Új hozzászólás Aktív témák
-
yerico
senior tag
Az akkor is tény, hogy a 30 alattiak csinálják a legtöbb balesetet, ha lebontjuk a számukat korosztályonként. Plusz a biztosítók még megfejelik ezt az egyes típusok extra díjazásával, így pl. az Alfa, Honda, stb külön kategória. Ennél már csak az volt szebb, hogy tervezték, a piros autókat külön megsarcolják, mert hogy azok veszik, akik sportosan vezetnek. Nekem az eddigi 3 autómból 2 piros volt (A Corsám, és egy fantasztikus 120-as Skoda. Egyiket sem lehet sportautónak hívni). Egyszerűen tetszik a piros szín. A Samarám véletlenül drapp volt, de lecseréltem a Corsára. Amit egyébként 18000 forintért írtak át.
-
Enemy
aktív tag
A kor nem minden....
„Ragaszkodni a dühödhöz pont olyan, mintha mérget innál, és azt várnád, hogy a másik haljon meg tőle.” (Buddha)
-
rog
addikt
mi van meg?!
''Annál jóval több emberről van itt szó. ''
->
''nemhiszem. az eloitelet nagyon gyakran helytelen. azert mert ugy nez ki valaki, mint egy ..''
azt mondtad, hogy joval tobb emberrol van itt szo. erre en azt mondtam, hogy honnan a fenebol tudhatod, ha nem kulsejerol megitelni egy ismeretlen emberrol, hogy van-e erettsegije vagy nincs. vagy esetleg rendelkezel valami statisztikaval?
ennyi.
dehat mirol van itt szo tulajdonkeppen?!
ha te is azt mondod amit en, akkor meg minek ragozni? -
SYZYGY
tag
Én is hasonlóról beszéltem. A ''fordulat motorokkal'' nem igazán lehet lassan menni. Aki próbálta, az tudja. Nekem volt 2.4td autóm, ami 110Le-s volt. Ha akartam tudott nagyon menni is, de a nyomaték volt az igazi előnye! És volt 1.4-es benzines, ami talán ugyanugy tudott menni, de állandoan kérte a fordulatot.És ha ''nem akartam'' is gyorsan 130-140-ben volt a mutató, mert egyszerüen tolni kellett neki.
''A hullák olyanok, mint Te vagy én, csak halottak.''
-
Enemy
aktív tag
Az alap Problémám az :
A kötelező biztosításon, a súlyadón, az átiratáson, az eredetiségvizsgálaton túl, a benzinen kívül még mennyi pénztől lehet megfosztani egy embert az autóval kapcsolatba. Hivatalosan.„Ragaszkodni a dühödhöz pont olyan, mintha mérget innál, és azt várnád, hogy a másik haljon meg tőle.” (Buddha)
-
Tibisz
aktív tag
Onnan lehet megállapítani, hogy több embenek van autója 8 általánossal, hogy Magyarországon ha jól tudom 2,5 millió autó van. A nagy számok alapján biztos nem 100 és nem is 1000 általános iskolai végzetséggel rendelkező embernek van autója. Sehol sem írtam, hogy a külsőről meg lehet állapítani az iskolai végzettséget.
-
Tibisz
aktív tag
válasz Kalandor #113 üzenetére
Most direkt nem akarsz megérteni, vagy tényleg nem esik le?
Vegyin egy példát: statisztikailag kimutatják, hogy az az ember akinek a Nickname-je Kal*-al kezdődik, az 100X veszélyesebb embertársaira, mint azok akiknek Ral*-al kezdődik a neve. Ezért a rendőrségre neked havonta kétszer be kell járnod beszélgetésre, pedig te lehet, hogy nem is vagy olyan!
Ez egy nagyon kisarkított példa volt, de remélem érzed, hogy mi bnt engem. -
GhanBuri Ghan
őstag
válasz TheVeryGuest #94 üzenetére
Az se lenne jo. A kotelezo felelossegbiztositas ugye azt jelenti, hogy ha neked valaki kart okoz, es gepjarmuvel kozlekedik, akkor a felelossegbiztositasi alapobol kartalanitsanak. (a karokozas barmi lehet, akar ''utrol letero auto kiuti a konyha falat'' is) Nem valoszinu, hogy egy 1.2-es Polo nagyobb kart okoz, mint a joval kisebb erteku Skoda 120
-
Charlie Gordon
aktív tag
Egy kicsit off, de mindegy ha már szóbakerült a kötelező, nem árt tudni, hogy mekkora különbség lehet a különböző biztosítási díjak között. Itt http://www.mabisz.hu/kotelezo2003/index.html ki lehet számítani, és megfontolni, hogy átmész-e egy másikhoz
Ha mindenki tisztában volt vele akkor bocs. -
Szeke
senior tag
A köbcenti alapján történő besorolást én is nagyon elítélem a már felhozott indokok miatt (pl. 1600os dízel egy kategória a 2000-es bmw-vel). Ami megoldást jelenthetne: egy több szempontot figyelembe vevő rendszer. Bővebben: vegyék figyelembe a köbcentit, a teljesítményt, a színt, a márkát és a tulajdonos lakóhelyét, bonus-malus besorolását, mióta van jogsija, de ne vegyék figyelembe az életkort. Jobban árnyalni kéne a rendszert, mert ez így nagyon igazságtalan....
A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem annyira, mint a tolószék.
-
-
yerico
senior tag
De most komolyan. Miért a vevő csinálja meg az eredetvizsgát? Ezt sohasem értettem meg. Az eladó dolga, hogy igazolja a kocsi tisztaságát. Odamész, leelőlegezed, esetleg kifizeted, és utána viszed eredetvizsgára? Nehogymár. Az oké, hogy kell az átíráshoz, de a te érdeked, hogy a kocsi tiszta legyen, mikor megveszed. A pénzed esetleg csak visszaperelheted, az több év, ha egyáltalán sikerül. A nepperek persze állítják, hogy az a vevő dolga, de ez baromság.
OK, lehet venni is, ezért úgy kell elvinni eredetvizsgára, hogy együtt elmegy az eladó és a vevő az eredetvizsgára, hogy ne legyen átvágás. A Samarát úgy vettem anno, hogy legyen rajta eredetvizsga, mikor megveszem, ellenben nem érdekel. Eladásnál együtt mentünk az új tulajjal, és ott előtte csinálták, hogy lássa, nem verem át.
Amúgy egy 1.3-as Samarára 12-15000 Ft az átírás, attól függően, hány éves a táltos (12 év felett 30% kedvezmény jár)
Amúgy a mostani árak.
4000Ft a törzskönyv
4000Ft a forgalmi
párszáz forint a matrica a rendszámra.
13 Ft/ köbcenti az átírás díja.
Átíróirodák 2000 Ft díjért megcsinálják az egészet, szerintem megíri velük dolgoztatni.
A Corsámra (1.0 12V 983 cm) a következőket fizettem.
4000 Ft a forgalmi
13000 az átírás díja.
Havi 1200 a kötelező
9000 Ft a havi Casco
Súlyadó 4000 Ft / félév. -
Tibisz
aktív tag
Nem ártana autómárkák alapján is mérlegelni a biztosításokat, hisz egy 10 éves 2-es Golfhoz fele annyiba se kerül egy motorházfedél, mint mondjuk egy fél éves Hondára, Mercire.
-
Tibisz
aktív tag
válasz Kalandor #119 üzenetére
Ezt írtam már le az előbb is, de leírom neked megint. Mindenki az elején egyformán fizet, azaz az életkor nem számít. Ha balesetet okoz akkor nézzék meg az életkorát és onnantól fizessen többet, mert akkor már nagy valószínüséggel Ő is beletartozik a statisztikába. Így már nem lenne akkora a diszkrimináció szerintem.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Nezd, a biztositora az van bizva, hogy kartalanitsa a vetlen felet, es hogy teremtse meg a kartalanitashoz szukseges toket a gepjarmutulajdonosoktol. Megteheti azt, hogy statisztikat vezet, Budapesten mennyivel tobb kart okozott egy biztositottja, mint egy megyeszekhelyen, vagy kisvarosban, es azt is, hogy eletkor szerint is valogasson, es az egyes kategoriakban eszerint allapitson meg biztositasi dijat (nagyobb kockazathoz nagyobb dij). Namost, tegyuk fel, hogy kijon egy biztosito, amelyik nem akar ''diszkriminalni'', eletkortol fuggetlenul mindenkinek egyseges a tarifa. Mi fog ekkor tortenni? Mivel az eves dij a legnagyobb es legalacsonyabb atlaga lesz, ezert kijon egy kozepes tarifaval. Az osszes fiatal ezt valasztja, mert szamukra ez lesz a legolcsobb, es a kozep- es idosebb korosztalybol senki sem valasztja. Ezekutan, mivel a statisztikak azert tukrozik a karokozasi helyzetet, a fiatalabbak nagyobb kart okoznak, ezert emelni kell a tarifat, korulbelul arra a szintre, ahol a tobbi biztositonal is van.
-
-
rog
addikt
válasz GhanBuri Ghan #137 üzenetére
melyik adot? a sulyadot, a kotelezo biztositast, vagy a atirast, esetleg a benzin adojat?
-
GhanBuri Ghan
őstag
Nem. Ha az Szja-t, (cegeknek az ennek megfelelo nyeresegadot) , AFA-t, utadot, felelossegbiztositast rendesen fizetnek, akkor nem lenne szukseg sarc adokra, mint sulyado, atiras (''vagyonosodasi illetek'', nevetseges), sot, a benzin adojabol a kulonbozo illetekekre sem.
Persze abban az esetben, ha az allam es az allampolgar is becsuletes. -
[amne]
senior tag
Iden kaptam meg érettségimet, ezért osztálytársaimmal sokat gondolkodtunk jelentőségén. Előkerült nálunk is ez a téma hogy milyen ember már az akinek érettségije sincs (amúgy ha jól emlékszem, elég fiatal vagy és még neked sincs khm...suttyó?) na most persze az összes olyan ember akinek régen nem volt lehetősége érettségizni mert mondjuk olyan jó volt az anyagi helyzete hogy érettségi helyett inkább melózott hogy ne dögöljön éhen a családja az suttyó ugyebár, az is suttyó aki régen inkább ment háborúba mert sokkal jobb részt venni benne mint tanulni róla, gratulálok, ezekután megvan a véleményem arról hogy ki is a suttyó valójában.
-
Tibisz
aktív tag
válasz GhanBuri Ghan #135 üzenetére
Nem értem mia a bajod azzal amit én írtam de mindegy, szerintem ez egy járható út lenne.
-
GhanBuri Ghan
őstag
es mennyi lenne a kezdoosszeg? A mostani minimalis es maximalis kozotti kozepertek? Vagy egy minimalis osszeg? Mindkettonek megvan a hatranya.
Ha egy minimalis osszeggel nyit mindenki, akkor tul nagy mertekben emelkedne a biztositasi dija, hogy nem birnak megfizetni.
Ha viszont egy kozepertekkel, akkor a mostani 30 (35?) folottiek kozul senki sem kotne annal a biztositonal, mert ok talalnanak masik, olcsobb biztositot, azaz csak a fiatalok maradnanak ott. A piac a jelenlegi keretek kozott nem fog errefele mozdulni, mert nem eri meg. Amit te javasolsz, azt csak torvenyi modositassal lehetne elerni. Az meg nekem nem tetszene, hogy 17 eves ifju titanok miatt legyen magasabb a biztositasom, ezert mindenkeppen ellene szavaznek. -
yerico
senior tag
Meglepő, de megyeget. Lámpánál sok autót ott lehet hagyni vele, ha pörgeti az ember, országúton 110-120 az még korrekt. Cserébe kicsi a biztosítás, kicsi a fogyasztás, olyan minimálautó, amit nem azért vettem, mert autózni támadt kedvem. Arra Alfát vettem volna. Terveztem egy 2.0-ás Mondeo megvételét ugyanezért a pénzért, de a Corsa töredékéért fenntartható, és ezért ő győzött. Szinte csak városban használom, oda elég.Így is havi 50-ben van a fenntartása, igaz, törlesztéssel, szerencsére a cégem fizet kocsipénzt.
-
yerico
senior tag
Ha elviszik, hát pech. Rengeteg eladó autó van, eladni nagyon nehéz, hónapokig nem kel egy autó (saját tapasztalat, szüleim Renaultja 6 hónap után ment el). Ha nagyon olcsón kínálja, akkor persze elvihetik gyorsan, de az olcsó autónál mindig felmerül, hogy miért olcsó. Lopott, vagy azonnal kellene a pénzt?
-
Enemy
aktív tag
Mennyi lehet egy renault 19 es jó állapotban szimpla semmi extra..
„Ragaszkodni a dühödhöz pont olyan, mintha mérget innál, és azt várnád, hogy a másik haljon meg tőle.” (Buddha)
-
Tibisz
aktív tag
válasz GhanBuri Ghan #143 üzenetére
A kezdőösszeg annyi lenne, mint most egy 40 éves embernek tehát a kor nem számítana, egyébként minden maradna a régiben. Ha pedig valaki balesetet okozna akkor néznék meg a korát és az M1-be kerülésen felül még megemelnék a díját a mostani fiatalok által fizetett összegre. Ebben mi a nem fer?
Ha valaki nem okoz balesetet akkor annyit fizet mint egy idősebb hiába csak 18 éves, ha pedig balesetet okoz akkor sokkal többet fizetne, mint előtte. Ezzel te sem járnál rosszul, szerinted igen?