-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #23576 üzenetére
Addig igazad lenne, amíg az alap, törvény által biztosított 1 év garanciáról van szó. Amikor viszont efölött vállal egy cég/forgalmazó jótállást, akkor már a saját szabályai a mérvadók. Ott már kiköthet bármit, pl. azt is, hogy a számlán szereplő vásárlási dátum a +x év jótállás kezdő napja.
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #23578 üzenetére
A 3 napot, a 14 napot, az 1-2-3 évet jogszabály rögzíti, a plusz 1-2 éveket meg a gyártók/forgalmazók feltételei határozzák meg. Nálunk az eladás keltéhez rögzíti a gyártó a plusz két évet (a plusz két évhez regisztrálni kell az eladó céget és a számlájának a számát is, hogy visszaellenőrizhető legyen), mivel hasonló gyártó a Bosch is, gondolom náluk is. Ha csak az első kötelező évet nézzük, akkor hangsúlyozom, hogy igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #23583 üzenetére
Az átvétel napja egzaktul nem meghatározható az adásvétel fő dokumentuma (a számla) alapján. Ma is kaptam egy terméket: A futár bedobta a kerítésen a kertbe (mert megkértem rá, mivel nem voltam otthon). Hol van erről papír, hogy ma kaptam meg? Az egy éves kötelező jótállásnál még ok, hogy lenyomom a márkaszerviz torkán a futárcég értesítő e-mailjét. De 3 év múlva???
-
4Grider
nagyúr
válasz mauimagic #23735 üzenetére
Konkrétan milyen gépről van szó? Valami márkásról? A gép leírása milyen vastagságú és mennyiségű ág mulcsozását ígéri?
Alapvetően az elállás joga a használatba nem vett, csak kipróbált termékekre vonatkozik. Ránézésre egy gépről azért nagyrészt megállapítható, hogy csak kipróbálták (újként még eladható), vagy használttá vált. -
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #23738 üzenetére
Pl. úgy, hogy fogsz egy frissen vágott ágat, és leaprítod vele. A kipróbálás kb. eddig tart.
A használatba vétel pedig ez után jön.
A szomszédom is vett tavaly egy Makita ágaprítót és addig tolta bele a vadi új gépbe a száraz ágakat, amíg el nem akadt/tömődött. Az, hogy a használati utasítás alapján üzemeltessen egy hobbi gépet, az eszébe sem jutott. Aztán csodálkozott, hogy a szakszerviz szakvéleménye nem mellette szólt. -
4Grider
nagyúr
válasz viharhozo #23823 üzenetére
Nincs leírva az elállási jognál, hogy te csak hibátlan termék vásárlásától állhatsz el. Ezért javasoltam, hogy - bár elállásnál nem vagy köteles indokolni - de írd le, hogy DOA terméket kaptál, így nincs további bizodalmad a termékben. Az eladónak joga van a pénzed visszatartani ugyan egy vizsgálat erejéig, de ha az sérülésmentes és nem lett használatba véve (értsd: nem csak kipróbálva), akkor köteles az elállás jogát feléd biztosítani. A 3 napon belüli csere vonatkozásában nincsenek határidők, ezért is javasoltam az elállást.
-
4Grider
nagyúr
válasz Vikusz77 #23826 üzenetére
E-mailben is simán elállhatsz, nem kell túlragozni.
Az elállási nyilatkozatból átmásolod az e-mailbe a szövegrészt és megszerkeszted a saját adataiddal. Fontos, hogy fogyasztóként (magánszemélyként) állhatsz el, a nyilatkozatban tehát nem szerepelhet cég, vállalkozó, stb.
Célszerű arról az e-mail címedről küldd el a nyilatkozatot, amin a rendelést megtetted, a nyilatkozatban szerepeljen a rendelés száma, a számla száma, a számlán szereplő vevői adatok (név, lakcím). Ezek bőven elegendőek egy elállási nyilatkozat megtételéhez. -
4Grider
nagyúr
válasz Vikusz77 #23834 üzenetére
Tényleg nem kell túlragozni.
Az elállási nyilatkozatból egyértelműen derüljön ki, hogy ki (fogyasztó neve, címe) és milyen szerződéstől (rendelésszám, számlaszám) kíván elállni. Ennyi. Ha pontosítást akarnak, akkor majd keresnek. A vissza/beszállítás részleteire esetleg rákérdezhetsz a nyilatkozat végén. -
4Grider
nagyúr
Nem, törvény szerint a vásárlási szerződéstől állhat el. Akkor is egy szerződést kötött, ha a szerződésben 4 tétel volt. Ennek ellenére a kereskedők ezt pont azért szokták lazán kezelni, mert önös érdekük a kár minimalizálása, ha az ügyfél kavar és csak részben akar elállni a szerződéstől.
-
4Grider
nagyúr
Nekem Mazda márkaszervizzel volt hasonló tapasztalatom 5 évvel ezelőtt. (Hatosban a váltó rázta a váltókart, ki-be kell váltogatni néhányat, amíg rendesen/a kar rázása nélkül használta a 6-ost. Azóta is ilyen a Mazda váltója, csak már új tulajnál van.) A váltóhoz egyébként sehol nem szeretnek garanciában hozzányúlni.
-
4Grider
nagyúr
válasz MaxxDamage #25074 üzenetére
Részlet az atlasformen ÁSZF-jéből (hogy legyen mire hivatkozni):
"Az elállási jog gyakorlása a fent említett feltételek mellett feljogosítja az ügyfelet a kifizetett összegek visszatérítésére, ideértve a kiküldés szállítási költségét (normál tarifa), 14 napon belül, miután az Atlas For Men tudomására jutott az ügyfél elállási szándéka. Amennyiben a szállítási költségeket átalányösszegben rögzítik, függetlenül a szállított termékek számától, az Atlas For Men nem téríti meg a kiküldés szállítási költségeit (normák tarifa), ha az Ügyfél az adott rendelésből az árucikkeknek csak egy részét küldi vissza." -
4Grider
nagyúr
válasz MaxxDamage #25076 üzenetére
Ezt olvasva 30 nap szerepel a 100 napon belüli elállás esetére. Ha te 14 napon belül álltál el, akkor pedig az ÁSZF-ben is szereplő 14 nap a határidő. Ezt csak a visszatartás joga növelheti további néhány nappal, ami annyi jelent, hogy az utalással megvárhatják, amíg az elállással érintett termékek visszaérkeznek hozzájuk.
-
4Grider
nagyúr
válasz MaxxDamage #25079 üzenetére
Ezért írtam, hogy az ÁSZF-jük szerint 14 napjuk lett volna a visszafizetésre, nem pedig 30. Te jöttél ezzel a cetlivel, aminek sok köze nincs a jogszabály által biztosított elálláshoz, max. annyi, hogy ezt is fel tudod rá használni. Nem kizárt persze, hogy ez a cég a saját maga által biztosított 100 napos visszaküldési lehetőséget nem véletlenül mossa össze az elállással. De mint írtam, az ÁSZF-ben egyértelmű a 14 nap.
-
4Grider
nagyúr
válasz zAcsKO #25082 üzenetére
Az akkori és aktuális hazai jogszabályok alapján maximum kérhetsz, de jogod semmi nincs, így nem követelhetsz. A jogszabály által meghatározott kötelező jótállási időszak már letelt, ezután a gyártó/forgalmazó által meghatározott keretek élnek. Ha azt írják benne, hogy kell a számla, akkor kell, a jogszabályban egyébként a jótállási jegy szerepel (ha nincs/elveszett, akkor számla). Ha pedig azt írják, hogy a gyártói garanciakiterjesztést csak a forgalmazón keresztül érvényesítheted, akkor zsákutca. A jótállási jegyen mi szerepel?
-
4Grider
nagyúr
válasz tothjozsi96 #25098 üzenetére
Nálunk panaszkodnak a vevők, ha elállással visszaküldött, vagy polcra kitett bemutatódarabot (egyébként karcmentes és használatba nem vett terméket) kapnak újként.
Akkor miért csodálkoztok, hogy elálláskor az apró karcért is levonnak a vételárból?
Ha érthető az igény, hogy ha új terméket vásároltok, akkor bontatlan, kipróbálatlan terméket akartok, akkor miért nem érthető az, hogy a kipróbáltakat így nem lehet eladni új árban, tehát a kereskedők a használat legkisebb nyomáért is levonnak a vételárból? -
4Grider
nagyúr
NIncs rá garancia, mivel az elállással érintett termékek újak, használatba nem vettek. Ha tehát új terméket vásárolsz, akkor abba beleértendő az elállással érintett termék is, amit visszaküldtek (feltéve, hogy használatba nem vették). Ha használatba vették (pl. megjelentek rajta a karcok), akkor már joggal von le az eladó, de ha levont, akkor már újként nem értékesítheti a terméket. Na ez utóbbiakra nincs semmilyen garancia. Én is vettem a Telekomtól 150e Ft-os 5G routert, amiben Digi APN volt beállítva és horvátországi roaming üdvözlő sms volt benne. Mai napig megelégedéssel használom, mert a cuccra tényleg vigyáztak, újszerű volt és jó áron kaptam.
-
4Grider
nagyúr
Kellékszavatosság érvényesítése: A vásárlástól számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha tudjuk igazolni, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az adott cég nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha tehát 6 hónapon belül vagy, akkor kötelesek befogadni a kellékszavatossági igényedet, ha ez nem megy, el kell kérni a vásárlók könyvét és bele kell írni, hogy az eladó nem volt hajlandó elfogadni ezt az igényedet. Ha 6 hónapon túl vagy, akkor nem erőlködnék, mert a bevizsgálás díja több 10e Ft is lehet, és rád terhelik, ha a "szakértő" neked kedvezőtlen szakvéleményt ír. -
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #25162 üzenetére
1-2 % között van a kártyás fizetés pótdíja a hazai futárszolgálatoknál. Nyilván magáért az utánvétkezelésért is pénzt kérnek, ez a pótdíj afölött van. 20 kilónyi cucc feladása olyan nettó 1000-2000 Ft között van utánvétkezeléssel.
Nekünk van termékünk (szerencsére nem sok), amin 3% az árrés, ebbe a kártyás fizetés felára már nem szokott beleférni az utánvétkezelés mellé.
Ezeket mind (és még sok mást is) le kell kezelni a webáruházakban, hogy ne legyenek ilyen kellemetlen helyzetek, mint a te esetedben is. -
4Grider
nagyúr
Ezzel csak az a gond, hogy jogszabály van arra, hogy a gyártói garanciát tovább kell adni. Azaz neked mint viszonteladónak kötelességed, hogy olyan nagykertől szerezd be a terméket, aki ezt biztosítja. Ha nem így jársz el, akkor joggal kopogtat a végfelhasználó nálad (annak ellenére is, hogy esetleg olcsóbban szerezted be/adtad el neki a terméket).
-
4Grider
nagyúr
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. -
4Grider
nagyúr
válasz adamkaa777 #25292 üzenetére
A 10 kg alatti cuccokat a vásárlónak kell eljuttatni a szakszervizbe. Attól, hogy házhoz rendeltétek a terméket, a jótállás még nem változik át szervizgaranciáról helyszínire. Viszont vannak olyan nevesebb gyártók, akik szervizei futárt küldenek a hibás termékért, így célszerű az eladót kihagyva közvetlenül a szakszervizhez fordulni telefonon, hogy mik a lehetőségek. (Már ha van a jótállási jegyen szerviz feltüntetve.)
-
4Grider
nagyúr
válasz Superhun #25294 üzenetére
Az általad linkelt cikkben is szerepel a 10 kg vagy rögzített elhelyezés. Egy láncfűrész viszont se nem 10 kg-nál nehezebb, sem pedig rögzített elhelyezésű. Vicces (és igen drága megoldás) lenne, ha bármilyen termékhez a boltok/nagyáruházak küldözgetnének futárokat, amikor azok elromlanak.
-
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #25297 üzenetére
A hibás teljesítés és a jótállás két külön dolog. Ha eleve hibás terméket kapsz, jogos az összes költség megtérítése. A jótállásnak viszont külön jogszabályi helye van, a szerint kell eljárni. És azt ugye nem gondolod komolyan, hogy a legolcsóbb helyről neten megrendelt termék ingyenes házhozszállítása azt jelenti, hogy onnantól kezdve a szervízgarancia helyszínivé válik? Minden gyártónál külön pénzt kell azért fizetni, hogy a szerviz helyett helyszíni garanciát biztosítsanak...
-
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #25301 üzenetére
Szerinted a fentiek az jelentik, hogy egy adott áruházban - akármilyen módon, pl. személyes vásárlással - megvásárolt kisrádióm elromlása esetén az ügyfélszolgálaton kérnem kellene az állandó lakcímem és az áruház közötti közlekedésem költségét (pl. másodosztályú vonatjegy árának kifizetését)? Vagy hívogatni kellene az áruházat, hogy küldjenek egy futárt a kisrádióért? Hol van az írva, hogy a szavatossági kötelezettség teljesítésébe az akármilyen termék kicserélése/javítása mellett a hibás terméknek a fogyasztó állandó lakcíme és a kötelezett javítási helyszínei közötti logisztikája is beletartozik?
-
4Grider
nagyúr
válasz Superhun #25304 üzenetére
El fogja ezzel érni az EU, hogy évente többször szüntetik majd meg ugyanazokat a kereskedelmi cégeket, leépítik az ügyfélszolgálatot, és amit lehet, gépekre bíznak. Mi 25 éve működünk, alig bírjuk az orrunkat afölött a bizonyos szint felett tartani, nevetségessé váltak az árrések, alulfizetjük a dolgozóinkat és gagyi futárszolgálattal szállítunk házhoz, hogy fel tudjunk adni naponta néhány száz csomagot és ne szántsa be a hitelező bank a céget. Nevetséges ez a hozzáállás a 3-5%-os árrésű és a vásárlónak ingyen kiszállított termékek idején.
-
4Grider
nagyúr
válasz kismanús #25836 üzenetére
Javítás, csere, pénzvisszatérítés ebben a sorrendben. Nem te döntesz, hanem a jótállást biztosító (ami neki kedvezőbb).
2.5 évvel ezelőtt szerintem nem a mostani jótállási szabályok voltak, tehát a 3 év kötelező jótállásban nem vagyok biztos. 3 év gyártói lesz az inkább... -
4Grider
nagyúr
válasz axlfsi #26200 üzenetére
Magyarországon nem a gyártóval vagy a jogszabály alapján jogviszonyban, hanem a forgalmazóval (akitől vetted). Neki kell a 3 év jótállást a magánszemély felé vállalnia. Tehát ha a gyártó esetleg nem vállal rá 3 évet, a forgalmazónak kell tudni megoldani a maradék 1-2 évet.
Ja és a topik összefoglalójában ott vannak a jogszabályok. Amiről beszélünk: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
-
4Grider
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26325 üzenetére
Számla hiányában a jótállási igény nem utasítható el, viszont nem javítható/cserélhető/időben ki nem javított termék esetében nem lesz megállapítható és visszafizethető a pontos vételár, azaz a számla idén júniusig vásárolt termékek esetében fontos kiegészítője a jótállási jegynek (azóta a vételár már kötelező eleme a jótállási jegynek). Természetesen ha pontos névre/címre szóló számlát állított ki a vállalkozás, akkor azt meg kell tudnia kerestetnie a saját vagy az online számlázási rendszerben. Nyugta esetén ez már nem várható el.
-
4Grider
nagyúr
válasz st6969 #26332 üzenetére
A csereutalványt általában a gyártó/első magyarországi forgalomba hozó által megbízott szervizek állítják ki. És bizony nem kötelezheti a szerviz az eladót a pénz visszafizetésére, mert a jogszabály úgy szól, hogy javítás vagy csere vagy visszafizetés. Jótállásnál egy esetben kötelező a pénzvisszafizetés: Ha nem történt meg a javítás jogszabályi határidőre.
-
4Grider
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26337 üzenetére
Hol van világosan leírva, hogy csak a jótállási jegy kell a garancia érvényesítéséhez?
-
4Grider
nagyúr
válasz Dr. Venkman #26348 üzenetére
És gondolj bele, hogy 15 évvel ezelőtt még vagy 5 évet az egyik multi garanciális ügyintézésével foglalkoztam itthon. Írom ezt azért, mert vannak a jogszabályok, és vannak, amit ésszerűen közülük be lehet tartani. Idén nyáron jutott végre eszébe a jogalkotónak, hogy a jótállási jegy kötelező adattartalma legyen a termék eladási ára. Ha nem érted, hogy miért írom ezt, akkor logikus, hogy nem őrzöd meg a számlát...
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #26469 üzenetére
"a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére, kivéve, ha az eladó az erre vonatkozó kötelezettségünkről elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztót"
-
4Grider
nagyúr
válasz Lackooo84 #26472 üzenetére
A pontos jogszabályi hely a 45/2014 korm. rendeletből:
25. § * A fogyasztó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget. -
4Grider
nagyúr
válasz nobodyy #26477 üzenetére
Nyilván az a fogyasztó nem fog panaszkodni, aki az elállási jogban csak a vadi új cuccok ingyenes kölcsönzési lehetőségét látja és arra is használja.
A vásárlók nagyon jelentős többsége a minél olcsóbb vásárlási lehetőségeket keresi. Ezért él meg nagyon jól pl. az árukereső. A minél olcsóbb boltok többsége is pont ugyanannyiért veszi az árut a nagykereskedésben/hazai disztribútornál, mint a drágább boltok többsége. Attól tud olcsóbb lenni, hogy minimálisra faragja a költségeit, rosszul fizeti meg a dolgozóit, nem jelenti be rendesen a dolgozóit, alig/nem vesz ki nyereséget a tulajdonos a boltból, nem fizet a beszállítóknak, adót csal, stb. Téged ez nem érdekel addig, amíg nem futsz bele abba, hogy a költségcsökkentés része az is, hogy alapos átnézés nélkül nem veszik vissza a terméket tőled az elállás során.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Crypto Trade
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- -54% Dell XPS 9510: i7 11800H, 16GB,512GB,RTX 3050Ti,500nit,100%sRGB,Dell ProSupport gari 2025.3.8.
- -52% Dell Precision 5570 workstation: i7 12700H,16GB,512GB,RTX A1000,500nit,100%sRGB,gari 2026.2.10
- Dell Inspiron 3537 használt laptop
- Használt PC kitűnő állapotban
- ELADÓ 2022. ÉVBEN VÁSÁROLT 3060 Ti és 3080 Trinity RIGEK / KÜLÖN IS ÉRTÉKESÍTEM