Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez maga a probléma. Egyre csak csökken a kihasználás hatásfoka.
(#26601) Locutus: A HBM-nél ez nem akkora gond, mert nagyon keveset fogyaszt maga a memória. A problémát a GDDR5/5X/6 jelenti. 32 GB-nyi ezekből a memóriákból már jó 70-100 wattot fogyaszt. Holott az optimális mennyiség a VRAM-ra leginkább 10-30 watt. Nem mindegy, hogy egy adott TDP keretből 20 wattot visz el a memória, vagy 80-at például. Ennyivel kevesebb jut ugyanis a GPU-nak. Ez igazából egy régen ismert probléma. Még az NV-től Dally és Marci a JEDEC-től csinált régebben egy tanulmányt, hogy a memória tipikus fejlődésével eljön az az idő, amikor az új VGA-k csak lassulni fognak. Erre a problémára reakció a wide IO vagy a hardveres memóriamenedzsment.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
A bétához képest egész jól sikerült kiadni ezt a Wildlandst: [link]
Beta:
Final:
A Fury X meg a 980 Ti viszonya külön érdekes, "Fine wine"
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Petykemano #26608 üzenetére
Pontosabban szenzorok ezreit rakták már át a vegákba.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Imre921
tag
A tesztekre hagyatkozni pusztán nagy lutri. A valóságban pedig egyszerűen valahogy jobban szeretnek a fejlesztők nVidia-ra optimalizálni(khmm..oké, -Hitman meg 1-2 kivétel, meg hát ha bőrönddel járkálnak a fejlesztőstúdiókhoz akkor khmm...na), illetőleg az Intel/Nvidia kombó is egyszerűen ajánlottabb gamingre.
Nem, nem vagyok fanboy, kicsit öreg vagyok már ilyen demagóg dolgokhoz. Meg természetesen a Ryzen is nagyon jó lett, illetve az AMD kártyákkal sem lesz semmi baja senkinek játékok alatt,(már ha tudják pl hogy az rx480 nem 1080-as, hanem kb 1060szint a valóságban hiába lenne képes többre a felépítése miatt) főleg hogy mindkét oldalról foghat ki az ember hibás cuccot.Én azt szeretném ha most a Ryzen után vga fronton is összekapnák magukat kicsit, mert kell az erős árverseny a barátságosabb árakért mindkét oldalról. Alapvetően én Intel/Nvidia párti voltam mindig is(és ez nem fanboyság, mert elismerem, és követem a másik oldalt is, akik látszólag kevesebb büdzsével gazdálkodnak)de borzasztó drágák sajnos Magyar zsebnek a komolyabb cuccaik, a kereskedők(pláne a kiskerek-nem szakad le a pofájukról a bőr és köpnek fel meg állnak alá -.-")meg még rá is tesznek erre egy lapáttal.
ez az én véleményem, de azt gondolom most a dx 12 hajnalán hogy továbbra sem áll meg a fejlődés, csökkenteni kéne az árakat. És ebben nagy szerepe lehet az AMD-nek, ami végett drukkolok is nekik
-
gyiku
nagyúr
-
nagyúr
válasz bertapet11 #26614 üzenetére
Mit néztek be, mit kell nézni?
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
bertapet11
tag
válasz FollowTheORI #26617 üzenetére
Lásd #26616 , de már le is szedték azt az eredményt.
[ Szerkesztve ]
-
Vigilante
őstag
Ez bizony kereken +30%-al erősebb az 1080-nál, ami fedi a valóságot (30-35%), nyáron max váltok ,vagy 1080 SLI. Csak attól meg fázom mostanság egy picit.
△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1950 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △
-
huskydog17
addikt
Egy újabb apró érdekesség, az Ubi szerint nem éri meg DX12-t használni ha az ember kizárólag a sebességet tartja szem előtt, túl sok emberi erőforrást visz el, hogy elérjék az új API alatt a DX11 tempóját:
Don’t develop on DirectX 12 just chasing performance gains, says Ubisoft programmer
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Egon
nagyúr
válasz huskydog17 #26629 üzenetére
Áhhh, ezek tudatlanok, nem olvasták Abut...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
cyberkind
félisten
válasz huskydog17 #26629 üzenetére
Nem is tudom miért gondoljuk egy páran, hogy a DX12 rajtunk kívül mindenkinek király.
Paranormal Cocktivity
-
#85552128
törölt tag
válasz huskydog17 #26629 üzenetére
"Ubisoft have only seen a GPU performance boost of around 5% at best, and that’s mostly down to the better initial async compute prowess of AMD’s latest graphics tech. The CPU performance scales better, in their experience delivering between 15-30% improved processor performance. Though that’s still not necessarily going to translate into hefty FPS gains in-game."
Ubiék most rájöttek kb. ugyanarra amire a Remedynek sikerült 1 éve [kép]
Amúgy ME:A-ra leszek kíváncsi mennyire sikerült helyrepofozni a FB DX12 módját, mert a BF1-es még mindig hulladék, pedig ha valakik a Dice-nál azért nem kezdők dolgoznak...
[ Szerkesztve ]
-
Laja333
őstag
válasz huskydog17 #26629 üzenetére
"Matt’s been hard at work on our Ghost Recon Wildlands port review (still no DX12) and he thinks that will be the last game built on the aging AnvilNext 2.0 engine."
10 éves motor (jó, közben fejlődött). És ennek ellenére is sok meló van a dx12-vel. Nahát.
Na de komolyra fordítva. A cikkben is kitér arra, hogy 15-30% CPU teljesítményt nyernek a dx12-vel. Ezt azért lehet fizikára , AI-ra vagy bármilyen CPU intenzív új vagy már meglévő effektre fordítani. Figyelembe véve a dx12 jobb core skálázódását (ugye, előtérbe kerülő 6/8 mag mainstreamben).
A gyorsabb nem feltétlenül jelent több FPS-t is.
-
#45997568
törölt tag
válasz huskydog17 #26629 üzenetére
Az Ubi aztan a fejlesztok mintapeldaja, sokat lehet adni a velemenyukre ha ket sikerre iteltetett jatekuk, (amiket en az osszes hibajuk ellenere imadok) a The Division es a Wildlands egy rakas gane, hiaba a szuper otletek ha a kivitelezes tele van egy rakas alapveto hibaval
Szoval erre alapozni a DX12-Vulkan megvalositasat es annak ertelmet a rohej kategoria, aki ezzel kivanja alatamasztani az erveleset az uj APi-kkal kapcsolatban, haaat...
-
HSM
félisten
válasz #45997568 #26634 üzenetére
Én azon lepődök meg, hogy néhányan miken lepődnek meg. MIért meglepő, hogy a GPU-limites helyzetekben nem nagyon van gyorsulás, sőt, pl. bizonyos Nv hardvereken lassulás? Az AMD bizonyos kártyáin meg mondjuk plusz 20-30%, ha jól programozzák. A DX12-től nem lesz hirtelen erőseb a GPU...
Viszont azt írják, talán az élesebb szeműek észrevették, hogy CPU terén könnyedén lehet 20-30%-ot hozni, és pont ez volt az egyik lényeges pont. No, meg az olyan apróságok, hogy jobban karbantarható, debuggolható kód, meg egyéb nyalánkságok.... Nyilván, nem való mindnekinek.
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
Én még emlékszem, amikor Abu előadta, hogy majd a Mantle alatt a GPU belső kihasználtsága(nem az amit szoftveresen monitorozunk), milyen radikális mértékben megnő. Pontos számokra már nem emlékszem, de nem kis különbségről beszélt.
Persze amit Abu ír nem kell készpénznek venni, ezt ugye tudjuk, szóval van aki elhitte, van aki már akkor nem...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
válasz daveoff #26636 üzenetére
Kérdés, milyen időtávban gondolkozott. Én ennyire már nem vagyok benne, de pl. gondolom nem véletlen jön új shader nyelv is (SM6) hamarosan... Illetve a Vulcan-on is mintha olvastam volna, hogy tervben vannak hasonlók. De persze, ettől sem lesznek erősebbek a GPU-k, legfeljebb kevesebb művelettel, egyszerűbben tudnak majd bizonyos dolgokat megoldani. Bár innen is voltak pletykák, hogy a jelnelegi vasak közül kb. csak a Polaris nem feküdne ki pár SM6 utasítástól... De nyilván ha ilyenek vannak, a piaci részesedés okán kerülni fogják a fejlesztők még jó sokáig ezeket PC-n...
-
Laja333
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #26629 üzenetére
Szóval az Ubi 12 éves engine struktúrája, amire felhúzták a jelenlegi motorjaikat nem működik DX12 alatt. Nahát?!
Érdekes az új alapokra épített Snowdrop alatt működik. Lehet, hogy az Anvil alappal van gond?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A shader nyelv leginkább azért jön, mert a konzolok shader nyelve fejlődött, mig a PC gyakorlatilag egy helyben toporgott. Ez leginkább azért gáz, mert a konvertáló, amit írnak PC-re sokkal lassabb kódokat generál. Az SM6 gyakorlatilag egy teljes modernizálás. A hardverek működéséhez igazítják az IR-t is, hiszen rég a SIMT a menő, amire egy SIMD-re fejlesztett IR nagyon nem jó. Szóval több probléma kerül megoldásra.
A Khronosnak ott van már a SPIR-V. Az nagyvonalakban DXIL képességű.
A wave intrinsics menni fog minden vason, csak nem mindegy, hogy például egy prefixsum egy utasítás, vagy több tucat. Itt igazából sebességkülönbségek lesznek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
->Raizen<-
veterán
Vajjon milyen lehet majd az új amd-s vega? Nem tudom talán ha olyan agressziv lesz árazásban az amd mint ahogy tette azt a ryzen esetében az intel ellen, a vega vga családjával az nv ellen nekimenve hasonló teljesitménnyel kjönne, akkor kockáztatnék lehet egy 1070 verő vegetáriánus kártyával.
-
keIdor
titán
válasz ->Raizen<- #26641 üzenetére
Nem tudja senki, ígérgetések vannak, meg amúgy ígéretesnek is tűnik, de a Fiji is annak tűnt, közben meg valamilyen szempontból zsákutca lett.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
->Raizen<-
veterán
válasz keIdor #26642 üzenetére
Tényleg nem sok ez az infó. [link]
Refined task distribution for more efficient performance
Improved power efficiency in less challenging tasks
Less heat generation in high-end tasks
Potential for more efficient laptop chips
More memory on high-end cards with HBM2
Less unnecessary rendering of 3D objects the player can’t see -
#45997568
törölt tag
válasz ->Raizen<- #26643 üzenetére
Kijon meglatjuk, remeljuk jo lesz, egyreszt erosodhetne itt is az AMD, akkor lenne ar es teljesitmeny verseny. Hogy mi lesz kiderul.
-
addikt
válasz ->Raizen<- #26641 üzenetére
Itt biztos nem lesz olyan árazás mint az ryzennél, sajnos. HBM úgy tudom még mindig nem a legelterjetebb=legolcsóbb memória típus.
Abu: Nem úgy volt, hogy a HBM2-őt már több gyártó is fogja tolni, ezáltal lesz árverseny, ami jótékony hatással lesz a vga árakra? Vagy ez csak akkor lesz ha az NVidia is beszáll végre a HBM vásárlásba?
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
bertapet11
tag
-
->Raizen<-
veterán
válasz bertapet11 #26647 üzenetére
Qrvajó lett!
-
Locutus
veterán
válasz bertapet11 #26647 üzenetére
Na akkor GTA5-re meg BF1-re is van már 4K@60 kártya
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Yutani
nagyúr
válasz bertapet11 #26647 üzenetére
Érdekes a Fury X szereplése. 1080p-ben többnyire játszható FPS-eket nyújt, a DE:MD-ban és RoTTR-ben kell kompromisszumot kötni a megjelenítésben.
Ja és persze ünnepeljük az 1080 Ti-t, mert igen gyors lett. Ezután senki nem vesz Titant.
#tarcsad
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Macska topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
- Milyen autót vegyek?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen