Új hozzászólás Aktív témák

  • szimi57

    őstag

    válasz MoP_FX 57 #49617 üzenetére

    Lehetne erről az olaj témáról még vitatkozni. Amit leirtál az mind ok. Az optimális kenés esetén, ha valamelyik komponens változik máris borul a bili. Csak a lényegesebbek: illesztési hézag, felületi minőség, fordulatszám, terhelés, hőterhelés, olaj minőség. Nem az új motorok esetén ajánlom a nagyobb viszkozitást. Egy 200 ezret futott motornál két alapvető komponens megváltozik: az illesztési hézag és a felületi minőség. Ez nemigen érdekli a mérnököket, a garancia lejárt. 20 éve valszeg még okosabbak voltak, vagy akkor még nem volt olyan olaj ami kibirta a 30 ezres csereperiódust. Most van, csak a motor nem birja ki. :) Sokat futott motorok esetén nem önámitás a nagyobb viszkozitás, ez egy gyakorlati tapasztalat és az elmélet is alátámasztja. A megnövekedett illesztési hézag és a felületi minőség miatt szükséges a nagyobb viszkozitás. A nagyobb résolaj veszteség miatt a higabb olajok itt elvéreznek.

    A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

Új hozzászólás Aktív témák