- Windows 11
- Mozilla Thunderbird
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Rendszergazda topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tompie
őstag
Mostanában olyat aljzatokat lehet kapni amin van világítás is, akkor azt meg lehet oldani úgy, hogy veszek csúszósaru elosztót (ahogy láttamlehet kapni olyat), azt rákötöm a +-ra és a dupla saru elosztóra kötöm rá a szivargyújtó töltő világítását is és magát a szivargyújtó töltő-t is?
Illetve mindegy, hogy milyen szivargyújtó töltő aljzatot veszek nem?, ezek úgymond mind ugyan olyanok, mármint műszaki paramétereit tekintve, max kialakításban más?!
Pl: valami multiba bemegyek és autós osztályon megveszem, mert láttam ott is kapni. -
Jansz
csendes tag
Üdv. nektek márkatársak! Segítségre lenne szükségem,kérem aki tud az írjon vmi okosat! Van egy 135-ös Favoritom Jikov karbival, a helyzet,h mostanában egyszer csak fogja magát és rohadtul elkezd rángatni,ha folyamatosan gyorsítok akkor nem de ha már fordulaton tartom , pl.: ha egy 90es tempóra beállok akkor már csinálja,mintha vmiért nem kapna rendesen benzint,aztán egy idő után (van amikor 50 km) akkor abbahagyja és megint minden jó.Ha állóhelyzetben nézem akkor sincs baj még folyamatosan nyomom be a pedált,de ha pl.: 2000-en tartom akkor elkezd ingadozni a mutató és megy le a fordulat,ha felengedem a pedált akkor az alapjárat visszaáll,azzal nincs baj ,nem ingadozik. Van benzinszűrő fenn, elosztófedélt 1 hete cseréltem , a gyertyák sem régiek.Kérem aki tud adjon vmi jó tanácsot,h tudnám ezt a problémát kiküszöbölni.
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
-
Tompie
őstag
Bocs ha kicsit zagyva volt, csak 1x már mikor néztem aljzatot akkor mintha azt láttam volna hogy a világítás külön kapja a feszt, egy külön szálon volt neki egy saru, és azért gondoltam hogy a +-t el kell osztani. Remélem így érthetőbb volt.
Természetesen ha olyat kapok aminél világítás ugyanarról kapja a feszt akkor az előző zagyva írásom tárgytalan -
Tompie
őstag
1x nekem is volt hasonló tünet, akkor spec az volt a baj, hogy az a gumicső ami bejön a motortérbe amin jön be a benya az volt megrepedve és így néha szívott be levegőt is akkor rángatott, ki lett cserélve a cső, azóta jó.
Ezt csak azért írtam le mert mire észrevettük hogy ez a baja azóta már túl voltunk egy AC pumpa szétszedésen stb[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
Megnéztem már tüzetesebben az aljzat helyét, és megállapítottam, hogy térjünk vissza az alapokhoz Hogy lehet azt kiszerelni onnan? Lepattintottam a kukapot és azt látom hogy egy anya 16 vagy 18-as néz velem szembe ami úgy látom rá van erősítve a egy lemezre, mögénéztem és igen valóban oda vannak vezetve a kiállások amihez majd be kell kötni az aljzatot de ott most valamire az már rá van kötve, azt kell onnan kiszedni és oda kell bevarázsolni az aljzatot? Mert hiába vettem ki a hamutartót így sem férni hozzá. Azt a műanyagaot minre a kupak is rá volt pattintava nem lehet valahogy kivarázsolni? mert próbáltam nézni hogy az nem csak be van oda pattintva mert ha azt kiszedném akkor elvileg kijönne az egész egység és akkor már lehetne szerelni.
[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
Multiba is ilyet láttam.
Világítós aljzat
Innen jön 2 vezeték (+,-) és a töltő alján is ott a két csatlakozó, emiatt gondoltam arra hogy ketté kell osztani a +,-.
De egyenlőre már a kiszerelésnél megakadtam -
Tompie
őstag
#1376 hozzászólánál írták, hogy "Én kivettem a lámpacsatit, felfurtam a foglalatot és annak a helyére került a szivargyújtó! 1 órás munka és kb 700ft egy aljzat!"
Ezt kéne nekem is de nem tudom hogy lehet kiszerelni azt a bizonyos lámpacsatit.
-
Tompie
őstag
Hátulról? Ahhoz le kell bontani az egész műszer fal alját ahol a hamutartó van stb?!
Még egy gyors kérdés ezzel a világítós aljzattal kapcsolatban akkor vehetek olyat is nyugodtan az is el fog férni, belehet szerelni, és akkor a világítás meg az aljzat alján lévő vezetéket lehet közös +,-ra kötni?? (mert holnap szerintem szétnézek és akkor meg is veszem)
Amúgy majd várom a leírásod és[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Nekem világítós volt igaz egy szálról kapta a feszt a funkció és a világítás is.
Szóval mehet egy szálra szerintem.A műszerfalhoz nem kell nyúlni csak a szellőztető konzolt kell kivenni, de azt azért tisztázzuk, hogy így néz ki a műszerfalad?
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Darkmind
csendes tag
Helló!
Hígul az olajam, mégpedig benzin szagú. AC pumpát cseréltünk már, tömítést cseréltünk már. Szét lehet ezt szedni és van benne egy szűrő is? A szűrő esetleges hibáján kívül mi okozhatja azt, hogy benzines az olaj? A szétszedés hogy megy?
Más - dec. 25-én ömlő esőben mentem az autópályán, az előttem (közel) menő autó folyamatosan nyomta rám a vizet. Egyszer csak elkezdett dadogni, erőtlenedett. Kiálltam egy parkolóba, járó motorral hagytam, generátor jó volt, ékszíj ép, arra gondoltam, hogy az özönvízben kaphatott valami kis nedvességet az elosztófedél alá? Utána elindultam és megjavult, még egyszer csinálta az út során, amikor egy kamion vert telibe vízzel. Szigeteljem a fedelet, vagy komolyabb hiba is lehet?
Köszi a választ!
D. -
Tompie
őstag
Na, megvettem a szivargyújtót
Ilyet kaptam a C*raban -
Tompie
őstag
Egy fórumon írták, hogy a szellőző konzol kivétele annyi, hogy a kilóméteróra előtt jobb oldalt a szellőző konzol falán van egy csavar azt ki kell csavarni és magát a konzolt csak ki kell pattintani a helyéről? Tényleg csak ennyi lenne?
-
Sanyo91
csendes tag
Igen az csak annyi,én már annyiszor kiszedtem az egészet
-
rob210
nagyúr
Na sziasztok.
Bocsánat hogy csak most írok, de hát magánélete is van az embernekSzóval a szivargyújtó.
Ahogy annak utána olvastál kikapod a szellőztető/fűtés konzolt.
Utána szépen hozzáférsz mindenhez, macerás meló de kis kézügyességgel be tudod szerelni a szivargyújtót.
Miután becsavartad a helyére, fogsz egy saru toldót , mert ehhez a verzióhoz amit vettél valóban kell, és szépen rátolod a két két sarut.
Utánna visszarakod a konzolt becsavarozod és ennyi.
Szóval komoly leírás nem kell hozzá.A a fűtés karokat/kapcsolókat nem kell piszkálni a gombokat kell lehúzgálni róluk.
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Darkmind #2019 üzenetére
A dadogás nagy esőben beázás az tuti, de nem biztos, hogy a fedél.
Lehet az a kábeleknél is.
Én már jártam úgy igaz az nem Favoritnál volt, hogy a pipa és a gyújtáskábel között volt egy kis rés és a pára rendszeresen oda csordogált be.
Mire rájöttünk leizzadtunk.
Kicseréltük a kábelt és azóta is rendben megy az a gép.
Szóval egy biztos beázás és elektromos hiba.
(fedél, trafó, kábelek)AC-pumpa.
Hát van egy rossz hírem, ha hígul az olajad az két dolog miatt lehet, Ac vagy szétkopott motor.Az AC-t ha cserélted akkor kiszűrve. Amíg a membrán nincs átszakadva addig nem kaphat benzint az olaj az AC felől.
A másik ha annyira ki vannak kopva a dugattyúid, hogy befecskendezéskor szépen a henger falán le tud kúszni egy kis benzin. Erre kisebb az esély.
Ha ennyire ki van kopva egy motor akkor az már az olajat is eszi füstöl és hidegindításkor nagyon csúnya hangja van.Én élek a gyanúperrel, hogy valamit rosszul raktatok össze és kiszakadt az AC membránja.
Renault power
-
Tompie
őstag
A fűtéskarokról is le lehet/kell húzni a gombokat.
Amúgy kell saru, de úgy fogom, hogy az aljába ami megy vezeték meg az oladlán a világításba azt szépen összekötöm, rá egy sarut és így kötöm +-ra.
A leírásában is pont így mutatják.Amúgy ahogy kivettem a kupakot ahova majd be kell szerelni az aljzatot ott látom van mögötte egy fém lap abban egy lyuk de az szűk és ahogy kivettem a hamutartót ott van valami egység, állítólag steck lámpát lehet dugni oda, szóval előbb azt kell onnan kiszerelnem csak azt nem tudom utána a szivargyújtó aljzatot a műanyagra kell szerelni? Elég stabil lesz azon? Mert ha kiszerelem az egységet onnan és vissza teszem azt a lemezt azon kicsi a lyuk.
Mindenestre még előbb sarut kell vennem de most nincs nyitva semmi ilyen bolt, tegnap már néztem. Meg jöhetne egy kicsit melegebb idő -
Tompie
őstag
Azt meg remélem az ott levő vezetékekről szín alapján egyértelműen el lehet majd dönteni melyik a +/-, ne kelljen még azt is műszerrel méregetni
Mert most még így azt látom sose lesz ez kész
Bár amennyire bonyolultnak hiszem remélem annyira egyszerű lesz[ Szerkesztve ]
-
Darkmind
csendes tag
Köszönöm a választ!
Egy ismerős szerelő szerint a motorom kicsit gyengécske (szerintem OK, bár nincs viszonyítási alapom), de nem látom, hogy különösebben füstölne, hidegindításkor nincs rossz hangja, csak az önindító hangos (bendix). Szóval lehet, hogy az AC a ludas. Te arra a membránra gondolsz ami benne van, vagy arra a tömítés félére ami "alatta" van?
A dadogás óta csak röviden mentem vele, a hideg motoron kívül nem volt semmi különös esemény. De a hígulás aggaszt. Ha kopott lenne a motor, ahogy írod, akkor az olaj csak nagyon lassan válna benzinessé, igaz? Ha "viszonylag gyorsan" megy végbe a folyamat, akkor AC. Hmm...
Hello
-
Varlaisaran
senior tag
válasz Darkmind #2031 üzenetére
Én tapasztalataim szerint ez AC lesz. AC membrán alatt azt értjük ami benne van, és "pumpál". Mivel ez az egyetlen közeg ami a benya, és az olajtér között van, itt a legesélyesebb. Ami "alatta" van, a tömités, az itt nem játszik, max engedi az olajat, de amiatt a benya nem közösülhet vele.
A belső membránja engedhet, egy esetleges átszakadás miatt, ami miatt kevesebb benzint képes szállítani, mert egy része az olajtérbe kerül (gyengeség). Az átszakadás nem feltétlenül látványos, van hogy nem, vagy alig látszik. Nem tudom, milyen AC van fent ezeken, de nyillván kapható hozzá külön membrán, igény szerint zsiruj AC, utóbbi eset kényelmesebb mutatvány szerelés szempontjából. Megoszlanak a vélemények hogy mi a jobb, egy utángyártott uj AC cakkpakk, vagy a gyárit felujitani, értelemszerüen eredeti alkatrészekkel. Én az utóbbit választottam a farosnál, egyúttal a visszacsapószelepeket is cseréltem, hamár szétszedtem.35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
peti_s
addikt
Boldog, Sikerben Gazdag, Meghibásodásban Szegény Új Évet Mindenkinek!
-
rob210
nagyúr
válasz Darkmind #2031 üzenetére
Ahogy azt a kolléga írta AC lesz az méghozzá a membrán.
A membránt az alsó és felsőrész között találod 8 csavarral van belefogatva az "ufoba" a lényeg, hogy ha ez kiszakad akkor a bütyköstengely mellett szépen kapja a benzint az olajtered.
A membrán cseréje 30 perc és nem árt hozzá egy flexi hajtószár, de anélkül is meg lehet csinálni.
