Új hozzászólás Aktív témák
-
cocki
tag
lesz ez még igy se azt hallottam hogy lehet hogy 300 efté lesz a benzin egy idő múlva. hát úgy nézki meg kell tanulni úgy repulni mint Neo ha már úgy is a Mátrixban vagyunk. a viccet félretéve ez nagyon nagy kibaszás. Az állam a multikat nem adózttaja meg nem ám, de ezt a pénzmennyiséget máshonna teremti elő a benzin adójából és persze a személyi jövedelemadóból nomeg az áfából. Ha ez tovább fajul esküszöm bemegyek a parlamente egy kalasnxikovval aztán agyneki ha már ez mátrix.
Halál a hamis császárra,az épelméjűség a gyengék útja, te is hallod a hangokat, szólítanak
-
misu
aktív tag
hy!
Jövedéki termékkel mindenki foglalkozhat! ez így van!
Csak erre az engedélyt nem adják ki mindenkinek!
Próbálj meg dohányt termeszteni és házi cigaretta üzemet csinálni...vagy még jobbat mondok.....Szeszfőzdét....rájössz majd, hogy ez neked nem is olyan buli....
....hogy szerzel rá engedélyt?...megnézed mi van a törvényben!
Hoppá, hát ezt a politikusok ''csinálják''....hát nem furcsa?
De igazad van...lehet importálni és finomítani is...de vajon miért nem fognak bele tőkés emberek?
a másik, hogy a MOL szállít az országban mindenhová...
vagy szerinted ez nem így van?
más is jöhetne, de nem jön....
talán azért, mert a magyarországi teljes olajhálózatot, megvette a MOL rt.
és elég drága lehet egy ilyet telepíteni, nem?
Szerintem ez monopol helyzet....de lehet, hogy tévedek...
szerintem!
[Szerkesztve]Bűn az élet.
-
misu
aktív tag
Hy!
ehhh..tényleg marha zavarosan írok le egyszerű dolgokat!
Elnézést kívánok...
Bye!Bűn az élet.
-
BosX
aktív tag
Aki megfelel a jövedéki termékek kereskedelmének/gyártásának, az meg is fogja kapni rá az engedélyt. Lehet nyitni cigigyárat is meg szeszfőzdét is, nem nagy kunszt. Nyilvánvalóan azért éri meg hamisítani/illegális szeszfőzdét özemeltetni, mert így az állambácsi része is zsebben marad.
Minden törvényt politikusok hoznak, kb. 15éve, egyáltalán nem furcsa.
Tisztázzuk már egyébként az olajpiac szereplőit, mert igencsak nagy a káosz ezen a téren.
Én úgy tudom, hogy vannak:
1 kőolaj-termelők/importálók
2 csővezeték szállítók
3.kőolajfinomítók
4.benzin nagykereskedők (legtöbbször a finomító)
5. benzin kiskereskedő (benzinkút)
Ezek közül a csővezetékes szállítók vannak kizárólagosan a MOl kezében ( ha jól tudom), de ez pl. egy külföldi/független benzinkúthálózatnak qrva mind1, mert nem vezet minden benzinkúthoz barátság2, tankerautót meg midenki tud venni.
Ahogy írtam korábban is, talán a shell és az omv hozza/hozta külföldi finomítóból a benzint, küzük nincs a molhoz, és mégsem olcsóbbak ezek a kutak.
Hol itt az összesküvés/monopólium és mér kéne itt emiatt forradalom?mentality, tradition, history. these things never change.
-
misu
aktív tag
Hy!
Persze bárki csinálhat olajipari céget a kinyeréstől az eladásig, csak az nem biztos hogy megél a piacon...
valóban nem kell ide forradalom, csak nem véletlen, hogy ennyien fel vannak háborodva ezeken az árakon!
Mondhatnánk, hogy ennyibe kerül és kész, de akkor az ukránoknál miért 127ft /liter?
És mondhatuk bármit is ezeken a dolgokon nem tudsz változtatni.
Úgyhogy jó ez így ahogy van!...
A shell és az ömv sem hozza, hanem itt veszi+adalék.Szerintem.
És talán Aral is pont ezért vonult ki!
Behozni akart....és hozhatta ő ugyan, de mivel import volt, megvámolták...
[Szerkesztve]Bűn az élet.
-
BosX
aktív tag
Fel lehet háborodni a benzinárakon, de kb. ugyanannyi értelme van mint azon zugolódni, hogy miért drága a alkohol meg a cigi.
És általában azok háborodnak fel legjobban, akiknek a legkevésbé kéne.
Nézzd meg ezt a topikot, mindenki mentegetőzik, hogy neki mennyire szüksége van a kocsira... ( egyedül tildy oka volt nyomós szvsz )
Az ukránokhoz meg a osztákokhoz meg a kuvaithoz is lehet hasonlítani, csak nem érdemes, más piac, más körülmények, más források, más adók, szokások stb.
Shell/ÖMVről én úgyolvastam saját forrásból dolgoznak, den em vagyok biztos benne, majd vlaki leírja ha tudja tutit. Az Aralt meg megvették kilóra.
Ha meg uniós a finomító, mostanában nem vámolnak semmit...mentality, tradition, history. these things never change.
-
misu
aktív tag
Fel lehet háborodni a benzinárakon, de kb. ugyanannyi értelme van mint azon zugolódni, hogy miért drága a alkohol meg a cigi.
Ez valóban így lenne, de a benzinár mindenen lecsapódik..tömegközlekedés, szállítás, enegiaárak...stb...és mindenki utazik, de nem mindenki dohányzik, vagy italozik...
Mindenki maga döntse el, hogy kell-e neki az autó, vagy sem!
ez más topik....
Az ukránokhoz meg a osztákokhoz meg a kuvaithoz is lehet hasonlítani, csak nem érdemes, más piac, más körülmények, más források, más adók, szokások stb. --> pontosan! nézd meg ezeknek az országokban mennyi az átlag- és a minimálbér....és ugyanazt a szolgáltatást kapják, csak kevesebbért....miért is?.....már megint az állam bácsinál vagyunk.
Ha meg uniós a finomító, mostanában nem vámolnak semmit...
De nem sok uniós kitermelőhely van.....mindent megvámolnak a kereskedelemben!
ez a lényege!
...és ezt úgyis rajtunk hajtják be!
Jó kis vita ez, de sajna mennem kell!
Holnap csak reggel leszek, meg kora délután, de szeretném folytatni...ha nem gond! ...nem lépek meg, ne félj...
Szép napot!
Bye!Bűn az élet.
-
BosX
aktív tag
Szép dolog ez a mindenben benne van a benzin ára, de megnézném egyszer hogy kül. iparágakban mennyire számít mindez.
Minden alapanyag,szolgáltatás ára is kihat az egész gazdaságra, és mégsem kezdünk problémázni azon, hogy milyen magas az acél ára stb.
Nem a cégek miatt problémáznak a népek, hanem a saját benzinköltségük miatt, ez csak egy jó kifogás, hogy beépül mindenbe...
A külföldi példákról szóló mondatot olvasd el mégeccer, benne van a válasz.
''Ha meg uniós a finomító, mostanában nem vámolnak semmit...
De nem sok uniós kitermelőhely van.....mindent megvámolnak a kereskedelemben!
ez a lényege!
...és ezt úgyis rajtunk hajtják be!''
Nem kitermelőhely, finomító. Tökmind1 honann jön az alapanyag, ha a késztermék az unió területén készült, vámmentesen vihető egyik tagországból a másikba, ez az EU egyik alapelve. A kereskedelmben meg pláne nem vámolnak semmit, ha az unibóban termelték/uniós országból reexportálták.mentality, tradition, history. these things never change.
-
#70869248
törölt tag
Nem értesz meg, de már nem is csodálkozom rajta.
Olasz kisváros (csajom) nem elérhető BKV-val, de egy busz utazást sem egyszerű kibírni.
Viszont kocsival akár hetente mehetek.
Igazából, ne haragudj, ez a téma mellékága teljesen felesleges, mint mondtam ez parttalan vita, és a hiábavalóságában nagyon fárasztó is.
Olyan mélységében kár belemenni, hogy bárki átszervezze az én életemet.
A benzinár ami érdekel.
2.-án nem tankolok. pássza. -
mahatma
aktív tag
''Minden alapanyag,szolgáltatás ára is kihat az egész gazdaságra, és mégsem kezdünk problémázni azon, hogy milyen magas az acél ára stb.''
az adott vállalkozások azért érzékelik ezeket a költségeket.
pl ha emelkedik az olaj ára, emelkednek a csomagolóanyagok árai is (műanyag termékek), ekkor elkezd sírni a bútoros cég, hogy megint drágul a csomagolóanyag, ami neki + ktg, lemond a nyeresége egy részéről amit bérként kifizetett volna, de így nem tudja, effektíve kevesebbet keres a dolgozó, kevesebbet költ und so weiter.......
kicsit demagóg példa, viszont konkrét esetként most találkoztam veleKét hirdetésre jelentkeztem, és mindkét helyen felvettek. Az elsőnek nagyon munkaszaga volt, így a második mellett döntöttem.
-
BosX
aktív tag
válasz mahatma #1062 üzenetére
Ugyanarról beszélünk
Pl. itt van az áram, vagy a telekommunikáció ára, ha pl. ezeknek emelik az árát, akkor az embereknek eszébe se jut felsorolni, hogy miminden árába épül ez be, és hogy mindennek emeli az árát, mert a cégeknél növeli a költségeket.
Miért csak benzinnél kerül ez elő
Szerk.: bért nem nyereségből szokás fizetni...
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
mahatma
aktív tag
''bért nem nyereségből szokás fizetni...''
plusz bérre gondoltam, jutalomra ilyesmi
rúgtak már ki téged azért mert a cégnél megnövekedtek a költségek és muszáj volt elbocsátani embereket? ez annyira összetett gazdasági folyamat, hogy csak ritkán gondolunk bele, viszont a benzinre a legegyszerűbb fogni, talán ez az oka a felháborodásnak....
nem a MOL-nál dolgozol véletlenül??Két hirdetésre jelentkeztem, és mindkét helyen felvettek. Az elsőnek nagyon munkaszaga volt, így a második mellett döntöttem.
-
BosX
aktív tag
válasz mahatma #1064 üzenetére
Hát nyilvánvalóan ha növekednek a költségek, kevesebb cash marad a kasszában bármilyen célra, ilyenkor szokás megvizsgálni, hogy miként csökkentség a költségeket vagy növeljék a bevételeket, ennek egyik módja az embereket kibasszuk az uccára történet is...
igen ritkán gondolunk bele a gazdasági folyamatokba, de a benzinnél és áramnál is ugyanolyan könnyű végiggondolni, és furcsamód a népeknek csak a benzinnél sikerül
---
Dolgozna a halál olajcégnélmentality, tradition, history. these things never change.
-
tildy
nagyúr
válasz #70869248 #1061 üzenetére
Szavaiddal élek:
Nem értesz meg, de már nem is csodálkozom rajta.
Olasz kisváros (csajod) nem elérhető BKV-val, de egy busz utazást sem egyszerű kibírni. (Én azért kibírom ha olcsóbb, de manapság már a fapados jegyek sem túl drágák)
Bkvval nem de busszal vonattal pl. elérhető. Jár a bsuz is vonat is hetente.
Igazából, ne haragudj, ez a téma mellékága teljesen felesleges, mint mondtam ez parttalan vita, és a hiábavalóságában nagyon fárasztó is. ezt így látom én is, mivel nem értesz meg.
Fogd fel azzal a szép kis agyaddal a nagy hajd alatt , hogy te pont egy vagy azok közül akiknek:
-szükséges a kocsi
-kell is a kcosi
Olyan mélységében kár belemenni, hogy bárki átszervezze a te életedet. Épp ezért én nem is mentem bele, ha elolvastad volna amit írok NEM RÓLAD VOLT SZÓ!HANEM AZOKRÓL A HOBBISOFŐRÖKRŐL AKIK csak betolják a hátsójukat a munkahelyre amit másképp is , gyorsan olcsón meg tudnák közelíteni.
Ebben pedig (hányszor írjam le még neked- nincsenek benne azok akiknek
-munkaeszköz a kocsi
-betegek így egyszerűbb eljutni á-ból bébe
-akiknek egyéb nyomós okok (lásd itálai barátnő, sok átszállás) sokkal jobban megéri a kocsi
Ha még így sem vagyok érthető, akkor tanulj meg olvasni, emrt 10szer írtam már le."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#70869248
törölt tag
hidd el az emberek többsége olyan mint én, kell, vagy/és szükségből van kocsi.
és az őket is súlytó benzináremelést nem lehet leokézni egy, még a túlzásokban is pazarló réteg miatt..
Nagyon sokaknak kell az autó, családosoknak, öregeknek, tanyán lakóknak, és falun, kisvárosban lakóknak.
Ezért kell höbörögni ha emelik a benzint, ezért kell az összetartást jelképezni egy valójában semmibe nem kerülő 1 napos nem tankolással.
Az is igaz, hogy ha az igazságérzetem azt mondja, akkor olyan ügy mellé is odaállok, ami nem sajátom.
Nem lehet beszüntetni a lakáskölcsönöket, mert egyesek viccet csinálva a paragrafusokból hasznot húznak ebből is, ahogy az önkormányzati ingatlanokat sem lehet elvenni, pedig nagy visszaélések vannak belöle.
Ha átalakítom gázosra az autómat, és velem együtt számottévő tömeg, akkor természetesen megemelik a gáz árát.
A lényeg azon van, hogy bosszant, és van egy lehetőség, hogy kimutassam hogy bosszant. Nem vagyok elégedett a benzinszolgáltatással, mert a helyes felállás a szolgáltatás, nem a diktálás. sztem.
Ezért tartottam/tom meddő vitának elveszve a részletekben, azon problámázni, hogy sokan bezzeg flancból járnak kocsival.
szerk: és légyszíves Tildy ne bagatellizálj le,.. akkor sem ha így gondolod.
mert az én megközelítésem szerint meg elviszed a témát balra, tehát mindenkinek megvan a maga igazsága, de nincs egyigazsága.
[Szerkesztve] -
BosX
aktív tag
válasz #70869248 #1067 üzenetére
Ha hetente ki tusz menni csajozni Olaszországba autóval, akkor nem tartozol azon néprétegek közé, akiknek sírniuk kéne a magas benzinár miatt. Az ő érdekeik mellett kiállni ilyenmód kb olyan mint amikor feri a szegénym iatt aggódik...
mentality, tradition, history. these things never change.
-
-
faster
nagyúr
Viszont őt érinti a benzin ára, és ez nem tetszik neki, és szóvá teszi, főként teszem azt a szlovákiai benzinárakhoz képest drágálja. És nem tudom ez neked miért okoz ilyen feldolgozhatatlan élményt. Az, hogy téged ez a dolog nem érint, és leszarod, ez még nem jelenti azt, hogy más is így tegyen.
Ja igen, esetleg le kéne cserélnie a barátnőjét, maanpság már az is luxus.
[Szerkesztve] -
BosX
aktív tag
válasz #70869248 #1070 üzenetére
Hát Olaszország nem a szomszédba van, a benzin meg mint tudjuk drága, ennyi infóval rendelkezem összvissz, ebből következtettem, szerintem logikus.
Bárha mondjuk Lentiben laksz a barátnőd meg az első szlovén-olasz határfaluban, akkor még leeht hogy közel is vanmentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
-
Coyot
őstag
válasz hobizoli #978 üzenetére
Én arra próbálok célozni,hogy lehetne olcsóbb is a benzin, ha mondjuk nem számolnák bele a vasúti szállítás költségeit(ami nincs),és nem tudom hogy az oroszok mennyiért adják a kőolajat, de ha már onnan kapjuk akkor igazodjunk ahhoz, ne a nyugati árakhoz, de természetesen ahhoz igazítanak mert az drágább... és milyen büszkék rá, hogy 800millás nyereséggel zár a mol.
És akárhogy is nézem e benzin ára mindenre kihatással van, a kenyeredet és mindent mi hozzátartozik a mindennapokhoz étel, használati eszközök azokat bizony valahogy szállítják, enenk csak az a vége hogy előbb utóbb minden drágul.
És ha azért drágul, mert ilyen csalás miatt drága az üzemenyag, az midnenkit érint.Má' nem
-
tildy
nagyúr
A leírtak alapján (a benzin ára beépül mindenbe , és ez persze így is van) én is megérzem az áremelést. Kenyérben , gyümölcsben, utazásban, stb.
Mégsem sírok hoyg jajj emeltéka benzin árát.
Lehet velem bvan a baj de szerintem természetes hoyg mindennek emelkedik az ára.
Bosx: mivel van éves infláció ezért nőhet is az ára.
Tfh éves infláció 5%.
tfh 256ft volt tavaly januárban az ár.
akkor egy év alatt 12 Ft-al kell hogy növekedjen.Azaz 268 Ft kell legyen.
Nem tudom tavaly miylen árban volt a benzin, de szerintem nem sokat változhatott.
Szívesen vvárnék egy ksi számolgatást mások részéről is.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
spirit007
senior tag
Ja , csakhogy USD szinte a béka segge alatt van ! És egy évvel korábban kb. 240 Ft volt most meg ~190 , tehát minimum 25% -al olcsóbb lehetne a benzin , vagy ha az inflációt leszámítjuk akkor is legalább 15% -al !
Tessékmármondani hol a p*csában van ez a csökkentés . Jaaa ??? Vagy ez az extraprofit a MOL-nak ??? ...az államnak is ...
Maradjunk aban , hogy a dohány/ital/benzin trió a legjobb , legegyszerűbben nyomon követhető sarcolási lehetőség . Sokkal egyszerűbb és kevesebb munkát igényel mint pl a ''fekete gazdaság'' felszámolása/megadóztatása amit minden kormány az elmúlt 14 évben céljául kitűzött . -
misu
aktív tag
Hy!
Bocsi, hogy nem osztom az ész, de rengeteg dolgom van!
Látom más is érzi, hogy nem minden tökéletes...
Szép napot!
Bye!Bűn az élet.
-
tildy
nagyúr
Hazahoztak kocsival munkahelyről
Tapasztalatok:
Hát időben ugyanott volt mint a bkv, de rettenestesen idegesítő hogy nem lehet haladni.
A hungárián állt a sor, hála égnek nem a lágymányosi hídon jöttünk át, és ahol csak lehetett rövidítettük az utat.
45 perc alatt haza is értem
Pont mint hévvel, metróval.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#70869248
törölt tag
motorinfo.hu cikk:
Bővebben: link
remélem a srácainknak nem kell átnevezni a topicot,
(természetbarát) járműhajtóanyagárak - mennyi bőrt lehet lehúzni egy emberről... -
vicces
addikt
most miért kellet ki szedni ??
:)
-
aesir
veterán
És amennyiben ezt megteszik nyáron is 40 fokban egy klímás autóval, akkor meglátod mi a különbség a HÉV-Metro meg az autó között.
De tudod mit? Igazad van...
Neked nem kell autó, mert a BKV neked ugyanolyan kényelmes, meg higiénikus, meg olcsóbb is (meg esett is ), engedtessék már meg azoknak a kocsihasználat akik ezt nem így gondolják. Vannak emberek (nap mint nap látok egy csomó ilyent), akik szeretnek nyáron kánikulában is, meg esőben is, jól ápoltan nem leizzadva eltölteni a napot a munkahelyükön, majd ugyanígy hazamenni. A minimális higiéniai komfortérzés pedig nem luxus, vagy ha az... akkor ott nagy baj van.
Leülök magamtól...Van saját életem...
-
vicces
addikt
én is kocsival járok melózni max 2 km lehet, soha nem néztem. télen végülis szinte csak hidegen jár a motor. elvileg többet is eszik ilyenkor..
de én szeretek autokázni.
nem kell a buszon nyomorogni. sokszor volt már, hoyg nem fértem fel. illetve, hoyg a mellettem álló alkohol bogarat majdnem lehánytam../annyira tel vannak a buszok, hogy nem lehet megmozdulni/
gondolkoztam, hogy mégis busszal kéne járni, de meghátráltam ettől a szándékomtól. reggel kb fél órával többet aludhatok. soha nem kell rohanni a kocsi után. hallgatom a saját zenémet ut közben.
haza fele hasonlóan. de főleg, hogy nem kell a buszhoz rohanni. vagy ha esetleg elkéstem /anno/, mehettem gyalog. nagyon jól tud esni, egy végig dolgozott nap után a csalinkázás. főleg télen..:)
-
tildy
nagyúr
Előbb írtam hoyg azért klímás kocsit meg is kell fizetni
Nameg +2 litert rádob a fogyasztásra is
Nagyon sok embernek nicns még olyan (minap számoltam, jó meleg volt, hogy a hídon hány kocsi ablaka van lenn, melyik van teljesen felhúzva..Hát elég sokan könyököltek kia kocsiból)
Aesir egyébként igazad van, egy kllímás kocsi pont nekem való lenne, legalább nem szólnának be, hogy....
Mondjuka légkondis jászkun volán buszok nagyon prímák
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
BosX
aktív tag
Srácok, Bővebben: link
Ezt miért nyitottam?mentality, tradition, history. these things never change.
-
faster
nagyúr
Bővebben: link
Kérlek, válaszolj erre, megőrülök a kíváncsiságtól. Jó emailben is.
Most nézem, elrontottam azt a hszt, azt akartam írni, hogy ''...amire te is.''
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari