- Synology NAS
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- TP-Link WR1043ND router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Musk azt mondja: a gondolatával mozgatja az egeret a Neuralink első betege
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Windows 11
- Mikrotik routerek
-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
elistvan
senior tag
Rendeltem pár pakli olyan játékkártyát (9 dolcsi) amit itthon nem kapni. Az ár fele az air malies posta volt amit azért drágállottam egy kis pakli kártyáért de üsse kavics. március 19-ig meg kellene érkeznie február 20-án vettem. Ha nem jön meg nyithatok dispouate-ot? Olcsóbb szállításasajnos nem találtam.
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
jel1
aktív tag
Köszönöm a tapasztalatokat!
Indítottam a dispute-ot!
-
elistvan
senior tag
Várni tudnék, csak akkor miért nem volt olcsóbb szállítási mód ha már eltart addig, illetve akkor minek fizetteti velem a drágábbat ha tudja, hogy úgysem ér ide (pláne ebben a helyzetben). Fele annyiért megkapom és ugyanannyi idő mire ideér. Három ilyen termékem is van, de az egyiknél ugye megvan a vásárláskori screenshot, ha most rámegyek a terméklinkre vagy az eladó oldalár már nem is árulja. Ilyenkor mit lehet tenni?
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
Topikgazda
válasz elistvan #48155 üzenetére
Maradjunk annyiban hogy egy regisztrál levél 100 g-ig ide úgy 6 $ körül van. Azt is tudod hogy nem 30 nap a szállítási idő, ők is tudják ezért adnak meg szállítási védelmi időt, ha azon belül nem kapod jogszerűen dispute keretében visszakapod az árát, de ezen idő letelte előtt ha szállítva van a termék nem lehet dispute-t indtani.
Mert akkor előfordulhat az hogy visszakapod pénzed, de a pandémia és egyéb szállítói probléma miatt késve de megkapod. Akkor mit csinálsz kifizeted újból vagy megtartod mert ez neked kárpótlásként jár? -
elistvan
senior tag
Nem a fájdalomdíj része érdekel, nyilván nem pár dollár az ember becsülete. Drágább és súlyosabb cuccokat kaptam olcsóbb postával. Elevele nem értem ezt az egészet így. Ha van olcsóbb postalehetőség,. kevesebbet fizetsz és ugyannyi idő alatt ér ide. Ha ők is tudják akkor minek kérnek el annyit érte?
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
Topikgazda
válasz elistvan #48157 üzenetére
Nem egészen értem a problémát, nem hiszem hogy bármely eladó a jelenlegi helyzetben meg tud adni fix szállítási határidőt, maga az elnevezés is várható kézbesítési időt tartalmaz. Kevesebbet fizettél szállítási díjnak mint a valós díj, de az nincs összefüggésben a gyorsasággal.
Az hogy te kevesebbet fizetsz a szállításért a szállítási díj tételében, az természetesen azt is jelentheti hogy nagyobb hányad van az eladási árba beépítve, az is előfordulhat hogy az eladó meg tud tölteni egy konténert és annak a szállítása díja a tartalomra szétosztva filléres szállítási költséget jelent, de ugye ezt nem minden eladó tudja megtenni. Kínából való rendelés nem azonnali kategória. Felére csökkent a szállítási kapacitás ás 3-szorosára nőttek a szállítási költségek, szóval csak lassú szállítással lehet olcsó. -
csaba17
senior tag
sziasztok!
ma érkezett meg egy EITHDIA Aluminum Magnesium Classic Brand Men's Sunglasses Polarzed Sun Glasses Eyewear Accessories oculos For Men Male 6591 napszemüvegem.
A dobozhoz mellékeltek egy jegyzőkönyvet miszerint sérült a doboz, a termék hozzáférhető, a részletesésnél pedig kartondoboz tartalom nélkül.
Valakinek tipp hogyan álljak neki?
dispute az okés, megérkezett de hibás, sérült akármi, meg csatolom a 3 képet: üres doboz, csomagolás, jegyzőkönyv.
Valakinek van hasonló tapasztalata ilyen ügyben? -
Topikgazda
válasz csaba17 #48159 üzenetére
Csinálj egy olyan képet a jegyzőkönyvről ahol a magyar szöveg alá beírod angolul a fordítást és azt is küldd el az eredeti kép mellé. A csomagolást és az üres doboz képből valamint a jegyzőkönyv képeiből csinálhatsz egy-egy képet.
És szöveges részhez is beírni hogy a szállító mit jegyzőkönyvezett.[ Szerkesztve ]
-
Digitalpimp
senior tag
válasz csaba17 #48159 üzenetére
Mostanában mindent is igen lopnak valahol... Úgy vannak vele, hogy 07.01. előtt még ők is megszedik magukat?!
"...a popszakmában sokminden fontosabb, mint maga a zene. Azt a legjobb kikapcsolni." Ford Fairlane kalandjai "Vihar előtti csend, nem jó itt senkinek, csak az a pár szemét érzi jól magát, aki a képernyőről felém integet, az a sok nagy magyar, az a sok jóbarát!" PiCsa
-
addikt
Sziasztok!
Szeretném megváltoztatni Ali-n a jelszavam. Sehogy se sikerül nekik elküldeni a 6 jegyű kódot amivel tovább lephetnék. Szerintetek mi b@natosf....-t kellene csinálnom? 100x megpróbáltam, egyszer még egy kicsi kínai ügyintézőnénivel is beszélgettem - persze nem a jelszavam megváltoztatásáról hanem, h a alibaba-n mit szeretnék eladni????
Hova írjak nekik?
Köszi
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Nem telefonszámra akarja küldeni hanem mail címre (ami gmail). Nem is láttam sehol tel. szám megadást
szerk.: jah megvan, így:
3670xxxxxxxDe nem is ajánlja fel, h ide küldi csak mail vagy csett...
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
st6969
őstag
Sziasztok,
rendeltem egy kártyajátékot $4,49-ért december 28-án. A customer protection lejárata előtt pár nappal rákérdeztem, hogy hol lehet a rendelésem (tracking nem mutat semmit)?
Az eladó válaszolt, hogy nyissak dispute-ot, és akkor visszakapom a pénzt. Így is tettem, erre javasolt 0.00$ visszatérítést, mert szerinte úton van még.
Ilyenkor mit kellene tennem? Holnap lejár a határidő, hogy ezt elfogadom, vagy nem.
Köszönöm a segítséget. -
Topikgazda
válasz st6969 #48170 üzenetére
Nyugodtan megvárhattad volna hogy a rendszer lezárja, mert ha eddig nem volt a nyomkövetésnél információ akkor mehet az hogy nincs nyomkövetés és nem érkezett meg,.
Ennél az oknál meg mivel a lejárat előtt lett ez választva ezt nyögik be akkor is ha az az igaz hogy nincs nyomkövetés. Ha nem látható a mozgás huzamosabb ideig akkor csak nincs szállítva. Ha most ere reject-et nyomsz akkor pár nap várakozást írnak majd és azt hogy azután lesz döntés a javadra ha nem érkezne meg. -
st6969
őstag
Azt hiszem, kezdem érteni...Szerintem butaságot választottam indoknak: "Purchase protection is running out, but the package is still in transit". De én direkt megvártam, hogy lejárjon a szállítási védelem, és csak utána nyitottam dispute-ot.
Mozgás pedig nem csak huzamosabb ideig nem volt, hanem egyáltalán nem. 3db bejegyzés volt, ugyanazon a napon (dec. 30.):
A dispute szövege meg azt írja, hogy valamit csináljak holnapig: adjak új javaslatot (mit?), fogadjam el az eladó javaslatát ("nincs refund, várjak még, a termék úton van"), töltsek fel bizonyítékot vagy szerkesszem a megjegyzéseket (nem tudok mit feltölteni)...Vagy ne nyomjak semmire (akkor nem tudom, mi lesz...holnap a határidő)
Nem értetlenkedni akarok, de kicsit elvesztem...most akkor mit csináljak? -
Topikgazda
válasz st6969 #48172 üzenetére
A Reject gombbal nem fogadod el az eladó ajánlatát, nyomj arra.
ha letelt az idő és nincs nyomkövetés akkor nincs bizonyíték a szállított állapotra, ugyanúgy ha valaki más nyomkövetési számát adják meg neked, az hiába van kézbesítve máshol, te a csomagodhoz nem kaptál semmi, még az elküldés sem bizonyítható, mert az egy másik csomag. -
chopin42
őstag
Üdv! Jól értem, hogy laza 2 nap alatt sikerült átmennie a cuccnak a vámon, és most már csak a fénysebességű postán múlik?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Topikgazda
válasz laskr99 #48176 üzenetére
Esetleg nem frissül az adatbázisuk vagy amit már tegnap írtam tényleg sok csomag érkezett ezen a héten.
Felhívod a telefonos ügyfélszolgálatot és megkéred hogy a belső postai adatbázisban is nézzen rá. De lehet hogy ma fog változni, nézd meg itt is. -
Exodion
aktív tag
Sziasztok,
Gondoltam megosztom az esetem, eleg viccesre kerekedett de persze utolag mar latom hogy en rontottam el a legelejen. Tortent ugyanis hogy ket kulon eladotol rendeltem CCT suruledes ledszalagot es ehhez wifi vezerlot, fizettem bankkartyaval direktben.
A wifis vezerlo szepen el is indult posta folvette uton van.
A led szalagra mar majdnem lejart az ido meg mindig nem adta fol a "Viktorovna Viktorovna" nevre keresztelt elado. Gondoltam mivel igyis ugyis kene egy ilyen szalag hat meghoszabbitottam a processing time-ot. Na itt rontottam el. Egy napra ra megerkezett a level hogy feladva uton van... Na ezt DHL Express-el kertem. Kaptam is egy szep shipping labelt, meg egy tracking szamot.
Egy hettel kesobb egy SMS jott a DHL-tol hogy vamkezelendos kuldemeny erkezik legyek szives kitolteni egy nyomtatvanyt amihez kaptam egy linket. Ott a shipping label gyanusan 196USD-t tartalmazott... Illetve nemhogy a csomagszem de semmi sem stimmelt. Teljesen mas feladotol total mas orszagbol ugyanazzal a tartalommal egy tok mas csomag. DHL folkeres, mondom mi a gondom.
Hat mint megtudtam a kedves NAV azert eleg kettos mercet alkalmaz a vam kiszabasara:
- ha a shipping label magasabb mint a bekuldott banki tranzakcio akkor a shipping label
- ha a shipping label alacsonyabb akkor a banki tranzakcioval szamolunkJeleztem az eladonak a gondom, termeszetesen szerintem angolul nem tudott es kb mintha a google forditoval tarsalogtam volna. Mikor mar azt hittem hogy megoldodik a gondom, jott egy ujabb SMS a DHL-tol hogy vamkezelendo csomag. Orultem mint majom a farkanak, erre egy harmadik feladotol erkezo szinten 196USD-s csomag . . . elado nem reagal, dispute-ra varok.
A DHL-nek pedig kozoltem hogy en 31eFt-ot fizettem kizart hogy 196usd-re fizessek vamot afat, kuldjek vissza.Ez mennyire gyakori? Igyis ugyis vennem kene 80m led szalagot csak nemtudom hogy mindegyikkel igy fogom vegigrollerezni ugyanezt vagy csak pont sikerult belenyulni .
[ Szerkesztve ]
-
bl4ze
veterán
A 17 napja beérkezett, és 16 napja kicserélőben átvett küldeményre ennyit sikerült böfögniük :
Tisztelt Ügyfelünk!
Közönséges küldeményként kezeljük a UJ906553xxxCN számú küldeményt, ezért csak a beérkeztetése látszik, ezért nem kerül további rögzítésre.
Üdvözlettel:
XXXX G.Melinda
Rettenet..:. bl4ze .:.
-
Topikgazda
Ha leírod a nyomkövetési számot akkor ezt én is megtudtam volna mondani. Az U-s nem könyvelt küldemény, az érkeztetést sem kell könyvelniük, nem is ők teszik a bejegyzést, a postai szállítólevélre valószínüleg a kínai posta felvette az Rx, Lx, Ex kezdetű küldemények közé (amit nem kellett volna) és az automatikus feldolgozás keretében láthatod a MP-nél.
Vagy csak be írta kínai logisztika, úgy hogy nincs is itt. -
cof
veterán
Nem is értem mit vártál. A kínai rendelés türelemjáték, én 2 hónappal számolok mindig. Nyilván nem ezek a sima levélként kezelt küldemények vannak elsőbbségben.
Nekem is van még 1 csomagom, ez már 51 napos UA037783425AE valahol a világban kering, meg jó pár UG-BG-s ami a kicserélőben van elvileg február végétől, március elejétől.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz Exodion #48181 üzenetére
Ez értelmetlen: ha a shipping label magasabb mint a bekuldott banki tranzakcio akkor a shipping label
A DHL saját maga vámoltat, de a termék ára és a szállítási költség számít és amit ténylegesen kifizettél, ha túl van biztosítva csomag mert azt írták rá akkor is.
Másik dolog hogy nincs ilyen szabály a vám törvényben és a vámosok ami nincs benne azt nem is alkalmazzák, hogy a ráírt értéket veszik figyelemebe.
De a DHL-esek is tudják, szóval félrecsúszott a kommunikációtok.
Konkrétan akkor mennyit fizettél érte? termék ára és szállítási költség.Hogy érthető legyen a DHL-nek itt egy kis segítség, de nyilván nem tudta a pontos szabályokat akivel beszéltél.
Az Uniós Vámkódex vámérték vonatkozású előírásai -
bl4ze
veterán
Ez már ITT van, beérkezett-a posta sem tagadja.
"CSAK" éppen 16-17 napja nem kapom meg, meg sem mozdul.
A saját rendszerükben is látszik, beérkezett. Ott van :
Ezt nem a kínai "generálta" - ez megérkezett... "Csak" sehol semmi nálamMásik UxxxxxxxxBE szintén sehol, igaz az még "csak" 6 nap :
Harmadik szintén zenész UxxxxxxxxxxBE - 6 nap :
3 db van amit várok "U" és egyik ebből 16, másik 6 "naposak".....:. bl4ze .:.
-
Topikgazda
Nem tudsz meggyőzni, én az NPKK-val beszéltem, ők nem írnak semmit az U-nál, nem igazolták vissza hogy az valós, általuk tett bejegyzés lenne. Én nekik hiszek.
Miért foglalkoznának ilyennel, ha ezért a küldeményért nem kapják meg a könyvelt küldemények után járó kezelési költséget a másik postától? -
Exodion
aktív tag
Hat kerlek:
- 20m szalag: 25,154.44Ft
- szallitasi ktg: 6,438.48Ft
- ossz: 31,592.92FtA DHL-nek csatoltam az aliexpress order page-et pdf-ben, plusz a banki tranzakciorol keszult pdf-et amin 31,593Ft kerult terhelesre a bankkartyamrol ALIEXPRESS cimmel. A csomagcimken viszont USD196,00 kerult feltuntetesre.
Erre a DHL osszes ugyintezoje akivel beszeltem, kozotte hogy ket lehetosegem van (mert a NAV nem fogadja el az altalam fizetett 31eFt-os dokumentumokat, mindenkeppen a magasabb osszeget vamoljak):
- visszautasitom a csomagot es ok visszakuldik a feladonak
- kifizetem a vam es afa erteket a csomagcimken szereplo 196USD-reExtra info, a NAV-ot is felhivtam mar az ugyben multheten es ugyanezt mondtak el... mindig a magasabb erteket veszik figyelembe: "Ha a csomagcimken szerepel x, on fizetett x+10-et akkor x+10 utan fog vamot fizetni. Ha on fizetett x osszeget, a csomagcimken szerepel x+10 akkor a x+10 utan fog vamot fizetni." bar ezt mar nem tudom pontosan tolmacsolni (telefonos ugyfelszolgalat 1819-en). Akkor rosszul tudjak ?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Exodion #48192 üzenetére
Rosszul tudják, de nagyon.
Mellékeltem a jogszabályt a NAV oldaláról, nincs csomagcímke érték alap.
Van neked amit hivatalosan elfogadnak, kell lenni vámárúnyilatkozatnak, ha azon az érték téves, akkor az általad igazolt lesz az érvényes. A többi amit neked mondtak az mese., pontosabban hazugság.
A címke nem okirat és nem igazol mást csak azt hogy neked van küldve.
Akkor itt a hivatalos szöveg, ebben a szállító által ráragasztott, ráírt címirat mit igazol?
Az Uniós Vámkódex létrehozásáról szóló 952/2013/EU rendelet
70. cikk
A vámérték megállapításának az ügyleti értéken alapuló módszere
Az áru vámértékének elsődleges alapja az ügyleti érték, azaz az áruért az Unió vámterületére irányuló kivitel céljából történő eladáskor ténylegesen kifizetett vagy kifizetendő – szükség esetén kiigazított – ár.
Megvezettek. Egyébként meg lehet kérni tételes vámeljárást, ahol fel kell bontani és ha az általad igazolt árú dolgok vannak benne akkor az lesz megint csak az érvényes.[ Szerkesztve ]
-
bl4ze
veterán
Már bocs, de Te teljesen zakkant vagy?
A SAJÁT MPL nyomkövetésükben látszik, hogy beérkezett, majd átvették a Kicserélőben.
3 ilyen is van, mindegyik valós.
LÁSD:
Látod a fenti adatokat ?
Ezt látják Ők is, csak, hogy utána mi van, hogy 16 napja a kicserélőben átvették az a HOMÁLY....
(meg most úgy látom Te is homály vagy, ez nem random generált esemény - ezeket az MPL rögzítette).:. bl4ze .:.
-
Charx
senior tag
Az enyém február 6. Kicserélőben átvették aztán semmi. Én már körbejártam a témát, posta szerint nem tudnak semmit róla. Igazából már keresztet vettem rá, mert ennyi idő alatt meg szokott jönni, szerencsére csak 1 dolláros vacak.
-
Exodion
aktív tag
-
Topikgazda
válasz Exodion #48199 üzenetére
Nem hiszem hogy rosszul dolgoztunk anno amikor ott dolgoztam.
Mióta egyenlő a csomag címke egy vásárlási számlával?
Akkor nem értették meg a kérdésed az Ügyfélszolgálaton, a vonatkozó törvény és a vámosok utasításai nem ütközhetnek, ha igen akkor a törvény az elsődleges. Meg van határozva hogy mit kell igazolni és idéztem is, a csomag címkéd tartalmazza a számlára vonatkozó meghatározott adatokat? Magánszemélyként vásároltad?Van egy vásárlási igazolás ahol látszik hogy mit és mennyiért vettél, van egy banki igazolás hogy mennyit fizettél, semmi alapja hogy becsüljék a vámértéket egy hibás adatú cetli alapján. Csomag felbontás, a tételek összehasonlítása a vásárlási igazolással, az összeg összeadása és annyi a vámérték, ennél egyszerűbb már nem lehet.
Én kíváncsi lennék a jogszabályi pontokkal alátámasztott írásbeli válaszukra a helyedben.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Gitáros topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Autós topik
- Politika
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...