- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ptesza
senior tag
Sziasztok!
Van valami ajánlott kombó első féktárcsa / fékbetétre? Focus 2.5 1.6 Tdci .
Cromax kínálatát nézegetem és van választék dögivel. Megéri a hűtött féktárcsa vagy tele a nyerő? Köszi előre is. -
ptesza
senior tag
válasz radi8tor #49194 üzenetére
Ha már így feljött a téma akkor meg szeretném kérdezni, hogy a szervóban hogy lehet lecserélni ezt a power steering olajat? Elég leszivattyúzni, vagy le lehet ereszteni valahol?
Indulásnál 1x 2x már dobott rá hibát egy nagy háromszögben meg volt hangjelzés is hozzá de pár másodperc után eltűnt. Azt azért nem szeretném megvárni, hogy kinyiffanjon.
Focus MK2.5 1.6tdci
-
ptesza
senior tag
Tele van az Aliexpress Focus Mk2. 5 fejegységekkel. A gyári már kopott és a gombokról is válik le hólyagosan a bevonat. Van valami tapasztalat, vagy ajánlott? Ha lenne tolató kamera is az lenne a legjobb.
-
ptesza
senior tag
Sziasztok!
Legyetek szíves segíteni beazonosítani a hibát.
Ford Focus 1.6 TDCI 90 Le.
Indítás után furcsa (sípoló, sivító) hangja lett a motornak ami a fordulatszám növelésével erősödik , bemelegedve sem tűnt el. Kiolvastam és volt egy P0299 kód benne.
Ma reggel még nem volt semmi.
Múlt héten volt olajcsere Motul 913D ment bele meg egy Liqui Moly 3721 Ceratec Kerámia motorolaj adalék.
Semmi problémát nem tapasztaltam. Simán jár ,nem rázkódik, füstöl, stb. -
ptesza
senior tag
válasz radi8tor #50435 üzenetére
Köszi a gyors választ!
A múlt nyáron le lett cserélve az az ékszíj meg a tárcsa is mert elöregedett benne a gumi betét és elkezdett ütni. Ennek most sajnos más hangja van.
Volt még októberben egy fémes csattanós hang ami után azonnal leállítottam és a szokásos turbó lepörgés helyett legalább 20 másodpercig pörgött még teljesen más hangon.
Holnap világosban átnézem amiket mondtál és megpróbálom a hangját felvenni.
A kocsiban van már 300. -
ptesza
senior tag
válasz molnarpeter #50442 üzenetére
Köszi. Ellenőrzöm azt is.
-
ptesza
senior tag
válasz molnarpeter #50442 üzenetére
Kedves segítők!
Leellenőriztem a javasolt dolgokat, és mentem vele egy kört de nagyon furcsa dolgok történtek. Leállt a szervó, aztán beindult amikor az AC-t kinyomtam. ABS lámpa fel fel villanik stb. Majdnem agyvézést kaptam.
Ismét jött az a 20 másodperces lepörgő hang leállítás után de talán nem a turbóból . Sajnos nem igazán sikerült azonosítanom.Megnéztem a szervó olajat a turbó csöveket bilincseket stb. Visszaraktam a lámpát és be akartam állni a garázsba vissza , de nem indult el. Lemerült az akksi.
Most töltöm és ha beindul akkor megnézem van-e töltés.
-
-
ptesza
senior tag
válasz gabor9991 #50457 üzenetére
Igen HHDA. Ez már olyan. Lehet menüből állítgatni, habár nem nagyon veszem észre mit is kell érezni. Még a kenyérszervón edződtem és nem szoktam tekergetni a kormányt ha áll az autó.
Csináltam egy videót de nem igazán adja vissza a hangot. A 15 éves lányomnak is feltűnt, hogy nem ilyen szokott lenni a hangja. Na ez nőként ritka fehér hollónak számít ám.Berendeltem egy Denso-s generátort. Remélem passzol bele.
-
ptesza
senior tag
válasz gabor9991 #50459 üzenetére
Nagyon durva a hangja de pont az a freki nem jön át a videón. Már nem indulnék el vele sehova mert valami megrottyan, azt meg nem szeretném.
