-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz AlexDaywalkr #47451 üzenetére
Mit ír a postai nyomkövetés, bár a hétvégén nem igazán dolgoztak, lehet hogy holnap lesz már valami fejlemény.
-
AlexDaywalkr
tag
válasz Vikusz77 #47450 üzenetére
Szia!
Én is jártam így, csak nekem annyi mázlim volt, hogy az átvétel időpontja pünkösd vasárnap 23:58 volt, így könnyen megmagyaráztam, hogy a csomagot én nem ve(he)ttem át. Akkor kiderült későbbi nyomkövetésből, hogy a vámon akadt el a dolog és azt a rendszer úgy vette, mintha megérkezett volna. Nem volt vele gond, csak kb. egy hetet késett emiatt. Ha még van időd, akkor várjál vele, talán megérkezik. Amúgy én is indítottam dispute-ot, de aztán megoldódott. Remélem neked is meg fog.
Alex
-
zotyesz 1
tag
Van egy csomag franciából HY510033275JF, ami nem érkezett meg, és már lejárt az Ali által meghatározott szállítási ideje. Nyitottam disputot, de ott 1 hete nincs válasz, írtam az eladónak, ő erre ezt írta: "Hi , no worry , it will be refund if confirm lost" lefordítva magyarra: "Szia, ne aggódj, visszatérítésre kerül, ha megerősíted" Most nekem ehhez valahol valamit meg kell megerősítenem?
-
Topikgazda
válasz AlexDaywalkr #47454 üzenetére
Magyar Posta oldalán kell ezt nézned.
-
Topikgazda
válasz zotyesz 1 #47456 üzenetére
Ez nem postai azonosító, a francia FR végű és DPD lenne a szállító .
Viszont Szlovákiára is mutat a nyomkövetés
Állami ünnep.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Redneck #47459 üzenetére
Várd már meg hogy az szerencsétlen kézbesítő odaérjen. Kiadták kézbesítési listára 06:36-kor, de 1/8-nál korábban nem tud elindulni általában és menet közben több küldeményt is kézbesít míg hozzád ér, nem rögtön neked viszi, hacsak nem ott laksz közvetlen a posta mellett.
Mai nap egyébként sem veheted át bent a postán mivel a kézbesítőnél van, ha nem tudná kézbesíteni akkor majd holnap.[ Szerkesztve ]
-
zotyesz 1
tag
Jól látod, az rendben, hogy Szlovákiára mutat a nyomkövetés,ide kellett volna érkeznie.
A TELPLUS France Store -ról rendeltem, ez nem kínai üzlet.
DPD-vel kellett volna érkeznie, de azóta nem mozdul, amóta feladták, ha feladták.
1-2 eurós dologból nem is csinálnák nagy gondot, de itt 200 euróról van szó. -
djbahool
senior tag
Sziasztok!
Ha egy Alis küldemény, amiért 25 USD-t fizettem, vám elé került, és kérik a doksikat, akkor csak a 10 EUR-s vámkiszabás alatti levelet kell megírnom nekik és kérni a vámkezelés végét, vagy pedig ki kell tölteni a posta honlapján lévő vámkezelési doksit is ezen kívül?Elegendő ezt email formájában (persze a szükséges csatolt doksikkal) megküldeni?
-
Topikgazda
válasz djbahool #47465 üzenetére
A ténylegesen, a kártyával kifizetett összeg (25$) amit be kell írnod, de ha volt szállítási költséged az a posta űrlapján a táblázatuk alatt kell beírni és ezért a termékes résznél a termék ára rovatba a kuponnal csökkentett kifizetett pénz - szállítási költség kell hogy szerepeljen
[ Szerkesztve ]
-
Szállító76
tag
Sziasztok!
Volt egy refundom kb. 3 hete. Viszont ma megérkezett a csomagom. Mit tudok csinálni, hogy a kínai barátom vissza kapja a pénzét amit visszatérített?
Köszönöm -
Met
nagyúr
válasz Szállító76 #47468 üzenetére
Kérsz tőle egy PP címet amire elküldheted a pénzt.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Topikgazda
válasz Szállító76 #47468 üzenetére
Megírod hogy megjött szeretnéd lerendezni és majd reagál valamit.
[ Szerkesztve ]
-
zotyesz 1
tag
A szállítási védelmi idő lejárt 1 hete, a biztonság kedvéért a lejárta előtti napon nyitottam dispute-t, az Ali-tól épp aznap jött a szokásos email,hogy ha megkaptam,erősítsem meg,ha nem 15 napom van dispute-ra...ez volt 1 hete, de a dispute-ra eddig senki nem írt, igaz, a válaszadásra még van 5 napjuk, de ha az is lejár, utána már fogalmam sincs hogy mi lesz.
-
Vikusz77
tag
Felhívtam a posta ügyfélszolgálatát, megnézte a csomagszám alapján, igen, az én csomag om (név, cím stimmel).
Semmilyen további információt, segítséget nem tudott adni. Az átvevőt sem tudja megmondani.
Azt mondta, hogy menjek be bármelyik postahivatalba és 1245 Ft-ért (!) kérjek "adatszolgáltatást", és akkor megtudom, hogy ki vette át a csomagom - szerintük- .
Ennyi.
Fizetni nem fogok 1245 Ft-ot, hogy növeljem a bukást.
A Bp.6. sz. csomagkézbesítő bázis telefonon elérhetetlen. -
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47477 üzenetére
Az átvevőt még a postás is legfeljebb akkor ha visszaemlékszik, hiszen ő szignózza hogy kézbesítve és sajnos emiatt lehetséges viszaéllés, hiába reklamáltam náluk hogy ez hibás döntés, megkérdezték miért nem bízom meg a postai dolgozóban. No ilyenekért.
Ott helyben a 6. sz. csomagkézbesítő bázison tudod intézni személyesen, néha nem nehézkesek a panasz részlegen dolgozok, de lustát is ki lehet fogni, aki ugyanezt a szöveget nyomja, adj be papírt, bár felhívni és beszélni az illetékes kézbesítővel miután 3 percen belül kideríti hogy ki volt az, nem kéne hogy fáradtság legyen. -
Redneck
veterán
"megkérdezték miért nem bízom meg a postai dolgozóban."
Na vajon miért?Végül nem ért ide a "szerencsétlen kézbesítő", és bár a Ninja még mutatja, a posta nyomkövető oldaláról eltűnt a 112-es posta bejegyzése. A biztonság kedvéért megnéztem a postaládát is, de nem volt ott a jó öreg értesítő sem. Pedig abban bíztam, hogy legalább holnap átvehetem a postán.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Topikgazda
válasz Redneck #47479 üzenetére
Nyugi, csak nem vitte ki a postás, egyrészt ott a 112-ben csak nem könyvelték még le. de lehet hoyg 1,5-2 óra múlva lesz valami.
Ez biztos: 16 Feb 2021 06:36 Arrival at delivery office HU1502 Ez még a112-es posta
Lehet hogy sok csomagjuk volt és mégsem hozta ki a postás. Sajnos csinálnak ilyen trükköt.[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
A Dunakeszi postán és a telefonos posta ügyfélszolgálaton is azt mondták, hogy az átvevő nevét és igazolványszámát kötelezően rögzíteni kell a kézbesítőnek, ellenkező esetben a kézbesítés nem szabályos.
Azt, pedig, hogy a küldemény nem fér a postaládába (ha van oda joga kézbesíteni), a rendelésemből látható.: Két darab termék, amiből már önmagában egy sem fér a postaládába.
Nem megyek be személyesen (sok idő+pénz+ideg), akkor marad az, hogy e-mailben panaszt teszek.
Az aliexpressen meg pár napon belül (hogy még ne csússzak ki a 15 napból, mert sajnos nem tudom pontosan, hogy mikor került "finished" státuszba a rendelés) indítok egy dispute-ot.Annyi jutott még eszembe, hogy előtte írok az eladónak, hogy mi a helyzet.
Köszönöm a segítségedet, és AlexDaywalkr neked is a hozzászólást!
Ha lesz valami érdemi fejlemény, jelezni fogom itt.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47481 üzenetére
Nem egészen ez van előírva, mert csak bizonyos küldemény fajták esetén kell beírni.
Ezt tudhatná a postás is, mivel nem vonták vissza, ami nem aláhúzott kategória ott a postás igazol:
Tekintettel a kialakult járványhelyzetre - 84/2020. sz. kormányrendelet alapján - a Magyar Posta a fertőzésveszély kockázatát csökkentő ún. érintésmentes küldeménykézbesítési eljárást alakít ki, amelyet 2020. április 6-tól vezet be.
A rendelet alapján a veszélyhelyzet alatt az ajánlott leveleket a kézbesítő a levélszekrénybe kézbesítheti úgy, hogy ennek tényét rögzíti a készülékén. A tértivevényes levél, a hivatalos irat és a csomag esetében az átvételt nem kell a címzettnek aláírással igazolnia, ehelyett a személyazonosságot igazoló igazolvány adatait egyezteti a kézbesítővel lehetőség szerint mintegy 1,5 méteres távolságból. A kézbesítő ezeket az adatokat rögzíti az elektronikus készülékén, és átvettnek minősíti a küldeményt.
Hasonló módon járunk el a postákon is, vagyis postai küldeményátvétel esetén a postai munkatárs jegyzi be az átvevő igazolására alkalmas okmány típusát és számát, ekkor sem szükséges az ügyfelek részéről az aláírás. Könnyítést jelent az is, hogy a csomagot - a címzett kifejezett kérésére - alkalmi átvevőnek, akár a szomszédnak is átadhatja a kézbesítő, természetesen ebben az esetben is rögzíteni kell az átvevő adatait. -
Vikusz77
tag
Lehet, hogy rosszul értem, de nem az van ebben a szövegben, hogy egyedül az ajánlott levelet kézbesítheti a postaládába?
A tértivevényes levelet, hivatalos iratot és a csomagot pedig a címzettnek kézbesítheti, akinek a nevét és igazolványszámát köteles rögzíteni elektronikusan?Persze, hogy az én küldeményem az hivatalosan ajánlott levél vagy csomag, azt nem tudom.
De a postaládába nem fér be, tehát szerintem jogszerűen ezt nem kézbesíthette volna.
Persze, sok reményt nem fűzök a reklamációmhoz.[ Szerkesztve ]
-
eboostr
aktív tag
Sziasztok!
Volt már itt téma ez a hír? [link]
Ha júl 1-től ez lesz akkor minden csomagra fizetni kell +27%-ot? -
Topikgazda
válasz Vikusz77 #47483 üzenetére
2 kg-ig ami 90 cm befoglaló méretű az levélküldemény, ha könyvelt az akkor ajánlott. Akkor értesítőt kapsz ha nem fér bele, de az hogy a postán átveheted azt van amikor kézbesítve kóddal írják be, vagy ott hagyja a szomszédnak látszó embernél a csomagodat, feltéve ha tied volt az a nyomkövetési szám.
-
Topikgazda
válasz eboostr #47484 üzenetére
Ja, igencsak volt téma mivel január 1. volt az eredeti határidő és az lett eltolódva július 1-re. És természetesen fizetjük ha EU-n kívülről érkezik a küldeményed.
Júniusig jegeltük a témát, mert addig ki fog alakulni hogy miként is lesz megoldva a konkrét munkafolyamat.
Tervük az hogy on-line felületen a szállító értesítése után hogy jött valami te vámoltatod és fizeted rögtön a szükséges dolgokat, az áfá-t és vámot ha van és azután a szállítótól megkapod, vagy a szállítót bízod meg egy költség ellenében hogy rendezze le és te az átvételkor fizeted ki, ez utóbbi a mostani rendszer, ha meghaladja a 22 € áfamentes határt ami júliustól eltörlésre kerül.
A gond az hogy pl a Posta esetén úgy 80-90000 vámeljárást csináltak eddig évente, ez most éves szinten lesz legalább 12 milla.
De egyébként a cikkben sugalltak ellenére ez egy törvényben leírt szabály volt, tehát semmi kiskapu, meg csalás nem volt mögötte, ez csak egy fals duma megetetni az emberekkel.
És a NAV-os utalás is kamu mert bizony a webshop és banki igazolással kell az értéket igazolni, 2004 óta hogy a csomagolásra mi van ráírva az nem vehető figyelembe értéknek egy másik törvény alapján és nem hiszem hogy a vámosok nem tartanák be a jogszabályokat.[ Szerkesztve ]
-
Sungoo
addikt
-
eboostr
aktív tag
Köszönöm válaszokat.
Mi a véleményetek, érdemes bevásárolni még júl. 1. előtt a dolgokat?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz eboostr #47491 üzenetére
Lesz ami megéri és lesz ami nem, de ami nálunk nem szerezhető be azzal nem tudsz mit kezdeni. Egyébként megoldható az is hogy az AliExpress eleve beszedi az adott vevő országa szerinti áfát ás akkor nincs külön vámeljárás, az eBay-en már működik egyébként ez a rendszer.
És lehetséges az EU-raktárak növekedése, bár nekik az eladási árba be kell forgatni az áfá-t.
Több működési modell van elképzelve, ezért nem kell még nagyon gondolkodni rajta.[ Szerkesztve ]
-
C. s.
addikt
Szia!
Egy kicsit összekavartam a fogalmakat, ezért ismét megkérdezlek, de ezúttal már rendesen fogalmazok. Ne haragudj!
Ezt írja: Your order will be closed in: 3 days, tehát ha jól értem, a 15 napos védelem majd csak ezután indul. Ha nem érkezik meg a csomag, a 15 nap végefelé írjak az eladónak, ha nem adja vissza a pénzt, akkor dispute?
-
Topikgazda
Jól érted akkor indul a 15 nap. Én azt javaslom hogy várd meg a 22-i postást ha akkor sem kézbesítik akkor mehet a dispute. Nem kell külön írni az eladónak, mert a dispute reklamációt ő kapja meg. Ha üzensz vagy olvassa, vagy nem, viszont a dispute-ra mindenképp reagálnia kell.
-
koko52
veterán
Üdv!
02.03.-án átvette az eladó a vissza csomagom de nem jelzi vissza. Az idő ketyeg 8 nap van vissza hogy jelezzen. Mi van ha nem jelez? Írtam neki többször is, elolvassa de nem válaszol semmire.
E-mail-em van hogy átvette a csomagot."Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
C. s.
addikt
Köszi, azt elolvastam, de nem tudom, hogy kell-e írnom is valamit vagy nem muszáj. Azért kérdezem, mert gyatra az angolom, és ha le kell írni a történetet, arra már előtte készülnöm kell. Mivel az űrlapból kiderül, hogy nem érkezett meg, büntetlenül kihagyható a magyarázat?
Érdemesebb a nincs nyomkövetési információt választani, ugye? (És nem azt, hogy még szállítják. Nem megy ez már sehová szerintem.)
Ezt hogyan tudom bizonyítani? Nem hiszem, hogy bármit tudnék csatolni. Jól gondolom?
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!