- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Disney+
- Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AliExpress tapasztalatok
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz wassermann #3020 üzenetére
"Akár"
Ha egész nap a tűző Napon tartod az autót, és amikor mozogsz, akkor csak városban, csak lépésben, csak forró kabinban.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz wassermann #3020 üzenetére
Ennél sokkal célravezetőbb napelemet telepíteni, és akkor nem csak "akár" napi 70km jut bele.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Chereiose
addikt
válasz wassermann #3045 üzenetére
Igen ha megyünk akkor szerintem ez a reális opció, azért ott a tengerparton szerintem nem sok töltő lehet, az autópályák mentén még csak csak, viszont ha az egyik nem működik vagy várni kell akkor valóban botrány.
Pl. a héten ausztriában, SCS pláza parkolója: nem igazán voltak képesek leírni sehol neten, hogy hol milyen töltő van mennyiért. Erre odaértem, találtam egy type 2 oszlopot, 20 eurót emelt le a kártyámról, majd OTTHONI sebességgel töltött, tehát kb 50%-ról 92%-re ment csak órák alatt, mindezt 8e Ft-ért. Felrobbantam, nem is értem ott ilyenek a type2 töltők, meg ilyen árak vannak? Mindenesetre épp elég lenne 1 ilyet kifogni egy horvát úton.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz wassermann #3160 üzenetére
Majd lerabolják a természetvédelemi területeket az olaj végett. Nem az olaj hiányával van a gond,hanem a cégek kapzsiságával. Direkt felnyomják az árát.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Balázzs
senior tag
válasz wassermann #3160 üzenetére
Mehetne akkus tároló minden háztartásba, legalább ahol napelem van oda és helyileg kiegyenlítődne a rendszerterhelés.
FIRELBLADE78: teljesen egyetértek, a cégvezetést csak a profit hajtja, bármi áron. Nem fenntartható, ez nyilvánvaló évek óta, ráadásul a politikusok is csak kavarják a sz*rt.
-
axioma
veterán
válasz wassermann #3160 üzenetére
A hoszivattyus futes helyett jo lenne evszakos tarolokat latni... az arammal [akar COP=3] futes nagyon szarul torzitja az energiaigeny idobeli lefutasat.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz wassermann #3175 üzenetére
Zengg az úticél. Zadar felett van 150 km-re.
Mondom milyen karlovacot beszélsz, térképen karolyvaros[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
axioma
veterán
válasz wassermann #3236 üzenetére
'tulnyomo tobbsegben' - ezt irtam
Az teny, h a funyiroelv mindig igazsagtalan lesz, es ez most az [minimum a kWh szintu szummat lehetett volna szabalyozni, meg szemelyre nem fogy.helyre vonatkozo kedvezmenyes mennyiseget stb stb].
Azt is lassuk be, hogy jelenleg az ut-ado igy me'g mindig nincs benne amit a fustos a benzinben fizet. -
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz wassermann #3325 üzenetére
Már megvan a szabvány a Plug and Charge módszerre is, rádugod a kábelt az autóra, az meg automatikusan azonosítja magát, és elintézi a fizetést is. Egyszerűbb mint a benzinkutakon...
Van már néhány típus amiben működik, pár év múlva teljesen általános lesz.Egyél hozzá kenyeret!
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #3468 üzenetére
FB csoport
[link]Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
válasz wassermann #3582 üzenetére
Na, ezt mindig is kreténségnek tartottam, amikor okosabb akar lenni nálam. Ha mondjuk völgyben lakom, akkor épp kicsesz velem feleslegesen. Állíthassam be én, hogy 80, 90 vagy 100%-ig akarok tölteni!
(Megjegyzem, a VW-ben a kézikönyv szerint tudok ilyet tenni, aztán a valóságban az app lósz*rt sem tud állítani. Eleve mintha egy gyakornokkal dobatták volna össze egy hónap alatt, és lényegi fejlesztésre nem futotta volna az elmúlt években.)
A tej élet, erő, egészség.
-
Shadowbull
addikt
válasz wassermann #3582 üzenetére
Másrészt sok gyártó épít be plusz kapacitást a degradáció kompenzálására. Azaz sokáig úgy fog tűnni a júzernek hogy nem is degradálódik a pakkja, közben a szoftver meg már rég a tartalékból kompenzál.
Különösen érdekes lesz ez az új EU7 szabályok bevezetése után, ami tartalmaz majd előírást arra is, hogy adott idő után mennyi maradék kapacitásnak kell maradni a névlegesből. Asszem az USAban is készülnek valami ilyesmire.Egyél hozzá kenyeret!
-
tag
válasz wassermann #3582 üzenetére
Ezt teljes mértékben megértem, miénkben is van, de a bruttó 80 nettó 60 az 25%
Ennyire azért nem kellene degradálni a (L)usert
MX-30 0%-nál elmegy még tizen pár km.-t (nekem 1x 8at kellett
a 0-100% kijelzője kb 30 kW takar a maradék 4-5 meg a 100% felett és 0% alatti "degradálás kompenzálására".[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
7Heads Drago
veterán
válasz wassermann #3582 üzenetére
És ha nem hegyen lakom hanem pont a völgyben? Lehet valamit állítani rajta?
Telefonoknál hasonlók miatt volt már gyártó elmarasztalás.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Noukoum
veterán
válasz wassermann #3594 üzenetére
Inkább a tapasztalatlanság, a Teslánál sokkal kisebb az az érték amit nem tudsz kivenni az autóból.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
cinemazealot
addikt
válasz wassermann #3836 üzenetére
A linkelt oldal így fogalmaz (aláhúzom benne azokat a részeket, amik vitára adhatnak okot):
Milyen hosszan parkolhatok az egyes övezetekben?
A díjköteles parkolás megengedett leghosszabb időtartama az A, a B és a C parkolási övezetekben 3 óra.
A D parkolási övezetekben nincs időkorlátozás.
Meghosszabbítható-e a parkolás időtartama?
Parkolási díj fizetése esetén legfeljebb az előző pontban meghatározott időtartam-korlátozásnak megfelelő ideig lehet parkolni. Az övezetre meghatározott időtartam lejárta után el kell hagyni a gépjárművel a parkolóhelyet.
Figyelem, a parkolási időtartam ismételt díjfizetéssel nem hosszabbítható meg!Pár bekezdéssel lejjebb említik a zöld rendszámos autókat is:
Kell-e parkolási díjat fizetnem, ha zöld a rendszámom?
A várakozási övezetek területén, közúti várakozóhelyen a környezetkímélő (ezért a vonatkozó jogszabályokban meghatározott különleges – zöld alapszínű – rendszámmal rendelkező) gépkocsik után nem kell várakozási díjat fizetni.Ha ezeket együttesen vesszük figyelembe, akkor továbbra is úgy értelmezhető a tájékoztató, ahogy azt hétfőn Vesa kolléga is levezette a villanyautosok.hu cikke alapján. Tehát hogy mivel zöld rendszámra nincs díjfizetés, így arra az időkorlát sem érvényes.
Vagy rosszul gondolom?
-
V.T.
aktív tag
válasz wassermann #3874 üzenetére
Mellékelem a képeket.
Esetleg ha valaki tudja hogy mik a plusz dolgok és kellenek e egyáltalán azt megköszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
válasz wassermann #3895 üzenetére
Én úgy tudom, táblákat felismeri - már amelyiket - de még nem használja, kizárólag a saját térképes adatbázisból veszi a sebességkorlátozási adatokat. Ezért is fura, hogy vannak olyan helyek - pl. amiről írtam is - ahol se tábla, se saját térkép szerinti korlátozás és mégis berad valamilyen sebesség korlátozást.
-
V.T.
aktív tag
válasz wassermann #4121 üzenetére
Egy boltot hívtam csak az eautotoltokabel.hu-t pénteken azt ígérték utána néznek és vissza hívnak az nap. Nem hívtak. Elvileg az Eon árulja külföldön mert Eon feliratok is vannak rajta de itthon nem hiszem hogy tudnak segíteni.
-
V.T.
aktív tag
válasz wassermann #4123 üzenetére
Nem boltban vettem de új volt. Ez a pár kártya viszont nem volt a dobozában és az eladó azt mondja csak ennyi volt hozzá oda adta volna ha lenne. Ezért szeretnék külön beszerezni. Működik így is de jó lenne appban monitorozni
-
V.T.
aktív tag
válasz wassermann #4141 üzenetére
Holnap délelőtt lesz időm megpróbálkozom az Eonnal hátha segítenek. Köszi
-
axioma
veterán
válasz wassermann #4259 üzenetére
azert a type-I autokat nem kene me'g kizarni, azok nem tudnak 3f felvenni... de 10A mi a nyavalyat rant, mar peldaloztam hogy egy hajszarito is annyi, mi azzal toltunk (na jo, 10+6 ha osszecsusznak idoben de ritkan es eleve kulon fazison vannak)
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #4271 üzenetére
Sajnos ha ingyen adja, akkor is ugyanaz vonatkozik rá, MEKH és társai
nézd meg jobban a törvénytElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
válasz wassermann #4298 üzenetére
Részben, másrészt viszont a rezsicsöki miatt az elmúlt 12 évben gyakorlatilag nem volt hálózatfejlesztés, amit a szolgáltatók és a szakemberek próbáltak is kommunikálni. Ennek pedig az a következménye, hogy a hálózati infrastruktúra nem követte le az igényeket, miközben a meglévő minősége is folyamatosan hanyattlik. Most pedig szépen kizuhannak a csontvázak a szekrényből.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz wassermann #4313 üzenetére
hogy EU-s szinten már dolgoznak rajta
itt a hiba. ha az EU dolgozik rajta, nem a gyártók, akkor kalap szar Az EU már kidolgozta, lesz a szabvány...[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #4341 üzenetére
Miért felét?
Hozzák ki mindet, aztán viszlát.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
tibcsi0407
félisten
válasz wassermann #4341 üzenetére
Nyilván csak az előleget fizettük ki. 50% kellett akkor még az árgaranciához.[ Szerkesztve ]
utdetailing.hu
-
Bandit21
addikt
válasz wassermann #4351 üzenetére
Nem vontam kétségbe, hogy azért drága, mert bonyolult szerkezet. A kérdező írta hogy legalább Ac kellene és erre írtam hogy DC nem nagyon lesz hacsak nem költ rá több M Ft ot. Annak a megtérülése meg kérdéses hacsak nem kell naponta többször gyorsan tele tölteni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
KaqXar19
tag
válasz wassermann #4359 üzenetére
+ az ido, amit ott kell kempingezni, amig kiszippantja az elektronokat a jarmu.
-
WiZARD
addikt
válasz wassermann #4507 üzenetére
Áhh, meg se mozdul. 1 centit nem bírok húzni rajta, nem hogy 6 métert...
Voltak még jó húzásai ennek a b*romnakSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
válasz wassermann #4536 üzenetére
A mostani hibriddel is public töltés megy tudtommal és mivel a melója nem köti helyhez ez alkalmanként 1-1,5 órát jelent AC22-n.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz wassermann #4541 üzenetére
Vannak 8-10kW nagy fa megmunkáló gépek, nem fog számítani
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Semin
senior tag
válasz wassermann #4681 üzenetére
Köszönöm Szépen!
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #4681 üzenetére
teljesen NEM
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
madgie
titán
válasz wassermann #4699 üzenetére
Ennyi. Mai eszemmel a Zoera is 15-ös gumit raknék, a 16-ossal ráz a hazai utakon, mint a franc. Mondjuk kb mindegy, a Duster hatalmas ballonos kerekeivel érzem a hazai utakat nagyjából élhetőnek, a Zoe kirázná a vesekövem 15-nél is
-
titán
válasz wassermann #4741 üzenetére
Rengeteg villanykamion fut már most is az utakon. Sok nagyságrenddel több, mint hidrogénes. Abból csak mutatóban van, éppúgy, mint hidrogénes autóból. Ahol ezt olvastad, azt hagyd meg a meséknek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
válasz wassermann #4741 üzenetére
Messze se kell menni, pl Bp-en Aldi.
Topic összefoglalóra és iránymutatóra gondolt.
-
gorbep
senior tag
válasz wassermann #4980 üzenetére
SSR - e2 Ft... pl megfejeled egy okos konnektorral, ami kapcsolja meg méri, meg pár passzív alkatrész... max 10e JMF
és mint minden Triak-kal, Tirisztor-ral kapcsoló áramkör, feszültség 0-átmenetnél kapcsol be és áram 0-átmenetnél kapcsol ki....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
válasz wassermann #5073 üzenetére
Pont hogy kozteruleten szamitanod kell kamerakra, nem? csak nyilvanossagra nem hozhato kitakaras nelkul, ami OK (es a linkelt teslas esetben ga'zos), de sajat igazad bizonyitasara?
Amikor a platos mazsola vezetoje kanyarodaskor kaszalta az Amperat, a rendor kerte hogy nezzuk meg a felvetelt [es az auto tulaja azt latva mondta a sofor gyereknek hogy irja gyorsan ala hogy elismeri]. -
WiZARD
addikt
válasz wassermann #5073 üzenetére
Más autójának nekimenni is tilos...
Így fizette a másik fél kötelezője a 760ezres javításom, sentry nélkül így jártam volna. Azóta arra figyelek extrán, hogy ne legyen 20% alatt a töltöttség, mert akkor nem megy a sentry.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
válasz wassermann #5079 üzenetére
Az auto latszik rajta nem a sofor, sztem rendszam se (talan az elottem araszolonal me'g sejtheto), milyen szemelyisegi jog??? Az osszes fedelzeti kamera kb. az 1m3 meretu targyak azonositasaig jo, nem kiveheto senkinek az arca, de a forgalmi szitut pont elegge reprodukalja.
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #5079 üzenetére
Ha nem vagy jogász, akkor…
Eddig 3x volt rendörségi ügyben sikeres perdöntő az autó kamera, illetve 2x olyan kamera egy üzleti ingazlan homlokzatáról, ami kilát közterületre, és ott történt baleset. Rendőr elkérte a felvételt, és megköszönteElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tuzpenge
őstag
válasz wassermann #5084 üzenetére
Ha ez így lenne és nem akarnád hogy felvegyenek ki se mozdulhatnál otthonról…..
ˣ
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #5102 üzenetére
miért kellene középfesz?
400V egyenirányítva ha jól számolok fejben 560V eleve. ebből minden gond nélkül lehet 800V DC-t előállítani, nem kell magas AC-t egyenirányítani. Ahol most van 800V töltő az is 400V-ról megyElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz wassermann #5110 üzenetére
Nem fogják szétrángatni... olyan horror rendelkezésre állási díjat fognak kérni érte a hálózati engedélyesek, hogy sztem nagyon hamar szinte csak akkus telepítések lesznek...és ha már akku, akkor mehet mellé a PV string, ami egy (akár jelentős) részét meg is termeli... Ha az akku pakkal meg beszáll, a kiegyenlítő energia (arany árú) bizniszbe, minden töltés nélkül is realizálhat jelentős profitot.
persze a tévedés jogát fenntartom...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
válasz wassermann #5102 üzenetére
Nem. A P=U^2/R képlet azt mondja meg, hogy fogyasztón mért feszültségesésnél mekkora a fogyasztón leadott teljesítmény. A kábel fogyasztóként értelmezhető, de szerencsére nem esik rajta se 400 se 800 volt. A rajta eső feszültség egyenesen arányos a rajta átfolyó árammal. Szóval a képlet, amit kerestél P=U*I. Igen, kétszeres feszültségnél feleakkora áram kell ugyanolyan töltési teljesítményhez, ezáltal ugyanolyan kábelen kétszeres teljesítményt lehet átvinni (nem négyszerest).
De... A kulcs és az állításom megoldása nem az Ohm törvényben van elrejtve.
Hanem az akkumulátorok tölthetőségében, az energia rendelkezésreallásának költségében, és a költséghatékonysági függvényben van. 200kW-ot 400V-on is az lehet vinni, ahhoz pedig, hogy tartósan nagyobb teljesítményt tudjon az autó, 100kWh-nál sokkal nagyobb akku kell. Tömegesen nem fognak ilyen autók megjelenni jó sokáig, és azok pedig sosem fogják lenyomni a mai modern akkus autók árát (sem).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz wassermann #5133 üzenetére
Én pontosan ismerem a képleteket általános iskola 7. osztálya óta. De egy dolog a képlet. és egy másik pedig az alkalmazása.
1. Az autó akkumulátora nem ohmikus ellenállás. Még csak nem is hasonlít rá. Ami ohmikus ellenállású, az a kábel vezetője.
2. Itt jön a második probléma, hogy a képletet alkalmazni kell tudni. Az U, mint írtam is korábban, a fogyasztón eső feszültség, és semmi köze a kapocsfeszültséghez, hogy az 400 vagy 800 V. Tehát a kábelen nem tudsz négyszeres teljesítményt átvinni nagyobb feszültségen. Ugyanis az 1. pont lép életbe, mert az akku nem ohmikus ellenállás.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
stickrs
senior tag
válasz wassermann #5247 üzenetére
Ezt láttam, de vásárolni, meg dolgozni mehetsz autoval, szóval megállít a rendőr, hova mész, vásárolni, rendbe viszlát kb ennyire korlátozzák, semmi értelme
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz wassermann #5247 üzenetére
Ez pont olyan akcióterv, mint a szmogriadós. Attól, hogy van rá menetrend, meg nem jelenti, hogy szerintük be v fog következni. Mindenre kell tervezni
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Elden Ring
- Itthon is elérhető a OnePlus 11 és a Buds Pro 2
- Háztartási gépek
- Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- BestBuy topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Philips Airfryer XXL HD9650/90 Forrólevegős sütő
- Xiaomi Mi Pro 2 + ajándék Xiaomi elektromos pumpa
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen