-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz ptesza #49208 üzenetére
Olajcserével nem fogsz hibát javítani sajnos. Emlékeim szerint dízelekben már EHPS van, szemből bal fényszóró alatt van a szivattyú egység, ott nézhetsz olajszintet, cserélni leszív-feltölt módszerrel lehet. De nem csak szervó hiba lehet a hibajelzés, hanem akár egy kezdődő generátor vagy testkábel hiba is.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ptesza #50434 üzenetére
Nem feltétlenül a motor adja ezt a hangot.
Ékszíjjal kapcsolódik a motorhoz: generátor, szervó szivattyú, klíma kompresszor.Sivító hang akkor szokott lenni, amikor csúszik az ékszíj. Nyisd fel a motorházat, és próbáld megnézn lámpávali nem-e csúszik valamelyik a fentiek közül. Klíma kompresszor kuplungja tud pl úgy beállni, hogy állóhelyzetben marad és csúszik rajta a szíj. De a többi is tud csapágyas lenni és akkor szorul.
Ezen kívül a szervó szivattyú is gyanús lehet. Nem emelkedett meg az alapjárati fordulatszám? Megy rendesen a kormányszervó? Szervó olajszint jó?
Óvatosan meg lehet tapogatni a dolgokat, általában a hang mellé járul valami rezonancia is.
De szerintem ha felnyitod a motorházat és fülelsz akkor be tudod azonosítani honnan jön a hang.Ne nyúzd sokáig az autót ha megvan a hang forrása.
⭐ Stella
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ptesza #50446 üzenetére
Na, ha szervó hidraulikus, és elektromos dolgok sem mennek, akkor nem hajt a hosszbordás, vagy csúszik valami, stb... Kézzel nyomd meg, ne legyen laza, és nemt'om maradék körömlakk elő aztán jelöld össze a főtengely szíjtárcsát, lehet az engedett el és csúszik egyik réteg a másikon. Kis járatás után látszani fog, ha ott csúszik. Illetve ha le tudod venni a szíjat, meg lehet pörgetni kézzel mindent, nekem is mikor nyiszogott a generátor, látszott hogy nyolcasozik a tárcsa rajta.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz ptesza #50446 üzenetére
Töltés gond lesz az szerintem, valószínűleg a leállítás után a hang amit hallasz az a generátor forgórésze ami forog tovább mert szabadonfutós és azért van hangja mert már a rugó fut a csúszógyűrűn a szénkefe helyett a hibákat meg azért dobálja mert nincs elég áram a rendszerben.
-
gabor9991
őstag
válasz ptesza #50458 üzenetére
Remélem nem azért rendeltél generátort mert én a fotelből megállapítottam hogy az lesz a hiba
A videót megnézve olyan nagyon nem hallatszik rendellenes hang, egy kis csapágyhangja mintha lenne valaminek de a feszítőn is látszik hogy rángatja a főtengely a szíjat rendesen akár még a generátor szabadonfutó is lehet a zaj forrássa.[ Szerkesztve ]
-
-
A Zéé
addikt
válasz ptesza #50491 üzenetére
Szívócső.
Csak a gyárit vedd meg. Én annó nem hittem el, megvettem a prémium utángyártottat, 10 km-t (nem, nem elírás) bírt... A gyári azóta sztem 40k km felett jár.
Kivenni meg az előtte lévő folytószeleppel együtt kell. A fém fület elengeded a blokktól, utána a fenti, négyszögletes résznél a 3 csavart, meg lentről a gumi csőnél a bilincset is kilazítod. Úgy szépen ki tudod cserélni, meg utána a helyére tudod tenni az egészet. Rögzíteni meg úgy jó, hogy először a fenti csavarok, utána a blokkhoz rögzítő fül, aztán alul a bilincs.Just a simple Lineman...
-
ptesza
senior tag
válasz ptesza #50857 üzenetére
Na erről lenne egy véleményem. Azt a pénzt tedd ki az asztalra amit ' lealkudott. Nézd meg jól és add oda egy tökidegen nepper g*cinek. Hülyék mindig vannak bármerre is mész és hogy kinek adsz címet az is rajtad áll. Ne haragudj meg de most egy kicsit te is az voltál. Nem 5 ezer forintról van itt szó hanem szerintem százezres tételről. Még egyszer bocs nem akartalak megbántani, de már nem olyan világot élünk.
Mod:
Ezt az első hozzászólásodra írtam. Most olvadtam el a többit is. -
bul07
nagyúr
válasz ptesza #51044 üzenetére
Öregében még az olcsóbb fajta szűrő van nem az ami a általad linkelt videóban, de amúgy olyan kis izé sincs amivel pumpál a videóba
Róla képek [kép], [kép], [kép] , [kép]Közben beszéltem öcsémmel
Az mondta hogy ő úgy csinálta régen a ford busznál(18személyes) hogy rongy és kompresszor, tanknyílásba a kompresszor csöve rongy meg a tömítésnek, és így nyomás alá helyezni a tankot, a csövön keresztül kezd kiáramlani az üzemanyag a nyomás miattOlaj
Közben megnéztem a könyvét és ott egyértelműen írja a WSS-M2C913-B minősítést
Amit linkeltél Motul az FORD WSS-M2C913-D tudja, bár nem vagyok otthon a ford minősítésekben így lehet hogy a -D tudja a -B is[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Sys85
veterán
válasz ptesza #51044 üzenetére
Én a Yato felszívós kézipumpájával szoktam a szűrő kimenő ágát szívni.Lejön egy fél liter gázolaj aztán annyi.
Elsőre indul, igaz az első 1-2 perc kissé kopogós, aztán kisimul.Önindítócsere:
Ma végre hazahozhattam a Fókát.
Önindítót elküldték szakihoz aki kogaskereket cserélt (tűgörgők miatt, kicsit felszabályozta a tengelyt is)kapott új szolenoidot és szétszedte, átnézte az egészet.
Azt mondta nem akarta elhinni hogy ebben az autóban 370k+ km van, mert alig látszott rajta kopás a belsejében,szóval szerinte ezzel még jó sokáig nem lesz bajom.
Tűgörgőket is csak azért cserélt, mert azokon már látszott a 370K+, de ennyi.
Ja meg ugye akkor termosztátház csere, mert szivárgott.
Kapott egy Gates-et, na meg ugye hűtőfolyadék.
Munkadíjjal együtt majdnem 120k.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
-
robertka
tag
válasz ptesza #51263 üzenetére
Én fékből A.B.S. tettem előre hátra tárcsa meg betét és a nyereg felújító készlet is az volt. Nem tapasztaltam semmi problémát, kb két éve van fent. Az A.B.S. amúgy nem gyárt hanem csak csomagol de 4-5 beszállítót láttam nála és mindtől szívesen vettem volna csak ez olcsóbb volt.
-
ptesza
senior tag
válasz ptesza #51459 üzenetére
Beindult és 14.4V a töltés. Átkötöttem sorosan egy árammérővel és akkor pár másodpercig 2-3A aztán 1.5A egy kis ideig. De lehetett is hallani, hogy mozgatja a belső fűtés terelőit. stb. Utána beállt 0.6A-re. Vártam vele egy fél órát és úgy már csak 0.2A lett. Szerintem ez a kb.200mA már le tudta meríteni 10 nap alatt.
Valahogy ki kellene cselezni az ajtót, hogyha kinyitom ne élesszen fel mindent, mert csak úgy férnék hozzá a belső biztosíték táblához , hogy neki tudjak állni teszelni egyenként a biztikkel. Mármint elkezdem egyesével kihúzkodni és akkor meg kell lennie mi eszi eszi azt a 0.2A-t. -
ptesza
senior tag
válasz ptesza #51869 üzenetére
Sziasztok!
Feltúrtam a topikot és találtam is jó pár OBD olvasó típust amit használtok. Biztosan van is még csak nem jól keresem.
#1 OBDLink EX
#2 Vscan STN 1170 - tempomat
#3 vLinker FS
#4 ELM327 v1.5 olvasó pic18f25k80
#5 V1.5 ELM327 OBD2 OBDII CAN-BUS usb diagnosztika 1.5 verzió (CH340)
#6 ELM327 USB Módosított OBD2 Autódiagnosztikai Szkenner Ford MS-CAN HS-CANInjektort szeretnék cserélni és ehhez keresném az alkalmas eszközt.
Már van egy tartalék injektorom ami biztosan jó és van bemérésem is hozzá. Szinte hozza a gyári értékeket. Leak-off mérés hamarosan meglesz és kiderül melyik rosszalkodik.
Focus Mk2.5 1.6 TDCI.
Melyik lesz az? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ptesza #52094 üzenetére
Benne vagyok négyben is.
2 nemzetközi és két magyar.magyarok:
https://www.facebook.com/groups/803831993118327/
https://www.facebook.com/groups/544920530182679/külföldiek:
https://www.facebook.com/groups/kugaphev/
https://www.facebook.com/groups/fordkugamk3/[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ptesza #52123 üzenetére
Kézi váltó, első kerék, 8 szelepes 1.5/PSA 2.0 (forgalmi szerint 1997 köbcentis), szimpla turbó, aztán amelyikből jobb állapotút találsz Nekem úgy tűnik, 2019. márciusban volt egy motor váltás, valószínű euro 6d temp miatt, azelőtti gyártást néznék talán inkább.
1.5 TDCI gyenge pontok [link]
-
-
mghltm
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó topic
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Opel topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest