Új hozzászólás Aktív témák

  • urban racer

    senior tag

    Sziasztok!
    Kis epilógussal kezdenék:
    2008 óta bmwzek, azóta volt 14 példányom, ámde az utóbbi időben, mivel az e61 után nem találtam értelmes bmw-t, más márkát váltottam. Azonban feleségem relatíve friss jogsis, úgy gondoltam, hogy egy megbízható és minőségi autót veszek neki. Mivel az összes autóm közül az e39 volt talán az, ami a legmélyebb benyomást keltette, úgy döntöttem, hogy renoválok egyet neki napi használósnak. Ebben az árszegmensben automata autót csak nagyon vacak típusokban találtam-c corsa meg társai.
    Sztori:
    Szép novemberi napon egy budapesti barátomat elküldtem megnézni egy 25d-t. Azt mondta, hogy aránylag vállalható, nem trágyább sokkal, mint a többi e39. Mondom oké, akkor menjünk, vegyük meg:


    Felszereltség, infók: 2003, as 25dA, alvázszám szerint is: gyári m paket, shadow line, m sport kormány, fehér index, fényre sötétedős, behajlós tükrök, ezüst betét, síusák, isofix, (nem kiszakadt) alcantara sport belső, 16:9es navi-mk4 rechnerrel, bluetooth teló, xenon, lámpamosó, körbe pdc, esőszenzor, sport futómű légrugóval, multikormány. Amit nem dekódolt alvázszám alapján, az a vonóhorog. Nagyon érdekes, mert 100%, hogy gyári és nem retrofit. A jobb hátuljában benne van a tartókampó, ami rögzítette a soha nem használt vonófejet-rajta a piros bmw kupakkal. Arra tudok gondolni, hogy széria vége volt, és ez okozhatta. Kevés kombi lökő lehetett, ami volt, az meg horgos-akkor adjuk hozzá azt is. Fura, nem tudom.

    Akkor kezdődjön a meló. Kicsit ugrálok a témák között, bocsi. Lehet pár dolog ki is marad.

    Mivel rettenetesen fehéren füstölt, kapásból a kartergázszűrővel kezdtem. Vagyis annak helyével. Nem, nem vortex-szűrőt láthatunk, hanem sima filterest, filter nélkül. Anyád.


    Első kör bontóba. Kalaptartó, ablakemelő, csomagtérkárpi és csomagtérkárpit hátsó rész. A héátsó mindenképp kellett, mert beszakadt a csomagtér tartófülek csavarja, amit lefúrtam, nem úgy, mint az a szerelő, aki légrugót cserélt-széttörte a kárpitot... A képen nincs, de hoztam egy 16:9 kijelkzőt is, mert elég csúnya volt a kép.

    Nem szólt a hangszóró egyik oldalt, hiába hajtottam meg inpával, és ez fogadott BM54 címszó alatt. Fedele hiányzik, tüskék hiányoztak a csatiból, hangszóró veztékek összetaknyolva, hogy legyen azért valami. Anyád. Csomagoltam, mehet pixelfixhez.

    Műszerfaltesztnél fura volt, hogy nem megy le minimumra a tankmutató és átvilágítanak a ledek alul, szétkaptam és ez fogadott. Anyád. Pixelfix szerint menthetetlen. Bontó másik, programozás után pixelfix átvezető cserére.

    Mint hülyegyerek a nápolyit. :)

    Vajon miért dob hibát tolatólámpára? :(((

    Behoztam, feldobtam emelőre, hogy mi baja lehet a webastonak. Vízszivattyú, plusz ha már hozzányúlok, akkor bevezetékezem a direkt indítót. Majd valami távirányítót okosítok hozzá-nem gyári lesz-kevés van a gyári vezérlőből és baromi nagy a távirányító is.

    Közben találtam egy srácot-gyakorlatilag hugyé-szaré árult mindent, bagóért bevásároltam.

    Ha már lett occsón TV modulom, beretrofittelem és előkészítem tolatókamerára.

    Megjött közben pixelfixtől az IKE és az újraszivacsozott, vastagított kormány is. Imádom! Plusz olcsón volt, úgyhogy vettem pár webastot-még jó lesz valamire címszóval :D
    És akkor kicsit foglalkozgattam a motorral is. Liqui Moly engine flush, majd feltöltés új olajjal, járatás fél órát, újra olajcsere. Izzítógyertya ki, az egyik menet sérült, úgyhogy átfésültem egy M10x1-es fúróval. Bal kormányösszekötőt cseréltem, a jobb még jó, de szerintem még azt is ledobom-legyen egységes... Stabrúdszilent csere elöl-hátul, elöl fékbetét csere, hátul fékcsőcsere, felső lengőkar csere-az mulatós volt, ugyanis unix kedvezményem van, de nem volt Lemförder-de végül találtam. Szívósor ha már le volt dobva, akkor új tömítést is kapott plusz a repedt coolercső helyett is újat. Csupa móka és kacagás. A szívósor hálistennek már műanyag dugós.

    Közben elkezdtem a DSP bekötést is. Mivel csatit nem kaptam az erősítőhöz-se a nyomóhoz, így kreatívan megoldottam: IKE, LCM, GM csatikból :C Hibrid rendszert építek első körben: A BM54 hajtja a sima nem dsp-s hangszórókat, a DSP hajtja a nyomót. Később, ha nem lesz annyira buli, akkor veszek DSP hangszórókat is. (a sima 4 ohmos, a dsp 8 ohmos, plusz a simánál az ajtóban van hangváltó, a dsp-nél meg nincs, hanem külön van levezetékelve, úgyhogy melós a dolog rendesen...)


    Megjött közben a kínai kamera, ami természetesen nem jó méretű, majd valamit ki kell találnom rá. A csomagtérajtó természetesen megrohadva, kasznisnak lesz vele dolga...
    Január közepén megy kasznishoz: 2 küszöb, 1 sárvédőív, csomagtérajtó, csomagtér alja rendbetételre.
    Addig befogadtam egy másik 39-et, amit egy általam ismert balf... autóvillamoisságis tönkrevágott. Sokat kacagok vele. Január 5 körül visszahozom a sajátom és szétkapom kasznizáshoz.
    Első körben ennyi. Ha befogadtok, akkor még update-elek. Jah és szia Karcsi! :DD

    "Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."

Új hozzászólás Aktív témák