-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz kabalababa #48349 üzenetére
Amikor kártyával fizetsz idegen devizában, a tranzakció pillanatában még csak zárolás történik valamilyen elő-kalkulációs árfolyamon és csak pár nap múlva lesz végleges a terhelés, más árfolyamon más összeggel.
-
#14264320
törölt tag
Megent megkérdezném, hogy másnál is történt változás a magyar posta nyomkövetésében hétfő óta, vagy csak nekem tűntek el meglévő adatok! (#48300)
-
Topikgazda
válasz kabalababa #48349 üzenetére
Már megbeszéltük hogy a közvetlen a vásárlás után kapott sms-ben az összeg csak egy becslés, minden banknak meg van hogy a kártyás vásárlást milyen árfolyammal és mikor számolja el, ami mindig a fizetés után több nappal történik. minimum 24 órára csak zárolják az összeget.
A CIB így számolja el, ami ugye nem a vásárlás után történik közvetlenül:
-
Topikgazda
válasz #14264320 #48352 üzenetére
Lehet hogy én is vettem észre ilyet, de pont ilyen okok miatt nem csak a Magyar Posta nyomkövetőjét használom.
Parcelsapp
és
Postal Ninja
is szóba jön még.
Rákérdezek hogy ők is észrevették az adatbázis problémát.[ Szerkesztve ]
-
#14264320
törölt tag
Használom a parcelapp-ot is. Csak mindent nyomon követek. És pár esetben feketelyuk szitu lett az eredmény. Ami érdekesebb, hogy már lezárt(sikeresen átvett) nyomkövetésből is elvesztek infok (Most csak az látható, hogy kicserélőben van 4.-e óta). A Postát azért használom, mert abban láttam eddig mikor kerül ki a helyi postára, és tudtam mikor várjam a postást. És próbáltam rákeresni neten, hogy valaki más is tapasztalt-e ilyet, vagy csak nekem van ez, de nem találtam semmit róla. Minden nap reggel és délután csekkolom és XLS-ben jegyzem a változást. Ezért volt számomra érdekes az infok eltünése. De köszönöm válaszod és ha tudsz róla majd többet is akkor azért is hálás lennék.
-
Tomi_Sci
őstag
Sziasztok,
Az Ali kicsit megkeverte a telefonszámomat, tudnátok segíteni, hol tudom kijavítani?
A "Tel:" mezőben lévő szám pár hónapja még helyesen szerepelt, majd a postás szólt, hogy hiányzik a szolgáltató azonosító. És valóban, visszanézve az utóbbi pár rendelésemen már az ország kód volt kétszer, holott nem írtam át semmit.
Ezután hozzáadtam a szállítási címnél mégegyszer:
Ebből ugye az ország előhívót nem annyira sikerült átvezetni a rendelési adatokba, de a postást ez sem zavarná szerintem, de továbbra is a "36 36 50..." kerül rá a csomagokra.
Némelyik eladó ráírja a szállítási címnél lévőt is, de csak a második sorba.Hol lehet ezt kitörölni? Bevallom, átnéztem a menüket amit sejtettem, de nem találom
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
Ez a tervem, de az a "Mobile:" mezőt befolyásolja.
A "Tel:" mezőben lévőt még valamikor a regisztrációkor adtam meg évekkel ezelőtt, nem is volt semmi a szállíási címnél amíg félre nem csúszótt az előhívó.
Hol tudom kitörölni a "Tel:"-t?[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
cof
veterán
-
addikt
-
losslessonly
csendes tag
Sziasztok!
Holland postával mi van? Több csomagom Liege-ben vesztegel, van amelyik már 10 napja.
Különböző időpontban, különböző feladótól érkező csomagok, de mindegyik Liege-nél elakad. Miért nem továbbítják 1-2 napon belül? Feketelistán vannak a HU-s csomagok? Vagy mi a gond?
Korábban (de már a vírushelyzet alatt) ennél sokkal gyorsabb volt Liege-n az áthaladás. -
Imy
veterán
Szerintetek meddig érdemes rendelni, hogy a 2021.07.01-től életbe lépő szabályok eloött ideérjenek a cuccok? Én amit lehet 03.31-ig megrendelek, de lehet egy két dolog átcsúszik, azt megpróbálom 04.15-ig berendelni. Utánna máér nem, mert 60 nap alatt nem biztos, hogy minden ideér. Amúgy van valami infó, hogyna fog az egész zajlani?
-
losslessonly
csendes tag
75 nap most a legtöbb küldeménynél, ami után dispute-ot tudsz indítani.
Én a helyedben lassan befejezném a rendeléseket, én szinte mindent megrendeltem, amire mostanában szükségem lehet, figyelembe véve a lehetséges késéseket.
Amit eddig írtak a vámolásról az a 3000 Ft-os vámkezelési költség, így a legtöbb árunál innentől értelmetlenné válik a kínai forrásból történő rendelés.
De javítson ki valaki, ha van már újabb részletes szabályozás. -
Topikgazda
válasz body007 #48365 üzenetére
A Postával kellett volna tisztáznod hogy hol a csomag vagy az értesítés, de így több mint egy hónappal senki nem fog emlékezni rá. Mivel a COVID szabályaik szerint a postás igazolja a kézbesítést, ez hivatalosan tényleg kézbesítve lett, ha belefért akkor a postaládába, ha nem akkor ott lett hagyva valakinél vagy eltünt a kézbesítés után.
A dispute indításra még igaz amiket írtam, Ha nem lett még lezárva a vásárlásod vagy a lezárástól számolva nem telt el a 15 nap akkor mehetne, de valahogy igazolnod kellene hogy nem kaptad meg, az pedig nem megy a postások nélkül. -
Topikgazda
válasz losslessonly #48368 üzenetére
Felejtsétek már el a jelenlegi rendszert, más fog működni július 1-től. Többször írtam egyébként a lehetőségeket itt is, de még van 3 hónap. Júniusig ráér az agyalás, mert folyamatban vannak a már elfogadott jogszabály alapján az előkészítések.
- Ha te vámolod saját magadnak akkor semennyi lesz a kezelési költséged,
- Ha az AliExpress fizetéskor beszedi az áfá-t akkor sem lesz kezelési költséged,
- Ha a mostani szabályok szerint a postát bízod meg az eljárással akkor van csak a 3500 Ft, ha te vámoltatod akkor csak 1100 Ft a posta díja,
- Ha július 1-től a posta is online rendszerét fogja használni, akkor nem kerül annyiba a vámeljárás amennyit most kérnek, de ugye nem vagy kötelezve rájuk.Nem a nem áfa miatt vásároltunk, egy összeghatár felett eddig is volt áfa és amit Magyarországon nem lehet beszerezni azt így is meg fogod venni. Részemről semmi nem változik, csak lesz egy kis drágulás.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz losslessonly #48366 üzenetére
Belgiumból át kell vinni Hollandiába és csak azután jön errefelé. A két országban is van COVID, az angol szállítási útvonal kiesett és erre a két országra megy az a csomag tömeg is és sok a csomag, kevés az emberi kapacitás.
-
cof
veterán
válasz Tomi_Sci #48373 üzenetére
Nem tudod üresen hagyni a tel mezőt? Látom, hogy kötelező, de hátha, én nem merem kipróbálni nehogy nekem is elcsesződjön. Vagy írj nullákat minden mezőbe.
A mobilnál meg nem para a +36 hiánya rendelésnél, nálam is úgy van, de annyira nem hülyék a postások, hogy ne tudnának SMS-t küldeni, csak eléírják a 06-ot. Vagy írd be te a 70 elé.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
-
TMhun
tag
válasz Walter_White #48375 üzenetére
Igen, átment a vámon, továbbítva van a belföldi kézbesítési hálózatba.
-
Topikgazda
válasz Tomi_Sci #48373 üzenetére
Nem egészen értem a problémát, de segíthet ha törlöd a böngésző gyorsítótárat mert az Input 2-n jól van megadva és ha elmented ez az eredménye aminek köze nincs a szállítási címhez ami nálad az Output-al nevezett képen van:
My Shipping Address-nél kell jónak lenni viszont neked a #48359 hsz-ben lévő képen 36 van nem +36 a de jó az ahogy a tovább a számot írtad 7050........ ha Vodafone -
Tomi_Sci
őstag
Üresen hagyni nem tudom
A csomagra általában vagy csak a "Tel:" kerül rá, ami alapján a postás nem ér el, vagy rákerül a mobil is, de csak a második sorba, a "Tel:" alá. Sajnos addig nem szoktak olvasni a kézbesítők Gondolom az Ali címke nyomtatási felülete így priorizálja.#48377 V/: Köszi, kipróbálom a Shipping Addresst még több féle képpen, max beleírom újra az egész telszámot a jobb oldali mezőbe, ahogy CoF javasolta. Majd dekódolja a postás.
Érdekes, hogy a Member Profile menüben van "Tel:" sztring, amit ezek szerint mégis a Shipping Address befolyásol, ahol meg nincs.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Topikgazda
-
KeFer
tag
válasz #14264320 #48352 üzenetére
Nálam is van valami zavar. Hétfőn délelőtt már azt mutatta, hogy a helyi logisztikai központban van a csomagom. Örültem, hogy másnap megkapom. Kedd délelőtt még változatlanul ezt a helyzetet mutatta. Délutánra viszont eltűnt a bejegyzés, és jelen pillanatig az az utolsó info, hogy szombaton befelyeződött a vámkezelés. Parcelsapp ugyanezt mutatja. Érthetetlen.
-
internetezoo
senior tag
Másnak is jött magyar telefonszámról sms, hogy csomagja jött? rickthompson.ninja/track/...?
-
Sungoo
addikt
válasz internetezoo #48381 üzenetére
Napok óta téma a médiában. Ne nyisd meg a linket.
-
Topikgazda
válasz internetezoo #48381 üzenetére
Ugye neked is Telekom számról jött? Kaptál egyébként valamelyik vásárlásodnál olyan nyomkövetési számot amit írnak?
-
-
Topikgazda
Hiányolom a Telekom figyelmeztető sms-ét (közleményt ugyan adtak ki, csak az van kihagyva hogy az ő hálózati azonosítójuk van használva, nem egy random szolgáltatóé) mert nem hiszem el azt hogy ha a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete, a Magyar Bankszövetség is figyelmeztet akkor miért nem keresik meg és tiltják ki a hálózatból a csalókat? Vagy már nem felügyelik mert fel lett törve?
Bár nem titkos a telefonszámom én nem kaptam.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz elfelejtette #48385 üzenetére
Hát én csak Telekomról tudtam, de akkor sem értem hogy miért nem lépnek fel ellene. Ha nem fizetem ki a számlát akkor aztán gyorsan le tudnak kapcsolni.
-
Sungoo
addikt
válasz pulutodurumo #48389 üzenetére
Igen így van. Ha valaki rányom a linkre, az ő telefonja is elkezdi küldözgetni az sms-eket.
-
martonl
senior tag
válasz body007 #48372 üzenetére
Nem "francia" boltból rendelted véletlenül? Csaló már nekem is "küldött" nem nekem való nyomkövetési számmal csomagot. Annyit meg tudsz kérdezni a Postától, hogy ennek a (szerintem Postán maradóként feladott) csomagnak te voltál-e a címzettje. Ezt meg fogják mondani neked. Ha nem te voltál a címzett, akkor kérj tőlük egy, lehetőleg angol nyelvű igazolást, hogy ennek a csomagnak nem te vagy a címzettje. És természetesen csatold evidence-ként. De az összefoglalóban is le van ez írva.
-
Mr.Pentele
tag
válasz #14264320 #48352 üzenetére
Nekem ma frissült egy BE végű küldemény, vagyis tulajdonképpen az első és egyben utolsó sora a nyomkövetésben, mert tovább nem fogja mutatni az unregistered miatt. Most úgy látom bírja magát a nyomkövető, a felém tartó és tőlem elmenő küldeményeket is rendben követi. Itt most a Posta appra gondolok.
-
bl4ze
veterán
válasz Mr.Pentele #48395 üzenetére
Én most ezeket a beérkezett küldeményeket várom :
UG1249124xxBE
2021.03.13. | 10:38 A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben Nemzetközi Posta Kicserélő Központ --- 13 NAPOSUW6932315xxCN
2021.03.22. | 12:25 A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben Nemzetközi Posta Kicserélő Központ --- 4 NAPOS "még csak"A 13 napos küldemény már jó lenne ha kézben lehetne, irodai címre ment Budapesten minden nap van recepció, posta....
[ Szerkesztve ]
.:. bl4ze .:.
-
#14264320
törölt tag
Köszi az infokat. Talán hétfőre rendbe kerülnek a dolgok.
-
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Sziasztok!
Rendeltem két darab 4cm-es, usb-s ventilátort. Egy darabot küldtek, a csomagolás sértetlenül érkezett meg. Még van 28 napom a határidőig?
Mit tegyek? Most indítsak dispute-ot vagy 28 nappal később? Egyáltalán ilyen esetben visszakaphatom az összeget (a második venti árát)?Köszönöm.
Nem lehet nékem nagyobb tolvajom, mint aki az én időmet eltolvajolja!
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!