Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz bteebi #27 üzenetére

    meg az nagyon nem mindegy teslánál, hogy adott országban / kontinensen már hivatalosan ott vannak -e. És hogy oda szánt autót vettek-e vagy máshonnan importáltat.

    Nem is azért, hogy ne foglalkozna esetleg a máshonnan importált autóval a szervizük, hanem az alkatrészellátás más. Bár sokszor azt mondják, hogy évek óta nem változott a tesla akármelyik modelje, de valójában sok változat van, nem csak az iteratív, hanem gyártástechnológiai téren is. Más a váz felépítése például a különböző gyárakban készült autóknál és nem mind csereszabatos. Szívás lehet, pl ha nem kínai hanem amcsi teslát törnek ausztráliában, külön át kell hajózni az alkatrészt, ami több hónap lehet, nem a szokásos célszállítmánnyal megy a másik gyárból.

    Nekem úgy rémlik, hogy az utóbbi 2-3 évben elég sok autóval be lehetet szopni a gyártói szintű szervizelést, mert előbb a járványos gyárstoppok, szállítmányozási fennakadások, aztán a felvert árak, majd a háború is megborította a just-in-time láncokat világszerte sok gyártó esetén.

    Régebbi / régóta gyártott autókkal, 3rd party alkatrészekkel, sufni szervizekben is kokkolt nem garis autókkal gondolom kevésbé volt fennakadás.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák