- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- Milyen routert?
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- macOS PC-re
- Synology NAS
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- C# programozás
- Programozásról_szubjektíven
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Teasüti
nagyúr
Pótkeréknek van vmi best buy esetleg? Forgásiránymentes minta kéne. Hőmérséklet független kéne - de havas/jeges tapadás nem fontos. 205/55 r16 kéne. Nem kell prémiumnak lennie, tényleg csak pótkeréknek kellene. Viszont teljes méretű kell amivel egy vezetés teszten is részt vehet az autó anélkül, hogy belekötne a vizsgabiztos.
-
tasiadam
veterán
Felszerelesnel vettuk eszre, hogy az uj jobbos gumi 96 vagy 97 terhelhetosegu, a balos meg 93. Gondolom ez igy nem oke
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Qru
MODERÁTOR
válasz adamssss #57900 üzenetére
Igen és ahogy melegszik a klíma egyre inkább lesz a többi téli gumi is ilyen, mert egyre kevesebb lesz a havas napok száma. A 4S gumik ezért is nyertek ekkora piacot az elmúlt időszakban. Meg persze mert sokat fejlődött a gyártás és mert egyre fillérb...bak az emberek.
#nincsbennetarcsi
-
AssAssynn
őstag
Köszi a beszámolót.
Ezt a hangosat, hogy értsem?
Írták már többen különböző gumikra, hogy hangos, meg látom én is a zajjelölést a címkén, de nem tudom hogyan képzeljem el. Persze lehet ez azért is van, mert általában hangos autókkal utazok, meg sokszor lehúzott ablakokkal, és ezért nem figyeltem fel rá."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz AssAssynn #57908 üzenetére
Ezt addig nem is fogod érteni, amíg nem ülsz be egy halk autóba.
Vmi modern kocsiba, ahol már hangszigeteltek a szélvédők, meg nem recseg, ropog még a kasztni vagy kopog a futómű és autópályán nem 80 dBA-val kell szóljon a rádió, hogy azt "normál", jól érthető hangerőnek érzékeld.A gumikon megjelölt zajszint szerintem teljesen irreleváns. Ezt arra a nagyon szűkös kettő mintámra alapozom, ahol ez durván kijött, pedig papíron egyformák: Michelin CC2 és Goodyear EfficientGrip. Előbbi egy traktor országúti tempónál az utóbbihoz képest. Főleg egy érdesebb felületen. De még egy simább és csendesebb aszfalton is jobban surrog.
Ez egy 2006-os kis csapott hátú kocsiban egyáltalán nem tűnt fel. De egy 2020-as kocsiban már feltűnően halkabb a nyári minta a Goodyear-en.[ Szerkesztve ]
-
válasz AssAssynn #57908 üzenetére
Olyan hangot produkált az autó (renault talisman), mint a régi ikarusok vagy nivák a terepgumival, mintha a differenciálmű szétlenne (zúgó hangra hasonlít). Fékezés-intezívebb fékezésnél ez a hanghatás még intenzívebb.
Igazából még számomra is zavaró volt, aki naponta használta, pont most ezért vagyok dilemmába, mert még vagy 2 szezont simán elmenne, de lehet e miatt cserélni fogom.
Pedig a menettulajdonságait illetően, egy tényleg teljesen használható téligumi.A nyári, amikor felkerült rendesen hiányérzetem volt zaj tekintetében.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Teasüti
nagyúr
Jah, nem is értem miért nem bevett szokás mellékelni egy hangfelvételt a zajról. Egy-két Youtuber már csinál ilyet. De a nagy tesztelőknek még nem jutott eszébe.
Barum is kötött forgásirányos így első blikkre. Középső öv V mintás. Fényképen rajta van a "Rotation" jelölés is.
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
Köszi a válaszokat srácok. Igen, valóban még nincs tapasztalatom ebben.
Mondjuk nálam van bent hátul két pici hangkeltő, akik változó hangszínben és hangerőn szólalnak meg felváltva, így elnyomva a külső zajokat."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Teasüti
nagyúr
válasz AssAssynn #57916 üzenetére
Felhasználástól is függ. Egy halk kocsiban kevésbé fáradsz el hosszú utakon. Évi néhány ilyen utat ki lehet bírni, de ha napi szinten mész országúton, akkor azért mentálisan is más terhelést jelent az, hogy az alapzaja a kocsinak magasabb. Nagyobb hangerőn hallgatod a rádiót, hangosabban kommunikáltok a kocsiban, hamarabb elfáradsz, stb.
Ez városban nem jön ki igazán, ott ez másodlagos. Illetve aki lehúzott ablakkal közlekedik és hozzá van szokva, hogy a huzat kiveri a dobhártyáját, ott is sokadlagos dolog csak a gumi zaja.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #57918 üzenetére
A zajra- remegésre, gépészkedére mindenki másképp reagál, én bármikor beülök az autóba, és egy seggel megyek 1000-1300 km-t, viccen kívül, még a hólyagom is 1 liter fölött tudja tartani a cuccot! Akár 3-4 hóra alvás után is megy, más meg 3-4 óra alatt elfárad, pláne el is alszik.
Nekem volt, hogy egy autómentőt vezettem szegedről a svájci határ mellé, felhúztam a kocsit, és hazahoztam, majd még felmentem Pestre, és vissza le, 33 órát vezettem egyhuzamban mindenféle gond nélkül, na utána már kicsit fáradt voltam.
Pedig az autómentő se halk, se komfortos nem volt.
Van aki abszolút nem érzékeny az ilyesmire, én pl eszek iszok, telefonálok, nézelődök, beszélgetek, zenét hallgatok menet közben.Sok éve még havi 8 ezreket mentem mindenféle probléma nélkül, most van, hogy beülök a kocsiba, és megyek oda- vissza 2-3 nap alatt 2500-at. Szerdán jöttünk haza egy 850km-es útról, szimplán csak anyóséknál voltunk, holnap Pest, oda- vissza 400 km, vasárnap németország, oda vissza 1800 km. Teljesen mindegy, milyen autóval kell menni... Ennek ellenére én is szeretm a csendes, könnyen, gyorsan suhanó autót.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Teasüti #57918 üzenetére
Hosszú úton engem is nagyon fáraszt a menetzaj. Ha messzire megyünk inkább csak 120 környékén poroszkálok, mert sokkal kevésbé fáraszt mint egy 130-140-es tempó. De ez egy öreg Subaru, itt a zajcsillapítás csak a motortérre terjedt ki (pedig pont a boxert hallanám szívesen nem a gördülési/szélzajt).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Passat-nál engem sem zavart/fárasztott az csendes volt de még az új Superb is rendben volt ilyen téren. Főelg az utóbbi a radaros tempomat és sávtartó miatt autópályán kvázi önvezető volt. Bp-Deberecen utat lenyomtam úgy, hogy egyszer sem értem a pedálhoz és nem is kellett bekormányoznom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
AssAssynn
őstag
Szerintetek a kerékőrnek van értelme, vagy aki lopni akarja, annak úgy is megvan mindenhez a kulcsa?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #57922 üzenetére
Utóbbi.
Amúgy bennem is felmerült a kerékőr, mikor 200+ rugóért megvettem a zsír új OZ felniket, de gondoltam, hogy 15-ös felni a kutyának se kell manapság (csak a corginak), nem veszek, és az eddig eltelt 5,5 év alatt be is jött. De még a szelepsapkát sem lopták le.
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz tboldi #57923 üzenetére
Igazából én nem is hallottam még olyat a személyes környezetemből, hogy lopnák a felniket. De persze, ha egy elhagyott helyen hagynám a kocsit néhány napra, akkor lehet felfigyelnének rá... csak ez az, hogy szerintem, aki tolvaj, annak úgy is van mindenféle foglalata, vagy ha nincs, akkor beszerzi. Mondjuk tologatós krokodil emelőt, meg akksis ütvefúrót bárki tud magánál tartani a csomagtartójában, és azokkal meg pont 3 perc lelopni az összes felnit, szóval végül is az esély megvan rá, hogy azalatt is megtörténhet a baj, amíg beszaladsz a postára.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Rick4
félisten
Na igen, én is úgy választok tempót, hogy ne 100-ról gáz- majd 150-ről fék legyen állandóan a belsőben, ne 95 a külsőben, a 120 körüli az, ahol még el tudja az ember engedni az érkezőt, de nem kell a fékbe állni, és egy szeged- Pest között max 10 percet bukik az ember.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Ereshkigal
őstag
Üdv!
Gondoltam bedobom ide is a kérdést, eddig elég eltérő véleményeket kaptam.
Kettes Prius-on első gumik (Nexen 195/55R16 91H N-Blue4S WH17 XL) kb. 2,5 év és 30k km után:
Ennyire fos ez a gumi, vagy nálam van valami komoly user error? Beljebb nincs szétkopva, a telet még kibírná, de nem tudom, merjek-e így menni, vagy csere.
Amit kinéztem helyette:
Barum Quartaris 5 195/55 R16 87H és Vredestein QuaTrac 195/55 R16 87H, kb. 30k vs 35k Ft/db. Utóbbi megéri a felárat? Esetleg kevésbé kopnának?
A hátsó gumik csak kopottak, így azok még maradnának. Arra gondoltam, azok mennének előre, az újak hátra, aztán ha azok is így repednek, cserélném azokat is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nekem is annyi a rekordom, de 30 valahány óra után már konkrétan vicsorítottam, hogy ébren maradjak legalább egy pihenőig.
De én ekkor egyedül autóztam át Európán és egy a még nem csendes 2006-os A merciben mentem CC2-esekkel. Zajszűrős fülhallgatóval jöttem végig. Zene nélkül, csak simán a menetzajt szűrte ki egy kis csendért.
Autópályán végig 3000 km. Ezt a túrát motoron is megtettem egyszer, olyan 3 óránként leszállva csak. Ott a bukó alatt azért van szélzaj rendesen, meg nyitott kipuf volt a sport motoron is. Na az az a kategória, amikor olyan fáradt vagy, hogy a monoton erős zajban is elbodulsz. Van az a fáradtság, amikor 80 dB-ben is elalszol.
#57920Qru
Sokat számít hosszú úton a sebesség is. Én visszafele már beálltam a külső sávba a kamionok közé tempomattal ilyen 80-ra. Sokkal inkább relax, mint bent lenni a második vagy harmadik sávban. Meg nyakamat rá egy tank benzinnel is messzebbre értem úgy és időben se voltam drasztikus hátrányban. -
Teasüti
nagyúr
válasz AssAssynn #57924 üzenetére
Manapság már minden autó gyárilag alu felnivel jön és sokszor nem is csúnyákkal. Nincs már akkora reputációja, mint régen, mikor még a többség acélon gurult és a sport kocsikat leszámítva csak aftermarket alu felnik voltak. Olyan elterjedt és olyan általános dolog az alu felni, hogy semmi cool faktora nincs már szerintem. Arra a sorsra jutott, mint a ködlámpa, meg az arany csíkos Adidas szabadidőnadrág. Régen fájin volt, ma már senkit nem izgat.
Én senkitől nem hallottam még, hogy kereket loptak volna tőle.
Szerintem ha van is erre kereslet, az inkább a nagy értékű dolgokra korlátozódik, ahol a négy görgő annyit ér, mint egy jobb használt autó. Senki nem fog mondjuk Peuqeot alu felniket csórni.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Ereshkigal #57926 üzenetére
Ez kuka. Barum nem rossz de ha nem csak varosi hasznalat van akkor inkabb a Vredestein.
#nincsbennetarcsi
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ereshkigal #57926 üzenetére
Ha Michelin-t vettél volna, azt végig lehetne használni, mivel teljes mélységű barázdái vannak. Az ilyen budget gumikon spórolnak a szerszámmal és csökkentett barázda mélységre futja csak belőle. De ha jól a látom, a középső 3/4-e a guminak még használható. A széle a sportos kanyarodás miatt szokott így lekopni. Ha civil módon vezetnél, nem lenne ilyen problémád.
#57931Qru
Szélárnyék az nem nagyon van 2-4 másodperces követésnél. Sőt! Inkább már turbulencia van ott. Motoron durva mennyit tud számítani. De konkrétan egy tréler mögött kell mennem karnyújtásnyira, hogy ne legyek huzatban. Ez egy gyors kísérlet erejéig poén, de épeszű ember nem megy ilyen közel a másikhoz.[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz Ereshkigal #57926 üzenetére
Elég fura. Nem jársz te állandóan köves, murvás úton? Mintha csak az vagdosta volna szét. De feltűnő a fenti képen, hogy nagyon sok egyforma vágás van. Mintha egy élesebb padkának, vagy más hasonlónak mentél volna neki.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Ereshkigal
őstag
válasz AssAssynn #57934 üzenetére
Qru, Teasüti: köszi!
AssAssynn: padkázás tuti nem volt. Ilyenek fordulnak elő, nem tudom, okozhatják-e a fenti roncsolódást:
- napi szinten ingázok szerpentinen, lefelé inkább finomabban, de folyamatosan fékezek (hadd tőccse az akksit), kanyarokban is,
- heti pár alkalommal járok egy rövidebb szakaszon, ahol építkeznek elég régóta, és apró, zúzott kővel van tele az út,
- a parkolás otthon és melóban néha nehézkes, előfordul némi kormánytekergetés majdnem álló helyzetben. -
AssAssynn
őstag
válasz Ereshkigal #57935 üzenetére
Ezek közül legfeljebb a kormánytekergetés tűnik esélyesnek jelen helyzetben. Bár nincs vele tapasztalatom, hogy az tud-e ilyet okozni.
Időközben felfigyeltem arra, hogy csak az első gumijaid néznek így ki és a hátsók nem. Ez végül is majdnem kizárja azt, hogy a köves út okozná, mert akkor hátul is baja kellene legyen.
Az biztos, hogy a gumik nem a kor miatt repedeznek el, és nem is selejtesek, hiszen akkor a hátsók is ugyanígy néznének ki. Ezek az elsők tuti valamilyen felhasználási ok miatt néznek így ki.
De csak emiatt a néhány vágás miatt, ami ráadásul a szélén van, és írtad is, hogy középen nem rossz, én még kérdés nélkül használnám őket tovább, hiszen valószínűleg a tapadásukkal még nincs gond. Azt esetleg érdemes kipróbálni, amit írtál, hogy az első és hátsó tengelyen lévő gumikat kicseréled.
Persze tudom, hogy az a legtisztább ajánlás, ha azt mondja az ember, hogy vegyél újat, de a spórolás és ésszerűség lábán állva, én az ismert információk alapján még nem kukáznám."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Teasüti
nagyúr
válasz AssAssynn #57937 üzenetére
+1. Van ott még hús bőven. Én használnám tovább. A gumi széleit elvileg műszakin se nézik, csak a középső 3/4 részét.
Meg visszavennék a lendületből: ha az ülésnek oldalirányban tartania kell, akkor túl gyors a kanyar. Én többet tettem az enyémbe és újszerű volt a széle a gumijaimnak. Pedig már 4.5 mm-en voltak.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Ereshkigal #57926 üzenetére
Túlmelegedett. A mintablokkok elkezdtek elválni, nem jársz túl alacsony nyomáson?
Nincsen semmi baja, használd nyugodtan, bár az én OCD-m hiányol egy pucolást. (samponos víz + körömkefe, esetleg egy gumiápoló és meg fogsz lepődni mennyivel jobbnak fog tűnni)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
Hat nekem pont 5 eve loptak le mind a 4 kereket. Semmi extra kocsira nem kell gondolni. Ford focus, igaz jol felszerelt valtozat “szep” kerekkel. Es ez sem borsodban tortent hanem a masodik kerulet egy csendes nyugodt reszen. En azota raszanom azt a 15k-t.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Teasüti
nagyúr
Mi az a kerékőr amúgy? A biztonsági kerékcsavart nevezik így odahaza?
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zozzant #57945 üzenetére
Igen. Előfúrják a csavar fejét egy központosító dugón keresztül, majd a balmenetes csavarkiszedővel már ki fog jönni.
Pont nem rég néztem róla videót. Előtte játszodoztam a gondolattal, h veszek 4 különböző biztonsági csavart, de csak magamat szivatnám vele, meg a szerelőt.
A tolvajnak csak extra 1-1 perc csavaronként.
De lehet már az elriasztaná, h a négy keréken ki kell fúrni 16-20 csavart.[ Szerkesztve ]
-
-
AssAssynn
őstag
Erre amúgy én is gondoltam már, hogy ha valami milliós kerékszettem lenne, akkor lehet vennék 20 különböző szettet, és mindből 1-1 darabot tennék fel. Kerékcserénél meg menne a lego. Habár ezt hallva, hogy megtudják fúrni is, így végül is semmi értelme.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Teasüti #57944 üzenetére
Pontosan, a "profiknak" (gumis műhely például) van leszedő készlet, amit bármelyikre rá lehet hajtani, még az elnyalt fejűre is, mert kúpos és meg van csavarva benne a nút...
Ráadásul az olcsóbbakra rá lehet kalapálni egy dugókulcs fejet és úgy is lejön.
(egyikről se kérdezd meg honnan tudom... )
Aztán látnád a gumisok arcát amikor ezeket a szutykokat le kell szedni légkulccsal a mellékelt fejjel... olyan anyagból vannak hogy egy kevésbé jó fizikummal megáldott faszinak (jómagam) sem jelent kihívást eltörni, akkor képzeld el a légkulcs mit művel vele. Nah aztán ha azt a kis vackot eltöröd... akkor fájhat ám a fejed.Ez arra jó hogy a szomszéd ne lopja le a lakótelepen amíg te békésen alszol a "sógor Dacia-ján de jól mutatnának" jeligére... Ez olyan mint a belülről nyíló tanksapka, a profik tudják hogy a betöltő cső műanyag, azt kell megvágni, a szomszéd viszont nem tudja csak úgy leszívni a tankodból a drága nedűt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Alkoholista nevelde
- OTP Bank topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- PlayStation 5
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen