Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #85578752

    törölt tag

    Egy Popper Péter könyvet olvasva a következő részen megakadt a szemem.

    Amerikában piacra dobtak egy szándékosan rendkívül rossz minőségű kakaót, amelyről azonban egy hatalmas reklámkampány keretében elkezdték híresztelni, hogy mennyire finom, első osztályú termék. A kutatás végén kiderült, hogy azok az emberek, akik ezt hivatásszerűen, tehát pénzért terjesztették, egy idő után áttértek ennek a vacak kakaónak a használatára. Bennük ugyanis keletkezett egy feszültség attól, hogy azt hazudták, a kakaó kitűnő, holott valójában nagyon rossz volt. Ez nem fért össze a tisztességről alkotott elképzeléseikkel, a pénz azonban kellett, tehát áttértek a pocsék kakaó használatára, és később már valóban meg voltak győződve arról, hogy jobb ital a világon nincsen. Ez abszurdumnak hangzik, pedig valójában alapvető lélektani szabályszerűség.

    Vigyázni kell a saját ítéleteinkkel, nehogy a hitelesség látszata mögött csak egy megfelelési kényszer legyen. Nem minden a márkahűség, ki kell próbálni mindent, ami jó, megtartani.

Új hozzászólás Aktív témák