Új hozzászólás Aktív témák
-
tildy
nagyúr
válasz oceanearth #1199 üzenetére
Arányokat nézd meg.
Szlovákiában a minimálbér emlékeim szerint 30E ft, itt 50.És a benzinár közt nincs akkora különbség"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Vigneau
félisten
Tildy! Tudom, miről van szó. Cegléd - Szolnok útvonalon járok kocsival, van abonyi utasom is. Napi 80km. Ha vonattal mennék, akkor még a vasútról busszal el kellene jutnom Szandaszőlősre. A korábbi kelésről és a későbbi hazaérkezésről nem is beszélve. Amúgy a napi utam cirka 1200 HUF-ra rúg, mely egy részét a munkáltatóm kifizeti...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
engusz
veterán
256, 258, 260, 262 Ft/liter...
Azt hiszem, hogy olyan 270 Ft/liternél fogom azt mondani, hogy elég volt. Most 8 litert eszik az autóm 100-on. Légkondi nélkül 7-7.5.Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.
-
tildy
nagyúr
válasz Vigneau #1203 üzenetére
A személyvonatok ott is gyakran elővárosiak, mint az újszász vonalon
Mondjuk szandaszőllős bitanggul kinn van a csába.
oceanertah:akkor ítéld meg , hogy anorvég 260-300os benzin olcsó-e vagy drága
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
nagyúr
válasz mahatma #1194 üzenetére
(ez most nem csak Neked szól)
nemzetgazdasági szinten minden demonstráció kárt okoz - pláne ha útlezárásos.
gondolj bele hányan nem dolgoznak addig, hányan szenvednek el kellemetlenségeket (tovább tart az út, több üzemanyag ég el, és ugye a kellemetlenség)
egyébként meg senki nem mondta, hogy asszisztálj birkaként.
ez egy szabad ország, választhatsz, veszel-e benzint, avagy pediglen nem. ez van.
tudomásul kell venni, hogy olyan országból élünk, ahol a jövedelemadót és a TB-járulékokat mindenki elblicceli, aki csak teheti.
ezért az állam a fogyasztási adókból finanszíroz egy csomó közkiadást. ebben az egyik legjelentősebb forrás az üzemanyagok adója. ez kb. 500 mrd ft/év.
ez a pénz úgy kell a költségvetésnek, mint egy falat kenyér, és ez a kormányok színezetétől független dolog.
A költségvetés így is évente cirka 1000 mrd ft hiányt termel... én támogatnám, hogy csökkentsék az összes adót, de ehhez bizony a költségvetés kiadási oldalát is jelentősen csökkenteni kéne. megnyirbálni a különböző ilyen-olyan juttatásokat, meg úgy általában csökkenteni a közalkalmazottak létszámát (én a felüket símán kirúgnám, mert nem dolgoznak)
Az viszont tényleg lázadással járna.
Szóval ez van.
(ja, igen, még valami.
a jövedéki adó Ft-ban van meghatározva ( tehát nem százalékos) az ezzel növelt árra jön rá az áfa, ami viszont százalékos. ergo, ha nő a benzin világpiaci ára, akkor a jövedéki adótartalom nem nő, csak az áfa.)
egyébként nem nálunk a legdrágább a benzin...
zumbájspíl :
most voltam Angliában : a 95-ös 86 penny (cirka 318 Ft/l)
a 98-as 91,7 penny (339 Ft)
a diesel 90,1 penny (333 Ft)Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz oceanearth #1196 üzenetére
''én meg neked gratulálok, mert ilyen embertek miatt emelik a benzin árakat mint te vagy. aki azt hiszi hogy neki ettőkl jobb lesz.''
ezt aztán nagyon megmondtad!
nagyon LOL, amit írtál, hány éves vagy?
jó tudni, hogy miattam emelik a benzin árát...
javaslom, menj el szépen egy könyvtárba, és legalább egy picit nézz bele valamilyen közgáz-könyvbe, kereslet-kínálat, marshall-kereszt, árrugalmasság, világpiaci ár, ilyesmi.
''olyan drága a benzin, hogy az hihetetlen, ameddig fizetjük addig fogják emelni.''
ki emeli? gonosz árdrágíó bácsik... egyébként a megoldás : nem kell fizetni! menj biciklivel!
annyira értelmetlen ilyen dolgokon hőbörögni... drága. igen. sőt. jobbat mondok. még drágább lesz. 10 éven belül duplaennyibe, vagy még többe fog kerülni. mert fogy az olaj. és az újonnan iparosodott országok fogyasztása (kereslete) még csak most kezd felpörögni... (vesd össze : 1999 : 9-10 dolláros olajár, most meg 55)
sőt, lehet, hogy még megéred azt is, amikor már nem is lesz benzin, mert elfogy....
szóval hőbörgés helyett inkább szerezz be egy kisfogyasztású kocsit.
vagy dolgozz többet , és akkor több pénzed lesz elpöfögtetni a benzint...
nem az számít, hogy 260 Ft, vagy 230 Ft, mert egy 40 literes tankolásnál ez csupán 30x40=1200 Ft... aki ennyivel nem tud többet fizetni, az minek jár kocsival? az spóroljon! vagy vezessen takarékosabban... az autózás drága hobby ám...
szóval a magas benzinár ellen tüntetni olyan, mint tüntetni azért, mert rossz idő, 10 fok van júniusban... értelmetlen.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
tildy
nagyúr
-
nagyúr
hopp, mit találtam!
szép összehasonlító táblázat, 25 tagú EU, + Svájc + Norvégia + USA
egész friss.
Bővebben: linkPleased to meet you - hope you guess my name
-
mahatma
aktív tag
válasz fokukac #1207 üzenetére
nem hiszem hogy minden demonstráció kárt okoz..... a véleménynyilvánítás egyik formája, amely lehet hasznos is
a fuvarozónak ki fizeti meg a 15 forintos gázolaj drágulást? mert hogy az áraiba beépíteni nem igazán tudja, max egy töredékét...lenyeli a baromi nagy veszteséget, tönkremegy egy része, embert rúg ki stb. (gondolom mint közgazdász azért ezzel te is tisztában vagy), akkor most melyik a rosszabb? az hogy hányan nem dolgoznak 1 hétig vagy hogy kirúgtak x embert végleg......? de ez tényleg messzire vezet....
az angliai példa sántít, az arányok miatt, de ezt már kiveséztük itt 1000x
a TB-met fillérre pontosan fizetem 10 éve, minden adót befizettem a cégem után, soha nem csaltam egy kanyi forintot sem, azt hiszem engem hívnak baleknak ebben az országbanKét hirdetésre jelentkeztem, és mindkét helyen felvettek. Az elsőnek nagyon munkaszaga volt, így a második mellett döntöttem.
-
mahatma
aktív tag
válasz fokukac #1213 üzenetére
''Increases are mainly due to changes in crude oil prices. At mid-March, the price of Brent Crude was $55 a barrel and this increased to $58 before falling to about $50 a barrel in mid-April. Fuel prices have also risen in Europe and the USA.''
én nem emlékszem (ill. már nincs időm kikeresni, javítsatok ki ha tévedek), hogy ebben az időszakban az emelésen kívül (amely nyilván követte a világpiaci árakat), volt-e csökkenés...Két hirdetésre jelentkeztem, és mindkét helyen felvettek. Az elsőnek nagyon munkaszaga volt, így a második mellett döntöttem.
-
nagyúr
válasz mahatma #1215 üzenetére
a titok egyik nyitja, hogy közben erősödött a dollár.
márciusban még 180-185 körül járt, aztán szépen lassan felmászott 190-re, majd májusban 200-ra, s a mai árfolyam már 207 ft....
a másik nyitja pedig az, hogy nem csak az olajárakat jegyzik a nemzetközi tőzsdéken, hanem a benzin és a gázolaj tonnánkénti árát is, ez pedig sokszor külön életet él az olajártól...
a pillanatnyi fogyasztás (kereslet) ill. a készletek felhalmozásáról/kiürüléséről, a finomítók kapacitásáról szóló hírek pedig jelentős volatilitást okoz az árfolyamban...
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Enemy
aktív tag
Itt ezt a dolgot akkor rendbetették.. igaz akkor volt taxis sztrájk...
Most nem tartanak annyira össsze az emberek hogy ebbe bármilyen előre lépés lenne..
azért gondolj bele:
súlyadó
kötelező biztosítás
benzin adótartalom
autopályadíj....
Ebből előbb utóbb valakiknek elegük lesz..
Én benne vagyok a Sztrájkban .. Polgári engedetlenségi mozgalomba.. Szervezzük? Én csatlakozok..„Ragaszkodni a dühödhöz pont olyan, mintha mérget innál, és azt várnád, hogy a másik haljon meg tőle.” (Buddha)
-
faster
nagyúr
''Ebből előbb utóbb valakiknek elegük lesz..
Én benne vagyok a Sztrájkban .. Polgári engedetlenségi mozgalomba.. Szervezzük? Én csatlakozok.. ''
Ne haragudj, de szvsz semmi nem lesz ebből. A jelenlegi kormánynak nincs mozgástere, nem fog csökkenteni semmiféle adót.
Ez a topik meg sztrájk is mindig olyankor bukkan fel, amikor a benzin 250 ft fölé megy, aztán szépen elcsendesedik. -
Enemy
aktív tag
Mol...
Molközeli cégeknél igen jó a fizetés.. én is dolgoztam olyan helyen(ilyen).
Ott igen magas a jövedelem a semmiért .. Sok ott dolgozó informatikus.. egésznak a csajokra szavazott az egyik oldalon...
És ezért havi 3-400 e forintot kapott. a melót meg leosztotta az alá beosztott embereknek .. ilyen voltam én is.. csak én mástol is megkaptam a munkát.. és aztán a munkátol elhavazva a leba..ászt is mert még mindig nem csináltuk meg...
Szoval .. egy kicsit le kellene törni a molos fizukat és az egyébb igényeket.. A köré épülö cégek igen jól megélnek ...„Ragaszkodni a dühödhöz pont olyan, mintha mérget innál, és azt várnád, hogy a másik haljon meg tőle.” (Buddha)
-
stol
addikt
Továbbá, beszélhetnénk, az ''olajként'' árusított Arol 2T-nek nevezett förmedvényről is!
1000HUF/liter, és visszafinomított fáradtoljaból van, majd fekete a színe.
Tele van kénnel, büdös, mint a háborodás, kigyantásodik 2 hónapon belül a karburátorba, és hengerfalba.
A gyűrűk leragadnak tőle, a motor csörög, nem megy, és füstöl, ráadásúl, büdös.
A környezetvédelmi minisztériumnak nem a kétüteműeket kéne baszogatni, hanem a MOL-t, hogy adjon, jóminőségű, szintetikus olajat, úgy tudnák tartani az előírt normát a 2ü. járművek.
Most, Repsol szintetikus olajjal járok, már egy ideje, és semmi füst, szagmentesen ég, és 1900HUF/liter, és 1:60-ban lehet keverni.
Számoljunk csak!
Az Arol-t, 1:40-ben kell keverni, tehát, 40l benzinhez elég, azaz, 25HUF+ /liter benzin.
A szintetikus olajakat, 1:50/1:60-ban kell keverni, azaz, 50/60l benzinhez elég, tehát, 31HUF+ /liter.
Egy, 18 éves 2ü. Wartburg, produkált a zöldkártya mérésen, 0,9% CO-t, és 1700ppm CH-t, szintetikus olajjal!
Menyi is a határérték?! 2000ppm asszem!
Tessék!
Jó olajjal, nem kell katalizátor. -
Enemy
aktív tag
Vidéki viszonylatban amikor a polgármester fizetésével egyenlő egy semmilyen informatikus fizetése akkor azért vannak kétségeim.. itt az átlag fizetés kb 70-80 e ft. ezek a Rendszergazdának titulált emberek egy'' volt állami '' cégnél keresnek 90-100 ft ot, mol közeli (igen közeli )cégnél 3-400 e ft havonta...
és ezért nem kell mást csinálni csak letolni a feladatot egy beosztottnak és aztán mikor engem leba--nak akkor tovább leba--ni a többit.. pipálgatni a csajok képeit .. beleolvasni mások levelébe.. stb stb..
Játszani az okosat és vinyót szerelni asztalnak odacsapva..„Ragaszkodni a dühödhöz pont olyan, mintha mérget innál, és azt várnád, hogy a másik haljon meg tőle.” (Buddha)
-
Sárpac
nagyúr
Ez röhej mennyi is az USA-ban a benzin 100-120 forint?
A MOL meg évről évre megdönti nyereségrekordját annyira kibaxottul rosszul megy neki!
A Megoldás NAPENERGIA!Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
karyo
senior tag
Itt egyetlenegy megoldás van adócsökkentés, adócsökkentés, és adócsökkentés.
Nem normális, hogy európa egyik legmagasabb adóterheit egy ilyen szegény ország
polgűrai nyögik. Fel kéne ébredni, államapparátust megtizedelni,
parlamenti képviselők 80%-át utcára dobni.Enjoy the silence.
-
mahatma
aktív tag
szerdán újabb 2 forint.....sebaj, ez van....
mostanában úgysem használom annyit a kocsit, úgyhogy felőlem....Két hirdetésre jelentkeztem, és mindkét helyen felvettek. Az elsőnek nagyon munkaszaga volt, így a második mellett döntöttem.
-
biga
senior tag
válasz fokukac #1208 üzenetére
Azért az az igazsághoz hozzá tartozik (és elgondolkodtató), hogy ezt az elfogy az olaj 20-30 éven belül, ezt a 70-es évek vége óta folyamatosan hallani. Most is ugyan ezt mondják (tudom, új lelőhelyek bla-bla). Ami már csak azért is érdekes, mert az olajfelhasználás a világban hatványozottan nőtt. Nyilván el fog fogyni egyszer, csak én már egy kicsit szkeptikus vagyok az ilyen bejelentésekre, hogy e miatt kell emelni (többek között) a benzinárat....
[Szerkesztve]''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
nagyúr
na most jöttök az uniós hülyeségeitekkel...
az unió legfőképpen egy gazdasági szervezet - ''egységes piac''.
mivel már több, mint 10 éve az eu társult tagjai voltunk, nagy hatást nem éreztünk a csatlakozással; csak annyit, hgoy mostantól a mezőgazdasági termékek is szabadon áramolhattak.
ezen kívül az uniónak van gazdaságpolitikája is, aminek az a szerepe, hogy a fejletlenebb régiókat fejlessze. erre igen sok pénzt költ. már most is kapjuk ezeket a pénzeket, de még nem olyan sokat - épp egy eu-költségvetési ciklus közepén csatlakoztunk ugyanis, és így kisebb összegek fértek csak bele.
DE! a 2007-től kezdődő költségvetési ciklusban nagyságrendekkel több pénzt fogunk kapni, mint eddig. euró milliárdokat. erről igen kár lenne lemaradni...
----------------------------------------
na mindegy, aki pedig azt mondja, hogy kívül kellett vlna maradni az unión, az elgondolkodhatna egy picit...
az ország az elmúlt 15 évben pont ezért fejlődött, mert perspektívát nyújtott, elhitték, hogy mi is az eu részei leszünk, illetve abba az irányba fejlődünk;
gazdaságilag pár év alatt teljesen átálltunk a kgst-ről a nyugat-európai külkereskedelemre; az exportunk közel 80 %-át velük bonyolítjuk. hozzájuk nőttünk, ha úgy tetszik.
persze, ahogy a nagy okos vezér mondta, az unión kívül is van élet , csak kérdés, hogy milyen... leginkább olyan, mint albániában, ukrajnában, moldovában, fehéroroszországban... kellett volna ez nekünk?
ha nem lennénk EU- tagok, ha az elmúlt 15 évben nem e felé haladt volna az országunk, sehol sem tartanánk most.
mi egy kis ország vagyunk, ha igazi kívül álló országként kezelnének minket, abba belehalnánk...
egyébként pedig az egyéb potyautas országok (pl. Svájc) sem bírnák sokáig, ha kívülállóként kezelnék őket.... (norvégia bírná, de csak az olajtatalékai miatt)
ezek az országok ugyan nem tagjai az eu-nak, de gazdaságilag szinte igen : ez ''európai gazdasági térség'' részesei - ezáltal az előnyöket élvezik, a hátrányokat (közös költségvetéshez hozzájárulás) - nem.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Sárpac
nagyúr
válasz fokukac #1233 üzenetére
''DE! a 2007-től kezdődő költségvetési ciklusban nagyságrendekkel több pénzt fogunk kapni, mint eddig. euró milliárdokat. erről igen kár lenne lemaradni...''
Hát ez még nem biztos, mivel sorban egymás után nem kis országok mint Franciaország és Hollandia nemet dobott az Uniora!Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
dabadab
titán
Hollandia nem is tul nagy (a terulete kb fele Mo-nak, bar igaz, hogy ott 16 millioan zsufolodnak ossze), raadasul a nepszavazasokon formalisan az EU alkotmanyara mondtak nemet, nem formalisan meg a csuda tudja, hogy mire (esetleg a bevandorlokra, az Unio tovabbi bovitesere, ilyenek).
DRM is theft
-
ngabor2
nagyúr
válasz dabadab #1235 üzenetére
Mostanában volt a Heti hetesben is szó erről. Bár egyre kevésbé értek velük sok témában egyet, de Verebesnek abban igaza volt, hogy egy ilyen dolgot baromság népszavazásra bocsátani. Megkérdeznének egy szavazó polgárt, hogy tudja-e konkrétan, hogy mire szavaz, valószínűleg nem lenne a válasz...
-
faster
nagyúr
Ki kellett volna maradni az unióból, igen. Összefogni szerb testvéreinkkel, és megalakítani a ''balkáni gazdasági csoda'' régiót. És taposóaknákat végig a határokon! Igen, kétségtelen, sokkal jobb lenne most, még a benzin is olcsóbb lenne.
Az nem érdekel, hogy a kőolaj világpiaci ára emelkedik, az adózási rendszer kvázi változatlan lassan már 6-8 éve, engem ilyen átlátszó érvekkel nem lehet meggyőzni.
[Szerkesztve] -
nagyúr
egyre jobb Veled vitatkozni...
a franciák és a hollandok az eu-alkotmányra szavaztak nemmel.
ez effektíve azt jelenti, hogy nem lesz az EU egy ország, egy elnökkel, stb. mint az USA.
de semmi mást nem jelent.
minden megy tovább úgy, azok szerint a szabályok szerint, amik eddig is érvényben voltak. (Római szerződés (1957), Single European Act (1986), Maastricti-i (1992), Amszterdami- (1997) és Nizzai- szerződés (2001))
------------------
a támogatásunk növekszik, ez ténykérdés, a kérdés csak az, hogy mennyivel.
(ez is az EU területfejlesztési politikájának a része : azok a régiók, amelyek nem érik el az uniós átlag fejlettségi szintjének a 75%-át, kaphatnak pénzt a strukturális alapokból, ezen kívül vannak még a kohéziós alapok, amelynél a határ 90 %)Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Lager
tag
Kit érdekel a benzinár? Legyen 2000Ft literje, legalább kevesebb droidot kell lezuznom az utakon a hummeremmel.
-
Sárpac
nagyúr
A kőolaj nagy részét nem Orosz testvéreinktől kapjuk?
És nekik mi közük a világpiaci árakhoz?Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
bobsys
addikt
Vmi olyasmit hallottam vmelyik reggel a rádióan, hogy a Versenyhivatal (?) megállapitotta, hogy a MOL árai 10%al magasabbak az indolkoltnál. Ez nekem azt mondja, hogy ugye 260-260*0,1=234 FT/L amivel a MOL még mindig elég nyereséges lenne. A baj ott van hogy az extraprofitra hajtanak amit én nagyon nem értek. Illetve értem csak most nincs kedvem kifejteni erről a véleményemet.
Tankolni meg muszály, tehát emelnek emelnek de az autómnak mennie kell. Igaz, ha 234Ft lenne akkor mindennap bejárnék kocsival, igy meg csak akkor ha este 7ig vagyok bennt. Melyikkel is kapna több pénzt tülem a MOL?
A fuvarozók meg majd szépen tönkremennek, mert az áremelést eépiti az árba és a kutya nem fo tőle rendelni. Bár erről is lenne mit irnom.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Diablo 3
- Eredeti játékok OFF topik
- Peugeot, Citroën topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kompakt vízhűtés
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen routert?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...