapota alapján, ehhez pedig szerintem se neked, se nekem, se egyikőnknek nincs itt elegendő tapasztalata, amennyiben nincs köztünk egy kardiológus, sportorvos fórumozó. De az orvos is csak vizsgálatok után tud konkrét tanácsokat, kezelést ajánlani.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #15501 üzenetére
A BMI index egy nagyon jó mutató, nem véletlen ezt a mértéket használják a világon mindenhol, hogy az ország átlag értékét nézzék.
Nem szándékoztalak megbántani azzal amit írtam, de a 90 kg le merem fogadni nem 10% testzsíron, hanem jóval e feletti tartományban van, és hosszú távon nem lehet lefogyni ha lefelezzük az étrendet!
Teljesen át kell reformálni az étrendet, ugyanúgy mint az életvitelt, így lehet hátat fordítani a régi életnek!
A pontos testzsírt így lehet megmérni:
Három-pontos kalkuláció férfiaknak
A kockas has és a testzsir százalékundefined
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #15536 üzenetére
Arra nem gondoltál még, hogy esetleg elmenj egy edzőterembe? Már lassan annyit foglalkozol a kinézeteddel mint egy testépítő. A sétálástól, futástól és a kerékpározástól a büdös életben nem lesz kockás hasad, meg izmos felsőtested. Persze jó, hogy ilyeneket is csinálsz, de köllenek a súlyzók is ha valóban izmosodni szeretnél és arányos, jó fazont akarsz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #15548 üzenetére
135 kilóról 90-re fogytál, ez már eleve egy komoly eredmény. Ezen nincs mit megkérdőjelezni.
Az megint egy másik dolog, hogy milyen a fazon most 90 kilósan, mivel a kajára nem figyelsz, súlyzós edzéseket nem végzel, csak a lábadat edzed, kerékpárral és futással, nyilván felesleges arról beszélni, hogy milyen a felsőtested zsír/izom aránya, kinézete stb. Nyilván átlagos. Semmi különös. Ahhoz, hogy ott is látványos eredményt érj el, súlyzós edzéseket kell végezni, de ha nem célod, akkor ne foglalkozz ezzel, csináld amit eddig.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz deicide #15548 üzenetére
Igaza van egyébként, jó lenne legalább egy otthoni calisthenics jellegű edzést beiktatni, ha már nem vagy az az edzőtermi figura.
Nem kell sok minden, egy expander, pár 6-8-10 kilós súlyzó/kettlebell meg egy matrac.Állóképességi sportok hátránya, hogy ha rákap valaki az ízére, akkor egy idő után már megy annyira jól hogy könnyebb és kényelmesebb lesz azt csinálni mint mondjuk 5x20 méter kitörést, 10x50 fekvőt vagy egy 3 perces hídtartást. Azért írtam ezeket, mert sokan vannak itt akik le bírnak tekerni 100-200km-t, de ezekből legtöbben elbuknának, pedig egy edzettebb gimnazista simán megcsinálja
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
Zola007
veterán
válasz deicide #15804 üzenetére
törésnek a repedt vagy félbehullott villákat gondoltam.
a tiédnél a műanyag előfeszítés állító tekerentyű menete adta meg magát ha jól gondolom.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Cathfaern
nagyúr
-
Mansi
csendes tag
válasz deicide #15881 üzenetére
Mint kezdő outis sztem alsó fogásban, még ki se próbáltam
30-40-es oldalszélben viszont középen fogva volt h 1x majdnem kikapta az első kereket alólam egy széllökés, ott beszartam
Nálam is a felső, fékkaros fogás a nyerő, ha meg már lesz értelme felkerül a TT piszkavas középre -
rétisün
veterán
válasz deicide #15881 üzenetére
"Ha nincs kedvem a stoplis cipőhöz"
- nem bírnám váltogatni a sima pedált meg az spd-t, úgy értem, hogy két bringán kétféle pedál legyen.
"Ha nincs kedvem a stoplis cipőhöz, de élvezni akarom a lobogó haj érzést"
- ja, akinek van haja hozzá
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #15891 üzenetére
Értem, hogy jó dolog edzeni, tudom, én is szeretek, de ilyen pocsék időben, még ha nincs is olyan nagyon hideg, mi élvezet van ebben az országúti tekerésben? Engem ez annyira nem tudna motiválni, hogy az hihetetlen, persze minden elismerésem, jól nyomod, de valahogy számomra a kerékpár a szórakozásról is szól. Látom, hogy itt a fórumon a mtb imádatommal kisebbségben vagyok, tehát nyilván velem van a baj, hogy ez az országútizás amúgy nem mozgat.
Alig várom, hogy kisüssön az első nap, kicsit jobb idő legyen, aztán irány az erdő.
Remélhetőleg addig a Fritzz is megérkezik.Ja még valami, rosszul gondolod, ha a saját súlyodat belekalkulálod a kerékpár gyorsíthatóságába, a lényeg a kerékpárod, főként a kerékszett súlya! Én azt is megérzem, ha 450g-os külső helyett 750g-os van fent, pedig itt szaros 300g-ról beszélgetünk.
[ Szerkesztve ]
-
rootkiller
őstag
válasz deicide #15891 üzenetére
Egyszer critical mass-on volt görgős fixis verseny. Ráültem a biciklire és úgy voltam vele hogy akkor most mindenkit letolok. Persze nem így lett, mert nem bírtam eléggé pörgetni. Mint kiderült a biciklin valami 46-14-es áttétel volt, ami az én esetemen majdhogy nem egy átlagos utcai singlespeed fokozat, 42-14-et raknék kb a városi biciklimre.
Artengo TR 990 Pro
-
Szakbarbár
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Mobil flották
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- MIUI / HyperOS topik
- Autós topik
- HBO Max & OD topic
- OpenWRT topic
- Ukrajnai háború
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen