- SkyShowtime
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Linux kezdőknek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Ubuntu Linux
- YouTube
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- TP-LINK routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Favorit féltengely szétszedéséről szeretnék kérdezni. Konkrétan a belső(váltó felőli) csuklokkal vannak problémáim. Indulásnál iszonyatosan morognak bizonyos terhelésnél.
Pl. 1-es, 2-es ben ha kicsit jobban odalépek, vagy 4 személlyel minden indulásnál.
arra a három oldalu görgős csapágyakra tippelek amik a féltengelyek végén vannak.
Mennyire macerás annak a cseréje?Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Vigyázz azzal a CO csavarral is, nekem vizsgán elb.. állitgaták a 'hozzá értő bácsik'
A fogyasztás jo lett, csak a top speed 90Km/h.
A legtutibb kitisztitani a karbit, ellenőrizni a CO csavaron a tömitőgyűrűt(nagyon fontos!!!), becsavarni teljesen, kicsavarni 3,5 fordulatot, elmenni probakörre, h melegedjen be a motor, és utánna beállitani az alapjáratot 650-re (nyáron). Télen meg 850-re.
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello Mindenkinek!
Van valakinek tapasztalata vizpumpa cserével favoriton? Mire kell ügyelni, felfelé emeljem a motort, vagy inkább engedjem le?
Kiszakadt a szilent és lóg az egész motor össze-vissza. Elindulásnál beleütődik a szilentblok külső pereme a tartobakba, nem ad ki biztato hangokat.
Amugy kb 2 éves a pumpa, csak az előző tulaj ugy itélte meg hogy elég lesz valami utángyártott
Minden segitséget köszönök.
U.I. Ha valakinek féltengely problémái vannak, nyugodtan kérdezzen
Mind a kettőt sikeresen felujitottam. -
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Miota jár rendszertelenül a motor, amiota lejjebhűlt a levegő, vagy csak egyszer elkezdett vacakolni? Nekem nyáron 550, télen 750 az alapjárat, amint lehűl a levegő átállitom. 550-en is egyenletesen jár, termeészetesen a lápák kicsit pislognak ezen a fordulaton, de az normálisameddig meleg van, hidegben ez már kevés ennek a motornak, bár nem rángat,egyszerüen leáll.
A lámpák pislogását egyétrelmüen az alacsony alapjárat okozza. Ami a rángatást illeti a megoldás a magasabb alpjárat, karburátortisztitás és beállitás. ki kell pucolni az összes fúvókát, kitakaritani a karbi belsejét, majd ismét beállitani.Nem árt átnézni a gyujtást sem. Kitakaritani az elosztófedelet a ráégett kosztól esetleg ujra cserélni.
Ha kell pontos leirás a karbi beállitásárol, tudok küldeni.Az alpjáratot mindig üzemmeleg motornál bekapcsolt fényszoroval kell állitani, alapfeltétel a tiszta karburátor, megfelelő gyujtásbeállitás, jó keverékképzés, ezek nélkül bele se fogj, mert csak rosszabb lesz..
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Egyszerü, bemelegited a motrot üzemi hőmérsékletre, meggyőződsz róla, h a szivató kikapcsolt. 4 lépcsős ugyhogy teljesen ki kell, h kapcsiljon. Ha leveszed a levegőszürőt házastol, akkor ha szembe állsz a kocsival a bal oldalon találod a szivatot a karbin, 2 vizcsővel diszitveFelülről látszik a karbi meg a szivató között a fokasléc ami szerint a fokozatok vannak.
mondjuk ha a szivatos alapjáraton szeretnél állitani akkor a 2. fogra kell akasztani. a szivato nélküli alapjárathoz a legkisseb fogra(kikapcsolt állapot,bár magátol is ki kell h kapcsojon ha meleg a motor!.)
ha mondjuk nem kikapcsolt állapotban állitod akkor csak rosszabb lesz.
A keverékcsavart teljesen betekerni, majd 1.5 fordulatot ki(ez attol függ milyen állapotban van a motor 1.5 fordulattal még átmegy a vizsgán, nekem személy szerint 4 fordulatra van kiengedve, bár nekem 280 000km van a szekérben és csupa dombos vidéken járok évente olyan 50 000km-t.vizsgán mindig visszaállitják, ami javit a fogyasztáson, de a menetdinamikának nem nagyon használ ) na, ha a keverék megvan, jön a próbakör. Ki kell próbálni egyenletesen húz e a gép, ha jol megy csak gyenge, akkor még kijjeb tekered, ha fullad teljes terhelésnél (dombra fel 3.ban padlo gáz) akkor vissza felé kell csavarni a keveréket. Ha ez megvan, akkor fényszoró bekapcs, jöhet az alapjáratállitás. addig kell hozzáadni vagy elvenni amig 750en meg nem állapodik a fordulat.
Fontos hogy a probakör után ne állitsd le a motort, hanem azonnal állitsd be az alapjáratot, mert ha kicsit lejjeb hül, megint visszakapcsol a szivato és a beállitás pontatlan lesz, a fényszóró meg azért kell mert terheli az alternátort, a annélkül állitod és bekapcsolod még esni fog az alapjárat.Remélem segitett, ha nem tudod, melyk az alapjárati, keverék csavar akkor küldhetek képet.
Alapfeltétel a hibátlan gyujtásrendszer, tiszta karburátor, ép vákumcsövek, tomitések.
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Esetleg valami előzmény? Gyujtás, üzemanyagellátás és társai, rendben?
Mindig meleg motornál kell állitani. és csak meleg motornál nem fog ingadozni, hodegen az ingadozás normális, a szivato dolgozik rajta, kissebb-nagyobb sikerrel. (folyamatosan csökken az alpjárat amig teljesen be nem melegszik és megállapodik, szoval hidegen nem érdemes piszkálni)
Tegyük fel ha melegen csinálja az már nem okés.
Több ötlet is eszembe jut.1.Kihagy valamelyk henger: gyertyák +gyujtés ellenőrzése. (nekem is ez volt az uj gyertyával már nem csinálta, vagy az eloszto fedelet kell kipucolni, ráég a pára belül a kis fülekre, meg oxidálodik is)
2.Valamelyk vákumcső szakadt vagy valamelyk karburátor tömités.
3. A keverék nem jol van beállitva, (túl szegény) addig kell kijjeb csavarni mig egyenletesen nem jár.De csak azoknak ajánlott aki tudja mikor hol, mit állit! Minden esetre a keverékcsavart ütközésig betekered, majt 1,5 fordulatot ki. igy egyenletesen kell járnia.
4.Valami kosz, dugulás van a karburátorban(szürő kitisztitása + szét kell szedni atomjaira, minden fuvókát kitisztitani a gyerekeket a homokozoval az uszóházból ki kell költözteni).
Ahol az üzemenyagcső a karburátor uszóházához csatlakozik,elkötöd a csövet és a csatlakozásban van 1 tölcsér alakú finomszűrő, az félig szok lenni mocsokkal. Nehéz kivenni, mert 1, nem látszik, 2 csak vaalmi vékony csavarhuzoval lehet kivenni(ha elszakitod akkor szivás, men hiszem h lehet még kapni.)
5.Az üzemanyag vezetékben is lehet dugulás ,bár akkor nem is nagyon birna menni.Amugy jol megy???
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz sapadtarcu79 #1750 üzenetére
Hello,
A 90' es Favoritokban még nem volt kézifékkapcsolo. csak a müszeregységben van meg a helye az izzoval, meg még sok minden másra is van jelzőfény ami nincs a kocsiban.
Majd megszokod, gyujtás, 1.es kézifék le. Én már megszoktam akkor is lenyulok ha nem volt felhuzva. Legjobb megoldás ha beállitod a kéziféket h jol fogjon, nem fogsz tudni elindulni felhuzott kézifékkarral. A müanyag fedél alatt(a k. karon találod a huzalokat anyával a végén. azokat kell meghuzni) Inkább emeld fel a hátulját, nehogy tul szorosra huzzad, mert leégeted a féket hátul.
Ha valmi kérdésed lenne irj bátran.
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Melyk müszerfal kontroll égő világit pontosan?
2 nek kell rákapcsolt gyujtásnál, állo motornál: olajnyomás jelző(kis kanna)
Töltés hiánya(aksi ikon)AMikor inditozol akkor kivillan a (!) lámpás a pillanatni tulterhelés miatt jelez a fékfolyadék hiányát jelző lámpa. Szoval ha (!) folyton világit, én a fékfolyadék szint ellenőrzésével kezdeném. illetve a jelző kimérésével. (főfékhenger feletti tartály sapkájábn találod 2 d.rót társaságában.
Ha nem ez világit, akkor konkretizáld !
üdv
-
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem, nézd emg pontosan, jobbrol a 3. a töltés hiánya, 4. (!) pedig a fékolaj elégtelen szintjét jelzi, ha sehol nincs zárlat., néha ha nagyon megbolondul a cucc és a csomagtérajtom nincs rendesen bezárva akkor tud ám világitani mind
Azt is érdemes ellenőrizni, főleg ha olyan érintkezős borzalom, mint az enyém, rendszeres karbantartást igényel (csomagtér bal müanyag takarolemezén találod 4 jo estben sárga, rossz esetben zöld érintező+ az 5. ajtón a párja)(smirgli, csavarhuzó, majd mindem müködik rendesen a következő esőig)
De a fékolaj ellenőrzéssel kezd. Ott lesz a baj.
Járó motornál is világit? Mi a helyzet az olajnyomás mérővel, az müködik, vagy valami MESTER össze-vissza kötözgette és az olajgombárol a (!) kapja a jelet?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz wrx-sti #1805 üzenetére
Hello,
Hirtelen 3 lehetőség ugrik be:
a valószinűbb
1. Sajna ugy tünik komolyan csuszik a kuplungod aminek több oka is lehet.
Ha nem fogy sem a motor - sem a váltóolaj akkor a tárcsának annyi, ha valamelyk a kettő közül a kuplungra csurgat, sajna a tárcsának akkor is annyi.(nyelestengely szimeringem nekem is megadta magát 1x. teljes kuplung csre lett a vége)2. a kevésbé valószinű
A pedálokat ki kell cserélni bowdennel, mindennel kompletten, de ha már sokat csuszott a kuplung és megégett a tárcsa, azt is érdemes megpislantani.3.a kinyomótárcsa megadta magát. Bele szokott rágódni a kinyomocsapágy.
Ezek a kuplungok kb. 150 000Km-t birnak, de függ a terheléstől, vezetési stilustol. Pl.akinek van 1 olyan ' jó' szokása, hogy lámpánál rajta felejti a lábát, annak csak 40 000-ret bir.(meg persze a gumi füstölés, haver *akinek szép passzatja van* hazahúzása sem tesz neki jót. ) Érdemes teljes szettet venni, mert ami régi megmarad, az kb 2 hónap után adja meg magát.
Kemény a kuplung?
Ha kell küldök pontos leirást, h mire érdemes odafigyelni kuplungcserénél (inkább a váltót vedd ki).
U.I. Rugó csak a pedálon alulrol 1 nem nagyon hozzáférhető, de annál idegesitőbb helyen van.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz adamovics #1819 üzenetére
Szia,
fogyasztás: Nagyon cipő függő + nem mindegy, milyen távokat jársz. neke pl.50 km alatt is meg tud enni 10-et, bár ebben benne van 10 hideginditás, kizárólag rövid távon használom a városban. max 3km a melóig,pont mire kikapcsolna a szivató, utánna este haza. Ha mondjuk hosszabban megyek vele akkor elég 10l/100km. városon kivül, meg 7-8, inkább 8. bár 90-100-at szoktam tartani és errefelé sok a domb.(a leghosszabb váltó van benne.)
lánc: lehet cserélni, csak le kell engedni a motrot(lebontod az alsó takarólemezeket, elkötöd a vizpumpa szilentjét és leengeded ugy, h közben vigyázni kell a féltengelyekre, h szét ne csússzanak a váltónál.) Csak addig engedd le, amig a lánc takarólemezének ártogat a váz.
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
90-nél 2200, 130-nál 3300. 2500-nál kb. 105km/h. Természetesen nem lehet pontosan megállapitani, vizsgán a bosch egész más értékeket mért, kb olyan 100/perc-el többet, mint amit valójában mutat a fordulatszámmérõ. a sebességmérõm, meg egy 92-esbõl lett kibontva, GPS-el ellenõrizve.
120 ig +/- 2km/h-t csal. A másik nagy hátránya, h a domboknak 110 alatt nem is érdemes nekiindulni 5.ben , Persze ezt az 1.9tdi octaviások nem értik és poroszkálnak elõttem 80-al, ha jönnek szembe, sajna vissza 4. és lõttek a jó fogyasztásnak.Maga a gép 90-es 136L.
Próbáltam a legrövidebbel is, nagyon jól gyorsul. 1.3 pickup felicia váltóval. 1-es ben nincs indulás kipörgés nélkül, csak hát a fogyasztás: azzal 10 alatt nem eszik. 120 nál 5.ben 3800U/min.
Az arany középút a 135-ös forman váltó. természetesen 136-os motorral favoritban(ugyan az áttételezése mint az 1.3 MPI 40Kw feliciáé ). Kellõ dinamikával és elfogatható fogyasztással mozgatja a vasat.
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Volt lehetőségem sokat vezetni favoritot és feliciát egyaránt. A favoritba fölösleges a szervó, ha neked nezezen forog akkor a toronycsapágyaknál, illetve a talpas gömbfejben, esetleg a külső féltengelycsukókban keresd a hibát. 1ujjal is tudok parkolni, vagy zsirozd meg a fogaslécet
A felda más tészta, minden fent emlitett cuccot cseréltam már apumnak, mégis dögnehéz a kormányzás(parkolásnál zavaró) Hiányzik a szervó, de azthiszem csak az 1.6 és 1.9 -es ben van.
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
AC pumpa csercserénél le kell engedni a motorból az olajat?
Kb. 300 000 kilóméter van benne, és kezd vacakolni, szerintem nem érdemes benne membránt cseréni, inkább az egészet cserélném.
Köszi.
-
Mágus2
Közösségépítő
Üdv.
Nincs kiszakadva, csak valahol engedi a fedele kifelé a drága benyát, ennek következtében, ha sokat áll, le is engedi a benzit. Szerintem valahol meg van repedve, meg a pumpa karja nagyon gyengén akad be a felső pontba. Töbször is letöröltem, de mindig benzinesa fedele.
Lehet, hogy szétkopott?
Lefagy a karom mire kicserélem
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
300 000 nem sok, 180 000-el vettem. Már két éve kb. heti 200 km-t megyek vele.
5w 40 -es castrol a motorba, 10 000 km alatt 1 litert beszürcsöl belőle.Nagyobb,meghibásodás: 1x kuplung, fékszervó, mindkét féltengelycsukló(800 km-t ment törötten egyhuzamban), generátor(100km-t lehet menni nélküle ha mindent kikapcsolsz), le is kopogom (kopp-kopp), eddig még mindenhonnan hazahozott.(nem kevés szerszámmal járok
Ha felda kell, akkor szigorúan csak 1.3-as, élettartalmuk fél millió kilóméter. az 1.6 benzineseket kivétel nélkül széthajtották, és az hidrotőkés ami nem tolerája ha túljárják benne az olajat(ha találasz 1 kivételt, megveszem, de sajna az csak a vásárlás után derül ki, mennyit kapott).
1.9 d Dönts el, autót akarsz, vagy traktort.
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello
Hát kis tévedésben vagy azokkal a motorokkal.
(MPI -multi point injection)
1.3 MPI 40 Kw 781.135 motor. 56ló
1.3 MPI 50 Kw 781.136 motor. 68lóFateromnak van 1.3 as 56 lovas feldája. ugyanúgy megy mint a 68,csak csndesebb, azt, h ne lehessen érezni a külömséget a vátó más attételezésével oldották meg.
Minden felicia 97-től MPI (nem közvetlen, hanem hengerenkénti befecskendezéses)
a 97 előtti GLX en kivül mind BMM (bosh mono motronic) ugyan az mint a 94-es favoritok.a 135 és 136 os motorok között elég sok a külömbség. másak a dugattyúk, szeleprugók, kompressziós arány.
Favoritban 3 fajta van:
135, 136, 136x,
43Kw-46Kw-46KwAz x-es máshol adja le a nyomatékot
Ha van még kérdésed szivesen válaszolok.
-
Mágus2
Közösségépítő
Kifelejtettem a BMM motorokat.
abbol is van 56 és 68lovas(40-50 Kw) favoritban és feliciában egyaránt, attól függően h 135 vagy 136-os motorral van szerelve.Ha már felda, akkor az MPI-t ajánlom, abban már nincs mechanikus gyujtáselosztó.
Ami nincs, az el se romolhat!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ha jól értem a tiétek injektoros favorit.
Semmi nagy külömbség nincs a 40 és 50 kW-os között a váltó áttételezése miatt.
Csak teljes terhelésen érezni a külömbbséget a két motor között, menetdinamikában nem.
Pl. 5 emberrel, vagy ha vontatsz valamit.
A 40es kevesebbet fogyaszt és halkabb is, ha csak néha lesz tele a kocsi, akkor bőven elég.
Az MPI nyomatékosabb mint a BMM, ezért a felda dinamikusabb.A forgatónyomatékot érezni, mert az 2500-as fordulattól rendelkezésre áll, a két motor közt ha jól emlékszem 2-3Nm külömbség van az 50es javára.
pl. egy 40-es MPI erősebbnek érződik mint az én karburátoros 47-esem vagy akár az 50-es BMM, de utánfutóval már nem olyan nagylegény ott jönnek ki a lovak.
u.i A feldák is katalizátorosak.
-
Mágus2
Közösségépítő
Most már csak az a kérdés, Peti_s-nek melyk van? Nem hiszem h a szabályozott katalizátoros, az egyinjektoros elterjedtebb, de egy gyártási évvel közelebb lennénk a válaszhoz.
Olyat mint a képeden van, én még nem láttam.(nem jelenti azt, h nem létezik, csak ritka)
Esetleg ha lenne képed szabályzó rendszerről közelebbről?!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Gratul'lok, sikerült kifognod egy 135 Le-t. Ameddig megy, minden OK. Ha elkezd vacakolni, akkor simán átdobod az ecotronic helyett a jikov karbit és már száguldhatsz is tovább, ja és jobban fog menni, sokkal!
Nem láttam még szerelőt aki elboldogult vona az ecotronic meghibásodásaival, mind csak legyint és veszi elő a klasszikus karbit.(magam is átépitettem már 3-at, eddig mindenki elégeddett volt)
A katalizátort ebben az esetben elfelejtheted, csak ártogatni fog, de 'AZ' ellen nem véd
Jól értetted 97-utáni Feliciák MPI-k és elenyésző a külömbség az erősebb és a gyengébb között.
-
Mágus2
Közösségépítő
A másik meg, h nem is megy annyira, meg szinte semmit nem lehet a karbiján állitani(alapjárat, keverék). A cseh szerelők nem tudak róla a jó izlés határain belül nyilatkozni. A katalizátor nem túl sokáig húzza ezeken. Van benne lamda szonda, de a keveréket nem szabályozza, csak a folytószelep állását. Ugyanez a motor sima karbival kb 1 literrel eszik többet, de legalább van gyorsulása.
Amig megy, jó lesz a fogyasztása.
-
Mágus2
Közösségépítő
Emberek,
Látott már olyat valaki, hogy egyszerre égett ki az összes izzó ami hátul van?
Szerintem valami nagy gebasz van.
Viccen kivül -
Mágus2
Közösségépítő
válasz wrx-sti #1866 üzenetére
Egyszerre behalt az összes, kiszedtem mindet és ki vannak égve. Vettem újakat, beraktam, minden OK, csak hát nincs meg az ok, ami miatt kiégtek. Mi a biztositék arra, h nem égnek ki megint?
Egyébként az ajtón lévők nem égtek ki, csak fék, irányjelző, helyzetjelző, de mindkét oldalon egyszrre. Azokon nem is csidálkoznék, az utánnam jövők szokták dicsérni a sztroboszkópomat.(a hepe-hupás úton ahogy rezeg a csomagtérajtó, villognak a ködlámpák, rendszámtábla fényei
Ugy kezdődött, h kiéget az eggyik féklámpa. azt kicseréltem, ki akartam próbálni, lenyomtam a fékpedált és nem történt semmi. Aztán ahogy kiszedtem, mindegyik ki volt égve.
Amugy még soha nem cseréltem benne hátsó izzókat.Valakinek valami ötlet?
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz wrx-sti #1891 üzenetére
A piros kábeled 1 kondenzátorra van rákötve a gyujtáselosztón, gondolom nem véletlenül.
Ha favoritos a cucc, akkor ki kell próbálni 1 másikon azt a dobozkát és ha jó, vissza kell kötni, ha meg nem jo akkor megvan, miért van kikötve. filléres dolog bontóból.
Szerintem a kondenzátorod hivatott ellátni a dobozka feladatát. Bár csodálkozom rajta, ha favoritos az elosztó akkor rendesen meg van gányolva.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello Mindenkinek,
Kicsit el szeretnék térni a gyujtás témától. Van valakinek valmi fogalma arrol, hogy lehet-e 90-es favoritba valami bekötést eszközölni ami felkapcsolja a tompitott fényeket amikor elkezd müködni a generátor?
A másik gondom az ablaktörlőm csak 2 fokozatban töröl. 1. a nagyon lusta, 2. töröl mint állat.
Mit kellene cserélni, hogy úgy müködjön, mint az ujabbakon? Remélem nem mindent ami az ablaktörlővel összefügg.Thanks.