- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Windows 11
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Google Chrome
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Linux kezdőknek
- AutoCAD
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
Hát most 225xe-nek is utánajártam... Nem írok megint költeményt, de ott is csak akkor éri meg, ha a zöld rendszám előnyeivel élni lehet.
Az akksija 1000 töltés alatt 50% kapacitás alá megy a tesla akksijai alapján (ha minden nap 0-100%-ra töltjük, márpedig 25km-t tudnak csak, úgyhogy erősen esélyes sztori), tehát 25ezer km-nyi tiszta elektromos táv után kb. egy sima hibrid lesz belőle városi 4,5liter környéki fogyival.
Egy érdekességet találtam még, hogy egyik csókának a tényleges falból felvett áram alapján 14-18kWh/100km helyett 28kWh/100km-es fogyasztás jött ki, de sztem ott vmi nem smakk, de tény és való h létezik töltési veszteség, kérdés mennyi az annyi.
Itt egy ADAC-test, minden töltés során 10-20%-nyi veszteség van még plusszba...
Meg mondjuk arra is kíváncsi lennék, h pl. télen a fűtés miatt beindul-e a motor egy plug-in-hibridnél, de mindegy, felejtős téma, majd ha változik a környezet, meglátjuk. -
Drago1
tag
Addig nem lesz itt nagy elektromos robbanás míg nem lehet venni 5 milláért valami kis elektromos szutykot ami legalább olyan szinten van mint egy Suzuki Swift és elmegy 400 km et egy töltésre. Vennék is családi házvan 3 fázis is van garázs is teljesen jó lenne gyerekeket suliba vinni, pont az e87 1.16i - t napi 2x5 km re van használva meg néha Tesco kB szerencsétlen, viszont egy csúnya i3 áráért már jó kis 6 hengereseket lehet venni szóval....
Meg nem értem hogy egy autó elektromos akkor miért kötelezően csúnya?! Kivéve a golf... meg persze a tesla de nem vennék 20 milláért sulis kocsit. Viszont 5 ért már vennék újat erre a célra ami legalább úgy néz ki mint egy Suzuki, hogy duzzogva de bele ülne az ember. -
Gsx-rr
veterán
válasz szimi57 #53343 üzenetére
Te tenyleg ennyire naiv vagy? Szerinted ez nincs lejatszva az autogyartok kozott? Az egesz egy jatek.
Elektromos autot muszajbol gyartanak a kvota miatt, kutya nem akar vesztesegesen autot gyartani. Toltes kiepitese is ezert nem halad
Nem tudjak az emberekre ezt igy raeroltetni.Drago1: Na ez pontosan a legkornyezetszennyezobb.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Drago1 #53352 üzenetére
Pontosan ez itt az egyik tényező és a másik a töltő hálózat kiépítése, ami rengeteg pénzt emésztene fel. Így a töltés drága lenne idővel.
Bezol: kb szétírtad és igaz is sajnos E kocsi sehogy sem éri meg. Hiába ugrálnak itt vele egy jó reklám semmi más. Ingyen sem kéne.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
NoZoli
tag
A hibrid költségeibe beleszámoltad a karbantartást is? Ha véletlenül úgy mennél, hogy nem kell beindítani a belső égésű motort (hűtés-fűtés miatt képtelenség, amúgy), akkor is gondozást igényel. Olajcsere, szűrőcsere, gyertya/porlasztó, stb. Nem sokat nyersz vele. És akkor még, ott van az elektromos rendszer akkuja, ami ugyanúgy öregszik (ha nem jobban, mint a teljesen elektromosé, a rengeteg töltés miatt).
-
Gézengúz
addikt
Csak, hogy legyen egy kis ON is.
E46-nál, Elm 327 v1.5 esetén, Torque alkalmazással, kellene tudnia mutatni az olajhőmérsékletet? Merthogy nem tudja és a víz hőmérséklet mellett ez az ami még érdekelne. -
-
szimi57
őstag
válasz Gsx-rr #53354 üzenetére
A belsőégésű motorokat 150 éve fejlesztik és még mindig nincs kész, nem is lesz. Sosem fogják elérni a 0 emissziós értéket. A gyártók óriási összegeket fektetnek a lecserélésükbe. 0 kvótával mit fognak kezdeni? A karbantartási, javitási költségek sem mellékesek. Ha valakinek van egy kis műszaki érzéke, konyít valamit a fizikához, érzékeli a brutális különbséget az elektromos egyszerűsége és a belsőégésű szerteágazó nyűgje között. A gyártók ezt felismerték. Az a naivitás, amikor valaki azt gondolja, hogy egy 150 éves elavult, szennyező, költséges technológiát nem fog leváltani egy tiszta, hatékony, végtelenül egyszerű megoldás. A jelenlegi csak egy átmeneti állapot. A BMW-seknek beígérték még 30 évig a 4-6 hengereseket. Utána járnak gyalog?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #53367 üzenetére
Hetvegi kiruccanassal nem lenne ebbol problema, ott kikormolja magat. Lehet persze jobban szetaprozni h vajon mik merulhetnek fel, de majd csak x ev mulva, ezek igy most meg felejtosek. Ujabb benzinesek is reszecskeszurosek, sztem az pont 5km utan melegedne be, szoval ott is para ez mar talan...
Szoval marad az egesz az elvakultaknak, es akik folyton kihasznaljak a zold rendszamot.
Annyi viszont fix, h ha egyszer lesz egy napelemes hazikom, akkor lesz egy elektromos kocsim mar csak poenbol is, h sose kanyarodjak se benzinkutra, se nyilvanos toltooszlopra -
Puma K
veterán
Budapesten a Shell V-Power Racing 100 hol szokott jó áron menni?
Vagy tudtok-e valamilyen programot esetleg weboldalt ahol nem x nappal ezelőtti árazások láthatóak adott térképen bejelölt kútnál?
Azért kérdem mert a holtankoljak.hu nem valami naprakész ahhoz képest mint amilyen volt pár évvel ezelőtt.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
válasz Gézengúz #53361 üzenetére
Van benne olajhőmérő. Arra tudok gondolni, hogy ez még nem olyan szenzor, ami az elm által kiolvasható, hiszen nyilván nem aktív. Annyi biztos, hogy 2003-as e39-ben inpaval tudod nézni, de obd-vel nem. Lehet, hogy Fl előtti e46-ban egyáltalán nincs, de Fl után jó eséllyel igen. Aztán amúgy tökmindegy, nem nagyon szaladgál az ember laptoppal meg nézi is menet közben a kijelzőjét.
-
-
Chris0321
addikt
válasz Puma K #53371 üzenetére
Nem hinném, hogy sok különbség lenne egy kúthálózaton belül az árakban. Max. a forgalmasabb részeken (autópálya/autóút/fóút környékén) lehet kicsivel drágább. Nem hiszem, hogy ha nem a szokásos útvonalad közelében árulják a legolcsóbban akkor megérné azért a pár forint különbségért elautóznod odáig. Ráérő idődben keresd fel az összes környékeden lévő Shell kutat és nézd meg hol az olcsóbb.
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #53373 üzenetére
Ezért kell mindenkinek kiszámolnia a saját használatára vonatkozó értékeket. Én csak a tiszta várost számoltam, ami sem a benzinesnek, sem a dieselnek nem jó így h részecskeszűrős, szóval ja, jogos.
-
-
Puma K
veterán
válasz Chris0321 #53376 üzenetére
Igazándiból azért érdekelne, mert ha este-éjszaka tudnék kocsikázni úgy egy jót mindig máshova, hogy közben tele is tankolom a verdát akkor az a idegrendszeremnek és a lelkivilágomnak is jót tenne
Reméltem hogy 2020-ban már van olyan weboldal-telefonra program ami ki tudja listázni a friss-aktuális árakat. Aztán rábökök mindig másra és még pont nem a feláras kategória akkor oda elgurulok.
De akkor az lesz amit írsz, hogy kinézem a kutakat, aztán el-el gurulok mindegyikhez aztán majd írom magamnak.
Ahogy Chris0321-nek is írtam esti-éjszakai kocsikázáshoz keresek más-más célpontot, hogy közben meg is etetem a lovakat és autózok egy jót, de nem a feláras történetekhez indulok meg.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Chris0321
addikt
válasz Puma K #53382 üzenetére
Én letöltöttem a Mol (csak az árul 100-as benzint a szomszéd városban ahova sokszor járok) és a Shell appját is, még azokban sem szerepel a benzin ár pedig nekik aztán tényleg tudniuk kellene melyik kúton épp mennyi a benzin. A Shell-es még a 100-as benzint sem tudja hol lehet venni a környékemen, a Mol az viszont egyből beadta a kutat.
-
KAMELOT
titán
-
BMW-M
újonc
Kiváncsiságból rápillantottam az egyik diszkont kútra, mert a Shell-ről semmi info nem található.
Érdekes, az Auchan-on a novemberi Budaörsi jegyzőkönyv szerint majdnem 102-es oktánszámú a 98-as üzemanyag!
[Auchan üzemanyagok minőségellenőrzési jegyzőkönyve][ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz KAMELOT #53385 üzenetére
Én annyit tudok, hogy az elnevezése Shell V-Power Racing100 és a hivatalos oldalon is 100-as benzinnek írják. Egyébként sem fogok tudni sokszor tankolni belőle mert a legközelebbi olyan kút ahol van szerintem 35 km-re van (soha nem néztem, hogy van-e ott ilyen benzin de elég nagy kút így biztos van) és arra talán negyedévente egyszer járok és csak azért, hogy tankoljak nem megyek át mikor a havonta többször látogatott városban van MOL kút ahol tudok venni 100-ast.
-
-
Puma K
veterán
válasz KAMELOT #53383 üzenetére
Nem arra értettem a feláras kategóriát.
A hozzám közel lévő 3 Shell benzinkútnál az alábbi árakat látom a már korábban általam említett weboldalon:
- Budapest - I., Mészáros u. 56/A. - 460 Ft
- Budapest - I., Csalogány u. 55. - 446,9 Ft
- Budapest - II., Szilágyi E. fasor 125. - 451,9 FtDe itt ami szintén közel van:
- Budapest - I., Alkotás u. 20-24.
egyik üzemanyag árát sem lehet megnézni.
Ezzel szemben itt ami árat látok:
- Budapest - VI., Dózsa György út 120. - 425,9 Ft
az köszönőviszonyban sincs a valósággal, mert 445,90 Ft volt a 100-as benzin. Tele tankoltam a verdát és csekély mértékben ugyan de valamelyest bosszantott, hogy nem napra kész az oldal árakat tekintve...
Ezért hát az eredeti írásom, hogy most 2020-ban van-e valami program-weboldal ami tudja listázni a valós és naprakész árakat, mert korábban avagy két évvel ezelőttig amíg egy 1987-es Mercedes-Benz 190E-m volt, addig jól működött a holtankoljak oldala a mostani állapotokkal szemben... de úgy tűnik nincs és marad a felfedezés-kitapasztalás.
Most pedig az E39-es 520i-mbe szeretnék úgy tankolni, hogy tudom célirányosan mennyi az ára az adott kúton lévő 100 benzinnek.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Chris0321
addikt
válasz szimi57 #53398 üzenetére
A nagyobb kúthálózatoknak van internetes oldala és nem a kutakon döntik el mennyi lesz épp a benzin így nem lenne szerintem megoldhatatlan feladat csinálni egy üzemanyagáras részt is csak valakinek mindig aktualizálnia kellene, bár nem tudom az ilyen dolgokat nem lehet-e valahogy automatizálni.
-
KAMELOT
titán
válasz Puma K #53394 üzenetére
435ft környéke az okés. OMV ahol tankolok ott 425-435 között változik.
Oda kell menni ahol mindig a legolcsóbb az összes közül, aztán készWhitezoo88: ennek sincs sokértelme, mert ott tankolsz, ami éppen útba esik és esetleg annyit, hogy majd másnap ahol szoktál olcsón tankolni teli teszed.
Pár Ft spórolsz ezzel szó szerint.
0.53€ volt a gáz, rá 3 hónapra amikor mentem 0.60€. Nem dőlt össze a világ. Tankolni meg kell. Különbség a két teli tank között 5.60€. két doboz cigi vagy egy gyros menü.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest