Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
''Az automata váltó országúton kb. semmivel sem roszabb hatásfokú, mint a kézi''
De, tekintve, hogy a hidraulikus automatavaltokban tobb veszik el a motor erejebol, mint a kezi valtokban.
Manapsag persze mar nem csak hidraulikus automatak vannak, hanem ott vannak a mindenfele robotizalt cuccok (amik belurol leginkabb a kezi valtokra hasonlitanak), a CVT rendszerek (ha sikerulne maguk mogott hagyniuk a gyerekbetegsegeiket, akkor el is felejthetnenk a sebessegvaltast), meg a csuda tudja, hogy meg mik.DRM is theft
-
nagyúr
azért ez függ egy csomó dologtól. Mennyire dugós részeken közlekedik, mennyire nehéz a lába...
egy kis előrelátóbb vezetési stílussal - már száz méterrel a lámpa előtt fékezek, ha látom, hogy piros a lámpa, hogy mire odaérek zöld legyen, meg egyáltalán, hogy minél kevesebbet kelljen fékezni, gyorsítani - litereket lehet megspódolni városban is.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
Tocsi
csendes tag
Sziasztok!
Ezt az irományt már máshol is leírtam, de senior barátom ajánlotta ezt a topikot
1, Arra szeretnék választ kapni, hogy miért is van közünk az amerikai olaj problémához, amikor mi a oroszoktól, ill. talán még a közelkeleti!? spanoktól is hozatunk olajat?
2. Miért nem nyomják jobban a bióüzemanyagokat, abból is szépen lehetne bevételre
szerttenni. ráadásul a rohadt legszenyezés is lejebb menne!
De gondolom, rohadt erős a gazdasági érdek, hogy ott fent ill. egy pár ember tömje a zsebét lével.
És ez a világon pár ember kezében van...
Majd akkor meg hatalmas cumi lesz, ha nem készülnek fel időben, ha az olaj szépen ''elfogy''.
Röviden ennyi lett volna.
UffA Te nevedet hogy hivják?
-
Tsunami
senior tag
1. Azért, hogy legyen mire fogni.
2. Mert jelen pillanatban egy sokkal olcsóbb megoldástól összeomlana a gazdaság, egyszerűen az összes olajtársaság, és minden érintett csődbe menne (bár ez csak elméletben lenne így, mivel olyan krőzus mind, hogy élete végéig pénzben fürödhetne).''három a kettő tizen''
-
-
nagyúr
1: mivel a bolygónk ilyen picike, bizony nagy hatással van az oroszok áraira is az amerikai hiány. A hiány felveri az árakat. Hiszen miért adná oda olcsóbban, amikor drágábban is megveszik?
2: mert a politikusaink (oldaltól függetlenül) azoknak dolgoznak, akiknek ez nem érdeke...
Ha elfogy az olaj, akkor majd előrántják a kalapból a következő technológiát, ami hasonló monopóliumot biztosít számukra mint az olaj, és amiről már kitudja mióta tudnak...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Tsunami
senior tag
Ez Magyarország, kb 0 a jelentősge világviszonylatban. Mégis mit várhatna az ember? Talán azt, hogy ''nekünk nincs közünk az amerikai olajhoz, ezért nem emeljük fel ennyire az árakat, sőt levisszük 230-ra''? Szerintem akkor én emelnék szobrot a miniszterelnöknek személyesen.
''három a kettő tizen''
-
faster
nagyúr
Miért nem nyomják jobban a bióüzemanyagokat, abból is szépen lehetne bevételre
szerttenni. ráadásul a rohadt legszenyezés is lejebb menne!
Attól függ, mit értesz bioüzemanyag alatt. Ha pl. a napraforgóolaj vagy más hasonló üzemanyagra gondolsz, hát van egy kis probléma: Kétszer akkora földterületet kellene megművelni világviszonylatban, mint most, ahhoz, hogy elég anyagot termeljenek. -
jagada
őstag
a new orleansi katasztrófa során megsérült fúrótornyok a világ kőolajtermelésének 2%-át adták, emiatt lesz 360Ft a benya???? ez röhely..
[Szerkesztve]Mazda 3 Sport Takumi Limited Edition
-
Tocsi
csendes tag
Hmm...igen mindig a kicsik szívják meg...
Röviden
Bióanyagok...sajnos a pontos leírásramár nem emlékstem de vmi ethanolos dolog volt.
Ill, vannak a növényi olajok is.
Jó lenne, ha az ember kicsit magába nézne és látná, hogy milyen szépen elront mindent.
Tisztelet a kivételnek!
Miért nincsen szárnyam?A Te nevedet hogy hivják?
-
gabe_
őstag
A közeljövőben fel fog menni a biciklik ára!
Bezzeg a 70-es, 80-as években az amcsik hogy nyomták a pazarlást, 5-10ezer köbcentis monstrumokkal, 30-40 literes fogyasztásokkal... A csapból is brenya folyt... Akkor kellett volna élnem...Sovány szakácsban sose bízz!
-
Tsunami
senior tag
Egyébként mit mondtak, hogy meddig javitják a tornyokat?
''három a kettő tizen''
-
Integra
titán
A NAPI Gazdaság cikke
Az iskolakezdéssel és a szabadságolások befejeződésével a fővárosban újra elszaporodtak a közlekedési dugók, amelyek nyáron sem váltak ritka jelenséggé. Becslések szerint a főváros autóforgalmának több mint 60 százalékát az agglomerációból bejárók, 6-7 százalékát pedig az átmenő forgalom adja.
A közlekedési szektorról leginkább csak mint a GDP-t növelő ágazatról hallani, holott számos közlekedési és gazdasági szakember hangsúlyozza, hogy tetemes költségvonzata is van: a levegőszennyezés és zajterhelés okozta idegi és alvászavarok, valamint légúti és asztmás megbetegedések következtében jelentős a munkaidő-kiesés, csökken a munkavégzés hatékonysága; a forgalmas utak közelében lévő ingatlanok leértékelődnek; romlik az épületek, a zöld területek és a vizek állapota.
Az OECD 2003. évre vonatkozó számításai szerint a magyarországi autóforgalomra vetítve a közlekedés okozta egészségügyi és környezetvédelmi jellegű kár értéke évente mintegy 1713 milliárd forint. A forgalmi dugók pedig csak az időkiesés miatt évente mintegy 148 milliárd forint költséget jelentenek.
A közép-magyarországi régióban 3 évvel kisebb a várható élettartam az ország többi részéhez viszonyítva, ami elsősorban a levegőszennyezés okozta légúti megbetegedésekkel magyarázható.
Budapesten elsősorban a PM10 – 10 mikrogrammnál kisebb részecskearány – koncentráció növekedése jelent gondot. Brüsszeli előírások szerint egy-egy helyen évente legfeljebb 35 napon léphetik túl a határértéket. Budapesten az Erzsébet téren és a Baross téren már márciusban, azóta viszont már több mérőállomásnál is túllépték a 35 napot. A jogszabályi előírások szerint a Fővárosi Önkormányzatnak intézkedési tervet kellett volna kidolgoznia ez ügyben, ami eddig még nem történt meg – mondta lapunknak Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport munkatársa.
Fleischer Tamás, a Világgazdasági Kutatóintézet munkatársa lapunknak elmondta, hogy a többi világváros példája mutatja, hogy az úthálózat bővítésével nem lehet megoldani a közlekedés problémáit. Az újabb sávok, valamint a belvárosban épülő parkolók célpontként jelennek meg az autósok szemében, és így még nagyobb forgalmat vonzanak. A megoldást hosszú távon a belvárosi autóforgalom bizonyos mértékű korlátozása, valamint a tömegközlekedés és a kerékpáros közlekedés fejlesztése jelentené.
A megfelelő színvonalú és kapacitású tömegközlekedés és elővárosi vasúthálózat a nyugat-európai példákhoz hasonlóan a felső középosztály igényeit is kiszolgálná. Az elővárosi vasútvonal fejlesztése viszont szorosan összekapcsolódik a P+R rendszerrel. A P+R jelenleg 450 férőhelyes fizetős, összesen 4500 férőhelyes kapacitással működik. A P+R rendszer bővítése a kerékpárutakhoz hasonlóan szintén igen döcögősen halad, egyrészt pénz, valamint megfelelő szándék hiányában. A fővárosi közgyűlés 2001-ben elfogadott közlekedésfejlesztési terve szerint 2015-re a jelenlegi 141 kilométerről 320 kilométerre kell bővíteni a kerékpárút-hálózatot. Ez éves szinten 18 kilométert jelent, ami a jelenlegi tendenciát figyelembe véve nehezen kivitelezhetőnek tűnik....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
zfarkas
senior tag
Érdemes minél előbb megtankolnom a kocsit? A napokban 0,2 CHF-et emelkedett a benzin ára. Lesz mostanában további drágulás?
Raw Dark Pure
-
Tsunami
senior tag
válasz Integra #1668 üzenetére
Én kerékpárral olyan 4 óra alatt érnék be. Megfelelő tömegközlekedés a jelentősebb útszakaszokon nem hogy elégséges sincs, de leginkább szánalomra méltó. Mellesleg Bécsben mért nem láttam egy dugót sem? Nem hinném hogy kevesebb lenne az autó, azt láttam hogy sok a körforgalom... Na meg ott rendesen jár minden járat mindenhol, és nem úgy utazik az ember, hogy a másik pofájába liheg. Szerintem mindenképpen gáz lesz, ha emelkedik még a benzin, mert a lélektani határ szerintem olyan 300ft körül van. Utána meg mégtöbben fogják a bkv-t használni. Fel se fog férni senki. Ott fent meg szarnak rá, legalábbis nekem itt lent ez jön le.
''három a kettő tizen''
-
mynames
senior tag
válasz dabadab #1651 üzenetére
Szerintem te hidrodinamikusra akartál gondolni. Igen a csúszás (slip) miatt effektíve több a veszteség viszont az autómata váltó számítógépe mindig hajszál pontosan foja tudni, hogy mikor kell kapcsolni. Mindezek ellenére városi forgalomban ált. rosszabb hatásfokú. + még rengeteg hátránya is van (pl. az autamata váltós autóra drágább a cascó, javítani ha kell az már gáz, eladhatatlan a piacon...)
-
Integra
titán
válasz Tsunami #1672 üzenetére
bécs telljesen más világ, ott még a magyar is megtanul normálisan autót vezetni és a járdáról lelépett gyalogosokat átengedni....
mondjuk iszonyatosan drága az autó fentartás is kint, meg nem egyszerű dolog a papírmeló sem
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
arpeen2
senior tag
Honnan is indultunk mielőtt így megindult az üzemanyagár ? 230-ről kb (pontosan mind1) Elér mondjuk 330 Ft-ot pár hét hónap alatt. Tudjátok mi lesz a poén ? Ha helyreáll a kitermelés, finomítók stb, minden a régi lesz de az árakat k@rvára nem fogják visszavinni a 250Ft alatti árakra. 10 Ft-ot ESETLEG engednek, de ennyi. Úgy besz@patnak mindenkit ahogy kell. Szemét államnak mennyi nemvárt jövedelme származik ebből hogy így nő az üzemanyag ára. Ha elengedne az adóból vagy 20-40 Ft-ot semmivel nem lennénk visszább a költségvetésben.
Az USA-ban meg sírnak hogy kb 150 Ft lett egy liter benzin az ottani fizetésekhez képest amit ugye nem kell ecsetelni. Pont az egyik floridai (amúgy persze magyar) barátom mondja emailben hogy pizzafutárkodik immár több éve, igaz tróger munka de ebből is elérhetővé válik álmai kocsija vagy háza, nemhogy egy USA állampolgárnak. Lehet számolni.
[Szerkesztve] -
zfarkas
senior tag
USA-ban már csökkent az olaj ára: Bővebben: link
Persze gondolom ez Mo-on csak hetek múlva fog mutatkozni, nem úgy, mint a drágulás, ami 1-2 napon belül érzékelhető volt (és lesz is, sajnos).Raw Dark Pure
-
Tocsi
csendes tag
Ez tisztára gáz ami itt folyik...
Na egy jobb hír:
Visszaállították a termelésbe az Egyesült Államok déli területeinek két legfontosabb olajfinomítóját. Az Exxon napi félmillió hordós kapacitású finomítója Louisianában, a Total létesítménye a texasi Port Arthurban termel újra. Louisianában ezen kívül négy további finomítót indítanak újra hamarosan. A Dél két legnagyobb finomítója: a Chevron Pascagoula-i, illetve a ConcoPhillips Belle Chasse-i üzeme komoly árvízkárokat szenvedett. Az olajtársaságoknál a hétfői ünnepnapon is dolgoztak, hogy helyreállítsák a hurrikán okozta károkat - írja a BBC News.
A termelés részleges újraindítása meghozta az eredményét a tőzsdén: amíg az amerikai tőzsde zárva volt, az északi-tengeri brent olaj ára több mint egy dollárral csökkent, 64,84 dolláron állt meg. A New York-i nyitás után a nyugat-texasi könnyűolaj ára szintén mérséklődött, kedden 68,05 dollárba került egy hordó.
A Katrina hurrikán az amerikai olajfinomító-kapacitás tíz százalékát kapcsolta ki a termelésből. A hurrikán természetesen komoly károkat okozott a Mexikói-öböl olaj- és gázplatformjain is. Jelenleg a tengeri kitermelés 30 százalékos kapacitással üzemel. A gázkitermelés a hurrikán előtti szint felére esett vissza. Az észak felé vezető legfőbb kőolaj és gázvezeték, amely a Mexikói-öbölben kitermelt olajat továbbítja északra, 70 százalékos kapacitással üzemel.
AZ USA kormánya 12,6 millió hordó nyersolajat irányított délre, a stratégiai készletekből, hogy újraindulhassanak a finomítók. Bush elnök pénteken emellett újabb 30 millió hordó eladását helyezte kilátásba - tudósít a Reuters hírügynökség. A 26 ipari országot képviselő Nemzetközi Energiaügynökség szintén olajat kért az Egyesült Államok számára Európából, és Japán tatralékaiból.
by origoA Te nevedet hogy hivják?
-
Integra
titán
válasz arpeen2 #1680 üzenetére
persza hogy az, de ennek az egyik nagy okozója a tözsde határidős piaca, ami már magában egy vicc... nem létező nem megfogható időpontra valamit tippelni, ami amikor eljön akkor is nem létező nem megfogható valami lesz, egy bit meg bájt a gépben, ez nonsense
mint ahogy az is, hogy elhuny egy olajkitermelő ország vezetője és már emelkedik az ár? ugyan miért? mire fel? fingok akkor begyullad a tőzsde? egyszerűen irreális ez az egész, ilyennek nem szabadna léteznie
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
mynames
senior tag
Még egy nagyon fontos a miért nem megy a bioüa annyira témához:
1. Sok autógyártónál ugrik a garancia, a tulaj pedig nem kockáztat
2. A kb. 3-4 éve széleskörben terjedő common rail diesel motorokhoz nem igazán jó
3. Átalakítással jó lehet de ez kb 2600Euro (ezt most olvastam a totalcaron)
4. Az EU már az Euro V emissziós normát erőlteti amihez tuti koromszrő kell, a biodízel pedig álítólag kinyírja a koromszűrőt
5. Az állam nem fog lemondani a tuti bevételéről, a biodízelt pedig nem olcsó gyártani...támogatni kellene nekik
Az alkoholos üa. (bioetanol) az jó lehet, hisz Braziliában nagyon megy, de többet erről nem tudok. -
mynames
senior tag
válasz zfarkas #1682 üzenetére
Ne is mondd!
Tavaly július végén vettem, akkor 195 volt a gázolaj...(ha benzinest veszek akkor 350.000 Ft-tal beljebb vagyok) most pedig min. 270 Ft...
A MOL élet-halál ura nálunk...Egy szűk részvényesi kör profítja miatt egy országot szop@tnak...
Ezek a alig várták a Catrinát, hogy legyen miért emelni... -
Integra
titán
-
Tocsi
csendes tag
Na igen, mert ugye a Nagy amerikától fűgg az országunk...
Hát magyarok vagyunk vagy nem?
Találjunk már ki vmit, ugyis mit adtuk a észt a világnakA Te nevedet hogy hivják?
-
arpeen2
senior tag
Nem csak Szaúd-Arábiában termelnek ki olajat...sőt. Minden többi ország termeléséhez van közük. Ha a többit rákényszerítenék hogy olcsóbban adják, kénytelenek lennének az arabok is olcsóbban adni. Ennyi a történet. Csak az a baj hogy mivel ez a világon a legnagyobb üzlet és minden embernek megvan az ára hívják őt bárhogy is. Ezért itt nem lesz változás
-
Tsunami
senior tag
Azt tudom, hogy szerintem addig nem veszek autót amig nem megy 230 alá a benzin
''három a kettő tizen''
-
Bibby
addikt
Miért nincs állami támogatás a dízel autókra?Miért nincs állami támogatás az olyan autókra mint a toyota prius?Miért nem ezt vesznek audik vagy egyebek helyett a minisztériumok?Nekik miért teljesen mindegy a benzinár??
Ελευθερια η θανατος
-
Integra
titán
egyébként nemtom mit aggódtok, visszajönnek jövőre a fiúk és rendet vágnak az olajpiacon és lesz a magyarnak újra 230 forintos benya!!!!
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
hobizoli
nagyúr
Presztizcelokbol, meg azert is, hogyha tamadas eri a konvojt, akkor egy Prius-t egy 1.6-s autoval is lehet kergetni, egy 3.2 V6-s vagy nagyobb Audi-t meg nem igazan. Meg aztan ha pancelozott is az auto, akkor Prius-t mar egy 1.0-s Matiz is megfogna.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
nRu3
addikt
válasz Integra #1692 üzenetére
a benzin világszerte drágul,azt ne mond ha viszajönek a fiuk akkor miatuk fog világszerte azonal olcsobb lesz a benya.
Mindenki panaszkodik hogy milyen drága a benzin mégis milyen dugok vannak a városban a sok-sok autó miatt.''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
zLegolas
őstag
válasz Integra #1692 üzenetére
Jáááj, már alig várom.... meg 5,60 a kenyér állítólag! Mert ezek a piszok kommunyísták mííndent de mííndent olyan vácákul csinyának...
Magyar testvíreim, ne tűrgyük tovább, fogjunk össze határon innen és túl, pákoljuk meg ismét az Ezüst Hajót és társait és meglássátok: eljő a kánaán!Én normális vagyok! Megmondták a hangok is a fejemben!
-
arpeen2
senior tag
válasz Integra #1692 üzenetére
Ez az év vicce volt. Főleg hogy 2000 vagy 2001-ben volt a fizetésekhez képest a legdrágább az üzemanyag Magyarországon. Szörnyű hogy emberek milyen vakon bíznak még ma is az üres igéretekben. De ez már politika ebbe ne menjünk bele Isten ments. Még azt mondják részre hajló vagyok, pedig az összes politikust gyűlölöm.