Aktív témák

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Peat;) #8146 üzenetére

    Milyen 10%???
    Ha a csapatok nem lettek volna a költségcsökkentés ellen, akkor a Ferrari pl. a mai napig a Fiorano-i pályáján körözne vígan.
    A kiscsapatok meg fejleszthetnének saját motort-váltót..stb.

    Mosley 'munkásságát' már egyszer összeszedtem neked:[link]

    ..ezt meg mellé:
    Újra fellángolt a pénzügyi kötélhúzás az istállók és Bernie Ecclestone között. A csapatok azért elégedetlenek, mert miközben drasztikus költségcsökkentést akarnak lenyomni a torkukon, a Forma-1 évente 230 millió dolláros kamatot fizet hitelezőinek.

    pár kiemelésre érdemes részlet:
    -2006 májusában végül egyezségre jutottak Ecclestone-nal, aki ekkor már nem saját magát, hanem új főnökeit, a Forma-1 cégcsoportot részben hitelből felvásárló magántőke-befektető társaságot, a CVC Capital Partners-t képviselte.
    -A nyilatkozatból kiderül: a csapatok frusztrációjában közrejátszik, hogy az F-1 sportoldalát felügyelő FIA a pénzügyi válságra hivatkozva drasztikus megszorításokat akar rájuk erőltetni. Főleg az egységes motorok bevezetésének terve csapta ki a biztosítékot náluk, amire válaszul a Toyota és a Ferrari is kilátásba helyezte, hogy búcsút int a világbajnokságnak.
    -Csakhogy eközben egyre több versenyt rendeznek Európán kívüli, egzotikus helyszíneken, ami nyilvánvalóan feltornázza a szállítási költségeket. "Borzasztóan magasak a logisztikai kiadások" - panaszkodott egy névtelen forrás a FOTA részéről. - "Régen 12 verseny volt egy szezonban, majd maximum 17. A futamok 80 százaléka Európában volt, most pedig lassan Ázsiában lesz a 80 százalékuk, ami sokkal nagyobb költségbe veri a csapatokat."

    Ez azonban ördögi kör, hiszen a Forma-1 jogtulajdonosai éppen a feltörekvő piacokon realizálhatják a legnagyobb bevételt. Bahrein például évi 45 millió dollárt fizet, hogy nagydíjat rendezhessen, Malajzia és Kína negyvenet, Törökország pedig harmincat. Jól jön ez, amikor megérkezik a csekk a havi törlesztőrészletről.

    és végül:

    Az F-1 cégcsoport adósságállománya mintegy 5 milliárd dollárra rúg, de ebből 2.6 milliárd adómegtakarítást szolgáló belső adósság, csak 2.4 milliárd a tényleges. A futamidő a legtöbb hitel esetében 2014-ben jár le, ezért a CVC-nél nyugodtan szemlélik az eseményeket.

    "Nagy játéktér áll a rendelkezésünkre. A bevételeinknek 400 millió dollárral kellene visszaesniük ahhoz, hogy érezni kezdjük a nyomást a bankok részéről" - árulta el Nick Clarry, a befektetési alap igazgatója. Hozzátette: ennek egyelőre nyoma sincs, az F-1 a kibontakozó válság ellenére 40 százalékkal növelte bevételeit 2008-ban, 1.3 milliárd dollárra.

    Ez az egész csak a pénzről szól, a birtokolt jogokról, ami kiterjed a névhasználati, pálya szerződések, médiaszerződések jogaira...stb

    Ezért van nappali fénybe kivilágított pálya, vagy 30ezres nézőközönséggel bíró helyszín..
    Mosley mint az F1 jóakarója???!
    Nem lehet már őket megfogni.
    ..csak logikusan gondolj bele, ki az a 'ülye aki kiad 100 évre a kezéből médiajogokat?? Még ha teljesen hozzánemértő is..akkor sem muszáj.(de egyébként Mosley jogi szakértő).

Aktív témák