Mivel nem tölt és furcsán pörög leállításkor valamint itt ez a zaj is ,ezért nem megalapozatlan ez a dolog , de főleg nem tapogatózás.
Hétfőn itt lesz. Addig lehet kiszerelem a régit. -
ptesza
senior tag
válasz gabor9991 #50459 üzenetére
Kedves segítők!
Köszönöm a közreműködést és a segítő tanácsokat mindenkinek! Az autó most már jó!
Generátor csere szükséges volt mert nem volt töltés és a hosszbordás fesztő is cserélve lett. Kiszerelve kézben megpörgettem a görgőt és már akkor biztos voltam benne, hogy annak a hangját hallottam. Szerencsére ez azért előfordul a nagyobb autósboltok polcain is és nem kellett várni 3-4 napot.A lényeg: nekem kevés szerelési gyakorlattal majdnem másfél nap volt. A problémákat főként a csatlakozók bontása és újracsatlakoztatása okozta, a szűk helyek miatt. A kábeleken található gégecsövek siralmas állapotban voltak. Ezeket sikerült tisztességes állapotba hozni. Megnéztem több videót is , de végül ez az egy az ami tényleg releváns és segített.
Az ékszíj rángatás is megszűnt. Ennek fő oka a generátor szabadonfutó meghibásodása volt. Ez a videó nagyon jó példát és magyarázatot ad erre a jelenségre. Ha van pár perc akkor mindenképp nézd meg , mert ez általános dolog és nem típusfüggő.
Sajnos megtaláltuk a P0299 hibakód okát is. Ez egy több centi hosszú repedés a jelölt alkatrészen, aminek a nevét megmondhatná aki tudja. Most átmenetileg egy széles gyorskötöző összefogja. (ezt a képet a neten böngésztem, nem az én autómról készült)
Végül egy rövid videó ami a javítás utáni állapotot mutatja.Ja és akkor még pár adat:
Focus Mk2.5 1.6 TDCI
66kW 90LE - HHDA
A generátor ami be lett építve: DENSO DAN1119[ Szerkesztve ]
-
-
ptesza
senior tag
válasz diablo1984 #50842 üzenetére
Na erről lenne egy véleményem. Azt a pénzt tedd ki az asztalra amit ' lealkudott. Nézd meg jól és add oda egy tökidegen nepper g*cinek.
Hülyék mindig vannak bármerre is mész és hogy kinek adsz címet az is rajtad áll. Ne haragudj meg de most egy kicsit te is az voltál.
Nem 5 ezer forintról van itt szó hanem szerintem százezres tételről.
Még egyszer bocs nem akartalak megbántani, de már nem olyan világot élünk. -
ptesza
senior tag
válasz ptesza #50857 üzenetére
Na erről lenne egy véleményem. Azt a pénzt tedd ki az asztalra amit ' lealkudott. Nézd meg jól és add oda egy tökidegen nepper g*cinek. Hülyék mindig vannak bármerre is mész és hogy kinek adsz címet az is rajtad áll. Ne haragudj meg de most egy kicsit te is az voltál. Nem 5 ezer forintról van itt szó hanem szerintem százezres tételről. Még egyszer bocs nem akartalak megbántani, de már nem olyan világot élünk.
Mod:
Ezt az első hozzászólásodra írtam. Most olvadtam el a többit is. -
ptesza
senior tag
válasz robertka #50940 üzenetére
Probléma nem de a szerelők szeretik mert az a legdrágább.
Ugyanis van pár autóalkatrész kereskedő aki leszerződik a szerelőkkel és ha kell még terminált is tesz le nekik. Jó mert néhány órán belül kézben van az alkatrész a saját futárjukkal kiszálítva.
Viszont ezért csak a legdrágább alkatrésszel hajlandó dolgozni és még egy csavart sem vihetsz oda.
Midez felett még saját hitvallásként is adják elő ezt.
" Én csak a contival szerelek mert abban bízom" -
ptesza
senior tag
Én így szokta cserélni az üzemanyag szűrőt.
Az nem tűnik ismerősnek amit a videóban mutat.Olajat ezt tettem bele utoljára.
Ha kell belinkelem a szűrőket is. A légszűrőböl van két fajta. Heneres és lapos. Ezt érdemes megnézni. -
ptesza
senior tag
Azt gondoltam egy alkalommal én is, hogy elég lesz ha feltöltöm a szűrőt és majd feltolja. Viszont itt nincs a tankban AC pumpa ami felszívja hanem a nagynyomású pumpa szívja fel magának. Amíg fel nem pumpáltam azzal a kis gumi 'citrommal addig nem ment, mivel levegőt nem tud színi. Csak agyongyötörné az önindítót és az akksit is. A kompresszoros meg nem tűnik túl szakszerűnek, inkább kényszerűnek.
Már régen vettem de kb. ilyen. -
ptesza
senior tag
Sziasztok!
Ismét lenne egy problémám.
Focus Mk2.5 1.6 TDCI HHDA Sedán az alany.
Egy furcs hangot vettem észre. Valahonnan előlről jön. Kb. 100 km/h sebességnél kezd el 'szólni. Nehéz leírni de egy kicsit hasonlít a tönkrement hosszbordás szíj feszítőgörgöjének a hangjához. Két hónapja cseréltem a genrátorral együtt ezért nem tartanám valószínúnek, hogy annak a hangját hallom. Csináltam egy tesztet és leállítottam a motort olyan sebességnél amikor ez a hang hallható volt. Csak így gurulva is hallom. Először ráfogtam a téli gumira, de mióta rá vagyok kattanva mintha erősebb lenne. Hankook márka a téli gumi-
Valaki meg tudná mondani, hogy mi lehet ez? -
-
ptesza
senior tag
válasz gabor9991 #51458 üzenetére
Sziasztok!
Kb. két hónapja volt generátor csere. Minden renben levőnek tűnt de most állt 10 napot és teljesen lemerült az akksi. Most elkezdetem tölteni, de nagyon alacsony volt a feszültség. Lehet, hogy károsodott az akksi. Amikor a generátort cseréltem akkor is teljesen lemerült. A töltést majd akkor tudom megnézni, ha elindul.
Focus mk2.5 1.6Tdci.
Valakinek nem ismerős ez? -
ptesza
senior tag
válasz ptesza #51459 üzenetére
Beindult és 14.4V a töltés. Átkötöttem sorosan egy árammérővel és akkor pár másodpercig 2-3A aztán 1.5A egy kis ideig. De lehetett is hallani, hogy mozgatja a belső fűtés terelőit. stb. Utána beállt 0.6A-re. Vártam vele egy fél órát és úgy már csak 0.2A lett. Szerintem ez a kb.200mA már le tudta meríteni 10 nap alatt.
Valahogy ki kellene cselezni az ajtót, hogyha kinyitom ne élesszen fel mindent, mert csak úgy férnék hozzá a belső biztosíték táblához , hogy neki tudjak állni teszelni egyenként a biztikkel. Mármint elkezdem egyesével kihúzkodni és akkor meg kell lennie mi eszi eszi azt a 0.2A-t. -
ptesza
senior tag
válasz gabor9991 #51469 üzenetére
Sedan az alany. Eldöntöttem az üléseket , hogy lássam világít-e? Lekapcsolódik a csomagtér zárásakor.
Amikor még új volt nekem akkor egyszer már jártam úgy vele, hogy a garázsban felnyitva hagytam a csomagtartót egy éjszakára. Annyi elég is volt neki.
A másik eset amikor a kulcs benne marad... -
ptesza
senior tag
válasz diablo1984 #51556 üzenetére
Talán az, hogy ne felejtődjön bent a gyerkőc.
mod: jól gondoltam[ Szerkesztve ]
-
ptesza
senior tag
válasz Jacob Gibbs #51624 üzenetére
Nem a szőnyeg ment be a pedál alá? Volt már ilyen.
-
ptesza
senior tag
Szisztok!
Ford Focus Mk2.5 1.6 TDCI 90Le.
Megint lenne egy problémám. Elég szépen rezonál a motor. Ha bemelegszik akkor sokkal jobb de hidegen rémes.
Valamelyik injektor lehet szerintem. Meg kellene mérnem/méretnem az overflow mennyiségét. Ott hátha kibukik valami.
Addig is az lenne kérdésem, hogy hol tudnak injektort felújítani/javítani. Olyan helyet keresnék ami megbízható és megfelelő mérést is tudnak adni az ECU beállításhoz.
A másik kérdés adja magát. Milyen szoftvert/kábelt szoktak használni injektor cserénél.
Jellemző, hogy nehéz kibányászni ezeket vagy könnyen ki szoktak jönni?
Előre is köszi ha valamelyik kérdésemre tud valaki válaszolni. -
ptesza
senior tag
válasz ptesza #51869 üzenetére
Sziasztok!
Feltúrtam a topikot és találtam is jó pár OBD olvasó típust amit használtok. Biztosan van is még csak nem jól keresem.
#1 OBDLink EX
#2 Vscan STN 1170 - tempomat
#3 vLinker FS
#4 ELM327 v1.5 olvasó pic18f25k80
#5 V1.5 ELM327 OBD2 OBDII CAN-BUS usb diagnosztika 1.5 verzió (CH340)
#6 ELM327 USB Módosított OBD2 Autódiagnosztikai Szkenner Ford MS-CAN HS-CANInjektort szeretnék cserélni és ehhez keresném az alkalmas eszközt.
Már van egy tartalék injektorom ami biztosan jó és van bemérésem is hozzá. Szinte hozza a gyári értékeket. Leak-off mérés hamarosan meglesz és kiderül melyik rosszalkodik.
Focus Mk2.5 1.6 TDCI.
Melyik lesz az? -
ptesza
senior tag
válasz molnarpeter #51961 üzenetére
Köszi mindenkinek és bocs, hogy kiharcoskodtam magamnak a választ.
Nekem csak ezt a YT videót sikerült találnom, A szerelési folyamat szerintem rendben van de a videóban egy WOW nevű szoftvert használt és az olvasót sem sikerült beazonosítanom. -
ptesza
senior tag
válasz Oryctolagus #52107 üzenetére
Olyant vegyél ami bevizsgált. pl TÜV. matricás. Amiket maszekban valaki tákolgat és a neten árul azt inkább ne, Be is kell menni alá és inkább legyen biztonságos.
-
ptesza
senior tag
válasz ricsi8800gt #52122 üzenetére
Elkezdtem keresgélni a Focus utódját. 2016-tól Diesel KUGA-t szeretnénk. Pl. erre tudnátok mondani valamit? Vannak típus hibák?
-
ptesza
senior tag
válasz ricsi8800gt #52128 üzenetére
Mk2.5 . 1.6 TDCI 66kW/90LE. Fehér szedán
No DPF no problem.
[ Szerkesztve ]
-
ptesza
senior tag
válasz ricsi8800gt #52131 üzenetére
A 2008-2009 dieselekben már van minimum 400-ezer. Amelyikben nincs az jól meg van tekerve és ha ezzel átverne akkor mással is át akar. Azt hiszem 2010-től már rendesen van könyvelve és utána lehet nézni.
-
ptesza
senior tag
válasz molnarpeter #52138 üzenetére
Köszi.
Azt lehet tudni, hogy a PSA 2.0 motornak mennyi a vezérműszíj csereperódusa?
-
ptesza
senior tag
Ha lekérdezek egy autót a Jármű Szolgáltatási Platformon akkor a c@rvertikl tudhat plusz infót róla? Magyarországi autóról van szó.
Valamint az lehetséges, hogy új korától nem volt bejegyzés a kilóméter számláló állásról csak most egy 149997.[ Szerkesztve ]
-
ptesza
senior tag
Egészen véletlenül nincs valakinek Ford Kuga 2 facelift -hez Haynes kézikönyve?
Azt nagyon megköszönném.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest