Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #11 üzenetére
ne felejtsük el az elektronika és az akkuk marzsát sem hozzáadni a többi gyártóhoz, hiszen a tesla magának gyártja jelentős részben azt is. Ezért kopmenzálni kell képzeletbeli pénzekkel az eredményüket.
Kb tudni is lehet, hogy a fordnál az autó árán felül majd 100% plusz költség van így az elektromosokon... nem is tudom, hogy mire költhetnék ezt a képzeletbeli 100-150% marzsot fordék, amit a tesla megtart magának.
Ja várjál, a vertikális integráció szót keresed. Sajnálhatják a többiek, hogy nem foglalkoznak kereskedéssel, csak gyártással és a kereskedőlánc lehúzza őket - a vevők meg magas árréssel kapják meg az autóikat, de nem a gyártók profitálnak belőle.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #14 üzenetére
ne számoljuk hozzá a pék és a kertész fizetését is? Hiszen az is az autóval keres pénzt, amikor munkába jár és nem kap érte jutalékot az autógyár. Úgy látom a tesla ad el autókat, tehát van kiskereskedelmi hálózata, csak hatékonyabb, mint a régi motorosok lenyúló ballasztja, ami nem a gyártó profitját gyarapítja. Lehet ezen rugúzni, de a tesla profittal árulja az elektromos autóit, a többiek közül meg ez nem soknak sikerül.
Nem a tesla 9.8% -ából hiányolom, hanem a fordéból a vertikális integráció hiánya miatti plusz költségei levonását és profitként beszámolását, ahogy előadtad a dealereknél. Ha már csúsztatsz, akkor maxold ki, add hozzá a fordnál azt a 100%-ot, amit elbuknak rajta, csinálj úgy, mintha profit lehetne.
Mennyire abszurd már az, hogy azt akarod beállítani pozitívumként, hogy a régi gyártók butaságát matematikailag kompenzálni kell, mert ha ők is úgy csinálnák, mint a tesla, akkor többet is kereshetnének. De nem úgy csinálják, mint a tesla és nincs olyan bevételük.
Nem az egész autóipar profitját nézik, hanem a cégét.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #17 üzenetére
Ez így van jól. Ez az üzleti model. Nem tartják el az évszázados herét, ami elviszi a többi gyártó profitját. Hülyék lennének az árrést átadni egy másik cégnek, csak hogy az fölözze le a profitot. Ha neked az kell, hogy kedvesen lenyúja egy dealer az autó árának felét, akkor vedd csak meg tőlük és gratulálj magadnak, hogy a gyártónak ez mennyire nagyon jó
-
azbest
félisten
válasz Shadowbull #23 üzenetére
Na így megfogalmazva, ahogy most írod, már egyet is tudok érteni. Szerintem a tesla továbbra sem a hagyományos kereskedési modelt követi majd, még gyárakat kell építenie/bővítenie rohamtempóban.
Az usában kíváncsi leszek ez hová fut ki - mármint az, hogy sok államban kilobbizták maguknak a kötelező dealershipen keresztüli értékesítést. Meg akarják-e változtatni, ha igen, akkor meg tudják -e változtatni a gyártók. Erősebbek -e, mint a dealer lobbi. Ez eléggé speciális helyzet, váltasztási finanszírozással jól átszőve.
-
azbest
félisten
meg az nagyon nem mindegy teslánál, hogy adott országban / kontinensen már hivatalosan ott vannak -e. És hogy oda szánt autót vettek-e vagy máshonnan importáltat.
Nem is azért, hogy ne foglalkozna esetleg a máshonnan importált autóval a szervizük, hanem az alkatrészellátás más. Bár sokszor azt mondják, hogy évek óta nem változott a tesla akármelyik modelje, de valójában sok változat van, nem csak az iteratív, hanem gyártástechnológiai téren is. Más a váz felépítése például a különböző gyárakban készült autóknál és nem mind csereszabatos. Szívás lehet, pl ha nem kínai hanem amcsi teslát törnek ausztráliában, külön át kell hajózni az alkatrészt, ami több hónap lehet, nem a szokásos célszállítmánnyal megy a másik gyárból.
Nekem úgy rémlik, hogy az utóbbi 2-3 évben elég sok autóval be lehetet szopni a gyártói szintű szervizelést, mert előbb a járványos gyárstoppok, szállítmányozási fennakadások, aztán a felvert árak, majd a háború is megborította a just-in-time láncokat világszerte sok gyártó esetén.
Régebbi / régóta gyártott autókkal, 3rd party alkatrészekkel, sufni szervizekben is kokkolt nem garis autókkal gondolom kevésbé volt fennakadás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen