-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
LouiS22
veterán
Sziasztok!
Augusztus 13-án rendelt termék ma átvéve. Aliexpress Standard Shipping volt (nem volt más választás), a tracking numbert nem sikerült követnem, de appon belül látszott, hogy merre jár. Most vettem át, a ViddL nevű magyar startup cég kézbesítette (Posta egy ideje szervez ki nekik kisebb méretű holmikat), Cainao-s csomagolásban volt. Áfát befizettem vásárláskor, egyéb sarc nem volt.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz bombibmw #54996 üzenetére
Az unión belül nincsen vám, áruk szabad mozgása, tudod. 17 éve így van itthon is.
De egyébként nagoyn egyszerű: ha él már a tracking, és azt látod, hogy EU-n belül indult (mittudomén Prague Ruzyne), akkor nincs miért aggódnod. De egyébként gyorsan kiderül, mert ha mégsem onnan, hanem Kínából jönne, akkor az indulás pillanatában fogsz kapni a DHL-től emailt, benne a fuvarlevél másolatával.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz laskr99 #54999 üzenetére
Magyar állam at its best. Ha szeretsz levelezni hatóságokkal és kellő idegzeted van hozzá, akkor keresd ki a felettes szervet és nyomd fel őket, mert nem kaptál választ a határidőn belül a kérdésedre. Őket is emlékeztetheted arra, hogy ez elmarad (nagyon mondjuk nem fogja őket meghatni). Ha hardgore g*ci vagy, akkor a térségi országgyűlési képviselőnek is küldd el a sztorit, pendítsd meg, hogy hát mik vannak, és egyébként is jövőre választások lesznek, ő képvisel téged a Parlamentben, történjen valami.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz bombibmw #55002 üzenetére
Ha unión belülről rendelsz és történik a szállítás, nincs VÁM és következésképp vámkezelési DÍJ sincsen. Ha unión kívülről rendelsz, vagy unión kívülről történik a szállítás és vámeljárás alá kerül a cucc, akkor fizeted a vámkezelési djat és a kirótt vámot.
Honnan rendeltél (melyik oldal)? Mennyit fizettél a szállításért?
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz bombibmw #55005 üzenetére
Nem vagy az
De nem hagy nyugodni az az apróság, hogy azt írtad: CH DHL Express.
Melyik oldalról rendeltél és mit? Mennyit fizettél a szállításért? Van link esetleg?
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz Vibalazs #55013 üzenetére
És ez látszik a tracking adatokból is: nem kaptak a feladótól információt, annak hiányában meg nem tudnak előzetesen semmit csinálni.
Az átvétel pillanatáig a csomagod a feladó tulajdona, én nála reklamálnék (remélem ezt tetted te is), illetve szépen refundoljon a rendelési oldal szabályai szerint.Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
-
LouiS22
veterán
Én szívok csak, vagy a tetves posta.hu/vam oldal tényleg nem működik (az URL működik, megadom a követési számot, hozzáférési kódot és közli, hogy A művelet során hiba keletkezett A rendszer jelenleg nem elérhető!
Vagy a rendszer csak munkaidőben működik?
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
+1. Rugalmatlan, macerás, a kínai dömpingre válaszul "nem fér be a postaládába szerintünk, nem visszük ki", sértődött kommünikék a kínai rendelésáradatra, stb. Talán az elmúlt 10 év egyetlen értelmesnek mutatkozó fejlesztése az volt, hogy haladva a korral képesek sms-t küldeni arról, hogy érkezett valamid és ballagj be a postára. Ja, meg a printelt "értesítő cetli". De egyébként továbbra is a szocializmus egyik megmaradt szigete az egész cég.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz SunMount3r #60876 üzenetére
Ha másért nem is, az pl. egy hasznos funkciója az appnak, hogy a tracking változáskor értesítést küld (pl. megérkezett az országba szerintük a pekidzs).
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz Atomgeszi #60935 üzenetére
Teljesen off és nem a topic témája, de nem a "márkás" napszemüvegnél nem kizárólag a márkát fizeted meg, hanem a szemed védelmét is (meg azt a pár évtizedet, amit beleöltek ebbe ).
Ha a cikket netán azon a bizonyos kínai rendelős oldalon ( ) olvastad... Nos, őket érdemes kellően erős fenntartásokkal kezelni (értsd: szponzorált tartalom).[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
Ezt az Express One (vagy a ViddL, ahogy látom te is 8. kerület és itt szeretik a kisebb csomagokat kiadni alvállalkozónak, a lényeg, hogy ugyanúgy futár lesz) hozza majd és nem kell "sarcot" fizetned.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
-
LouiS22
veterán
Az összefoglalóban is benne van, hogy dupla ÁFÁnál Alinál jársz sikerrel, a posta le fog rázni (ez meg is történt). Ali meg téríteni fogja az újból felszámított ÁFÁ-t. Az összefoglaló 8. pontja az, amit keresel.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
Egyébként én több embernek is mondtam már, és azért itt is tapasztalás, hogy a vágyott cuccot (főleg, ha filléres) érdemes megnézni itthon is. Nem egy esetben jött már ki nekem is, hogy bizony itthonról mindent egybevetve olcsóbb volt a termék (természetesen helyzeti előnyben a fővárosiak, személyes átvétellel, ezt mindenképp szeretném hozzátenni ehhez).
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
Kellett kapj egy ajánlatot, amire válaszolnod kellene. Ha a request informationos részre nem lehet "bökni", akkor a view historyban, de valahol biztosan kell lennie valaminek. Szerintem az eladó tett egy ellenajánlatot valamilyen formában és ezt kell megerősítened/elutasítanod holnapig.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
És egyébként vannak a nyomkövetésre kiváló mobilappok, azonnal küldenek pusht, ha új bejegyzés van, stb. Én mindig minden csomagom beírom és ha máshonnét nem, onnan értesülni fogok arról, hogy valami történik
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
Ez butaság.
Gond nélkül küldenek egy csomagot is EO-nal. Most rendeltem három dolgot, mindhárom külön EO trackinget kapott már induláskor és nem is kombinálták őket (nem is egy régióból indulnak egyébként).
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz height #61314 üzenetére
EO-s lenne?
Náluk azért sűrűn előfordul, hogy valahol Ferihegy és a depó között nem történik semmi majd egy hétig. Nem egy olyan csomagom volt, ami többet állt itthon a légüres térben, mint amennyi idő alatt Kínából Ferihegyre ért.
Érdemes amúgy rákérdezni náluk is, nekem a legutóbbi reklamáció nélkül kertelés nélkül megmondta a mesemondó kislány, hogy nincs elég ember, aki feldolgozza/kivigye a motyót. De az is sokatmondó, hogy Budapest belvárosában valódi EO futárral nagyon régen nem találkoztam: az elmúlt fél évben minden csomagot átadtak a ViddL nevű startupnak kézbesítésre.Off, amazonnál azzal trükköznek és nyernek időt, hogy címzett nem volt otthon és áttéve másik napra. Gondolom ott kicsit komolyabb a szerződés és kötbér, és muszáj "dokumentálniuk", hogy próbálkoztak.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
Azért látod sikeresnek a vásárlást, mert a PayPal be tudta terhelni a kártyád, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy eljutott a kereskedőig (hiszen a PP voltaképp egy harmadik fél közted és a kereskedő között). Ahogy V is írta, a kereskedői oldalon (jelesül az Alinál) a folyamat elakadt, függőben maradt, ezt bizonyos idő után a PP is érzékelni fogja és a terhelés visszamegy a feladóhoz (hozzád). Nagyon erős a gyanúm, hogy technikailag egyébként egy zárolás került a számládra (netbankban általában meg lehet nézni, OTPnél biztosan van olyan sor, hogy zárolt tételek).Vagyis a pénz nálad van, nem vették el tőled "fizikailag", csak átkerült egy olyan "zsebbe", ahonnan nem tudod kivenni.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
-
LouiS22
veterán
válasz vegyszer #61597 üzenetére
Olvasd el újra az összefoglalót és értelmezd is
A 399 forint egy szolgáltatási díj, a beérkező küldemények automatikusan vámeljárás alá kerülnek, ahol aztán vagy megállapítják, hogy tényleg rendben van, már kifizette a vásárlásnál, vagy tőled kérnek be adatokat és utána állapítják meg, hogy rendben van. A 399 forint nem VÁM, hanem egy eljárási díj (valakinek ki kell bontania a zsákot, amiben a rengeteg kis szirszar van, valakinek fel kell pakolnia a szortírozóra és valakinek azért felügyelnie is kell ezt a lényegében azért automatizált folyamatot).
A screenshoton egyébént látszik is, hogy a feladó a Yanwen, ők egy logiszitkai cég, vélhetően te az ő azonsítójukat látod az alin a rendelésnél. a kedvező adózási kondíciók miatt az Emirátusokban léptetik be Európa felé a küldeményt.[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz tököscsávó #61778 üzenetére
Félve kérdezem, hogy ha egy hete azt látod ,hogy kézbesített, akkor mire vártál egy hétig és miért nem hívtad fel az EO-t és kérdeztél rá? Vagy eladótól miért nem kérdezted meg, hogy helló Béla, biztosan jó TN-t adtál nekem és tök véletlenül nem valaki másé lett hozzám beírva? Én legalábbis e két dolgot megléptem volna az elmúlt egy hétben, pláne akkor ha látom, hogy kézbesített.
TN amúgy ránézésre stimmelt (értsd: utolsó négy számjegy egyezett az irányítószámoddal?)[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
Nekem már a harmadik rendelés jön, kb két hét alatt itt is van, belga TN-esek, egy a mérete miatt postán átvevős volt, a második befért a ládába, a harmadik tippre megint postán átvevős lesz majd. És most rakom össze a 4.et
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz tököscsávó #61816 üzenetére
Pro tipp (és tényleg nem kötözködés, a jó szándék vezérel): ne email, telefon. Igen, zenét kell hallgatni, de egészen biztosan gyorsabban eljutsz majd élő emberhez. Az emailre meg majd válaszolnak, ha válaszolnak és jó eséllyel az lesz benne, hogy mivel nem tudják, hogy te vagy te, írásban nem adhatnak választ, leszel szíves felhívni őket. És lehet (ismétlem: lehet), hogy ez 30 nap múlva történik csak meg.
Ha valóban stimmel a szám és a te csomagod, a végtelenségig nem fogják őrizni, visszaküldik a feladónak. És ha jól számolom, már a 10. nap körül járhatsz[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!