- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
Radeon and Intel Team Up For Games Bundle and Massive Savings
Nagyon puszipajtások lettek az utóbbi időben.
Csak nehogy ténylegesen "Intel RADEON" legyen belőle...[ Szerkesztve ]
-
imi123
őstag
This is the beginning of a beautiful friendship
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nagyúr
válasz tailor74 #24853 üzenetére
Pedig bajban lévő cégeknél elég gyakori, hogy eladják a jobban menő részeiket, ami még ér valamit.
Amugy az RTG simán átállhat akár amolyan ARM vagy Imagination modellre, hogy IP-t ad és GPU-kat tervez, akinek kell az meg megveszi és beleépíti a saját chipjeibe.
Intel, AMD, Microsoft, Sony... stb.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #24856 üzenetére
Nem tudnak átállni. Az IP licencelés a ARM-nak és az Imaginationnek azért működik, mert maguk nem fejlesztenek kész lapkát. De az AMD igen. És végeredményben ki akar egy generációval régebbi IP-t licencelni, ha azt az AMD egy saját lapkával úgyis veri?
Az AMD-nek erre a problémára a megoldása a Semi-Custom divízió: rendelj dizájnt és megkapod a legújabbat. Bárkinek terveznek lapkát, aki kifizeti a minimális díjazást. Még az Intelnek is. Akár az is elfogadható, hogy nem árulják el, hogy az Intel egy megrendelő. Teljes titokban is lehet rendelni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Miért kéne egy generációval régebbit licencelni?
Az RTG csak az NV-vel vesenyezne igazából... a többiek meg eldönhetik kell e nekik RTG GPU vagy nem.
Nem mellesleg, ki garantálja hogy verné?
Lásd Apple többet kihozott az ARM-ból, mint bárki más...
Most, ha netán az lenne, amit pletykálnak, hogy intel vesz RTG IP-t, neadjisten komplett GPU-t, és sokkal jobban tudja implementálni, vagy gyártástech miatt jobb lesz, mint az AMD, akkor máris bukik az elméleted.
Őszintén amióta bejelentették hogy RTG és külön válnak amennyre csak lehet én ezt várom és a legesleglogikusabb lépés lenne...
Ettől független ugyanúgy benne van, hogy marad minden mint most... azis lehet még a Zen sikerére/bukására várnak... ha siker marad így, ha bukás, akkor meg a tényleges szétválás nehogy magával rántsa az RTG-t az AMD vergődése.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
mcwolf79
veterán
Jó ez az új csodadriver.
WOT ma már 3-szor crashelt be wattman hiba miatt. A poén az ,hogy nincs is bekapcsolva. Semmi 3rd party app nincs fent. Eddig semmi baj nem volt vele, sohasem omlott össze. Ma mióta felraktam a relive-ot 3.szor omlott össze.
Megy vissza a régi driver.[ Szerkesztve ]
Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #24858 üzenetére
Csak gondolj bele. A GPU IP még nem fizikai dizájn, tehát előbb implementálni kell egy adott node-ra. Az AMD pedig nem tipikusan egy licenceléssel foglalkozó cég, tehát konfigurálható sematikus dizájnt nem fognak árulni. Lesznek azok a sematikus dizájnok, amiket maguknak terveztek és kész. Ha valaki akar egy GPU IP-t az AMD-től, akkor ahhoz licenceli az igényekhez legjobban hasonlító AMD dizájnt, illetve annak komponenseit. Abból megtervezi a saját GPU-ját, amiből készít egy fizikai dizájnt arra a gyártástechnológiára, amit választ. Ehhez a procedúrához nagyjából két-két és fél év kell. Tehát bármit is rendel egy cég ahhoz mindig csak egy generációval később tud fizikai dizájnt szállítani, mint az AMD.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
No de nem azt kell nézni mi volt a múltba, hanem hogy milyen lehetőségek vannak a jövőben. Kit érdekel eddig mi volt, ami eddig volt nem működik. Változtatni kell...
A két, két és fél év pedig... hát nem. Ennél sokkal gyorsabban meg lehet ezt oldani, 1 éven belül vagy kevesebb. Sosem ezért várunk, hanem vagy a logikai design kér időt, vagy pedig a gyártástech nincs kész.
A kettő között már gyorsan megy a dolog, ha minden kész van (csak pénz és erőforrások kérdése inkább). Számos példa van rá, már évek óta, ha kell éven belül lehet hozni új termékeket.Persze igen attól is függ az idő mit és milyen formában veszel.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #24863 üzenetére
Ezt rosszul tudod. Nagyon sok időt vesz igénybe egy sematikus dizájn fizikai implementációja. Minimum egy évet. És ezt úgy, hogy a tervek teljesen készek. Emiatt vezette be az ARM és az Imagination a fizikai IP licencelését. Elkészítenek mindenből egy fizikai dizájnt egy-két elterjedt node-ra, hogy azt átemelhesse a megrendelő. Ez nagyon sikeres az ultramobil piacon, mert a jellemző egy-másfél év közötti időigény fél évre csökken.
Az AMD ilyen üzleti modellt nem tervez. Szerintük ez nem kifizetődő. Inkább megrendelhetik a lapkát, ha igény van rá, és az AMD majd elintézi a gyártást is. A megrendelő egy kész terméket kap tokozva, tesztelve. Ha ez nem jó, akkor az ARM és az Imagination szívesen kiszolgál alternatív igényeket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #24867 üzenetére
[link] - itt ki van fejtve, hogy ez már egy multi-engine mérőprogram. Ha visszaolvasol nem a külső méréssel volt a gond, hanem azzal, hogy single-engine-ek voltak a mérők.
Ez se tökéletes egyébként, mert külön profilja van például a Deus Ex és a Doom felismerésére. Tehát nem általános megoldás, de nyilván annyira eltérőek a játékok, hogy általános programot senki sem tud majd írni. Viszont játékspecifikusan legalább ez kiegészíthető, tehát mindenre lehet benne reagálni.(#24869) TTomax: Csak elmagyarázom, hogy tök felesleges bizonyos dolgokat várni. Az Intel nem fog azért fizetni, hogy egy generációnyi versenyhátrányba kerüljenek.
(#24872) Szaby59: Az OCAT eltérően működik, mint a PresentMon. Elsődlegesen azért, mert a PresentMon egy single-engine mérőprogram, míg az OCAT multi-engine. Ez különbözteti meg a két rendszert, de nagyon. A PresentMonnál is a multi-engine hiányzott a pontos méréshez, mert single-engine erejéig az is jól mért, de hát a DX12 és a Vulkan multi-engine API.
Azt állítottam, hogy single-engine mérőprogrammal multi-engine API-ban nem lehet pontosan mérni. De ezért lett az OCAT multi-engine mérőprogram, mert ez hiányzott a piacnak.Az AMD mondta el, hogy bizonyos játékok annyira speciálisan működnek, hogy specifikus mérési rutinokat igényelnek. Ilyen például a Deus Ex és a Doom. De erre is lehetőség van az OCAT-ban, és folyamatosan frissülni fog. Tehát mindig a legfrissebb verziót kell használni, és pontosan lehet mérni DX12/Vulkan alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Ez gyakorlatilag egy PresentMon GUI/mod - amivel eddig is mindenki mért, te pedig azt állítottad a BF1 bencheknél is, hogy csak a játékba épített benchmarkokkal lehet rendesen mérni (sőt egyenesen azt, hogy egy külső program egyáltalán nem láthatja mi folyik a játékban) úgyhogy nem érnek semmit. Most meg maga az AMD cáfolta meg
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Az AMD ugyan nem csinált semmilyen mérőprogramot.
Egy GUI és egy Overlay az OCAT ami integrálja PresentMont és ezt használja a mérésre és ezekből az adatokból dolgozik - ezt egyébként más oldalakon ki is emelik, hogy lényegében egy GUI a PresentMonhoz...
Fel lehet rakni, utána lehet nézni, ugyanolyan adatokat generál mint a PresentMon még a logfile neve is az. Az OCAT license.txt-jében pedg be van linkelve a PresentMon githubja...Annyit csinál ez az egész, hogy egyben van egy jó benchmarkoló csomag, de a munka lényegi részét továbbra is a PresentMon végzi (ami egyébként az Intel fejlesztése).
Szóval ennyit erről, hogy rosszak voltak a mérések...
[ Szerkesztve ]
-
#02119936
törölt tag
Lehet jön a ZEN és jó lesz , de azt figyelembe kell venni, hogy CPU- k termékciklusa kb (2X )vagy több mint a VGA-é és ez jó egy- másfél év múlva érezteti hatását hogy van egyenrangú konkurencia. I920,Sandy, IVY -ről váltók lehetnek azok akik ZEN-t vesznek szépen fokozatosan.
Újat gondolom ezzel nem mondtam.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #24873 üzenetére
Nem igaz, hogy pontosan ugyanaz. A PresentMon egy single-engine mérőprogram, míg az OCAT multi-engine. Ez óriási különbség. Az engine-eken ettől mérhet ugyanúgy, még akár a present detektálás módja is lehet ugyanaz, vagy akár felhasználhat a PresentMon kódjából, de a lényege az OCAT-nak az, hogy nem csak egy, hanem az összes queue-t figyeli. A PresentMon addig volt jó, amíg a program single-engine módban futott, de amint multi-engine volt az alkalmazás rögtön rossz adatokat mért. Ha ez nem lenne probléma, akkor az AMD nem törődött volna egy ilyen program kidolgozásával, hiszen a PresentMon ellátta volna a feladatát. De sajnos közel sem volt teljes a működése. Erre jött az OCAT, mint az első multi-engine mérőprogram DX12/Vulkan API-ra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Venyera7
senior tag
-
aktív tag
Márakinél...
i5-6600K (3.9) + R9 280 3GB (GCN1) mellett lassult.
Dx11: 38FPS, Dx12: 32FPS. Ultra preset, 1680x1050.
De legalább a processzorterhelés esett ~42%-ról ~36%-ra.
Bár azért kíváncsi lennék, hogy egy középkategóriás AMD procival merre változik az FPS.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz ->Raizen<- #24889 üzenetére
Még szép, hogy jó lett volna!
Őszintén szólva arra számítottam, hogy ugyanannyi marad az FPS, de ehhez képest aránylag nagyot esett.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Mit gondoltok, abban hogy az nvidia fejlesztési aiánlatot adott a 980ti tulajoknak 1080ti-re mennyire lehet benne, hogy le akarja kötni az enhusiast réteget egy potens Vega érkezése előtt?
Korábban volt ilyen akció/kampány/lehetőség? Vagy a számok beszéltek magukért?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
keIdor
titán
válasz Petykemano #24894 üzenetére
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy igazak-e a pletykák...[link]
Ilyen árkategóriában, amibe ez is jön (szerintem €1000 környéke) szerintem már gáz lenne ha tényleg ilyen lenne a kártya. Inkább jöjjön a 3840-es teljes változat, a mostani TXP-t meg nevezzék át, azt adják olcsóbban, komolyabb hűtéssel.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
VTom
veterán
válasz keIdor #24897 üzenetére
Szerintem 1000%, hogy hajszálnyival gyengébb lesz, mint a TXP és $1000 (=€1000) MSRP-vel fog jönni.
Nem véletlenül lőtte $1200-ra a TXP-t az nV. Pont befér a 1080 és a TXP közé, ha nem veszik, akkor még van hova levinni. De fogyni fog ez ennyiért is.A step up programra viszont én is kíváncsi leszek..
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
- Fujitsu Lifebook E736, 13,3" HD Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6510, 15,6" HD Kijelző, I5-520M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E5520, 15,6 HD Kijelző, I5-2520M, 8GB DDR3, 250GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen