-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
basys2
csendes tag
válasz szimi57 #48889 üzenetére
Sziasztok!
330d N57 E90 - Most volt a szívósor tisztítás, kicsit utána olvasgattam és azt írják hogy érdemes ISTA val vagy Rheingolddal átírni az EGR beállítosoknál az AIR MASS -t + 40mg/stroke -ra így több tiszta levegőt kap és kevesebbszer nyit az EGR.
Több videóban láttam hogy beállították a +40et és kész, viszont Bavarian Technicen azt írják járó motorral kell +10-esével emelni. Melyik lehet az igaz? Remélem valaki hozzáértő tud tanácsot adni pl Ezredes előre is köszönöm szépen. (Nekem amúgy Rheingold van) -
CharlieDrop
veterán
válasz szimi57 #48915 üzenetére
Én úgy vagyon vele, hogy azok nem érnek semmit. Legalább is ha nincs meg hozzá a tudásod. Mondjuk a főtengely jeladó egy egzakt valami. De mesélek egy példát:
öcsémnek volt egy e46 M43-as mocival. Szerelőnél (nem BMW-s) hibakód: szarok a lambda szobdák cseréljük. Szerencsére észnél voltam. Specifikus szerelő tudta, hogy DISA szelep a hibás. Szerencsére nem vettünk két lambda szondát.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
-
veterán
válasz szimi57 #49225 üzenetére
Ugyan már, hol lesz ilyen, mikor a sima úthálózat is katasztrofális állapotban van.
Max. a benzinkúton cserélhető akkupakkokkal lehetne megoldani. Olyan lenne, mintha tankolnál, de jön a csávó, kiveszi a régit, betesz helyette egy töltöttet, fizetsz a kasszánál és mehetsz tovább. 5 perc. Ehhez szabványos akkupakkok kellenének (nagyon nem erre megy a fejlesztés), amiknek nem tulajdonosa lennél, csak használója. Lenne betétdíja, mint az üres üvegnek, és kész. A betétdíj fedezné az akkupakk árát teljes mértékben, sőt még drágább is lenne, hogy ne érje meg vigéckedni vele. Cserélni csak ezeket cserélnék a kúton, ha nem veszed meg, akkor járj a sajátoddal, és töltsd magadnak ott ahol akarod.
Lehet be kéne adnom az ötletet és csilliárdos lennék belőle
De úgy tudom, hogy nincs elég anyag az akkuk gyártásához...
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
NoZoli
tag
válasz szimi57 #49255 üzenetére
Attól függ, honnan nézzük!
Villamosítottak egy német autópályát -
veterán
válasz szimi57 #49249 üzenetére
Én nem közlekednék olyan úton, ahol folyamatosan változó erős mágneses mezőnek vagyok kitéve. Majd kinő a tőgyem is, és tejet fogok inni!!!??????
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
jani70
aktív tag
válasz szimi57 #49306 üzenetére
Én nem akarom kiszedni a gyári fejegységet mert eleve a kardon hangrendszer nem hinném hogy működne más fejegységel! Meg lehet egyébb funkciók sem lennének elérhetők!
Néztem neten ezt az ion kazetta Bluetooth adaptert,nem tudom hogy ez működik e,mert akkor nem kell szétbarmolni semmit! -
MoP_FX 57
őstag
válasz szimi57 #49608 üzenetére
1) Mi köze van a melegoldali viszkozitásnak ahhoz, hogy -10 fokban hogyan ken az adott olaj? Semmi. Mert az a hidegoldali viszkozitásból jön. Ne keverjük már össze a szezont a fazonnal.
2) A gyártó azért nem a 10W60-at írja elő a M54-hez, mert a jellemző használat/üzemállapot (és keletkező hőveszteség) mellett az 5W30/5W40* fogja a szükséges és elégséges kenési tulajdonságokat hozni, nem pedig a 10W60. Tudod, méretezésről szól az egész.
*éghajlat függvényében némileg változhat a hidegoldal
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz szimi57 #49610 üzenetére
Azért, mert a BMW-nél dolgozó mérnökök 20 évvel ezelőtt az 5W40/5W30 viszokozitású osztályok figyelembe vételével alkották meg az olajkört, és így alakul ki az optimális kenés. Ennyire egyszerű. 10W60 egyedül két tulajdonosnak ajánlható: magas olajfogyasztás ellen önámításnak, illetve a konstans magas fordulathoz (=drift), ahol az gyári melegoldali osztály már nem tudná biztosítani az optimális olajfilmet a rendkívül nagy hősokk miatt, esetleg meg is égne. Normál használat mellett egy egészséges M54 motornak semmi szüksége másra, mint a gyári spec. olajra. LL01 5W30/5W40 mondjuk <=10 ezrenként cserélve.
A „túl van olajozva” részt meg már nem is tudom értelmezni. Pont, hogy alul lesz kenve a jellemző használat mellett, mert W60 melegoldali olajnak nagyobb üzemhőmérsékletre lesz szükséges, hogy az optimális viszkozitást elérje. Pont azért az S54 olaja, ahol jóval nagyobb fordulatok vannak (= hő képződés), és a jellemző felhasználása is a sportos vezetés.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz szimi57 #49620 üzenetére
Az általad említett 200 ezer km smafu. Észszerű olajcsereperiódussal (max 15e km, ami egyébként pont az M54 idejében még állt is), jó/gyári minőségű olajjal nem lesz kimutatható kopásod sem a csapokon, sem a bütykökön, sem a hengfalon, sehol. A tökéletes olajfilm miatt egyszerűen sehol sem fut fém a fémen, ezáltal kopás sincsen. A tökéletes olajfilm pedig a gyári specifikációjú olajjal fog kialakulni.
Két dolog van: Az M52TU és M54 motoroknál a BMW újszerű, alacsony hengerfal nyomású gyűrűket kezdett alkalmazni, amivel a belső surlódás csökkentésén keresztül alacsonyabb üzemanyagfogyasztást akart elérni. Ezáltal ezek a motorok gyárilag rendelkeznek egy norma szerinti olajfogyasztással.Továbbá az elhúzott olajcserékkel a lehúzó gyűrű hajlamos elkokszolódni, ezáltal a feladatát nem ellátni.
A nem vagy alul funkcionáló gyűrűket szokás megnövelt vákuummal kompenzálni, ami egyszerűen megakadályozza, hogy az olaj az egéstérbe szivárogjon a hengerfalról, ezekről szól az 02 pilot mod is.
Van egy további aspektus is. Ezek itt bizony 15-20 éves technikák. Ha kézi váltóval veszel egy nagymotoros E46-ot, akkor jó eséllyel valaki már keményen rúgta az elmúlt években. A körzőzést/fánkozást/driftelgetést és egyéb "sportokat" a gyári 5W40 egy ideig fogja tolerálni, aztán elhígul/elég, optimális kenésre képtelen lesz, onnantól a motor elkezd ténylegesen kopni, és szépen csapágyasra lehet hajtani, ha még ott sem hagyják békén. A magam részéről pont ezért tettem le a voksomat egy automata nagymotoros kupé mellett, mert ott kisebb eséllyel használták ilyenre, és végső soron az automata valószínűleg úgyis elváltotta a fokozatot.
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz szimi57 #49626 üzenetére
Tudod, itt jön be, hogy egy autónak lehet tulaja vagy gazdája. Nyilván 20 éve sem volt mindenki "hülye", úgy ahogy most sem az mindenki. Aki kicsit is fogékony a témára, az most sem tartja az agyabeteg 30 ezres periódust. Az enyémben biza ott volt 16 ezernél az első olajcsere. M54 és bő 200 ezer után sincs kimutatható olajfogyasztás 5W40-nel, utóbbiból mondjuk a lehető legjobbat is kapja.
-
KAMELOT
titán
válasz szimi57 #49665 üzenetére
Hát igen! Csinálnak olcsón egy szekeret majd jó drágán odaadják. Mennyivel csökken a fogyasztás 0.2-0.5 literrel? Az rengeteg főleg, hogy sokan városban cirkálnak ott meg semmit sem spórol. Képzeld az én 2 tonnás kocsim pénzileg annyit fogyaszt mint egy 1.2-es fábia. Milyen meglepő!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
veterán
-
veterán
-
H.Ezredes
őstag
válasz szimi57 #50002 üzenetére
Uram atyám mi ez a fos már bocsánat egy BMW-s csoportban ?!?!?! Ráadásul egy Lada BMW helyett ?!?! "A rádió csak dísz " Komolyan most azt nézzük 1,5-ért milyen fost kapni ?!?! 1,5-ért lehet normálisabb E46-ot venni....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen