Új hozzászólás Aktív témák
-
delta9
senior tag
-
yerico
senior tag
Tegnap megnéztem az ominózus riportot. Az emberek nagy része hülye. Képes azért autózni 60 km-t, hogy max. 2000 forinttal kevesebbet tankoljon. Igaz, ebből helyből legalább 600 forint a benzinköltség kinti áron, meg ugyanennyi legalább kijön az autó kopására is, szóval ideális esetben spórol kemény 800 forintot. Igaz, rámegy több, mint egy órája, de legalább spórolt. Ilyen jó kis melegben nagyon jó kompromisszum.
Az egyik faszi is jön, hogy havi 10000-et is lehet spórolni, ha az ember havi 5-ször tankol. Naszóval ha valaki hetente kiautózik egy tank benzint, az már tisztességesen használja a kocsiját, és országúton (kivételt képeznek a taxisok és városi fuvarosok, de elenyésző kisebbségben vannak). Ilyenkor az átlagfogyasztása nem több, mint 7 liter. Egy átlagos autó elmegy 800 km-t ilyenkor, és még jócskán alul van becsülve. Tehát delikvensünk évi 48000 km-t autózik. Ez nem teljesen az átlagos érték. Az átlagos magyar 10-12000 km-t megy évente, azaz havi egyszer szorul tankolásra. -
Den
veterán
Na én is megnéztem. Hát én is meg voltam lepődve. Átlag 10-15 százalék megtakarításról van szó.
Ha az általad említett költségeket nem veszem figyelembe, és feltételezem hogy a tiszta különbözet a zsebemben marad_akkor_sem_vinném_külföldre_a pénzem tankolásonként 4-5 liter benzin megtakarításért. Ezek az emberek azért hogy ''nyerjenek'' 10-15%-ot, egy idegen ország vállalkozóit gazdagítják, és egy idegen államnak fizetnek adót.www.simson4t.hu
-
GhanBuri Ghan
őstag
A musorbol csak felfullel hallottam egy percnyit, de nem lehet, hogy nem szivesen valljak be, hogy kannakban, megpiszkalt tankokban hoznak at par szaz litert, es forgalmazzak? (mert ugye ki mondana ilyen szivesen, amikor ha jol tudom, ez buntetendo cselekedet), ezert inkabb azt mondjak azt a verziot, hogy csak maguknak tankolnak...
Persze sok soher van, aki Wodehouse szavaival szolva egy zivataros ejjelen elgyalogolna szuk cipoben ot merfoldet, ha nyerhet vele egy centet, es csakazertis kimegy tankolni, meg ha nem is nyer vele szinte semmit. Amikor a nagy benzinaremelesek voltak is sok ember bepanikolt, es teletankoltatta a kocsijat az utolso nap, allt a sorban harom orat, es nyert mondjuk egy kilo parizer arat... -
beeboy
addikt
mit tudsz csinálni ha a saját kormányod sz*rik rád?
1. kijelentették hogy nem fognak engedni az árból azért mert a környező országokban olcsóbb (sőt talán a világon) mert ''kiszámították'' hogy kevés hülye magyar fog átmenni tankolni, többet nyernek a magas árral, mint amennyi bevétel elszáll az átjárások miatt.
2. a magyar szállítói piacról sok magyar fuvarozó kiszorul, mert az állam olyan (büntető)adókat vet ki ami más országokban nincs.
pl. a szlovák kamionosok áraival nehéz versenyezni, ki is szorítják a magyarokat a magyar piacról. akkor ki támogat idegen vállalkozókat?Nem vagyok intelligens. Én AMDligens vagyok...
-
SYZYGY
tag
Biztos, hogy 10-15% a külömbség? Én ugyan nem járok ''ki'' tankolni, viszont gyakran járok nyíregyházán, ahol is a gázolajat 130-ért adják az ''ukrán testvérek''. Ez inkább 30-35%, és nyilván ők mégolcsobban veszik ''kint''! Az egy szép gondolat, hogy a saját államunkat támogassuk , de addig amig sok ember inkább vesz egy 8éves pl audit annyiért, amennyiért egy zsír MAGYARsuzukit vehetne, addig erről csak beszélgetni lehet. Német ismerősöm eladta a toyotáját, mondván az nem német autó, vett egy német autot, hogy a német autóipart támogassa azzal az EGY darabbal is! Na ez lesz még soká Mo.-on....!
''A hullák olyanok, mint Te vagy én, csak halottak.''
-
Den
veterán
biztos, van ahol még 10 százalék sincs. íegyedül az általad említett ukránoknál olcsóbb ott tényleg jelentős a különbség.
Mellesleg nem azt mondom hogy mindenki vegyern szuzukit stb, de ez a benzines dolog számomra elég nehezen fogadható el. Oké, 10 rongy helyett csak 9-et költesz. Deazt_külföldön! Az a 9 rongy kikerült az országból. Abbol idegen állam állampolgárai és költségvetése gazdagodik. A reiport végén mondták hogy ez a kis benzines játék évi 30 milliárd veszteség az államnak, azaz_NEKÜNK_.
lyenkor nem értem hol az a sok melldöngető hazafi aki minden alkalmat megragad a multik fikázására, stb... Persze ha pár fillérről van szó akkor már felejtve van a hazafiság.www.simson4t.hu
-
SYZYGY
tag
A ritka forint vs. sürü fillér. Nem érné-e meg inkább az államunknak, ha olcsóbb lenne az üa. és a szomszédos országokból járnának IDE tankolni? Mikor még alkalmazottként dolgoztam egy boltban, a főnökömnek probáltam javasolni, hogy kisebb haszonkulccsal nagyobb nyereséget lehetne produkálni(nagyobb forgalom), de ő azt mondta rá: aki itt akar vásárolni, az akkor iss itt vásárol, ha 20%-al drágábbak vagyunk! Talán az állam is igy van vele? Emeljük az üa. árakat( az már csak hab a tortán, hogy mindig akkor emelnek, amikor a mezőgazdaságban vmi nagy gépi ''dömping'' munka kezdődik) aki nálunk akar tankolni az úgyis nálunk tankol???? Biztos, hogy ez a jó szemlélet?
''A hullák olyanok, mint Te vagy én, csak halottak.''
-
User64476
őstag
Drága benzin = drága minden. A kenyeret is szállítani kell, az a kocsi is benyával megy... Akkor lenne itt szép világ, ha lemenne a benzin adója, minden ár maradna a régiben, a kereskedők meg megszedhetnék magukat ideig-óráig... Azért remélem hogy végre rendezik ezt a dolgot, igaz nekem mocim van, de jól esne bele olcsóbbért tankolni!
A politikai részéről meg annyit, hogy egy fideszest nem lehet meggyőzni róla, hogy az árnyaltan ugyan, de formailag diktatórikus maffiózóbanda. Egy mszps-t szintúgy nem lehet meggyőzni, hogy az mszp ''nem szociális'' meg hogy ''multibérenc'' meg hogy eladja a nagybetűs Magyar Földet, a mi Ezeréves Birodalmunkat, amit őseink hagytak ránk, stb. stb., úgyhogy szerintem erről felesleges vitázni, és mindenbe belekeverni... -
Den
veterán
Ezt nem tudom, biztos ki lehet számolni, de direkt nem mentem bele ebbe a részébe. Én arról beszélek, hogy 1000 forint nyereségért nem adok 9 ezret külföldinek. Mert hosszútávon (vagy nem is olyan hosszú távon), nekem rossz ha az országból kiáramlik a pénz. És most nem azt mondom hogy valaki vegye a magyar benzint akkor is ha külföldön fele összehgért tankolhat, de a 10-15 százalékos különbség miatt pitiáner szűklátókörű dolognak tartom.
www.simson4t.hu
-
Szeni
aktív tag
Az elég relatív, hogy 1-2 ezres kinek mennyi pénz.
Én kb. hetente egyszer tankolok 40 liter körüli mennyiséget. Szlovákiával számolva hozávetőlegesen 40 Ft van literenként, akkor ez 4*40*40=6400Ft, azaz havi 1 tank megtakarítás!
Ez azért szerintem nem elhanyagolható. Persze azt én is aláírom, hogy 40-60km-ről már nem éri meg átmenni sehova.
De nekem Szlovákiában tankolni ugyanannyi km, illetve idő, mint itthon. -
n@p@lm
őstag
ezé' mondom azt hogy gázos autó yess!
nekem gázos ládám van (nem nevetni), jó helyen 126 HUF egy liter gáz.
Ebből megeszik 10 litert (sajnos), de benzinből is megenne ennyit.
Ki lehet számolni a különbséget 40 liternél.
napalm -
delta9
senior tag
még egy gondolat eszembe jutott, ha valaki tudja, magyarázza már el nekem.
Mikor emelkedik a benzin ára, akkor a MOL a világpiaci olajár emelkedésével magyarázza ezt. Ez rendben van. Én csak azt nem értem, hogy Magyarországon nincsen tartalék? Ha emelkedik a világpiaci ár, akkor itt nincs még az ''olcsóbbik''-ból valamennyi készlet, hogy ne kelljen azonnal emelni? Ezt most tényleg komolyan kérdem. -
beeboy
addikt
válasz Kalandor #164 üzenetére
ha ettől nyugodsz le: ez a kormány IS sz*rik az emberek fejére.
amúgy ha tisztában lennél a benzinár alakulásával nem nevetgélnél.
nézd meg mikor mennyi volt.
persze hogy nem az egy év gyümölcse.
először a 80-as évek elején volt nagy áremelés többször.
aztán az mdf alatt lépte át az 50 forintot, az szdsz ki is hajtotta a taxisokat az utcára.
aztán horn alatt lépte át a 100 ft-os lélektani határt.
a fidesz kb. 200 Ft-al kezdett.
úgyhogy saját magadat röhögöd ki, már sorry de már csak személyeskedésre futja az érvelésedbőlNem vagyok intelligens. Én AMDligens vagyok...
-
SYZYGY
tag
Egyetértek veled, ha kis mennyiségről van szó, akkor csak ''láttszatspórolásról'' beszélhatünk! Viszont ezt lovagolják meg az über/hiper/szuper marketek is. Aszongya : vegyél itt pl cukrot, mer óccsóbb 15Ft-tal. Kis szépséghiba, hogy 10v15kilós kiszerelésben van. Namost ha a 15 kiló kitart 2hónapig, akkor sikerált is havi szinten több mint 110 Ft-ot(!!) spórolni! Peidg mien jól hangzik a 15 ft először.... Na kb ien , ha vki (mint te is írod) havonta ''spórol'' 1000-2000ft-ot a tankoláson. Elenyésző az autó fenntartáshoz képest!! Ha vkinél ezen mulik, hogy tart autót v. nem, hát elég egyértelmű....
''A hullák olyanok, mint Te vagy én, csak halottak.''
-
yerico
senior tag
válasz User64476 #166 üzenetére
A szállítási költségek minimálisak az árban, legalábbis normális esetben. Pl a kenyérgyár kivisz egy fuvarral több tonna kenyeret is, így a költsége kilónként 2-3 ft lesz csak.
Azonban mikor Kecskeméten jártam gimibe, akkor a szegedi tejvállalat termékét ittam. Szegeden az egyetem alatt jászsági tejet, míg otthon Szolnok megyében kecskemétit. Akkor most mi itt a logika? Valakinek nagyon megéri teríteni a terméket, mert sokat keres a szállításon.
A politikai részről. Eddig akire szavaztam, az mindig megnyerte a választásokat 1994-től. Akkor most én melyik oldalhoz tartozom, mert szavaztam mindkét irányba. 94 óta az mdf nem párt a szememben, 98 óta kövér köteles lászló és Arrogáns Anti óta ki nem állhatom a fideszt sem. 98-ban még így voltam az mszpről is, de 2002-ben rájöttem, nagy baromságot csináltam négy éve, egyszerűen nincs alternatívájuk, bármennyire is rosszak, ők a legkisebb rossz. -
yerico
senior tag
A szüleim is lazán autóznak 10 kilométert, mert a 6 kilós kiszerelésű Ariel olcsóbb 300 forinttal. Ez eltart 3 hónapig, havi 1 százast spóroltak. Igen ám, de egy hipermarketben az ember többmindent is megvesz, mint amire szüksége volna, mert megkívánja a szeme. Tehát amit megspórolna, azt egyből el is költi másra.
Nem véletlenül teszik pl a csokispultot a pénztár mellé. Anyuka kisfiával úgyis ott ácsorog, a gyerek kiveri a balhét, hogy neki csoki kell, anyukának meg kell vennie. Egyszerűen gerjesztik a fogyasztást. Pl. ezért rendezik át időnként a sorokat, hogy meg kelljen keresned, járj végig mindent, hagy láss meg valami olyasmit is, amire amúgy baromira nem lenne szükséged, de megveszed.
Kedvenc példám a fogkrém esete. A 80 -as években a fogkrémen még kis lyuk volt, és fektetve tároltuk. Ma nagy lyuk van rajta, és állítva tároljuk. Miért?
Na?
Az ember ugyanis a fogkefére HOSSZ alapján teszi a fogkrémet, tehát úgy, hogy végigérjen. Ezért többet tesz egyszerre, hamarabb elfogy, többet kell venni. Hogy miért állítva kell tárolni? Amikor megnyomod, egy jó nagy adag kijön, amit akkor már rákensz a fogkefére, még ha nem is akartál előtte annyit rátenni. -
Den
veterán
aranyos trükk még a reklámújságba betesznek irreálisan olcsó terméket, amin buknak valami, viszont emiatt sokan odamennek és ha már ottvanbnak akkor az egyebeket is megveszik, még ha azok kicsit drágábbak is
A fogkrémes dologgal viszont ellenkeznék. Azokat tároljuk állítva amik műanyag, alaktartó tubusban vannak. Az alu tubusnak annyival csökkent a térfogata amennyi fogkrémet kinyomtál. itt viszont mikor elengeded a tubus igyekszik visszanyerni a formáját, de mivel kevesebb fogkrém van benne ezért levegőt szív be. Ha fektetve van akkor a fogkrém elterül a tubus oldalán és amikor ki akarod nyomni csak a levegő jön. ezért tartod fejjel lefelé hogy a krém a nyílásnál legyen.
az viszont tény hogy ezekből nem lehet minden fogkrémet kinyomni, tehát a gyártóknak előnyös.www.simson4t.hu
-
Koandri
csendes tag
..és igyis mennyi kocsi szaladgál azutcákon, kurva büdös van meg minden
be kéne vezetni a 4 sávos bicajutakat, ingyen kéne osztogatni bicajokat vagy ilyesmi
nem lenne ilyen környezetszennyezés
kocsit meg min 4 ember használhatna
reggel ha megyek el, látom hogy 10/9 kocsiban csak 1 ember ül
a 10ikben 2 v 3 mondjuk
rettentő fos kihasználás
vagy ott a tömegközlekedés -
petakpa1
őstag
Ez teljesen logikus, és helyes lépés is. Erről szól a piacgazdaság! Az egyén a saját hasznát nézi, nem pedig a másik bőrszínét, nemzetiségét, lobogóját!
Az már egy másik kérdés, amit yerico feszeget, hogy ténylegesen megéri-e az egyénnek, és mennyi is a nyereség ha minden ktg-et összeszámolunk.
Amúgy figyeljétek meg, hogy legkésőbb 5-10 éven belül rájönnek az EU-ban, hogy az Egységes Piac nem működhet egységes adórendszer nélkül, az adórendszerek különbségei eltorzítják a versenyt, és csökkentik a hatékonyságot. Pár év múlva erről fog menni a vita az EU-ban. Tuti biztos vagyok benne."... Feltalálom a hidegfúziót oszt reszeltek az amcsiknak...":)))
-
Den
veterán
válasz petakpa1 #183 üzenetére
nana, ne keverjük a dolgokat. Ha te egy ország állampolgára vagy akkor a te érdeked az hogy az országba befelé áramoljon a pénz, valamint az elköltött pénzedből a lehető legtöbb az országban maradjon. Persze lehet hogy rövidtávon jól jársz azzal ha külföldön költöd a pénzed, de nem erről szól a piacgazdaság
www.simson4t.hu
-
petakpa1
őstag
Az én érdekem az, hogy Nekem a lekjobb legyen. És azt, hogy nekem Jó legyen Nem az államtól várom el hanem saját magamtól!
A pénzem meg áramoljon oda, ahol a legkevesebbet kell belőle kifizetnem ua.-ért, vagy ahol a legtöbb hozamot hozza uaz a pénz!
Ami te írsz az a merkantilizmus, és nem igazán jellemző a világgazdaság mai működésére."... Feltalálom a hidegfúziót oszt reszeltek az amcsiknak...":)))
-
Tibisz
aktív tag
Az első hozzászólásod mellet még elmentem, mert azt gondoltam, hogy ennyire korlátozott nem lehet senki sem!
Szerinted, ha csak 4 ember használhatna autót, akkor ki lenne az a négy?
Esetleg a mentősök, a tűzoltók, a rendőrők mind kerékpárral száguldoznának???
Ha nagyobb távot kell menned, mondjuk 200-250 km akkor elcangázol a vonatig a nyaralási cuccaiddal, és onnan vonaton mész tovább?
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan!
Abban pedig, hogy 1 autóban csak egy ember ül van megoldás: veszel egy autót és megállsz reggel a Blahánál és mindenkitől megkérdezed, hogy elviheted -e Őt valahova! -
Tibisz
aktív tag
Ezzel csak az aprobléma, hogy nem mindig igaz! Természetesen a belvárosban nem érdemes autóval elindulni, ha oda kell mennem akkor mindig a BKV-t veszem igénybe. De most jön a másik része, én a fősulitól ahová járok BKV-val 1:30-ra lakom. Autóval ez a táv 25-30 perc. Ezért írtam, hogy nagyobb távolságokhoz mindenképpen jó szolgálatot tesz egy autó.
-
Egon
nagyúr
Főleg ha mindenáron találkozni akar
- büdös,
- tolakodó, lökdösődő,
- kéregető
emberekkel, valamint ha jól tolerálja hogy pl. letapossák a lábát.
Ha lesz rá keret, tutira veszek egy autót és azzal fogok járni dolgozni, mivel a fenti esetek szinte mindennap megtörténnek velem, és eléggé bosszantanak."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
klepto
addikt
Eddig csak olvasgattam, de ezzel: ''(mondjuk 1600 köbcenti fölötti) autókat aránytalanul durva adóval kéne sújtani (személygépkocsi)'' nem értek egyet
Egy 750-es BMW ami normálisan megy is, az 2000 köbcenti felett van! Az 1500-2000 kbc közötti kocsikat nem kéne jobban megemelni, mert egy átlag disel 1700 kbc, és az 1900-as sem számít extra gyorsnak diselben. Sokszor kisebb fogyasztásúak mint benzines társaik, és jóval megbízhatóbbak. 2000 felett viszont tényleg megemelném jócskán az adókat. Hál istennek én átalakítattam a Ladámat gázossá, és nem érint az árválltozás. Bár én is vakaróztam, amikor felment a gáz ára 128-ról 145-re, de a Mol-nál ismét 135.-, a kisebb kutaknál meg 128.-Ft/liter. Fogysztás szempontjából átlag 1,5 literrel eszik többet télen, 1 literrelk nyáron mint benzinből. Az árkülömbséghez képest ne sok a többletfogyasztás
Az eslő hozzászóláshoz anyit tennék hozzá, hogy Pesten tényleg fölösleges 1 embernek autóval munkába járni napközben, de vidéken, nálunk is, az a baj, hogy ha lekésed a buszt, akkor 10-15 percet kell várnod szerencsés esetben, de ha a végállomásra mész, akár fél órát is dekkolhatsz a buszmegállóban, mert olyan ritkák a járatok.Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
amargo
addikt
asszem végig olvastam az egészet.
1. azzal, hogy itthoni terméket veszel tényleg támogatod a ''hazát''.
2. az nem megoldás, hogy 1autóban 4en ülnek, se az ha ketten.. mert aki megtudja fizetni az igy is meg fogja, és aki nem az dünnyög és biccelni fog.. jön a baleset(nem feltétlen).
3. a haza nálam azt jelenti, ha már támogatok vmit, hogy ő is támogat.. pl most engem igen, mert járok suliba.. de ugyanakkor mégis magamat támogatom, mert ezt már fizettem be, elvileg ez jár.
4. a súlyadó meg ilyenekhez nem értek, nincs kocsim
5. a supermarkettekben lehet sporólni, igaz átverés az egész, de ha ezt észre veszed eséjed van elkerülni, hogy ne azért fizzes ami nem is kell..
6. én mindenhova gyaog/BKV/korival megyek, beszivom a gázt ezellen nem tehet senki semmit.
az meg hogy a BKV- megtaposnak bűzvan.. ugyan úgy ingerékeny lesz mindenki, kénylemetlen.. igy megy munkába/suliba/haza.. viszont olcsóbban.
7. na most akkor kocsi.. dugó szintén inger, drága, de kényelmes.
én ehez nem értek, de ezek szerint semmi se megoldás..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
jahh a ? <- lemaradt
ezek szerint mi a megoldás..?
én nem tudom, biztossan nálam sokkal okosabb emberek vannak itt akik tudják vagy még sem, eddig még senki sem tudod megfelelő választ adni.
vagy nincs is válasz?“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
kymco
veterán
Jön a jövedéki adó emelés is....
www.refujvaros.hu
-
slug
senior tag
Bármennnyi bőrt le lehet húzni az emberről, ha benzines autója van, és közlekedni akar vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gyúrósok ide!
- Revolut
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Everest / AIDA64 topik
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Utolsó darab - 670.000 Ft helyett - 465.000 Ft MacBook Air Retina 13" M2 8GB / 512 SSD / Magyar
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz