Új hozzászólás Aktív témák
-
tildy
nagyúr
Faster elég lenne csak azt bevezetni, hogy hétköznap ''csúcsidőben'' csak a sárgarendszámos autókkal lehessen úgy menni, hogy csak 1 ember ül benne. Az összes többi szálljon bkvra vagy valami, de sajna csúcsidőben én csak szingli kocsisokat látok
(Miért nem vesznek akkro már robogót???)"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
neduddgi
aktív tag
Ugyanez a helyzet velem is. Autóval 25 perc max amíg beérek, - hajnalban amikor nincs csúcsforgalmi akadályoztatás 15 - BKV-val 50 perc, mivel 2* kell átszálnom, és a járatok persze jó nagy kerülőt is tesznek.
BKV bérlet 6000 Ft, benzin 10,000 Ft. De a saját időm amit megspórolok, átlag 22*2*25 perc, = 1100 perc, tehát ha BKV-val mennék, 18 óra felesleges utazással nyernék 4000 Ft-ot, ami azt jelenti, kevesebb mint 200 Ft/óra órabérért utazok. Ekkora órabér havi 35000 Ft netto jövedelmet jelentene, érdemesebb autóval bejárni és ezt az időt inkább további munkára fordítani.1. A Pénz nem boldogít, csak amit veszel rajta; 2. A Pénz nem boldogít, csak ha van belőle elég; 3. A pénz nem boldogít, a hiánya pedig pláne nem.
-
tildy
nagyúr
Pedig pár kivételtől eltekintve -pl. aesir, stb. akiknek tényleg kell a napi munkájához , vagy az akinek 2szer 3szor annyi lenne mással az út- túlképpen erről van szó.
ÉS itt főleg az alábbi érvek hangoztak el: jaj ilyen illatok, betegség, jaj nem tudok leülni, (pedig egész nap ülök a munkahelyemen....) stb. megjegyzések voltak.
Pedig ezek közel sem vészesek, sőt simán kibírhatók, főleg annak függvényében amennyivel a gépkocsival járás többe kerül.
Mint írtam senki nem betegedett meg a környezetemben amiatt, mert bkvn utazott.
viszont pl. fateromnak van kocsija, ő pl szívbeteg, neki midnenképp ülnie kellene a buszon, de senki nem adja át ahelyet ugye, így ő többnyire kocsival jár. Vagy párom apja, aki földmérő... De szvsz amíg sokkal drágábban jönnék ki kocsival, addig én nem fogok venni kocsit.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
e-biza
őstag
csak ahogy most igy utána néztem, azt mondják hogy hollandiában átlagosan heti 300€-t keresnek. ilyen fizu mellett én sem panaszkodnék a benzinre. ráadásul úgy tudom hogy ott megfelelő a bicikliutak (és megkockáztatom hogy az autoutak) száma és minösége. itthon az átlagkereset havi 460€, az utak minösége jo sz*r, pedig állitolag azért ilyen drága a benzin hogy az útjavitásokat fedezzék belöle.
a bicikliutrol annyit, hogy a gumitalpu cipömben többször megcsusztam esöben egy olyan helyen ahol igencsak forgalmas az út. a sárga felfestésen volt célszerü sétálni mert maga a bickliut veszélyessé vált ha esett az esö. azért ez elég gáz, jövök biciklivel esöben, és hiába megyek lassan ha kicsuszik a kerekem és aláesek egy teherautonak.Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
tildy
nagyúr
-
tildy
nagyúr
Erre is mondtam megoldást:gyártsanak fedett motort.
Egyébként meg nem minden kocsiban van klima
Cégesek jó részében sem.
Mint ahogy te is próbálód azt elodázni, hogy csupánn kényelmi szempontok miatt használják sokan a kocsit.
Hidd el ha nem lenne kereslet, a kínálat is visszaesni árügyileg
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
BosX
aktív tag
A benzinár magas, mintahogy drága a cigi és a jagermaister is. Pontosan azért, mert luxuscikkek, ha élvezni akarod az előnyeit, akkor mélyen a bukszába kell nyúlni. Ez ellen lehet hőbörögni, hogy dehát az autó mindekinek kijár, de attól ez nem változik...
mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
Általánosságban az a vélemény itt a fórumon, hogy azért kell/jár autóval, mert gyors/kényelemes/nem akar leizzadni stb. ( Te is hasonlókat írál, de nyilvánvalóan nem höbörögtél, ezért bocs) ,tehát olyan funkciókat tölt be az autó, ami a ''luxus'' kategóriába sorolják az ezzel való közlekedést> ergo megkérik az árát> vagy kifizeted vagy ha nem tudod, közlekecc máshogy.
Ha x millió ember megtudja oldani az életét autó nélkül, akkor megtudja az autósok többsége is.mentality, tradition, history. these things never change.
-
pweisz
senior tag
Ez mogundjuk így van, még lehetne fokozni is, pl lehetne pl zsákvászon ruhába is járni, meghát minek buszozni vagy vonatozni, hiszen lehet gyalog is menni, tiszta luxus
Általában azok mondják az autóra hogy luxus, akik nem tudnak vezetni, esetleg nem is érdekli őket a vezetés, ilyesmi. -
BosX
aktív tag
Ez szvsz nem jó példa. Az ember élete folyamán szerintem élete folyamán bizonyos szügségletek elégít ki: enni,inni,lakni,közlekedni kell ,szvsz ilyen az információ utáni igény is, amit többféle módon is kielégíthetünk: Tv,rádió, nyomtatott média,internet. Szerintem ezek közül az internet a leggyorsabb,interaktívabb,környezetbarátabb, szóval a legjobb információforrás, de egyben a legdrágább is. Viszon az ár/érték aránya verhetelen, úgyhogy én maradok is a netnél. Nem is szoktam TVt nézni.
A közlekedéssel ugyanez a helyzet, szerintem a tömegközlekedés az, ami a legjobb módon kielégíti a közlekedési igényeket. Aki többet akar, járjon autóval, de fogadja el hogy ez drága mulatság...mentality, tradition, history. these things never change.
-
tildy
nagyúr
bliccelők kérlek szépen a bliccelők miatt. -> kevesebb bevétel, alacsonyabb színvonal...
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
BosX
aktív tag
BKV-n ritkán szoktam busszal utazni, max hetesel (ugye ott van buszsáv), de amiről én nyilatkozom, az főleg délpesti/csepeli/volán viszonylat. A buszokon azért van zsúfoltásg,mert basznak a tömegközlekedési vállalatoknál arra, hogy mennyi a valós igény, illetve vannak olyan útvonalak, (pl a 7-es), amit egyszerűen nem lehet megoldani buszokkal, de mi mégis azzal nyomolunk. Nem is tömegközlekedésnek kéne hívni, hanem közösségi közlekedésnek....
De általánosságban is úgy vettem észre, hogy a fővárosból be/ki vezető utakon kb 97-98, de inkább 99/00környékétől vannak olyan dugók, hogy moccani se lehet.mentality, tradition, history. these things never change.
-
BosX
aktív tag
-
nagyúr
én nem vonnék le belőle messzemenő következtetéseket....
nem hiszem, hogy visszaesne az olajfelhasználás.
az elmúlt években Kína felhasználása évi 20-30 %-kal növekedett...
azért, mert most év elején 1 %-nál kevesebbel visszaesett a felhasználás, még jóval magasabb szinten marad, mint évekkel ezelőtt.
--------------
egyébként besszre játszani mindig lehet.
csak én nem kötném össze a mol eredményével. ellenben, ha összehangolod a következő mini-valutaválságunkkal, amikor is elhagyja a régiót egy csomó tőke (mint pl. kb. másfél hónappal ezelőtt) akkor lehet rajta kaszálni...Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Sihto_
tag
1. Másképp tudtam
2. Fellövik az űrbe(?)
3. egyre inkább azok azaz biztonságosabbak. Van vagy 442 ebből nem olyan tul sokkal volt eddig gond.
1. Ha elfogy kevesebb marad atombombának (?)
Pu-hasadással 232-es tóriumból 233-as uránt lehet tenyészteni
50-70 ezet tonna hasadóanyag és 15-25 millió tonna tenyészanyag van a világon, szerintem csak az uránra gondoltak, amikor ezt a 60-70 évet kinyögték
Utánnanéztem csak a könnyen termelhető uránra gondoltak.
A mai áramigény hatodát adják a reaktorok, azért ez elég sok.A példa minidg erősebb az utasításnál
-
tildy
nagyúr
Páromban megbízom, Ő is ment vele. Magyarán ha ő ezt mondja én elhiszem neki. (Több kocsiról is hallottam, nagy böszme motoros amcsi kocsikról, hogy városon kívűl úgy fogyasztanak mint az európai kocsik... Hiszen többnyire erre lettek tervezve... Városon kívűli kocsikázásra)
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Nem annyit nem. De 100at kb. Mindegy na, a lényeg , hogy ezek a böszme nagy motorű kocisk csak városban zabálják le az emberről a gatyát.
(jó oké lehet nem 6 liter volt , bár én ennyire emlékszem, hanem 7 v 8)"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Azt hiszem nyíregyháza meg valami környező település közt.
Vasvári talán? Ja és jó 10 éve, nem most. Talán 90 környéki a kocsi? Nem tudom. Szal akkor még fiatal ksi kocsi volt.ÉS párom szerint bitang kényelmes, és jó.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
szerk : azért használom gyakran a talán szót, emrt én még azta kocsit életemben nem láttam. de a pontos évjáratra pl. nem emlékszem, csak arra hogy jó sok paci volt benne, és (talán) 3000es cm3 motor.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Tocsi
csendes tag
Hmm...igen mindig a kicsik szívják meg...
Röviden
Bióanyagok...sajnos a pontos leírásramár nem emlékstem de vmi ethanolos dolog volt.
Ill, vannak a növényi olajok is.
Jó lenne, ha az ember kicsit magába nézne és látná, hogy milyen szépen elront mindent.
Tisztelet a kivételnek!
Miért nincsen szárnyam?A Te nevedet hogy hivják?
-
arpeen2
senior tag
Nem csak Szaúd-Arábiában termelnek ki olajat...sőt. Minden többi ország termeléséhez van közük. Ha a többit rákényszerítenék hogy olcsóbban adják, kénytelenek lennének az arabok is olcsóbban adni. Ennyi a történet. Csak az a baj hogy mivel ez a világon a legnagyobb üzlet és minden embernek megvan az ára hívják őt bárhogy is. Ezért itt nem lesz változás
-
-
doc
nagyúr
amennyire en tudom, az OMV a benzine egy reszet Ausztriabol hozatja (a nyugati orszagreszbe, ahova meg megeri elszallittatni), a maradek valoban MOL-szarmazek - de meg igy is kisebb a MOL bevetele, mintha a sajat kutjainal venne az ember
azt meg ne mondja senki, hogy a MOL-nak MUSZAJ emelni az arat. illetve muszaj persze, kulonben nem lesz az elozo evinel nagyobb a nyeresege, es megszakadna egy ''szep'' folyamat... -
mynames
senior tag
A forint gyengülés 3 hónapon belül teljesen biztos...Most 244 a Ft/Euro. Ennél erősebb nem igen volt a Ft az utóbbi pár évben, és havi viszonylatban a Ft árfolyamnak van egy 3-5 Ft ingadozása. Tehát most tuti gyenülés jön. Szerintem.
(Egyébként én ezt kiválóan látom az autóm törlesztő részletein is.)
Azért ez nem rossz ám még így se. Persze a mol 1Ft árfolyamesésre min. 2 Ft-ot fog emelni, amit majd valami f@sza magyarázattal fog ködösíteni... Vagy belesz@rik az egészbe és nem mond semmit. Simán visszaél a monopol helyzetével, mint mindig... -
prmcsk
addikt
Engem a lopás indoka rémiszt !
'' A parasztok nagyrészt azért kaptak rá a megélhetési kőolaj- és földgázlopásra, mert egyre kevesebb a termőföldjük ''.
Szerintetek hova fognak jönni ?
Az olajat és a gázt,'' büntetlenül '', nem lehet megenni !"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia