-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
lacos001
senior tag
Ki hol él ugye....
Itt este 7 órától reggel 9ig már 1 hete lassan -5 fok van.
Maximum 2 hét és esik a hó....Május végéig tart a tél itt.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #27830 üzenetére
Az derék, én ezt elspórolom, pedig a manualban nekem benne van, hogy 10 ezrenként cseréljem meg az elsőt meg a hátsót.
mod:
t.kristof: Vízen menjél lassabban. Viccet félre téve, nyugodtan vedd meg a Klebert, egyáltalán nem rossz az vízen: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #27863 üzenetére
Mérlegelj, hogy melyik a fontosabb neked. Az évi pár havas napra építesz vagy esetleg nem jutsz fel a házhoz de a használati idő 95%-át lefedő száraz-nedves felületre optimalizáltat.
Én inkább arra voksolnék, hogy hóban is hazajussak és vízen kicsit visszavennék a tempóból. Vagy tudod a számom, a Subaruval bármikor felhúzlak a kaptatón.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
TFSi
őstag
válasz tomcsi23 #27867 üzenetére
A Conti ebben a szegmensben annyira nem profi. Ha számít a téli és a vizes teljesítmény, akkor GY, ha pedig inkább szárazon, vízen, csak alkalmanként havas körülmények között használod, akkor Michelin. Amely utóbbi még jól is öregszik, vagyis kopottan is elfogadhatóak maradnak a menettulajdonságai.
Ha pedig a jó ár-érték arány a cél, akkor Vredestein.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
peppe79
senior tag
Pontosítsunk: 27 négyévszakos gumit teszteltek, és ebből a 10 legjobbat vetették alá egy alaposabb tesztnek.
A versenyben maradt 10 közül lett a Bridgestone nem ajánlott vétel, mivel a havas úton való eredményei a többiekétől elmaradt.Azért bízom benne, hogy valaki közzéteszi majd a részletes teszteredményeket is (aquaplaning, úttartás stb).
Nekem így elsőre az jön le, hogy a havas úton való eredményeket elég magas arányban súlyozták, máskülönben hogyan lehetne nem ajánlott vétel egy olyan gumi, ami a száraz és nedves úton való féktáv tesztet is simán nyeri (?).A fenti táblázatban a nedves úton való pontozása ugyanannyi lett a Bridgestone-nak, mint például a Continentalnak. Amit tudunk, az a fékút teszteredménye: 45,2m <-> 48,6m
A száraz úton való pontozása pedig azonos a Goodyear-el. Kettejük fékút teszteredménye: 39,4m <-> 44,6mÉs az is érdekes, hogy a Bildnél az a Goodyear lett a tesztgyőztes, amelyik az idei ADAC teszten, a száraz és havas úton való féktávolságával, illetve üzemanyag fogyasztásával csak közepes eredményeket ért el. Na nem, mint ha az ADAC lenne a referencia (bár őszintén: nekem a Bild tesztje sem az).
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
Ezek nagyon aktuális, de talán örökzöld kérdések. Ahány tesztautó, ahány futómű/abroncs méretbeli különbség, kb. akkora szórással kivitelezhető tesztek.
Az ADAC mindig is lehúzta a négyévszakos abroncsokat. Hitelesnek tűnő teszteket inkább a többi, három nagy német lap szokott közölni. Anno a CC is kb. az új BS szintjén állt. 1.5 éven belül a Michelin ki is adta a CC+ a sok negatív teszteredmény miatt.
Az évek tapasztalatai alapján a legkiegyensúlyozottabb eredményt mégis a Goodyear hozza. Szorosan a nyomában a Michelinnel. A többi prémium gyártó az "A" szegmensben mégcsak most ébredezik négyévszakos témakörben.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Kornel
veterán
Ez így van, ennek ellenére kisebb márkák és B brandek négyévszakosai is simán használhatóak a hétköznapokban kompromisszum nélkül.
A teszteket pedig a helyén kell kezelni, a részletes eredményeket figyelembe véve én most is Bridgestone-t vennék magamnak Budapestre, és néha egy kis vidéki útra, jellemzően nyáron messzebbre. Talán a futásteljesitmenye meglepően kevés a gyári adatokhoz képest.
-
Kornel
veterán
Szerencsére nem idén kell döntenem, egy évet még pont elmegy a Kleber quadrexer 2, 50.000 km-esen szerintem cserélem jövőre tél előtt, addigra remélem lesz R17-es teszt is friss
Az adac R14-es tesztjét nem is értem.
Egyébként az idei teszteknek egy közös pontja van, hogy a Continental all season contact mindenhol a legjobbak között van.
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #27874 üzenetére
Ez így van, az én megállapításaim arra vonatkoznak, melyek a négyévszakos kategória kiemelkedőnek mondható képviselői. Ettől kismértékben eltávolodva bő féltucatnyi abroncs közül lehet választani, köztük a Kléber, Vredestein, Nokian, Hankook, Pirelli stb.
Én a BS helyett inkább a Contit választanám, mégha nincsenek is kiemelkedő tulajdonságai és eléggé kopós fajta.
Kornel: 27860-as hsz. 225/45 R17/ 2018
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #27877 üzenetére
Régebbi teszteket nézve egyforma a futásuk, azt tudom, hogy az enyém halk, Michelin-em nem volt még.
Nekem most 20.000 fölött volt az éves futás, legalább 2 szezon alatt kuka lesz, mindig friss DOT-os gumim lesz fent.
-
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #27879 üzenetére
Nekem ígyis megéri.
Számoljunk.Egy szett téli acélfelni TPMS-el 240 ezer forint, és undorító acélfelni, tehát ha azt akarom, hogy jól nézzen ki, akkor inkább 300k (R17 használt gyári alufelnin).
Gyári hulladék ECO nyári gumi cseréje +100k HUF, az eladási árán kívül.Ennyiből megvan 2-2,5 szett négyévszakosom, amit 2 évente lecserélek (~45-50 ezer km), és mindig új, 3-4 mm minta feletti gumim van.
joamilestoné: plusz azok az érvek, amiket írtál.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szőröscica #27882 üzenetére
Én is lejárom 5 év alatt mindkét szettet, de nem spórolnék semmit a 4 évszakossal. Abból is két szett kell, meg a téli nyárit is eldobnám egyszer. Viszont a téli nálam a futóművet kíméli a kátyús utakon, míg a nyári sokkal szélesebb, peresebb, az meg tapad rendesen. R15 a téli, R17 a nyári, ha ezt ki akarnám váltani, középút lene az R16, de ahhoz el kell adni mindkét mostanit, és venni új szettet. Semmi értelme. Az évente 2x centírt nem szabad lespórolni a 4 évstakosról sem, szóval úgy is menni kell a gumishoz.
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
Na igen, ez egy elég összetett kérdés. A 245/40 R19 miatt nálam sem játszik a négyévszakos, pedig igény az volna rá.🙂 Minimum egyszer évente érdemes centríroztatni a négyévszakos gumit is.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Motion_Blur
félisten
-
senior tag
Sziasztok!
Téli gumit keres családtagom. 195/55/R16 4 db-ra lenne szükség. Honnan érdemes venni? Köszi
-
Reggie0
félisten
Nekem altalaban egy szezonon belul is kell egy centirozas, mert nagyobb sebessegnel erezni, hogy raz. Viszont ami ennyire keskeny, azzal vigyazni kell telen, mert az alu sokkal ridegebb, egy nagyobb katyuban megrepedhet, ha belecsapodik. Igy is jartam mar, pedig 40 korul araszoltam a varosban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #27885 üzenetére
Így, hogy kb 3-4 év után kezd melegben csikorgós lenni a VP2, nekem is újra megfordult a fejemben a 4 évszakos. Nem is a költségek miatt (10k egy szett 15" acélfelni), hanem a cserélgetés nyűgös. Aztán mindig eszembe jut, hogy a sárvédő mögött ki kell mosni a hosszú út porát, melyhez pedig kénytelen vagyok kereket is lekapni, így végül marad a 2 szett. 195/65R15 kommersz méret, és nem nagyon kap olyan ütést, hogy centrír gond legyen, előbb kapnak a gumik tüskét.
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #27885 üzenetére
Így van, nem mindenhol vannak ezek a plusz költségek, de acélon akkor sem járnék, nem hogy R15-ön
Én pedig bevállalom a 2 évenkénti centirt, gumicserekor, eddig 1 év alatt nem üt, nem ráz, minap mentem egy 160-170 közti tempót, ennél gyorsabban úgyse fogok menni a traffipaxok országában.
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
Utólag is köszönöm azon fórumtársunk segítségét, aki megosztotta velem az Autobild részletes teszteredményeit!
Mit ne mondjak: igencsak "érdekesen" osztogatták a pontokat. Nem az eredményt vitatom, hanem a pontozási rendszert, amire - ha diplomatikus akarok lenni, akkor - azt mondom, hogy az arányokat összehasonlítva erősen szubjektív.
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #27895 üzenetére
Nyugi srácok, csak ugyanaz a cirkusz, mint a CC megjelenésekor. A trend egyértelmű, azaz stratégiaváltás van. A négyévszakos abroncsok olyan nyári gumik lesznek, amelyek hideg időben is használhatóak, de a téli tulajdonságaik valamelyest korlátozottak, de elfogadhatók lesznek.
Vagyis átmeneti időszakban pánik nélkül leküzdhető velük 5-10 cm friss hó, illetve kisebb-nagyobb igényességel takarított útvonalakon télen is problémamentesen is bevethetők.
Eddig a némileg nyáriasított téligumit hívták négyévszakosnak, ennek úgy látszik lassan vége lesz.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Részben igen, de az USA-ban alkalmazott jelölések legfeljebb illusztrációk. Az M+S feliratot lazán ráteszik olyan abroncsokra is, melyek kimondottan nyári jellegűek. Mi ettől Európában jóval előrébb tartunk, azaz a hópehelyszimbólum jelenti a minimum elvárást egy igazi négyévszakos tekintetében. Ott ez még közel sincsen így és M+S néven nálunk teljesen ismeretlen kínálat létezik.
Legutóbb a Tesla Model 3 tesztjének esetében voltak ilyen "meghatározhatatlan" célú abroncsok felszerelve, szidták is a német tesztelők, és sajnos nem alap nélkül.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gitáros topic
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest