- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz KAMELOT #65698 üzenetére
1. Be tudod határol kb mennyivel mész, érzésre. - Bocs de ez sületlenség, még esetleg kézi váltós autóban talán, de egy 8 sebességes automatában ülve fél perc után nem tudom épp melyikben van a váltó, találomra sebességet bemondani meg... Ennek a német és osztrák mérőoszlopok nagyon tudnak örülni
2. Feleslegesen elvonja a figyelmet. - Miféle figyelmet? Az út közepén van a HUD, a látóképed nem kerül lejjebb, folyamatosan látod az előtted lévő autót.
3. Úgy gondolom van más 100 dolog amire fontosabb figyelni vezetés közben - 100 másik dolgot figyelni vezetés közben? jaj nem lesz ez sok?
Komolyan mondom az az érzésem, hogy olyanok papolnak a HUD feleslegességéről, akik max 5 percet használták...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
válasz Tsebacsi #65701 üzenetére
A HUDon sem nézek olyan infót, amit egyébként nem néznék a műszerfalon vagy a központi képernyőn, ha nem lenne HUD.
A HUDra viszont csak átfókuszál az ember szeme, ez sokkal gyorsabban történik mint amikor letekint az ember a műszerfalra/képernyőre egyrészt, másrészt sokkal több minden marad meg a környezetből a perifériás látómezőben, így ha ott történik valami, akkor simán észleli az ember.
Hogy bármit is kitakarna az útból, azt én még soha nem tapasztaltam.
A navigáció is zseniális szerintem, egyszerű, sematikus, gyorsan érthető ábrák, sokkal jobb úgy navigálni mint a képernyőt nézegetni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #65702 üzenetére
100%-ban egyetértek!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #65702 üzenetére
Nem veletlenul raknak egyre jobb
es nagyobb kijelzot az autokba.
Nekem inkabb az jon be. Meg ahogy irtam a Merci fele Ar.
Volt Hud 15 eve is mar automban.
Odafokuszalni vagy mashova pillantani nekem ugyanaz, viszont elmenyben a kijelzo a nyero.
Nekem olyan mint az Oled telefon koraban egy Nokia 3310-esDe ez tenyleg egyeni preferencia kerdese.
Kb olyan dolgon megy a vita ,hogy szeretem a tofozeleket vagy sem
Nem kell raeroltetni senkire a sajat velemenyunket
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #65703 üzenetére
Bár nincs HUD-om csak használtam olyan autót, ezért nem tudok igazán véleményt alkotni. Viszont olvastam egyszer egy tanulmányt, hogy bizony a HUD jobban elvonja a figyelmedet és baleset veszélyesebb mint ha letekintesz a műszerfalra. Méghozzá pont azzal, hogy a látómeződben van szemben az utóbbival. Ezért ha azon történik valami akaratlanul is odanézel.
Nyilván van aki tudja ezt kezelni, de lehet van aki nem. Őt esetleg jobban zavarja, sőt még az is lehet, hogy a számára tényleg nagyobb kockázatokat rejt a HUD. Én nem törnék pálcát egyik felett sem. Következő autómba rendelni fogok és legfeljebb kikapcsolom ha nagyon zavar[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #65705 üzenetére
A műszerfal is a látómezőben van, azért műszerfal :)
Ha ott történik valami akkor is odanézel. Pláne manapság amikor mindig megy valami elcseszett animáció, mert a népek szerint ez a modern.
Csak amikor odanézel, akkor jóval kevesebb marad a külvilágból a perifériás látómezőben.
A HUDra fókuszálás érdemben nem különbözik attól mint amikor egy közlekedési táblára fókuszálsz, a tekintet iránya a külvilág felé marad.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #65706 üzenetére
Szerintem ha valakinek nem olyan jo a szeme mashova pillantani jobb mint fokuszalni.
Nekem nincs a normal latoterembe
Ha az utat nezem nem latom
Azert egy kivetitett dologra nehezebb fokuszalni mint arra ami a normal latoteredben ott van[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #65705 üzenetére
Nem is értem ezt a balesetveszélyesebb dolgot, mert pont jól írja le Shadow, hogy kb. olyan mitha egy táblára vagy másik kinti tárgyra fókuszálnál, kifele nézel nem az autóba be.
Mind1 csak az olyan vélemények tudnak bosszanatni ahol eleve el van könyvelve valami hülyeségnek mert az illetőnek nem tetszik. Ha - mint Gsx-rr - elmondja, hogy neki ezért és ezért nem jó, akkor oké, elfogadom, de a bullshit az nekem se kell, főleg hogy használom 1 éve.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #65708 üzenetére
Szerintem rossz oldalról közelíted meg a problémát. Nem onnan közelítsd meg, hogy a HUD-ra tekinteni könnyebb és gyorsabb mint a műszerfalra. Ez tény. A probléma sokkal inkább a számossággal van és azzal, hogy egyszerűen sokkal többször kell letekintened a HUD-ra akaratlanul is, mert változik a képen valami és az ember szeme/agya olyan, hogy oda fog fókuszálni, hogy megértsd mi történik. Gyakorlatilag információs túlterhelésnek teszi ki az ember az agyát mivel a nagy számú másodlagos információval (HUD) elvonod a figyelmet az elsődleges feladatról (vezetés).
[link] itt a tanulmány kivonata.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #65710 üzenetére
és akkor itt jön be az, hogy ez bizony valakit zavarhat, valakit meg nem. Ezért nem mondanám egyik esetben sem, hogy akkor egyik vagy másik a jobb (HUD vagy no HUD).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ez a tanulmány nekem furcsa, vagyis van benne ráció, de én ezt úgy veszem, hogy az első pár hétben valóban poblémás lehet a használata, míg az ember meg nem szokja, utána meg nem akarja letenni a legtöbbje.
Mivel én maps-el navigálok, nincs más kint csak a sebesség meg a sebességhatár. Baromi ritkán sípol, hogy fékezni kéne, vagy bármi másért, a bejövő telefonhívás vagy navis dolog azért vicces, mert melyik veszélyesebb:
- Szemed előtt nézel és értelmezel valamit
- Jobbra le vegy előtted lenézel és próbálod értelmezni mi van ottEz a tanulmány szvsz egy rosszul elköltött pénz arra, hogy bebizonyítsuk, bármi el tudja vonni a vezető figyelmét, nem kell ehhez HUD, se más. Aki szarul vezet és rosszul kezeli a segédrendszereket, rájuk bízza az "életét", azzal nem lehet mit tenni.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
szimi57
őstag
válasz kardkovacsi #65711 üzenetére
Ez a HUD-os téma túlmutat azon, hogy zavar, vagy nem. Inkább arról van szó, hogy valaki képes e felfogni, megérteni a HUD-ban rejlő veszélyeket vagy nem. Aki nem képes azt nyilván nem zavarja a HUD.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #65700 üzenetére
Akkor nem szóltam semmit.
Tsebacsi: Amikor megjelent az autókban volt alkalmam kipróbálni. Számomra felesleges dolog.
Én automatánál a hangból tudom mennyivel megyek. Én ilyen vagyok. Kamionnál is érzem. Nekem a munka a hobbim! Természetesen nem vitatkuzunk. Kinek ez, kinek az.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szimi57
őstag
válasz Shadowbull #65716 üzenetére
Nem az információ mennyisége a döntő a HUD mellett vagy ellene. Alapesetben nem a műszerfalra figyelünk. HUD esetében ha kell, ha nem állandóan a látótérben van, ami akaratlanul is elvonhatja figyelmünket a vezetés legfontosabb kellékétől a vizuális észleléstől. Veszélyesebb, mint a mobiltelefon a fülünkön. Csevegés közben a vizuális észlelés képessége nem fog csökkenni. A műszerfalra csak ritkán pillantunk, nyilván akkor, amikor ezt a körülmények engedik.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
vedini
őstag
+1 HUD nekem nagyon bejon, pl amikor elmelazok hosszabb uton es jon egy veda kapu, hamarabb meglatom a szelvedon mennyivel megyek mint lenezni, fenyereje is szabalyozhato ha valakit zavar az elenk kontrasztos kivetites a szelvedon, AR-re en is beneveznek...
M futomuhoz kanyarodva nalam pl 1cm-rel lejjeb a verda, gondolom M50-nel is...
A 360-as kamera meg elegge felerteklodott, nem latok ki rendesen az autobol, kiallo faronk vagy szepen odadobalt nagyobb kodarabok, 50 centi magas parkolohely elhatarolokat nem latom folyamatosan ablakon keresztul v visszapillantokbol, tolataskor, parkolasi monovernel mindig nagyon nezem a kamerat isworkworkwork...
-
nagyúr
válasz vedini #65719 üzenetére
Nem is kell nagyon állítani a fényerőt mert ő is automatikusan szabályozza.
Most a németeknél én is ráébredtem, hogy mennyire okos dolog (lenne ha lenne) a 360-as kamera egy ekkora autónál. Hiába van radar, ha nem látom magam előtt, az orra alatt lévő magasabb padkát, farönköt, akármit. Plusz azok a rém kicsi parkolóhelyek néhol...
Ez van, aki ekkora autót vesz magára vessen
Más:
HUD esetében ha kell, ha nem állandóan a látótérben van, ami akaratlanul is elvonhatja figyelmünket a vezetés legfontosabb kellékétől a vizuális észleléstől.
Megszokja az ember pár héten belül, ahogy írtam. Aki nem, az kapcsolja ki, de kb. a vezetésre is alkalmatlannak nyilvánítanám, ha gtszi akarnék lenni. Ez nem egy villogó körhinta, hogy mindig oda akarsz nézni, az úton sokkal több fontosabb dolog van amit nézhet az ember.
KAMELOT: Ez az autó olyan halk, főleg elektromosban, hogy ha te hangból megmondod, hogy ez 50-70 vagy 30 akkor kalapot emelek. De még akár motorhasználat esetén is.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #65720 üzenetére
A 360-as kamera elég hamar megtérül. Nálam azért egy-két felni meg van nyomogatni. Nem ilyen ledarálás jellegű de látszik rajta, sajnos. Biztos vagyok benne, ha van egy 360-as kamerám akkor nem történik ez. Főleg, hogy az újakon még azt is be lehet állítani, hogy egy bizonyos GPS koordinátán automatikusan bekapcsolódjon. Még régebben amikor bejártam dolgozni az irodaház bejárata nagyon szűk volt. Sajnos ott kapott 1-2x a felni.
-
Chrys_
addikt
Nekem a HUD idegen városban navigáláskor jön nagyon jól. Akkor nem jó sokszor a középső kijelzőn az infókra vadászni. Bár az újabb autókban ott van a navi a kormány mögötti kijelzőn is, az nem rossz (eddig csak Audiban próbáltam).
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #65725 üzenetére
Sok autónál ez a magas öv tolatásnál hátrány, így tuti kell a kamera.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Ck.
addikt
-
nagyúr
A huncut mindenit, senki se tartja be ezekek SEHOL!
Most autóztam át 3 országon, plusz egybe csak benéztünk, nagyjából én voltam az EGYETLEN, aki városban és azon kívül is a megengedett sebességgel ment.
De nyomjad azért az álszent dumát, hátba valakinek bejönMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #65722 üzenetére
Nekem van 360as kamera az autómban, mégis levertem már a felniket. Balfaszság ellen nem segít.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Ck.
addikt
válasz Tsebacsi #65728 üzenetére
Én mindig betartom, minden körülmény között. Napi 10-12 órákat vagyok úton a hét sokszor 6-7 napjában, idestova lassan 7 éve. Ezt csak így lehet, különben már rég nem lenne jogosítványom. Néhány pont és nincs az a cég, aki professzionális kategóriára alkalmazna. Ha autóval rosszalkodok, az ugyanúgy kihat valamennyi nagy kategóriára is. De ma már ettől függetlenül sem vezetnék máshogy. Ebben a rohadt világban mindenki felül akar bírálni minden szabályt, senkinek semmi nem elég. Még a korlátlan szakaszon is túl kell lépni végtelent + 1-gyel. Mély tiszteletem azért, hogy Te betartod!
Amióta halálra gázoltak valakit a kijelölt gyalogátkelőhelyen néhány éve, tőlünk mindössze egy fél háztömbnyire, azóta különösen ugrok bármilyen közlekedési helyzetre, különös tekintettel a gyorshajtókra és az agresszív seggbemászó sofőrökre.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
és a legrosszabb, hogy semmit nem tudsz sokszor tenni ellenük. Zsákutcában lakunk, az egész utca 150 méter, 30-as övezet. A szomszéd (mindkettő, férj és feleség is, sőt sokszor még a rokonság is) képesek azt a 120 métert a kereszteződéstől a házáig nyélgázon eltolni. Úgy, hogy van 15 gyerek az utcában az ő kettőjével együtt. Szóltunk már neki többször, jó jó majd nem fogja és persze szarnak rá.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #65734 üzenetére
Godon es Dunakeszi alson is van de kikapcsoltak ha jol tudom folosleges dugokat generaltak
-
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #65734 üzenetére
Melyik zebra ez? Ott laktam egy 15 evet, de sosem tunt fel.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz brumi1024 #65736 üzenetére
[Ez]
Nekem is a múltkor tűnt fel, hogy gurultam ilyen 55-el és bezárt a lámpa pedig nem volt gyalogos. Gyanús volt már akkor. Aztán ahogy kizöldült a lámpa valaki tolta neki rendesen hátrébb és azután, hogy engem átengedett kb. 5 másodperc múlva újra piros volt a lámpa.Gsx-rr
Ki kell táblázni és akkor egy idő után megtanulják az autósok. -
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #65738 üzenetére
Ja ezt ismerem, de nem tűnt még fel. Ötletes.
-
tasiadam
veterán
válasz kardkovacsi #65734 üzenetére
És 10 méteren meg tudsz álni satufék nélkül, mondjuk 55-60ról (óra szerinti)? Mert nagy tahóság ez, ha egyébként se tudnál, de "menj át a lámpán, ha biztonságosan nem tudsz megállni"
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Zolom89
senior tag
2010-13ig gyártott szóval az lci előtti f10/f11be levő nagy kijelzős multimediahoz CarPlay elérhető valahogy szoftverben? Értem úgy hogy hardver csere nélkül…
“LG C2 + Samsung Q990B” Asus Rog Strix G17
-
kardkovacsi
senior tag
válasz tasiadam #65740 üzenetére
Nyugi, nem a lámpába van rakva az érzékelő hanem sokkal korábbra. Ez a szokásos sebesség figyelmeztető kijelző úgy 100-150 méterrel előtte. Majd ha legközelebb arra járok megnézem, mert a google maps-en még nincs rajta és meg tudom mondani pontosan mennyi.
Ide Ürömre tök kéne egy, mert ezt használják elkerülőnek a Solymár, M0 útvonalon és állandóan tolják neki mint a hülyék. Múltkor asszony mesélte álltak a zebránál, a szembe lévő már megállt és egyszerűen senki nem állt meg, a pasas már feküdt a dudán mire valaki észbe kapott. Kész katasztrófa és persze folyton basztatják az önkormányzatot, hogy kéne még zebra, lámpás több helyre is csak az meg a közút dolga és ők meg basznak rá. -
CharlieDrop
veterán
válasz kardkovacsi #65743 üzenetére
Ez az én pechem is, az F20-ban még nem NBT van
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
Kijött az új X1/iX1.
Hát nem kicsit lett drágább. Kezdőár: 34e-ről 41e.iX1: 55e...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #65746 üzenetére
Német támogatással 46e euro-ért azért nem rossz 313 paciért...
[link]A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
tasiadam
veterán
[link] akkugyar BMW-hez debrecenben
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Revolut
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- EAFC 24
- E-book olvasók
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Jura F50 V2 automata kávéfőző