Új hozzászólás Aktív témák

  • MoP_FX 57

    őstag

    válasz szimi57 #49620 üzenetére

    Az általad említett 200 ezer km smafu. Észszerű olajcsereperiódussal (max 15e km, ami egyébként pont az M54 idejében még állt is), jó/gyári minőségű olajjal nem lesz kimutatható kopásod sem a csapokon, sem a bütykökön, sem a hengfalon, sehol. A tökéletes olajfilm miatt egyszerűen sehol sem fut fém a fémen, ezáltal kopás sincsen. A tökéletes olajfilm pedig a gyári specifikációjú olajjal fog kialakulni.

    Két dolog van: Az M52TU és M54 motoroknál a BMW újszerű, alacsony hengerfal nyomású gyűrűket kezdett alkalmazni, amivel a belső surlódás csökkentésén keresztül alacsonyabb üzemanyagfogyasztást akart elérni. Ezáltal ezek a motorok gyárilag rendelkeznek egy norma szerinti olajfogyasztással.Továbbá az elhúzott olajcserékkel a lehúzó gyűrű hajlamos elkokszolódni, ezáltal a feladatát nem ellátni.

    A nem vagy alul funkcionáló gyűrűket szokás megnövelt vákuummal kompenzálni, ami egyszerűen megakadályozza, hogy az olaj az egéstérbe szivárogjon a hengerfalról, ezekről szól az 02 pilot mod is.

    Van egy további aspektus is. Ezek itt bizony 15-20 éves technikák. Ha kézi váltóval veszel egy nagymotoros E46-ot, akkor jó eséllyel valaki már keményen rúgta az elmúlt években. A körzőzést/fánkozást/driftelgetést és egyéb "sportokat" a gyári 5W40 egy ideig fogja tolerálni, aztán elhígul/elég, optimális kenésre képtelen lesz, onnantól a motor elkezd ténylegesen kopni, és szépen csapágyasra lehet hajtani, ha még ott sem hagyják békén. A magam részéről pont ezért tettem le a voksomat egy automata nagymotoros kupé mellett, mert ott kisebb eséllyel használták ilyenre, és végső soron az automata valószínűleg úgyis elváltotta a fokozatot.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák