Új hozzászólás Aktív témák

  • Mi5u

    tag

    válasz Hachiko95 #27838 üzenetére

    "Pontosan nem tudom, melyik részre írtad, de most gondolkodtam még rajta, mondjuk hóban, ha előre rakom a jobb gumit és vészfékezek, akkor úgyis előre terhel az autó ott kell lenni a jobb tapadásnak nem?"

    Ha nincs ABS akkor blokkolni fog és kormányozhatatlan lesz, tapadás ide vagy oda. A fékkel kell játszani ha van rá idő. Ha szerencsénk van akkor a blokkoló kerék elég havat tol maga elé és az megfogja az autót. Ilyenkor igaz, hogy a jobb minta előny.

    Ha van ABS akkor amiatt tolódik a fékút mivel nem engedi blokkolni, vagyis nem vagy csak kevés hó gyűlik össze előtte. A kevésbé tapasztalt autós ilyenkor a kormányt kezdi rángatni, amitől alacsonyabb profilmélység esetén kitör az autó fara. Ilyenkor jön a képbe a 2014-től(bizonyos típusokon előtte is) minden autóban kötelező ESP ami talán megvédi sofőrünket , és korrigál(ha tud) helyette.

    Az igazság valahol a kettő közt van, de mondjuk egy kanyarban ha besokall az ember akkor a hátulja fog kitörni először. Tipikus példája ennek például a 76-os út Zalaegerszeg és Nagykapornak közötti kanyargós szakasza.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák