- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz Oliverda #7396 üzenetére
Ennél azért lényegesen bonyolultabbnak látom, jóval nagyobb a teher ha fejlesztési lemaradásban vagy.
Nézd akár csak az autókat...aki későn kezdi el fejleszteni az autóját az a következő évben is kemény feladatra számíthat.
Márpedig a Bridgestone kőkeményen kapaszkodott vissza egész 2005-ben. -
#70869248
törölt tag
válasz Oliverda #7396 üzenetére
Meg ez a Red Bull dolog nekem kicsit ködös, egy csapat nem csinál tavaszt.
Sztem ott sok minden szerepet játszott, pl.t Raikkonen balesete is, amikor eldurrant alatta a Michelin és ott lobogott a feje körül, illetve a felemlített Indianapolis-i helyzet amikor a Michelin-s csapatok nem indultak, mert nem volt alkalmas gumijuk.
Nem egyszerű év volt az. -
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #7401 üzenetére
Na de azzal hogy 2006-ban visszatértek a 2005 előtti szabályhoz gyakorlatilag a Bridgestone-nak csak le kellett porolnia a 2005ig használt keverékek receptjeit és ezzel ismét ott lehetett az élvonalban. Nem olyan bonyolult ez szerintem.
Az Autosport magazin értesülései szerint a Red Bull Racing volt az egyedüli Michelin gumikat használó csapat, mely a kerékcserék újbóli bevezetése mellett szavazott a Ferrari, a Toyota, a Williams, a Midland, és a Toro Rosso mellett - mely istállót szintén ők birtokolják.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Red Bull szavazatai miatt valósulhatott meg a kerékcserék újbóli bevezetése, miután azt a 2005-ös idényben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tiltólistára helyezte.
Egyes források szerint a Red Bull döntése hatalmas meglepetést okozott a riválisok körében, míg a francia gumiszállító azt sem zárta ki, hogy eljárást indít az ügyben, és akár meg is tagadhatja a Dietrich Mateschitz által birtokolt cég tulajdonában lévő istálló támogatását.
Különböző források már a Ferrarival is összehozták az ügyet, hiszen az olaszok szállítják a motorokat az idei évben a Red Bullnak, így az sem kizárt, hogy a Ferrari buzdítására hajlott a csapat a kerékcserék újbóli bevezetésére.
A francia gumigyártó is megszólalt az ügyben. Nick Shorrock, a Michelin F1-es részlegének vezetője, a következőket mondta: "Igen, minket is meglepett a Red Bull Racing döntése, aztán elég sokat beszéltünk is erről a csapat képviselőivel, és szerintem megértették nemtetszésünket és azt is, miért nem örülünk a történteknek."
Gascoyne úgy gondolja, a Bridgestone partnercsapatai között megkötött paktum roppant fontos lesz az idei évben a japán beszállító számára, akik rájöttek arra, hogy hibát követtek el azzal, hogy az elmúlt években csakis a Ferrarira koncentráltak.
"Szerintem rádöbbentek arra, hogy mekkora butaságot csináltak azzal, hogy csak egy csapatra koncentráltak, és ezt a Ferrari is felismerte" - folytatta. "Éppen ezért is van az, hogy mindkét fél készségesen fogadata ezt a kezdeményezést. Úgy gondolom, hogy a Michelin partnercsapataként szerzett tapasztalatunkkal, illetve Pascal Vasselonnal a fedélzeten, rengeteg segítséget nyújthatunk majd a gumik fejlesztésében."
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#70869248
törölt tag
válasz Oliverda #7406 üzenetére
Azért sok minden történt ahogy írtam, sok fontos dolog, ahoz egyáltalán oda eljussanak hogy erről szavazni kelljen:
-2005.május.29: Raikkonen feje körül lobog a Michelin.
A nürburgringi futamot követően mások, így a michelines McLaren és Williams is a gumiszabályok felülvizsgálatát szorgalmazta.-2005. junius 19: Indianapolis-ban nem tudtak elrajtolni a Michelin-s csapatok.
-2005. junius 30: A dokumentumból kiderül: a csapatok azzal védekeztek az első vádpont ellen, miszerint nem gondoskodtak megfelelő gumik biztosításáról a versenyre, hogy ebben kizárólag beszállítójukat, a Michelint terheli a felelősség.-2005. július 29: Öt michelines csapat kereste meg a Bridgestone-t
szerk: Mindezt azzal tetézve, hogy az egyversenyes gumi a Michelin ötlete volt
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #7407 üzenetére
"Azért sok minden történt ahogy írtam, sok fontos dolog, ahoz egyáltalán oda eljussanak hogy erről szavazni kelljen"
Arról nincs infó hogy miért került szavazásra a dolog. Lehet hogy a Bridgestone-os csapatok kezdeményezésére?
"-2005. július 29: Öt michelines csapat kereste meg a Bridgestone-t"
2005ben a 10 csapatból 7 volt Michelin-es és 3 Bridgestone-os. 2006-ban a 11 csapatból 6 volt Michelin-es és 5 Bridgestone-os. Annyira talán mégsem rohantak át a Bridgestone-hoz a csapatok.
A Raikkonen féle sztorinak pedig szerintem ehhez semmi köze. Az a pilóta és esetleg az autó hibája volt és nem a gumié. Lecserélhette volna de kockáztatott/kockáztattak. Az Indianapolis-i fiaskó már más tészta mert az egyértelműen a Michelin sara volt.
"Mindezt azzal tetézve, hogy az egyversenyes gumi a Michelin ötlete volt"
Erről van valami bővebb infó esetleg?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#70869248
törölt tag
válasz Oliverda #7408 üzenetére
Az első kérdésedre sztem válasz, hogy Raikkonen A nürburgringi futamát követően kérte a McLaren (Michelin) és a Williams (akkor még Michelin) a gumiszabályok felülvizsgálatát.
Az akkoriban háttérben történtek elég zavarosak, pl:
-A Toyota utoljára a Belga Nagydíj idején nyilvánult meg hivatalosan Bridgestone-ügyben, de akkor még csak arról adtak hírt, hogy "előrehaladott tárgyalásokat" folytat a japán gumigyárral. Érdekesség: Tomita nyilatkozatához hasonlóan a Toyota akkor is fontosnak találta hangsúlyozni, hogy ők kezdeményezték a szakítást a Michelinnel.Sok fura nyílatkozat volt:
-A Forma-1 2005-ös Sportszabályzatának 73-as cikkelye kitér rá, hogy amennyiben a sportban két gumiszállító van, "felszólítás esetén" bármelyik köteles ellátni a csapatok legalább 60%-át "hagyományos üzleti feltételek mellett."És a Michelin gumijavaslat:
-Négy javaslattal állt elő a Michelin, amelyek 2005-től akár bevezetésre is kerülhetnének:Ezek közt azért az is szerepet játszik..nem csak az egy versenyes gumi lényeg, szal hogy a Ferrari egyedüli élcsapata volt a Bridgestone-nak, minél kevesebb tesztlehetősége van, annál kevesebb adat amiből dolgozni lehet.
pl:
"A kilenc csapat arra kéri a Ferrarit, vizsgálja felül álláspontját, és tanúsítson felelős magatartást azzal, hogy támogatja ezt az értékes költségcsökkentő kezdeményezést" - sürgetik az olasz alakulatot riválisai az évi maximum 30 nap tesztelést lehetővé tevő egyezmény betartására.A saját pályákkal is rendelkező Ferrari azonban úgy véli: éppen az egyezmény lenne igazságtalan, mivel a hét csapatot ellátó Michelin jóval több tesztlehetőséghez jutna, mint saját gumiszállítója, a Bridgestone.
-
Jadro
veterán
Még mindig tartom hogy ez a Barrichello egy nagy patkány. Értem én hogy sok pénzért szegény nagyon megbántódott, de ideje lenne abbahagyni már a siránkozást és koncentrálni a karrierjére. Akkor esetleg fel is tudna mutatni valamit.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
LA_COSTE
senior tag
Azért én fenntarom, hogy igaza van Barrichellonak. Szerencsétlentől elvették a lehetőséget, hogy amikor vezetett és nyerhetett volna a célegyenesben át kellett adnia az első helyet. Neked ezután még lenne kedved jópofizni? És nem csak egy alkalomról van szó.
Neki felüdülés volt, hogy otthagyta azt a bagást, Ferrari ide vagy oda. -
FuckeR19
senior tag
Ezt kitárgyaltuk tegnap Meg is van Nico válasza rá
LA_COSTE: Csapatjáték is az F1. Más csapat is meglépné az ilyen elengedéses műsort ha az a világbajnoki címért menne. Más kérdés hogy már nem csinálhatják ennyire feltűnően. Nagyon jól tudta hogy másodhegedűs lehet csak ott, akkor mért nem lépett? Kellett neki a jó fizetés hogy magángépet vehessen
hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod
-
-
Xirtam
veterán
válasz LA_COSTE #7415 üzenetére
Gondolom akar, hiszen mindenki azért van az F1-ben mert ilyen álmokról álmodozik.Én arra gondoltam hogy ha annyira rossz volt Barinak Ferrarinál ( biztos volt benne valami, nem voltam voltunk ott) akkor simán elmehetett volna, mert ha ő bontja fel a szerződést semilyen kártérítés nem kell neki hiszen nem a ferrari bontotta volna meg. De itt is mint ahogy mindenhol a pénz beszél a kutya ugat. Csöndbenvolt mert kapot fizetést ennyi!
-
FuckeR19
senior tag
válasz LA_COSTE #7415 üzenetére
Szerintem Nico örül hogy versenyképes autóba ülhet és tapasztalatokat szerezhet egy nem kezdő pilótától. Ettől függetlenül indok nélkül nem hiszem hogy "félreállítanák".
Nem volt szép dolog nem is kérdés. Nem nagyon hallottam pilótát manapság így kritizálni egy régebbi csapatát. (Piquet kivéve de róla nem érdemes beszélni...)
Ott van pl Alonso mindenki tudja hogy szar volt McLarennél mégsem akar tanácsokat adni Buttonnak hogy lépjen olajra mert Hamilton mellett nincs esélye és milyen rossz is az a csapat.hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod
-
hunnylander
őstag
McLaren: Jenson Button
Mercedes: Michael Schumacher
Ferrari: Fernando Alonso
Sauber: Pedro de la Rosa
Williams: Nico Hülkenberg
Renault: Vitaly Petrov
Toro Rosso: Jaime Alguersuariwww.HunnyF1.com
-
FuckeR19
senior tag
válasz hunnylander #7418 üzenetére
Kíváncsi leszek a mai időkre Mit tud kihozni a gépből Sumi, meg persze Alonso és Button mit szól majd az új versenygépéhez.
hirdetéseim: tiny.cc/prohardver -------és------- tiny.cc/aprod
-
venember83
nagyúr
válasz LA_COSTE #7411 üzenetére
Csakhogy neki nem tetszett a Ferrari, mert... Majd nem tetszett a Brawn, mert... Mindez úgy, hogy mindkettő győzelemre képes autó volt. Kíváncsi vagyok, jelenlegi csapatával mi lesz a gondja.
hunnylander: Alo ma ül először ebben az autóban hivatalosan, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz venember83 #7421 üzenetére
Igen ma ül előszőr hivatalosan ebbe az autóba.De mikor a festést bemutatták is ő vezette, de az lóf_ng se volt!
[ Szerkesztve ]
-
Iron Funeral
őstag
válasz venember83 #7421 üzenetére
Szerintem elképzelhető, ohgy itt most 1. számú pilóta lesz, elvégre a csapattárs még nagyon fiatal, és valószínű, hogy az autó fejlesztésében sem tud annyira segíteeni mint B. Persze, majd Williams papa megmondja a frankót
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
puttputt
őstag
válasz venember83 #7421 üzenetére
Csodálkozom, hogy nem forgattak még vele egy komplett (1000 részes) szappanoperát!
Mert elvégre ugye brazilnak brazil...:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #7421 üzenetére
Igen, meg Petrov 'első napja az iskolában'. Bár Button régebben már tesztelt a McLarennek, de főállású versenyzőjükként neki is ez az első tesztnapja a McLarennél.
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #7421 üzenetére
Én úgy fogalmaznék hogy nem tetszett neki Brawn. Szerencséjére a Williams-nél már nem lesz ott. Ott már tényleg megmutathatja hogy mi van akkor ha köré épül a csapat. Bár a Stewart-nál is köré épül. Nem is ment olyan rosszul szvsz.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Motion_Blur
félisten
-
Oliverda
félisten
válasz Motion_Blur #7427 üzenetére
Hát egy újonc köré aki nem nagyon tudja még, hogy mit is akar elég nagy hülyeség lenne autót/csapatot építeni.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
gV
őstag
válasz Oliverda #7426 üzenetére
mint pilóta nem rossz, sőt nemrég adták a justin.tv-n 2003 Brit GP-t (sztem élete versenye) jó volt látni megint, de azt bekéne látni h Schumi jobb volt még nála is és Todték ezt a nem elhanyagiolható tény miatt Őt favorizálták
mint ember viszont a korábbi "sérelmek" állandó felemlegetése miatt lehuzzá nálam magát a klotyon[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Nekem nincs gondom azzal hogy megmondja amit gondol. Legalább nem olyan mint a pilóták többsége akik csak azt mondják ki amit leírnak vagy amit engednek nekik.
Mondjuk az is érdekes hogy a nem exFerrari és/vagy exMS fanoknak annyira nincs bajuk vele.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
Kíváncsi vagyok hogy milyen lesz ez a CFD only tervezésű vadiúj autó.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
D@ni88
addikt
válasz Oliverda #7431 üzenetére
én pl nem szerettem Sumit, csak az utolsó futamán vívta ki az elismerésem azóta vagy 8x megnéztem azt a futamot
Most hogy viszajön neki is fogok szurkolni. De Barichello számomra sosem tűnt nagy tehetségnek. Mindig volt valami kifoság miért nem megy jól. Ez valami brazil vonás lehet. Amikor Massa kicsúszott Malajziában, akkor is minden és mindenki hibás volt, csak ő nem. Meg mindig siratja magát. Kimit azért kedveltem, mert bevallotta hogy ő volt a balf**z. Sosem kertelt. Míg a brazil sorozatfüggők egyfolytában azt csinálják
Lehet majd figyelni Massát. Ha Alonso elé kerül, egyből minden baja lesz a kocsinak. Kb mint Buttonnak, amíg első volt istenkirály a kocsi, aztán amikor beérték a többiek őket, egyből, nincs tapadás, hidegek a gumik, közben pl Barichello elöl ment. -
gV
őstag
válasz Oliverda #7431 üzenetére
Nekem nincs gondom azzal hogy megmondja amit gondol. Legalább nem olyan mint a pilóták többsége akik csak azt mondják ki amit leírnak vagy amit engednek nekik.
ja, ez jó, kérdés csak az idő, miért nem Ferrari pilótaként mondta el ezeket, majd nyujtotta be a felmondását?
exMS fan? van ilyen?
-
#70869248
törölt tag
Sztem nem korrekt Rubinho hozzáállása MS-hez, az énekléses buzizás sem volt gyenge, de ezek a visszaszurkálások..
amennyire én tudom 2000-ben, 2001-ben, 2002-ben, 2004-ben lett volna alkalma másként dönteni, ezek voltak azok az alkalmak amikor a szerződéséről döntött és szerződést írt alá a Ferrari-val.
Ebből vegyük ki a legelsőt oké, de után még háromszor írt alá...a legutolsó alkalommal is 2 évre (2006-ig), csak 2005-ben a Ferrari elengedte.
Amennyire utánaolvastam 2002-ben 5.5 millát kapott dollárban, majd a Ferrari ezt az összeget csökkentette..mégis aláírt újra. -
Pilács
senior tag
Helló!
Alakul a nap? Máris piros... Jaj de várom már Alonso idelyét (amiből semmire sem lehet következtetni )
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
Pilács
senior tag
válasz Motion_Blur #7440 üzenetére
Akkor lehet hogy mégis ő Stig? Áruló, már a piros sapka is égeti a fejét
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #7441 üzenetére
Igen, biztos olyan is van.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Motion_Blur
félisten
Élő online tudósítás a valenciai tesztről - A5.hu
Folyamatosan frissítve
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
puttputt
őstag
válasz Motion_Blur #7444 üzenetére
A német közvetítést hol is lehet elérni?
(Ld. a linkelt képed- "Stigről" ):LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
-
ToBeY
nagyúr
válasz Motion_Blur #7440 üzenetére
Na ez sisak már való a mostani verdához
-
puttputt
őstag
-
hunnylander
őstag