- Linux kezdőknek
- Windows 11
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Elveheti az USA a Chrome-ot a Google-től
- Videó stream letöltése
- Sweet.tv - internetes TV
- ESET NOD32 Antivirus / Smart Security
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Proxmox VE
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lackooo84
nagyúr
válasz arcitec #26735 üzenetére
Még jó, hogy csak úgy vittem vissza eddig terméket, hogy azonnal adták vissza a lóvét, fura is lenne, ha nem. Azonnal sztorno számla + lóvé kézbe. Nem is értem miért nem fizetnék vissza azonnal a pénzt, ha ott van a termék, ilyet én még nem is hallottam. Mivel szerződéstől elállok, azt azonnal végre kell hajtani, ergo kiállítani a sztorno számlát, majd visszaadni a pénzt. Online visszaküldéskor oké a 14 nap (és ott sem a termék beérkezésétől ketyeg, hanem onnan hogy a kereskedő tudomást szerez az elállási szándékról), mert bele van kalkulálva a termék esetleges beérkezési ideje + utalás átfutási ideje. Na de személyesen ott van minden helyben mire várjunk ne vicceljünk már...
Gondolom erre a blogra gondolsz... Oké biztos voltak ilyen kirívó esetek, de azért ne ezt gondoljuk normálisnak.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
gabor9991
őstag
válasz arcitec #26801 üzenetére
Küldtem vissza nekik egy rendelést, az elállási űrlapra ráírtam az iban számlaszámot ahová szerettem volna ha utalnak, erre kérdés nélkül visszaküldték a pénzt a Google pay-ben regisztrált kártyához kapcsolódó számlára amivel fizettem vásárláskor.
Ennyit az egyeztetésről. -
lordpower
újonc
válasz arcitec #26799 üzenetére
Pedig ha hiszed, ha nem több ismerős is járt így, hogy az eredeti tulajnak utalták a vételárat a garis ügyintézés végén, annak ellenére, hogy megkérdezték az ügyfélszolgálaton (és elvileg rögzítették is) a számlaszámot ahova mehet vissza a pénz. És igen, a új tulajnak a régi tulajjal kellett felvenni a kapcsolatot,h legyen kedves utalja vissza a termék árát...
Ezt az adásvételis dolgot nem értem náluk, én úgy tudom, nem kérhetnek adásvételit, csak ha lopás gyanuja felmerül. -
gabor9991
őstag
válasz arcitec #27057 üzenetére
Visszajár a szállítási költség is.
Decathlonba vittem vissza legutóbb egy kabátot amit online rendeltem de nem lett jó, első körben kiszámolták a vételárat a kasszaból, akkor szóltam hogy jön még ehhez 1800forint szállítási költség is, azt hiszem egy"ja igen" megjegyzést követően azt is hozzátetteSilentfrog:
Az hogy a gumi repedésére hivatkozva nem javítják a töltés hibáját az annyira pofátlan dolog hogy az valami hihetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz arcitec #27088 üzenetére
És? Legalább letesztelte, tutira jól működik. Még is mi vásott el benne?
Jól működött, kellett neki egy 30 perc takarítás még, mert kicsit sok volt a csipszes ujjlenyomat, de amúgy full jól ment utólag is. Csak nyilván elfelejtette emberünk, hogy ez nem laptop bérlős cég és ez nem így megy
Egyébként is azt már csak is használtként lehet árulni, illetve bontott megjelöléssel.
Igen, ezért is szokott volt az lenni, hogy a kedves ügyfél marhára ismeri a jogait és a 14 napos elállást, akkor be szokott mutatkozni az is, hogy ez mivel jár.
Egyébként 10-ből 8 ügyfél megérti, hogy ha mindenkinek kibontunk egy adott gépből 1-et és aztán nem veszi meg, akkor 1 hét alatt lesz egy raktárnyi bontott meg használt gépünk, és be lehet csukni a boltot, mert egyes vasakon alapból van vagy 5-10k árrés. Pár óra működési idővel ezzel sosem volt, akinek meg full bontatlan kellett, nyilván lett rendelve.Mi itt a gond, no meg ha arról van szó a TV-vel is. Persze mert újként akarnák eladni.
Semmi gond nincs itt, max kicsit a buksiban kéne rendet tenni. Keverjük itt megint a jogom van és az azt csinálok amit csak akarok dolgokat. Nem így megy
Kereskedőnek akkor se higgyen senki, ha ló legel a sírján.
Annak az ügyfélnek se, aki úgy érzi, hogy ha kivesz 2 hét szabit akkor gyorsan kipörgeti az új GTA-t és akkor le van tudva a dolog, mert a végén visszaadja a gépet és majd akkor le van tudva a dolog.
Alig várom, hogy betérj egy szalonba átvenni az új autódat, gondolom azzal sem gond, ha elugrunk a haverokkal kicsit egy EU túrára, 7-8 ezer km meg pár sült kolompár a kárpitba masszírozva nem nagy valami, legalább megvan a bejáratás.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz arcitec #27092 üzenetére
Nagy általánosítva írtam én is, hogy nagy általánosítva mindenki azt hiszi, hogy a 14 napos elállás alatt csőgázon és azt csinál amit akar. Sajnos vagy nem sajnos nem.
A fentit írtad nem én és ügye mit akartok ti újként eladni nekem?
Én semmit, pont az ügyfelek miatt már vagy 5 éve nem vagyok aktív a szakmában. A mondás pedig részemről is áll. A térképről lemennél ha megtudnád milyen szintig képesek a kedves vásárlók lemenni.A kirívó esetben biztosan igazam van, jogilag pedig úgy van, hogy erre vannak a kedves jogfinek, akik ezt ilyenkor szépen 25 ezer karakterben megírják és megkapja az ügyfél. Első körben van egy ÁSZF amit elfogadsz. Utána jön ez, amit nagyon-nagyon-nagyon magát tudatosnak gondoló ember már nem olvas el a 14 napos elállás második bekezdésében:
Azonban a fogyasztó számára csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat biztosítja a jogszabály, az ezen mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, tehát a vállalkozás nem köteles a termék teljes árát és a költségeket megtéríteni, ha a terméket a fogyasztó sérülten vagy hiányosan szolgáltatja vissza.
Pont ez van rá.
Szerintem ha tudod, hogy mire használta a 14 napban, ha nem, a kereskedő kockázata
a 14 nap. Ez van. Jobb helyeken max a visszatérő ez irányú csalókat szűrik.A kockázata, hogy nem veszi át és, hogy visszaküldi és harcolni is kell vele, igen. A vevőé pedig, hogy ha agyatlan, akkor bizony bukós lesz a sztori.
Jobb helyek is igencsak szépet buknak ezzel, mutatom akkor a következő szintet is.
Ismétlem, ez nem szeretetszolgálatA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
asdf_
veterán
válasz arcitec #27092 üzenetére
"Amint azonban eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedőnek visszajuttatni, ugyanis a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére, kivéve, ha az eladó az erre vonatkozó kötelezettségünkről elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztót."
Jogszabályban:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól25. § A fogyasztó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
(11. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés és távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót
i) a 20. § szerinti jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a 22. §-ban foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról)
[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz arcitec #27117 üzenetére
A probléma az, hogy az elállásnak formai követelménye, hogy az elálló 14 napon belül nyilatkozzon arról, hogy eláll a szerződéstől.
Ráadásul a kérdező azt a szállítási költséget is hiányolja, amit ő fizetett ki azért, hogy visszaküldje a terméket. Az pedig elállás esetén pont nem jár, hibás teljesítéskor viszont igen. -
Tikakukac
titán
válasz arcitec #27377 üzenetére
A matek ezy. A még éppen garis és relatíve friss hardver árára annyira kicsit kell csak dobni (nem árt, ha a fordulót BF-re teszed vagy épp egy jobb akcióhullámra), hogy 3 évig megint 100%-is nyugodtan lehess, hogy nem éri meg hagyni elavultatni és reckírozni, hogy behal a VGA vagy egy lap vagy egy TV panel vagy egy bármi. Pedig többnyire ha bajom van magamnak javítok, tehát csak alkatrész ár játszik igazán.
A konfigomra valami 50k-t dobtam rá 3 év után, ami nevetségesen kevés. TV-re valami 30-at. Na most csak gondold át, ezek az összegek milyen szinten állnak azzal szemben, hogy egy kupleráj hulladék minőségű minden ami a placcon van és bárminek baja van garin túl ilyen összegekért hozzád sem szólnak
Kivétel azok a cuccok, amik még javíthatóak és jók az alkatrészek is. Egy igen tuti mosogatógépem van, aminek 2 típushibája van, az egyik 110 forintból javítható és 2-3 évente jön elő, a másik meg használattól függően 4-5 évente és 30 perc a csere valamint úgy 20k a gyári alkatrész. Nyilván ilyen esetben nem veszek új eszközt, hanem javítok.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz arcitec #27379 üzenetére
Ezt hívom munkanéven lottós embereknek. Lehet erre is menni, nyilván.
Van vagy 50 laptopom ami működik és 30 évesek is lazán vannak ebben a pakkban. Ezen az alapon mehetnék én is ezen az úton, ha nem tudnám, hogy a céges flottában a felső liga milyen számokat bír produkálni elhullásban. De sajnos tudom.
Azt kell megérteni, hogy itt nem csak a gari a lényeg. Az mondjuk az 50%-a. Fogyasztás/lóerő arányban orbitális ugrások vannak, az elavulásnál pedig érdemes berakni a tarcsiba, hogy szó szerint leírod nullára olykor az egyes hardvereket. Ha úgy tetszik, egy elavult és lassú és sokat zabáló hardvered van, aminek az értékvesztését ha beraktad volna egy új garis cuccba, ülhetnél a jobb architectúrában, totál védve a hibáktólA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
veterán
válasz arcitec #27424 üzenetére
Bár a másik topikban írtam a cég nevét, itt direkt nem akartam addig, amíg pont nem kerül az ügyintézés végére.
Az alza tudtommal szintén problémázik ezzel a kérdéssel, erre akartam utalni, hogy ők sem felelnek meg annyira ennek, tehát vélhetőleg nem hat rájuk ez a fenyegetés.
Nem hiszem hogy évek alatt még nem kapták meg.
Bár lehet ők csak az adásvételivel problémáznak.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
MaxxDamage
félisten
válasz arcitec #27437 üzenetére
Én most is vettem két terméket "első" (alzás) vásárlótól és 10 év garisak.🤭
◄►"Desktop Killer" Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop With Prema® Team BIOS►*i9-10900KF @ 5GHz (AIO Water System)*4x32GB=128GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 3080 GDDR6 16GB vRAM MXM*4x2TB=8TB M2 SSD►-_-◄S23 Ultra 5G (12/512GB)►Technics AZ80►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
xandrush0831
junior tag
válasz arcitec #27442 üzenetére
Közben beszéltem velük telefonon. Elfogytak a kamu lehetőségeik, úgyhogy visszautalják 14 napon belül a vételárat. Kicsit még azért próbáltak a beszállítóra mutogatni, továbbra is azt említette hogy csak kipróbálásra bontották ki, ja meg az volt az érve hogy én is használtat küldtem vissza Mit küldtem volna vissza hibásan? Gyári fóliásat? No mindegy, megoldódott végül, úgyhogy itt is köszönöm mindenkinek!
Ja amúgy ilyen a doboza valaminek, amit csak kipróbálásra kibontottak a boltban:
-
luciferc
őstag
válasz arcitec #27445 üzenetére
Nono, a webes kereskedőnek nincs üzlet fenntartási költsége. Egy raktár meg raktári dolgozó alacsonyabb költség. Akkor ha bemész egy üzletbe, nézelődsz, aztán nem vásárolsz, akkor ott is befizetsz egy kicsit a bolt fenntartásába? A szállítási költség ennek a kereskedelmi módnak az egyik költségeleme. Ha volt vásárlás, akkor ez a költségelem kvázi beépítésre kerül az árba (fizeti a vevő), ha nincs véglegesült vásárlás, akkor meg nem. A normál bolt esetén az üzlet fenntartási költsége beépül az árba, de a nézelődő nem fizet. Az elállás a nézelődést helyettesíti.
És de, a vevőnek van bőven kockázata a mai szállítási költségek mellett a visszaküldéssel. És bizony sokszor a leírások, mondjuk ki, átverősek és a vevő ezért kénytelen visszaküldeni. Mert nyersen fogalmazva hazudott a kereskedő a honlapján (és lényegtelen, hogy a gyártó is, a kereskedő ismerje a termékeit, ha már ez sem kell, akkor végképp mi a költsége).
Azt is vedd figyelembe, hogy egy halom bolt már úgy működik, hogy raktárkészlet csak a leggyorsabban pörgőre van, minden más jön a nagykerből aztán küldi ki. Mindezt minimális, vagy semmi árelőny átadásával, miközben nincs raktárkészlet, nincs raktár, stb.
Szóval ez így egy "nincs jobb" kompromisszumnak is tekinthető szerintem.
-
luciferc
őstag
válasz arcitec #27496 üzenetére
Mert a vízre bocsátás szerintem meghaladja az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához feltétlenül szükséges használatot. De nem én vagyok a boltos, és ne is beszélek le senkit, hogy erre hivatkozzon. Itt azért lehet esetleg sikeres, mert van egy jogos jótállási igény, és így legalább a visszaküldés költségét megússza a cég. De egyebekben kereskedőként simán visszadobnám.
-
Silentfrog
veterán
válasz arcitec #27507 üzenetére
Van egy felület ahol megrendelek valamit egy hazai webáruházból ahol magyarul fel van tüntetve hogy ingyenes elállási jog 14 napon belül visszaküldés 0ft.
Tehát én vagyok a hibás mert megrendeltem, kifizettem egy terméket, és ezt nem tartja be a forgalmazó?
Tudtad? Van egy Fb-csoport Emag károsulak csoportja amibe beleolvasva tudatosul benned hogy tök mindegy ki a forgalmazó, ha szar van nem kapod vissza pénzedet?
Sajnos a webáruházakat a mai világban nem lehet kikerülni, ha csak nem barlangban élsz és nincs szükséged semmire.
Csak halkan kérdezem meg tőled.: Miért én vagyok bárminek az oka? Van valami aranyszabály honnan nem lehet rendelni?
Ha van ilyen összefoglalásod akkor ezt szívesen veszem.
A Hervis az jó? Pl.: Legutóbb ők használt rollert küldtek ki.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz arcitec #27507 üzenetére
Az emag bizony vállaljon felelősséget az áruházakért a saját felületén legalább annyira, hogy az alap jogszabályokat betartják. Biztos vagyok benne, hogy az említett céggel nem ez az első probléma. Ha mégis, akkor az emag kártalanítson és szakítsa meg az áruház szerződését, ha a bolt nem kártalanít.
-
Silentfrog
veterán
válasz arcitec #27511 üzenetére
Ha a felületet adják akkor meg legyen pontos a leírás.
Ha valami ingyenes kiszállítással hirdetnek akkor legyen az, ha meg 14 napos ingyenes termék-visszaküldés van akkor legyen az.
Sőt a garancia megléte is legyen érvényesíthető , ha ki van írva, ne legyen az hogy ha a forgalmazó Hondurasban van bejegyezve akkor azt mondhassa, elnézést, itt ezt a fogalmat nem ismerjük.
A felületet adják , de felelőségük azért legyen már ha nem is sok ,de egy csekélyke minimum.luciferc.: Teljesen egyetértek veled. " Ha mégis, akkor az emag kártalanítson és szakítsa meg az áruház szerződését, ha a bolt nem kártalanít."
Valakinek azért valami feleősége kell hogy legyen. Az egyik a másikra mutogat a másik meg elérhetetlen harmadik országbeli webshop. ( gondolom bár a csomagom Németországból jött)[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz arcitec #27625 üzenetére
Csak akkor kérheted a pénzt, ha a cseréhez fűződő érdeked megszűnt. Ez gumiszabály, ami alapján szerintem jogosan kérheti, hogy indokold miért szűnt meg az érdeked, ha erre tudsz értelmeset írni, akkor működhet a dolog. Erre kell hivatkozni: Ptk
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, – a (2a) bekezdés szerinti kivétellel – a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. -
asdf_
veterán
válasz arcitec #27627 üzenetére
A nem szeretnéd az nem megszűnt az érdeked. Az a megszűnt az érdeked, ha ikrekkel otthon van az asszony és harmadik hete nincs mosógéped, viszont a gyerekek miatt KELL egy mosógép, és vettél egy másikat. Vagy mondjuk elütött a villamos, combtól lefelé már nincs meg az egyik lábad, és így értelemszerűen a meghibásodott biciklid javítása már számodra sokat nem oszt, nem szoroz, vagy pl. elmész külföldre nyaralni két hétre és az első napon kifingik alattad a cserélhető objektíves fényképezőgéped, te meg ott helyben veszel egy másikat, mert nem azért van ilyen géped 4 objektívvel, hogy telefonnal fotózzál valami szemetet a gépes képek helyett. Ilyesmiféle lehet a megszűnt érdek, nem az, hogy a hasadra csapsz, hogy neked nem kell a javítás, azért mert csak. És mivel gumiszabály, egyáltalán nem biztos, hogy a fentiek meg is állnak.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz arcitec #27627 üzenetére
Nem részemről jogi fogalom, hanem a Ptk megalkotói szerint, akik meg jogászok, direkt idéztem a jogszabályt. Értem, hogy nem jó egy gumiszabály, de nem lehet mindent betűre szabályozni. Az ilyeneket az életszerűség alapján kell nézni. Az asdf_ által írtak szerintem jó példák. Egy mosógép esetén az én olvasatomban már 1 hét miatt is közölheted, különösen, ha nincs a közelben nagyi, tesó, ahol azért ki tudsz mosni. Ezt értelemszerűen a cég már nem firtathatja, de ha jogi útra terelné (nem tenné, annyit nem ér), akkor egy bírósági eljárásban ezt a gumiszabályt ilyen szempontok alapján töltenék ki tartalommal. És lehet, hogy az 1 hétre azt mondaná a bíró, hogy az még belefér, mint kényelmetlenség, de a 2 hét már nem. De egy telefon esetén is simán közölheted, hogy kösz, tegyétek el, ha azt mondják, hogy az 1 hét lesz, hiszen telefon az kell ma már.
Az tény, hogy jó lenne ezeket pontosabban és szigorúbban szabályozni és a mai mindennapi élethez alapvetően szükséges eszközök esetén előírni az 1 héten belüli javítást ÉS a kötelező póteszközt. Ami lehet alacsonyabb tudású, de kell valami. Ilyen például egy hűtő, egy mosógép, egy telefon, egy tűzhely, és én bizony ide sorolnám az autót is, ha garanciális gondja van. -
luciferc
őstag
válasz arcitec #27645 üzenetére
Miért ne tűnhetne el egy cég? Csőd, felszámolás, így járás a vásárlónak. Sajnos ez is lehet.
A termékszavatosság keretében lehetne kötelezni a gyártót vagy a forgalmazót. De ehhez olyan hiba kell, amit fel kellett volna ismernie, illetve eleve termékszavatosság esetén
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Ez egy erősen gumi jellegű szabály. Más a helyzet, ha a csomagoláson szerepel, hogy élettartam garancia, vagy 10 év garancia, ekkor a forgalmazó elővehető és békéltető testület előtt még sikeres is lehet. Illetve ha ilyen szöveg volt, akkor közvetlenül a gyártó RMA részlegét érdemes keresni. -
Panktom
újonc
válasz arcitec #27703 üzenetére
3 év a jótállás rajta is van a számlán és beszéltem is a bolttal, ahol azt mondták, hogy él még rá a jótállás csak kell egy papír, hogy megvettem tőlük, mert addig amig az nincs meg addig a cég tulajdona az alaplap. WTF? hát a cég már eladta nekem, én meg kifizettem nekik már vagy egy éve, mi ez a baromság?
kérdésem, hogy jogos, hogy kérnek ilyen papírt? tudtommal nem kötelező az adásvételi. -
asdf_
veterán
válasz arcitec #27715 üzenetére
Szerintem ez az okfejtés nem kicsit sántít. Mi van akkor, ha magánszemély viszi gariztatni a céges cuccot, mondván az övé. Így simán kijátszható az 1 év korlátozás.
Nem játszható ki, hiszen ha az eladó ténylegesen csak egy évet adott volna a céges vevőjének, akkor ebből nem lesz varázsütésre három, ha a termék magánszemélyhez kerül. Egy évvel lett eladva, ha ezt egy magánszemély cégtől megveszi, ennek tudatában teszi, hogy erre nem járt sem az ársávos gari, se nem kérhet számon fogyasztónak járó jogokat az eladón. Így most kicsit gondolkodóba is estem, hogy egyáltalán tude-e a második, magánszemély vevő pl. békéltetőhöz fordulni, hiszen ugye ilyen joga az eredeti vevőnek a cégnek nem volt, akkor ez most honnan születne a magánszemélynek.
-
-
luciferc
őstag
válasz arcitec #27717 üzenetére
Nem korlátozzák a céget, rossz irányból nézed. A fogyasztónak adnak többletjogot abból kiindulva, hogy gyengébb az érdekérvényesítő képessége, stb. Plusz ha fogyasztóknak szánt terméket céges célra használ, akkor az igazából nem feltétlenül rendeltetésszerű használat. Vegye meg az ipari eszközt, ott a céges vásárló is megkap 3-5 év jótállást. Igaz, annyiba is kerül. Persze lehetnek kivételek, mert egy TV, hűtő, számítógép esetén általában teljesen mindegy a vásárló, a felhasználás jellemzően ugyanaz.
-
GZoli7
senior tag
válasz arcitec #27727 üzenetére
Figyelj, ha nem értesz egyet a jogszabályokkal, akkor jelezd a területileg illetékes országgyűlési képviselődnek az észrevételeidet, ne egy fórumon a jószándékból segítőkön kérd számon.
A cégek is kapnak kellékszavatosságot, ami most talán két év. Ez alatt Őket is megillet majdnem minden. Egyedül az érdekérvényesítés lesz kicsit más, mert nincs fogyvéd, békéltető. Közjegyző, bíróság ugyanúgy van. OK?
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás! Oculus Rift virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- (970gramm,15 mm!!!)ACER SWIFT 5 Érintős FullHD IPS,core i5 8250u(8X3,4Ghz)Vil.bill, 8-16GB RAM,SSD,
- Eladó iPhone 14 Pro 256GB 1hónapja aktivált garanciás
- ACER UltraBook,FullHD core i5 6200u(4X2,8Ghz)4-16GB RAM,SSD,szép
- Lenovo LOQ 15IRH8 Gamer laptop , RTX 4050 , i5 12450H , 16GB DDR5 , 512GB NVME
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest