- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Crypto Trade
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Debian GNU/Linux
- Programozás topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Aliexpress tapasztalatok
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- VPN topic
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
devcse
csendes tag
kedves fórumozók, üdv mindenkinek
a köv kérdésem lenne: szeretném "téliesíteni" a '90es favimat ködlámpával és ablaktörlő intervallum-kapcsolóval. mit javasoltok, hol tudom beszerezni őket a "leghatékonyabban"?
ill tavaly már volt benne egy intervallum-kapcsoló, de kb egy hónap alatt megolvasztotta és tönkretette...miért?köszi a válaszokat,
devcse -
Tompie
őstag
Helló mágusok
Ma azt vettem észre, hogy mintha a fékhatás nem lenne olyan mint eddig, pirosnál alig akart megállni aztán azt hittem csúszik az út és azért de nem, meg ha lassan gurulok kb. 10-el és nyomok egy satut akkor sem "repülök" előre hanem majdhogynem szépen lassan megáll, eddig fogott rendesen, mi lehet a hiba? Most sötétben nem tudtam megnézni a fékfolyadékot stb de ahogy olvastam a pótlása sem csak annyiból áll, hogy utána töltök illetva ha a fékfolyadék rendben van akkor mi lehet még a hiba oka ?Köszönöm
-
rob210
nagyúr
Mikor volt fékbetét és pofa csere?
Ha ezek rendben vannak akkor főfék munkahenger lesz ami nem túl drága viszont macerás cserélni.Bár lehetnek még dugattyúk is.
A fékrendszerrel szerintem ne kísérletezz vidd szervizbe padon mérjék meg a fékhatást.
Az egyetlen dolog amire azt mondom, hogy én se nagyon szeretem otthon szerelni az a fék.
Mert ha valamit a motoron elkúrok az egy dolog de ha nem tudok megállni megölöm a családom....Renault power
-
Tompie
őstag
Adtak egy tippet, ami az általam is vélt hiba.
Fékrásegítő nem működik, kilyukadt a csöve.
Ezt a csövet csak simán kicserélem és kész? Azaz ezt merre is találom? -
Tompie
őstag
De azt is írták, ha a szervó cső ment tönkre az kihatással van az alapjáratra így valószínű, hogy csak levegősödés. Abban tudna nekem itt valaki segíteni ?
-
rob210
nagyúr
Ha fékezel kemény a pedál?
Mert ha be tudod nyomni akkor a rásegítős hibalehetőségeket felejtsd el.
Ha benyomnád a féket de csak állsz rajta mert olyan kemény mint a szikla és nem megy be a pedál, akkor viszont biztos, hogy a fékrásegítőnél van baj.Ha szembe állsz az autóval akkor a váltó felett a tűzfalon a főfékmunkahenger mögött találsz egy hengeres dobot az a fék szervó.
Abból egy vastagabb 10-12 es textil borítású cső jön ki egy 90° pipán keresztül.Azt érdemes meghallgatni valaki segítségével.
Hogy sziszeg-e a kocsi motorterében valami beindítod a kocsit valaki beül.
Bedugod a fejed a szervódob közelébe és pár fék pumpálás után kiderül hogy sziszeg-e vagy sem.Renault power
-
Tompie
őstag
Megvolt a reggeli teszt kör a parkolóban. Van fékhatás szerintem rendesen, viszont lassú tempónál most is ha satuztam egyet nem fogott annyira, hogy blokkolta volna a kereket és megcsúsztam volna.
A pedál nem kemény, viszont ha nyomkodom a fékpedált akkor hallok sziszegő hangot bent a z utastérben mivel egyedül voltam a motortérben nem tudtam meghallgatni. Azt nem is figyeltem egyébként, hogy máskor is volt-e ilyen sziszegő hang és azt is csak akkor hallom ha a kocsi álló helyzetben van, menet közben gondolom a menetzaj miatt nem hallom.
Lehet akkor csak légteleníteni kéne? de lehet azt sem mert lehet az a hang normális?! passz
Viszont ha el viszem egy szerelőhöz a semmiért nem akarok fizetni csak mert átnézi. -
rob210
nagyúr
NA ezért kérdeztem.
Menet közben többet termel így nem érzed, hogy annyival rosszabb taposni a féket.
De ha sziszeg álló helyzetben akkor megvan a hiba, valóban a szervódobtól le kell a vezetéket kísérni.
Az is lehet, hogy semmi baja csak a dobból kiugrott a pipa.
Ez egyszer nekem is volt.
Azt kellett csak visszapattintani.Motortér felnyit hallgatózás cső végigtapogatás megnyomkodás a csatlakozásoknál és meglesz a hibád.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Esetleg átszakadt a szervódob membránja. Az lassú tempónál olyan mintha valami viszzafelé nymoná a fékpedált fékezés közben. Ha a cső cseréje nem oldja meg a gondot, én mindenképpen a szervódobnál folytatnám a keresést. Ha beigazolódik a gyanú, érdemes a főfékhengert is kicserélni, és nyugodtan autókázhatsz. A fék nem játék! Ha nem értesz hozzá, vidd szervízbe.
-
Tompie
őstag
Voltam itt a szomszédba az autószerelőnél, azt mondta 500Ft-ért tölt rá meg légteleníti 5000Ft-os órabérnek megfelelő munkadíjért ami ugye nyilván nem lesz óra meló.
Már csak az a kérdés, hogy lecseréltessem az egész fékfolyadékot? vagy csak rátöltessek?
Hozzá teszem kurva rég vagy akár még nem is volt cserélve ebben fékfolyadék.
Vagy elég csak rátöltetni és ne cseréltessem, sz*rból nem lehet várat építeni alapon?! -
Tompie
őstag
Na most is voltam próbakörön, semmi baja nincs nem tudom a tegnapi mi volt lehet tényleg csak az út csúszott. Most besatuztam úgy is fogott de azért szerdán reggelre bejelentkeztem, hogy cseréljék le a teljes fékfolyadékot. Szerintem ezen még úgyse volt cserélve, aztán legalább a saját lelkiismeretem megnyugtatása végett elmondhatom, hogy végre ez is meg lett nézetve
-
Mágus2
Közösségépítő
-
rob210
nagyúr
Egy jó tanács ha már nagyon helyesen a fékfolyadék cseréje mellett döntöttél.
A flexicsöveket nézd meg, hogy elöregedtek-e már van-e rajtuk repedés nyomkorászd meg hajtogasd finoman ha van repedés cseréltesd ki azt is.
Ha már úgy is légtelenítenek csere után egyúttal megvan.Renault power
-
Tompie
őstag
A fékcsövek jók, azok most voltak nemrég cserélve (max. 2 éve) mert még az eredetiek voltak benne és azok valóban már jól el voltak öregedve
Ma mentem a 8-ra a szerelőhöz, most is jó volt a fék, de 3/4 9-re megyek vissza és akkor megcsinálják a teljes fékfolyadék cserét, az is szerintem még az eredeti van benne.
Kíváncsi vagyok lesz-e valami (pozitív) érezhető változás, hogy új fékfolyadék lesz benne?! -
Marczi80
tag
Na akkor en is szolok, hogy a hetvegen kicsereltem a kabelezest a csomagterajtoban, vilagitok, mint egy karacsonyfa....
Ma reggelre pedig Audit eloztem! A jo fagyott uton o 30-al ment en meg 40-nel...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Tompie
őstag
Nem volt felesleges amit csináltattam
Mert hót dzsuvás volt a folyadék most már szép átlátszó, át lett mosva minden kerékig a csőrendszer.
Max amikor lettek a csövek cserélve nem lett a teljes folyadék is cserélve csak rá lett töltve.
Mindegy, meg lett csinálva most már a fék is finomabban fog. -
Atuska75
tag
Bocs, hogy vitatkozom de a fékfolyadékot 2 évente cserélni kell legalábbis erősen ajánlott. Mert nedvszívó hatása miatt elvizesedik és csökken a forráspontja. Továbbá rosszabb esetben fel is habzik akkor meg mint tudjuk elmegy a fékhatás. Aki nem hiszi járjon utána.Itt a mese vége fuss el véle
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Szláj74
csendes tag
Szevasztok.Ismét itt vagyok,és van némi változás.Ma összetömörítették a 94-es GLXi-t(végignéztem és hát szomorú mikor egy autó így végzi,de ez a rendje).DE!! én és egy haverom pár nap és jópár óra alatt 200 euroért, csomó értékes cuccot kimentettünk belőle! Úgy mint a 4db 14x6-os felnik(185/60-as Sava Eskimo téli papucsokkal),saválló sportdob,direktlégszűrő,ködfényszórók,elsőlökhárító alsó koptatóspojler,hátsó tetőspojler,a kagylósítot,plüss ülésgarnitúrát,belső csomagtérnyitót+csomagtér világítás,zárható kesztyütartófedél,digitális óra a tetőkárpitba,kerékjárati dobbetétek,egy szinte új 60Ah Bosch Silver aksi,motorháztető belső zajcsillapító burkolat meg még egy rakás apróság.Mindezt 200Eur-ért.Három alkalommal hoztuk haza(hátsó ülést ledöntve).Na mert közbe úgy döntöttem,hogy amíg van műszakija a Skodának(2013 nov) addig megtartom.És addigis legyen az egyik legdögösebb Favorit Nagykanizsán! Utána kivonatom a forgalomból és kiviszem öreganyámhoz (falura) hegyrejáró cuccoló kocsinak,míg szét nem rohad.Tizen pár éve már használtam egy öreg Ritmót erre a célra.(a két kocsi nagyon hasonló karakterű).Az is bírta pár évig,míg ketté nem tört egy traktorcsapában.Ja és marad a karburátor mert kevesebb a hibalehetőség.Most még csak a kerekek kerültek rá.Hát nehezebb kormányozni,de ezt kárpótolja a remek stabilitás.Érdekességként jegyzem meg az öreg Volvo 440 1.7 GLS -emen is ekkora kerekek voltak,persze ott volt szervó+technika is.A többi cuccot majd tavasszal berakom-felszerelem apránként.Most nemigen érek rá a sok meló miatt.
-
Szláj74
csendes tag
válasz Atuska75 #3578 üzenetére
A fékfolyadékkal szoktak a legkevésbé foglalkozni (pedig nem elhanyagolandó), én sem nagyon foglalkozom vele.Konkrétan még sosem cseréltem.De 2 évente tényleg fölösleges cserélgetni.Spontán csak a kora miatt föképp.Max akkor ha valamilyen egyéb fékjavítás miatt amúgy is le kell engedni.
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #3582 üzenetére
Nézd ha nektek fölösleges akkor ne tegyétek. Akkor is ez az ajánlott ez persze nem azt jelenti, hogy én 2 évente cserélem, viszont 3-4 évente igen. De az tetszik, hogy mindenki aggódik: "a fék az nem játék" viszont ha valaki megmondja a frankót amit éveken át sulykolnak a fejébe az iskolában akkor meg le van hurrogva.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Szláj74
csendes tag
válasz Retro DJ #3587 üzenetére
Ja! Hát a havert nem érdekli az ilyesmi, jogsija sincs,csak a feleségének, egy öreg corsájuk van.Azért ez a dolgok rendje, mert minden múlandó. Ami már nem kell jobb esetben ujrahasznosítható. A kb 1x1 méteresre összenyomott roncsokat erőműben égetik el.Legalábbis Szlovéniában. Nálunk meg haggyák a bontókban szétrohadni a kocsikat.Ott kint nem sokat szórakoznak,ha egy bizonyos ideig nem kell senkinek,megy a gépbe!
[ Szerkesztve ]
-
Szláj74
csendes tag
-
rob210
nagyúr
válasz Atuska75 #3584 üzenetére
Ne haragudj de nem tudom te milyen fékolajat használsz.
Nekem DOT4 kell a kocsiba és a dobozon rajta van hogy 4évig a csereciklusa.
A DOT 3 valóban 2 éves csereciklusú de azt nagyon kevesen használnak már.
A nedvszívó hatásáról pedig annyit hogy neked a zárt fékrendszeredben hol kap vizet?Egyébként ha valaki ennyire oda figyel a dolgokra az valóban dícséretes.
Vitatkozni pedig szabad és kell is de csak ha pontosak az infókRenault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Rob, magyarországon miért nem nézik a fékfolyadék forráspontját a műszakin? Szlovákiában ezzel kezdik, és csak új fékolajjal kaphat autó vizsgát, mert az 2 évet biztosan kibír. A zárt fékrendszer csak elvileg zárt, gyakorlatilag van levegőáramlást biztosító nyílás a féktartály kupakján. A DOT számokba most nincs kedvem belemenni. Én úgy tudom a DOT4 az ABS -esl szerelt kocsikba való, itt meg úgyis 2 évente cserélni kell.
U.I. Aki 18-20 évig nem cserél fékfolyadékot, az ne menjen le egy nagyobb hegyről szerpentinen, mert rá fog jönni, miért is kell cserélni. Komolyabb igénybevételnél akár 200 fokos is lehet a nyergeknél a fékfolyadék, ami nem egy életbiztosítás.
-
Sanyo91
csendes tag
sziasztok! mar a fekkel kapcsolatba lenne egy kerdesem,hogy kell a fekfolyadekot lecserelni?mert apum autoszerelo de azt mondja hogy o nem csereli le mert fel hogy a fofekhetnger nem vesszi fel az ujat! lehetseges ez? ha igen akkor tik hogy csereltek hogy utana minden ok?vagy cserelitek a fofekhengert is?
-
rob210
nagyúr
megnyugtatlak nekem nézték én a központban voltam elég rendesen szétkapták a kocsit.
nem vizsgatétel de még a fagyállómat is megmérték, csak hát nem volt mibe belekötni
egyedül a középdobom korrózióját írták fel azt tudtam, hogy gyengécske de amíg nem lukad ki abból nem veszek másikat.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Sanyo91 #3593 üzenetére
Egyszerü a csere, 1 légtelenitőcsavar kienged, és lassan kipumpálom a féktartály tartalmát, majd mikor majdnem kiürült feltöltöm szinültig, és ismét kipumpálom, vigyázva h a tartály ne ürüljön ki teljesen. ismét feltöltöm és a többi 3 légtelenitőnél egyesével addig pumpálom, mig tiszta fékfolyadék nem jön a csőből amit a légtelenitő anyára húzok. Annyi a titok, h nem szabad h kiürüljön a tartályka, igy nem lesz levegős a rendszer és nem kell tartani a főfékhenger károsodásától sem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen