Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
"még gyárakat kell építenie/bővítenie rohamtempóban"
Így van. A Tesla most még jócskán a növekvő fázisban van, ki tudja meddig. Arra összpontosítanak, meg hogy ne menjenek csődbe. Hagyományos kereskedelmi láncot nem fognak kiépíteni, mert nagyon drága, és felesleges. Eddig nyilván azokra volt igény, de most már szép lassan az is változóban van.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Shadowbull
addikt
Valóban ez az üzleti modell, de ez azzal jár, hogy közel sem tudnak olyan szolgáltatást nyújtani mint a nagyok. Mellesleg a nagyok is üzemeltetnek kiskereskedelmi egységeket is, a nagy forgalmú fontos helyek jellemzően gyári tulajdonban vannak.
Amennyiben a Tesla meg akarja közeliteni a nagyok szolgáltatási színvonalát, akkor óriási pénzeket kell tenniük az építésbe és az üzemeltetésbe, az pedig szükségszerűen abból a 9%-ból fog lemenni mert máshonnan nem tud.Miközben a nagyok fokozatosan át fognak állni az ügynöki modellre, ami néhány százalékot át fog csorgatni a kiskereskedők zsebéből a gyárakéba.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
"ne számoljuk hozzá a pék és a kertész fizetését is?"
Ha azt az autógyár fizeti, akkor hozzá van számolva.
"Úgy látom a tesla ad el autókat, tehát van kiskereskedelmi hálózata"
Természetesen. Nem mondtam hogy nincs. Csak töredéke a mérete a nagyokénak. És már ma óriási probléma időpontot kapni a szervizbe, pláne ha az a szerviz 2-300 kilométerre van. Toyota meg VW viszont van minden sarkon. Már most úgy óriási probléma, hogy nem adnak el évi kétmillió autót, és van talán 4,5 millió Tesla összesen az utakon. A jelenlegi állapotot hatékonynak nevezni, hát.... LOL.
"a vertikális integráció hiánya miatti plusz költségei levonását és profitként beszámolását, ahogy előadtad a dealereknél."
Láthatóan nagyon zavaros ez az egész neked, alapfogalmakat sem értesz.
"a régi gyártók butaságát"
Na és itt nyílik ki a bicska az ember zsebében, amikor a full tudatlan teslatroll nagy lendülettel hülyéz másokat, holott szart sem tud az egészről.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Alaaf Pi
senior tag
-
Shadowbull
addikt
Szokás szerint össze -vissza beszélsz.
A teljes (igazából nem létező) vertikális integráció haszna ott van a nettó marzsban, azt látod a Tesla 9%-ában.
A kiskereskedelmi árrés viszont nagyon is ott van a kereskedők zsebében.
A Tesla nekiállhat kiépíteni egy normális kiskereskedelmi rendszert, de mire sikerül neki összerakni egy VWhez, Fordhoz vagy Toyotához mérhető hálózatot, addigra abból a 9%-ból nem sok minden fog maradni, ráadásul kénytelenek tovább csökkenteni az árakat ha növekedni akarnak.
A régi nagyok meg eltartják ezt a hálózatot, és a saját hasznukat is a zsebükbe rakják.
"a fordnál az autó árán felül majd 100% plusz költség van így az elektromosokon..."
Ez ebben a formában elég nagy marhaság. Igen, tudom hogy Farley-ék nekiálltak "kimutatni" az EV költségeit, de ez inkább önfényező akció a részükről, mint valódi költségkimutatás.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
Csakhogy a Tesla megtartja a kiskereskedelmi árrést is, a többiek meg nem, tehát az ő eredményükhöz hozzá kell még adni 10-15%-ot. Ami azt jelenti hogy peldaul a Toyota és a VW durván kétszer akkora nettó marzsot érnek el mint a Tesla, a német prémiumok még többet.
https://marharepaszerint.blogspot.com
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest