Új hozzászólás Aktív témák

  • germinator66

    aktív tag

    válasz H.Ezredes #52947 üzenetére

    Az oké, hogy nem feltétlen ugyanaz, de azért ahogy te is állítod, ott sem normális az olajevés, és az is ugyanannyi törődést igényel ebből a szempontból.
    Az újabb 4 hengereseknél ott van a Valvetronic, mint plusz hibalehetőség, de azért nem lehet rámondani, hogy mind rossz, ennek is eleve több generációja van. Az első szériánál (N42) jellemzőbb a mechanikai kopás, aminek a javítása elég költséges, ha bekövetkezik. Az utána levőknél (N46-tól) már ezt jobban kiküszöbölték, itt inkább szenzor/motor hiba szokott lenni, ami szintén nem 2Ft, de azért vállalható. Pl. az átugrás is inkább az N42-re jellemző.
    Ezen felül én nem látok akkora különbséget megbízhatóságban egy 6 hengereshez képest (vedd figyelembe, hogy ti elsősorban a problémásokkal futtok össze a szerviz okán).

    A fogyi esetén lehet vitatkozni, hogy most mekkora a különbség 4 vs 6 henger közt, és hogy az mennyire számottevő (ez igazából szerintem csak úgy lenne összehasonlítható, ha valaki tartósan használná mindkét verziót ugyanazon körülmények közt), de azért már az 1-2 liter is különbség (10000 km-ként 37500-75000 Ft minimum). Persze vannak, akiket ez nem izgat, ezt is el tudom fogadni, de másoknak nem mindegy, hogy mennyi a ráadás, mert nem csupán hobbiautónak van meg.
    Ezen felül több rá a biztosítás, több olaj kell bele, felújításkor is +2 henger (viszont mínusz Valvetronic, ok).
    Még egyszer mondom, értem én, hogy ez nem mindenkinek szempont, de vannak olyanok, akiknek nem biztos, hogy megéri évente ~100000 Ft-al többet a +2 henger, pláne, ha még a teljesítmény többletet sem használják ki értelmesen.

    Összességében egyetértek, hogy 6 hengernél nehezebb talán mellényúlni, meg ugye az élmény, de ezzel együtt nem fosoznám le csípőből az összes N-es motort (ami igazából csupán két motorkód E46 esetén, N42 és N46).

Új hozzászólás Aktív témák