-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Körülbelül mennyibe kerül visszaküldeni egy csomagot Kínába?
Arról van szó, hogy az egyik terméknél amit rendeltem, felmerült némi minősőgi kifogás. Jeleztem az eladónak, nem reagált 5 napig. Akkor elindítottam a vitát, az ali hatására írt az eladó, hogy elnézést kér, küldjem vissza az árut és visszatéríti az árát. De hát ez egy 2.500 ft értékű valami, nem éri meg visszaküldeni több ezerért. Ilyenkor mi az ügymenet?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Köszönöm. Igen, ilyesmi nagyságrendre gondoltam, nyilván nem éri meg visszaküldeni ennyiért.
"ha nem fizeti az eladó"
Mert van rá esély, hogy ő fizeti? Nekem ilyen lehetőséget nem ajánlottak föl, az oldalon kérik a szállító cég nevét és a nyomkövetési számot. Elcsesztem, hogy elfogadtam az eladó visszatérítésre vonatkozó ajánlatát? Nem gondoltam, hogy abba benne lesz, hogy vissza kell küldenem. -
DrDobos
őstag
Ez nagyon érdekes. 3 csomagot rendeltem kb. egy időben. Mint utólag kiderült, 3 külnböző kínai városban adták fel nekem, az egyik több mint 1000 kilométerre Fenggzhang Towntól. Ennek ellenére mindhárom csomag pikk-pakk bekerült a consolidation warehouse-ba, és az imént kaptam egy emailt az Alitól, hogy 2 csomagomat combined deliverykent összevonták. És mi történt (a gondolom ugyanabban a consolidation warehouseban) lévő 3. csomagommal? Árválkodik szegény? Van esély hogy azt is belevonják a buliba, és a 3 együtt jön?
Samsung Galaxy A55 5G
-
envagyok
veterán
Az Aliexpress Standard Shippingre mióta kell fizetni kezelési ktg-et?
Most jött 399ft-os számla.Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
-
Topikgazda
válasz envagyok #63808 üzenetére
Mi a száma, mert akkor nem azzal küldték vagy egy másik csomagodé, vagy esetleg holland könyvelt postai azonosító volt és a hollandok azt jelezték hogy ők csak tranzit állomás voltak.
Vagy kamu, átverős valamit kaptál.
De nem számlát küldenek, csak egy sms-t vagy e-mailt hogy fizess.[ Szerkesztve ]
-
envagyok
veterán
Sms jött.
A weboldalukon fizettem be.
:Nemzetközi küldeményét (UU450278654CN) vàmkezeltük. Online dìjfizetés, bövebb informàciòk: posta.hu/szolgaltatasok/vam Hozzàférési kòd: xxxxxx Magyar Posta
Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
-
Topikgazda
válasz envagyok #63810 üzenetére
Ez nem AliExpress Standard szállítású volt, megváltoztatta az eladó. Ez kínai postás azonosító. Böngészőben a vásárlásnál rákattintasz a a Track order gombra és jobbra felül a nyomkövetési azonosító felett mi olvasható szállítási módnak?
A legrosszabb esetben holland azonosítót kap, de kínait azt nem.Az AliExpress standard szállítást a Cainiao intézi és náluk lehet is látni a mozgását. Az enyém látható náluk, a tiedre meg azt írják hogy invalid....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
nekem is a múltkor asszem globalal küldte, pedig a standard volt kiválasztva és fizetve.
És még arra az áfát is itthon lehúzták rólam, pedig az árban benne volt az áfa is. De párszáz forintért nem kínlódok vele, de kellemetlen mikor postával egy 1000ft-os vacak egy rossz küldés miatt 1700ft lesz és annyit sem ér, csak kényelmes akartam lenni, meg ráért.... -
ToMy_
tag
válasz diablo1984 #63814 üzenetére
Járt már úgy valaki, hogy kifejezetten EU-s raktárból rendelt dolgot a szállító - készlethiányra hivatkozással - kínai raktárból akarja küldeni?
BF alkalmából CZ-ből rendeltem egy cuccot (szórakoztató elektronika, 67k HUF értek), rendeléskor még írta a készletet, erre két napja jött egy tracking ID, ami kínainak néz ki, mondjuk még nincs konkrét adat hozzá semelyik tracking site-on, és amikor ráírtam az eladóra, hogy ezt így most hogy, akkor válaszul annyit írt, hogy sorry friend, készlethiány miatt Kínából küldi, vagy kérjek refundot.
A shopban továbbra is mutat készletet a CZ raktárban, és amikor visszaírtam, hogy refund, akkor hirtelen az lett a válasz, hogy EU-ból küldi.
Ilyenkor mi van? Köteles vagyok elfogadni a kínai indulású szállítást? Ha többletköltségem lesz (márpedig lesz, mert azzal biztos játszanak majd a vámosok, plusz még lehet hogy csak januárra ér ide, a CZ-ből jövő meg simán itt lett volna pluszköltség nélkül pár napon belül) akkor a többletköltséget rá tudom valahogy lőcsölni az eladóra?
Vagy tudok ilyen esetben valahogy refundot kérni? Egyelőre nem találtam meg a módját, a rendszer szerint az eladó feladta, ki kell várnom, amíg le nem telik a postázási időszak, aztán utána tudok bármit is tenni.
Szóval most kicsit tanácstalan vagyok.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
Hát ez jó kérdés. Nem szoktam ilyen nagyobb értékű cuccokat rendelni külföldről, de nem tudom mit csinálnék, ha tényleg úton van akkor a refundal vissza kellene küldeni, de ahhoz át kellene venni? Itt azért már jelentős lehet a vám, plusz még ha esetleg áfát is rátolnak, mert úgy gondolják az is kell... jajj...
-
Topikgazda
Ugyan megírnád a nyomkövetési számot mert azzal hogy valami kínainak néz ki az semmi érdemleges információ.
Mert hiába Kínából küldi az még lehet Express One vagy más futáros, lehet hogy nem cseh, hanem más EU-s szállítású azonosító és akkor nincs mit agyalni, feltételezéseket gyártani.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz diablo1984 #63816 üzenetére
Eleve áfás volt az ár, a vám 0% és ha posta akkor van csak kezelési díj, de lehet hogy vaklárma.
-
Imy
veterán
Most keresek valamit alin, és azt látom, hogy a Free shipping opció máérnem érhető el, nem lehet rá szűrni?
Jó lenne, hogy ha úgy működne mint e-bayen, ott rá lehett szőrni ár+postaktg szerint melyik a kedvezőbb.[ Szerkesztve ]
-
ToMy_
tag
KP158612336427CN
Nincs hozza konkret adat, csak azert nyomtak ra, mert lejart volna a "4napon belul shipped vagy refund" opcio.
Aliexpressen igy viszont shipped statuszu, es nem tudom cancelezni a rendelest, vagy refundot kerni.
Uzenetben meg arrol gyozkod az elado, hogy Kinabol akarja kuldeni.[ Szerkesztve ]
-
attamb
junior tag
Nem szállítható hozzánk. Egyre több az ilyen megkötés. Miért?
-
ACE-
addikt
Cainiao Super Economy-val rendeltem valamit mert az EU-s követési számú, erre feladták Special Goods-ossal... LP00547659620691 ez gondolom vámos lesz. Nem szeretem ha átbaxnak. Mi erre a megoldás? Nem veszem át és visszakapom a pénzt?
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
attiati
veterán
Alis házhoz rendelés a legközelebbi foxpost automatába jött meg.
Ez így megesik mostanság? -
Topikgazda
válasz attiati #63825 üzenetére
Igen, örülj neki hogy nem veszett el és nem kellett a Postának díjat fizetned. Nem mindenhova tudja az a futárszolgálat kivinni aki a végső kézbesítő.
Címre fixen csak postás kézbesítésűek mennének, de ez sem igaz teljesen mert csak a valódi könyvelt küldeményt viszik ki , a többinél ha 24 mm-nél vastagabb azt nem fogják címen kézbesíteni hanem a postahivatalban, szóval azért nem egészen igaz hogy címen kézbesítenek. Lehet agyalni rajta hogy te azt fizetted, de sok értelme nincs.[ Szerkesztve ]
-
LouiS22
veterán
Mondjuk egy vidéki településen, ahol a legközelebbi automata lehet, hogy 20 km-re van, annyira nem nagy boldogság. Igaz, a sorban bezáró - oppardon, csak téli szünetet tartó - posta is lehet, hogy ugyanott van már (még) csak nyitva.
Az igazán korrekt amúgy az lenne, ha már indulásnál tudnád, hogy ez a legvégén felvevős lesz (függetlenül a szállítás költségétől).
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
ACE-
addikt
válasz LouiS22 #63829 üzenetére
Valószínű csak olyan helyre rakják automatába, ami x km-en belül van. Nálam pl. a cím helyett egy kb. 500 méterre lévő Packeta Box-ba rakták... Mondjuk ez Bp, itt minden sarkon van egy automata. De a múltkor én ki is kiválaszthattam, hogy hova vigyék, és a házunk aljában lévő Alzabox-ot választottam
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
Joker88
őstag
Az Aliexpress mobilappján kersztül mindig szokott értesítés jönni,hogy "Coin" -okat tudok gyűjteni a 3 db fáról.. szorgalmasan gyűjtögetem is,de egy esetleges Alis váráslás során hogyan tudom használni/beváltani őket? Vagy mire jók ezek a "Coin"- ok ?
In loving memory of Garrett Lockhart
-
Topikgazda
válasz LouiS22 #63829 üzenetére
Nem szokták így kézbesíteni, de egyébként lehet egyeztetni velük és más helyre átkérni. Kínából jön, nem reális elvárás amit írsz. Hidd el neked is jobb hogy nem kell +díjat fizetned és biztos megkapod. Mint írtam a Posta sem kézbesít mindent a címen, még azokat sem amiket ott kellene lásd azokat a könyvelt küldeményeket amiket ők egy kitalált névvel prime levélnek mondanak és ezért nem viszik ki.
A szállítási költség meg egyébként a legtöbb esetben kedvezményes, próbáld meg visszaküldeni és látod majd az árat, vagy nézd meg a Kínai posta díjszabását.
Amit az Express One kézbesít az futáros díjazású kellene hogy legyen és nem az.
És amit te is említettél mi legyen azokkal amit címre vársz, de nem lesz postás aki kivigye, mert be van zárva a körzeti hivatal, majd mész a csomagpontra érte, reklamálni fogsz?
A realitásokat csak figyelembe kéne venni. -
Gézengúz
addikt
Megint érkezett egy ECS csomagom Budapestre, komolyan hozzá fogom tenni a múltkori panaszlevélhez, ennek az azonosítóját, hogy ha gondolják kövessék nyomon, mi történhet vele.
-
Topikgazda
válasz Gézengúz #63835 üzenetére
Nem tudom kinek írtál, de nem fognak vele foglalkozni, ha átadják nekik nem lesz azonosítója náluk, csak azt lehet bizonyítani hogy az 1005-ös Posta átvette, ott feladták neked üzleti e-kereskedelmi levélként és itt megáll a történet.
Az hogy a helyi postán eltüntetik az csak az ottaniak felelőssége. -
LouiS22
veterán
Én hat levélváltás után most ott tartok, hogy vizsgálat indult. A joker az volt, hogy ha feladták, arról számlát kellett adniuk, vagyis dokumentáltan bekerült a postai rendszerbe (a célpostára meg nem ért oda). Nekem csak az a papír kell tőlük, hogy elvesztették. Utána ali már utalja is vissza a pénzt.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
Topikgazda
válasz LouiS22 #63838 üzenetére
Pontosabban az van hogy a Magyar Posta megelőlegezi a kézbesítés díját és utólag egyben számlázza le a Cainiao-nak az átvett küldemények után, azt jelenti a Díj hitelezve a küldeménycímkén.
Ha nem kézbesítik ki akkor nem számolhatják fel és valami számlálónak csak kell lenni hiszen honnan tudnák hogy mennyit vettek át ha nem jegyzik fel? Készül egy adatállomány vagy feladási jegyzék és ismerve bizonyos folyamatokat a Cainiao küldemény azonosítója az rajta van az általuk készített jegyzéken. (Persze erre ha rákérdeznél akkor a technológiai folyamatokról nem tudnak felvilágosítást adni, belsős információ, az nem tartozik az ügyfelekre, ennél bonyolultabban fogalmaztak, de az volt a lényege.)
Nem egészen értik a levelek kézbesítési logikáját és ez a legnagyobb probléma ha az akinek ezt kell végezni semmit sem tud róla.
Szóval ha elveszítik közben és leszámlázzak akkor csalást követnek el, nem teljesített munkát fizettetnek ki a megbízóval. Ezt ők nem fogják fel, mert neki természetes az hogy munka nélkül is lehet pénzt elszedni, sajnos eben az országban ez már majdhogynem alap.[ Szerkesztve ]
-
LouiS22
veterán
Sőt, nekem az a gyanúm (de nem tudhatom persze), hogy a számsoros-kötőjeles postai kódsort valamilyen formában már itt társítják a csomaghoz (azt hiszem erre gondolhattál te is, amikor az adatállományt írtad). Nehezen hiszem el, hogy azt gizike generálja a célpostán, majd küldi az sms-t, hogy mehetek érte.
Esetemben nem a kb 3000 forintról van szó, hanem az elvről. Ismerjék el, hogy elveszett, ellopták, megette a cica... Bármi. Meg persze legyen egy precedens folyamat, amivel utána bárki tud sikerrel reklamálni :)
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
Gézengúz
addikt
Én ezzel a címmel levelezek,
customer.service@posta.hu
Már nem tudom hány levélváltás volt, persze az előzmények folyamatosan mennek tovább és az email címben is ott van benne a szám amin a panasz bejelentés történt, így tudniuk kell miről van szó.LouiS22
Helyes. Nekem is kb. hasonló érték volt.
És igen, nekem sem hajlandók igazolást adni, ezért viszem tovább a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz LouiS22 #63840 üzenetére
Azt csak a helyi postán tudják generálni és az a különbség hogy akkor a kezében van a küldemény, nem "távolról" kezelik és ekkor használhatja a küldemény címkén lévő elérhetőségünket ha elektronikusan nem állna rendelkezésre.
Én is azt írom hogy legalább egy olyan igazolást adjanak hogy nem került hozzájuk és ezért nem tudták kézbesíteni, ettől még nem dől össze a világ, de az AliExpress-től visszatudjuk kérni a pénzünket. Nem vádoljuk őket azzal hogy elveszítik a küldeményeket vagy hogy ellopták, semmi felelősségük nem jön szóba ennek ellenére nem adnak ki ilyet?
Azért mert ők becsületesek és nem hazudnak, mert ha azt írják hogy nem került a kezelésükbe az hazugság lenne?
Ha ezért nem adnak ki igazolást akkor mégis hol lehet a küldemény, elvesztették vagy ellopták?
A logika nem erősségük. -
Topikgazda
válasz Gézengúz #63841 üzenetére
Az ügyfélszolgálat az, Miskolcról nincs rálátásuk az NPKK-ra az OLK-ra és a helyi postákra sem, csak a számítógépes nyilvántartást látják, még a logisztikai rendszerbe is csak külön felhatalmazással léphetnek be, de mostanában úgy tűnik hogy ezt a jogot is visszavették tőlük.
-
Gézengúz
addikt
Ezért bízom benne, hogy valami összejön.
"Köszönjük levelét.
Bejelentését a tárgyban (zárójelben) szereplő azonosítószámon rögzítettük.
A jelzett problémát kivizsgáljuk, melynek eredményéről a jogszabályoknak megfelelően - legkésőbb a beérkezéstől számított 30 napos elintézési határidőn belül - tájékoztatni fogjuk."Illetve.
"Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, amit az illetékes munkatársunk felé továbbítottunk.
Válaszának megérkezéséig türelmét kérjük."
-
Turbobacsi
senior tag
ebben az ügyben kérek segítséget: van egy nyitott vitám, jeleztem 3 képpel hogy az okosóra nem tölthető fel 50% fölé (új!), az ali azt írja hogy nem fogadja el, videó szükséges (ezt hogy csináljam meg hogy bebizonyítsam hogy akku baja van az órának? És hová töltsem fel?)
Így is visszaküldhetem, de csak olyan indokkal hogy "nem felel meg" Viszont ha igazat ad, az eladó fizeti a visszaküldést.
"A pisztácia kifogyott! Van vanília, karamell, tutti frutti, rumos dió és kávé!"
-
Topikgazda
válasz Turbobacsi #63845 üzenetére
A Buyer az te vagy, ha nem felel meg akkor mindig a vevő fizeti a visszaküldést bármely Netes vásárlás esetén.
Valójában akkor sem fizeti az eladó ha az ő hibája lenne, mert az szokták csinálni hogy adnak nála levásárolható kupont a szállítási költség értékében. Vagy küld olyan visszaküldési címkét amelyet Magyarországról nem visz el senki, vagy nem foglalkozik vele
Videót meg úgy csinálsz hogy egy időpecsét óra, stopperóra van a töltő és az okosóra mellett amikor eléri a 49%-50%-ot aztán megy 1-2 órát és azután megvágod a videót hogy a feltöltési méretbe beleférjen, célszerű a felbontást is csökkenteni és nem mobil neten feltöltöd. Bizonyítékként a dispute-hoz töltöd fel.[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
válasz laleeee #63849 üzenetére
Persze valamit kell reagálnia. De hétvégén esetleg nem dolgozik, többen vagyunk így, majd munkaidőben reagálunk a hétvégi történésekre és december 8-ig van ideje reagálni.
Szóval esetleg egy kis türelem, de igencsak automata üzenetnek tűnnek amit olvasok.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!