- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
- Ubuntu Linux
- OpenWRT topic
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Hálózati / IP kamera
- TP-LINK routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
kurvára mindegy, hogy honnan szerzi, a világpiaci ár az világpiaci ár, az mindenhol ugyanannyi. így működik a kapitalizmus.
Ja, és csak a szovjetunió és csatlósállamai mondhatták azt anno, hogy ''nem gyűrűzik be''- és fenttartották az olcsó energiaárakat. Begyűrűzött.
És meg is bukott bele a kommunizmus, csak egy évtized kellett hozzá...
Ui. a fogyasztói benzinár messze nem drágult annyit, mint az olajár : 1999-ben 9 dollár volt 1 hordó olaj, most meg 58... Persze közben a dollár elvesztette az értékének a 20 %-át, de akkor sem drágult ennyivel a benzin.
Itt egy táblázat a heti átlagárakról, 2000 óta : Bővebben: link
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
BosX
aktív tag
-
MODERÁTOR
Semmi köze a MOL-nak a magas benzinárakhoz. Kicsit tájékozódni kéne, mielőtt bárki is fikázni kezdesz. Azért kerül ennyibe, mert az ár 2/3-a mindenféle adó, pl ÁFA és Jövedéki Adó.
Ha a MOL tényleg úgy változtatná meg az árképzését, ahogyan az a cikkben le van írva, jó ha 10 Ft-al csökkenne a benzin ára a mostanihoz képest. 1 liter benzinen csak a jövedéki adó van vagy 150Ft, és még van ÁFA is.
És még azt is megjegyezném, hogy úniós szinten egyáltalán nem számít kiemelkedően magasnak a magyar benzinár, úgy kb a középmezőnyben foglal helyet.
[Szerkesztve]***
-
BosX
aktív tag
válasz mahatma #1062 üzenetére
Ugyanarról beszélünk
Pl. itt van az áram, vagy a telekommunikáció ára, ha pl. ezeknek emelik az árát, akkor az embereknek eszébe se jut felsorolni, hogy miminden árába épül ez be, és hogy mindennek emeli az árát, mert a cégeknél növeli a költségeket.
Miért csak benzinnél kerül ez elő
Szerk.: bért nem nyereségből szokás fizetni...
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
válasz mahatma #1064 üzenetére
Hát nyilvánvalóan ha növekednek a költségek, kevesebb cash marad a kasszában bármilyen célra, ilyenkor szokás megvizsgálni, hogy miként csökkentség a költségeket vagy növeljék a bevételeket, ennek egyik módja az embereket kibasszuk az uccára történet is...
igen ritkán gondolunk bele a gazdasági folyamatokba, de a benzinnél és áramnál is ugyanolyan könnyű végiggondolni, és furcsamód a népeknek csak a benzinnél sikerül
---
Dolgozna a halál olajcégnélmentality, tradition, history. these things never change.
-
Vigneau
félisten
válasz mahatma #1191 üzenetére
A demonstrációval hellyel-közzel egyetértek: apósom fuvarozó vállalkozó, ezért családi ügyként is érint. Viszont tény, elég sok problémát hoz magával egy ilyen megmozdulás, s a hétköznapok embere csak hőbörög, ha autósként ilyen demonstrációk akadályozzák a közlekedésben, ha autóba ül. Nekem se tetszik, de az sem jó, hogy ilyen drága a benzin. Járjak tömegközlekedéssel? Időben és kényelemben nem kifizetődő és ráadásul egyre drágább és igénytelenebb is (itt főleg a vasútra gondolok). Egyelőre kilátástalan az egész ügy...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
nagyúr
válasz mahatma #1194 üzenetére
(ez most nem csak Neked szól)
nemzetgazdasági szinten minden demonstráció kárt okoz - pláne ha útlezárásos.
gondolj bele hányan nem dolgoznak addig, hányan szenvednek el kellemetlenségeket (tovább tart az út, több üzemanyag ég el, és ugye a kellemetlenség)
egyébként meg senki nem mondta, hogy asszisztálj birkaként.
ez egy szabad ország, választhatsz, veszel-e benzint, avagy pediglen nem. ez van.
tudomásul kell venni, hogy olyan országból élünk, ahol a jövedelemadót és a TB-járulékokat mindenki elblicceli, aki csak teheti.
ezért az állam a fogyasztási adókból finanszíroz egy csomó közkiadást. ebben az egyik legjelentősebb forrás az üzemanyagok adója. ez kb. 500 mrd ft/év.
ez a pénz úgy kell a költségvetésnek, mint egy falat kenyér, és ez a kormányok színezetétől független dolog.
A költségvetés így is évente cirka 1000 mrd ft hiányt termel... én támogatnám, hogy csökkentsék az összes adót, de ehhez bizony a költségvetés kiadási oldalát is jelentősen csökkenteni kéne. megnyirbálni a különböző ilyen-olyan juttatásokat, meg úgy általában csökkenteni a közalkalmazottak létszámát (én a felüket símán kirúgnám, mert nem dolgoznak)
Az viszont tényleg lázadással járna.
Szóval ez van.
(ja, igen, még valami.
a jövedéki adó Ft-ban van meghatározva ( tehát nem százalékos) az ezzel növelt árra jön rá az áfa, ami viszont százalékos. ergo, ha nő a benzin világpiaci ára, akkor a jövedéki adótartalom nem nő, csak az áfa.)
egyébként nem nálunk a legdrágább a benzin...
zumbájspíl :
most voltam Angliában : a 95-ös 86 penny (cirka 318 Ft/l)
a 98-as 91,7 penny (339 Ft)
a diesel 90,1 penny (333 Ft)Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz mahatma #1215 üzenetére
a titok egyik nyitja, hogy közben erősödött a dollár.
márciusban még 180-185 körül járt, aztán szépen lassan felmászott 190-re, majd májusban 200-ra, s a mai árfolyam már 207 ft....
a másik nyitja pedig az, hogy nem csak az olajárakat jegyzik a nemzetközi tőzsdéken, hanem a benzin és a gázolaj tonnánkénti árát is, ez pedig sokszor külön életet él az olajártól...
a pillanatnyi fogyasztás (kereslet) ill. a készletek felhalmozásáról/kiürüléséről, a finomítók kapacitásáról szóló hírek pedig jelentős volatilitást okoz az árfolyamban...
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!