A komplett pumpa egy kicsit nekem drágának tűnt, de az igazi megoldás az.
Ő volna az1
NagybanValamint Boldog Új Évet Kívánok.
Renault power
-
Varlaisaran
senior tag
válasz Darkmind #2031 üzenetére
Ahogy a kollega linkelte, kapható külön membrán is. Esetleg a Skodaklubon is körülnézhetsz, a bazár részlegben, időnként felbukkannak akár kopp gyári alkatrészek is, elviselhető árakon. Utoljára itt láttam gyári dobozos Jikov membránt 2eft magasságában. Amennyiben a gyári-ság feltétel. Én is használtam a linkelt, utángyártottat, semmi gond nem volt azzal sem, sőt, a karbim gyorsitomembránja szintén ilyesmi piros utángyártott, és másfél éve tökéletesen müködik.
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
peti_s
addikt
Üdv!
Meg is van az idei első kérdésem. Megmértük az akku-t 11.85 V-t mutatott a mérő. Utána beindítottuk az autót, 13.3 V-t mutatott a műszer, fél perccel később 13.4-t. A fordulatszám mindegy volt, 2500-n is ennyi volt, mint 1000-n. Itt a topicban 14 V-s értékekre emlékszem. A generátornak lehet vmiféle meghibásodása, vagy ez így normális? -
wrx-sti
csendes tag
Sziasztok.
Mi olyankor a teendő ha kiveszem a kulcsot, akkor is gyujtáson marad a kocsim? (favorit)
leparkoltam, kivettem a kulcsot, bezártam, akkor még nem volt gyujtáson, de 3-4 óra mulva mentem volna akkor gyujtáson volt, az akksi lemerült, igy el se indult. Ha beteszem a kulcsot és teljesen lekapcsolom akkor marad a gyujtás, de ha közép állásba teszem akkor jó, de ugy meg nem tudom kihúzni a kulcsot...Mit kéne vele csinálni? -
rob210
nagyúr
Ezt most nem értem az aksit mértétek vagy a generátort?
13V felett szerintem semmi gond nincs vele, azzal már simán tölt.
Nekem az 1.4 es megane 13,3 voltal tölt.
Ha nem ugrik meg a töltésed magasabb fordulatszámon annak meg csak örülj jó a feszszabod és nem tölt túl.Renault power
-
Varlaisaran
senior tag
Nem hiszem el... Itt mindenkinek Favija van?
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Lzc
csendes tag
Sziasztok!
Pár kérdés: nem indult a Favoritom (93-as, karbis), mert a gyertyák teljesen bekormolódtak.
A boltban egy régebben kiszedett Brisk gyertya típusa és egy kompatibilitási táblázat alapján NGK BKR5E-t javasoltak, amivel gond nélkül el is indult és szépen megy is a gép egynelőre. De most utólag mindenhol azt olvasom, NGK-ból a BKR6ES típus kellene. Az NGK honlap szerint (ami a Favorithoz szintén a BKR6ES-t javasolja) a különbség a kettő között, hogy az elektróda "nickel" helyett "nickel with V groove" a BKR5E esetén. Egyvalaki itt írta már korábban, hogy újabban nem "magashőértékű kúpos gyertyát" ajánlanak a Skodához, és ő is BKR5E típust használt, és jobban megy neki. Van erről másvalakinek is tapasztalata?Viszon pár 10 km után az új gyertyák is kormolódnak. Ez lehet a rossz típus miatt? Illetve lehet a tisztán városi használat és a nagy hideg miatt? Vagy elállítódhatott valami?
A gyertyák kormolódását csökkentheti a drágább benzin (pl. Shell V-Power)?Másik kérdés, lehet-e tenni valamit az ajtók befagyása ellen. A kulcslyukat zárjégoldóval fel tudom szabadítani, de valahol mélyebben is befagy nálam a nyitószerkezet.
Kösz. -
Lzc
csendes tag
Meg nyár elején volt egy motorolaj-elfolyásom (olajszűrő tömítésénél), majd egy kb. fél kilométeres kényszerű utam olajnyomás nélkül. Csak bízhatom benne, hogy a motort nem érte károsodás, azóta rendben levőnek látszik minden, talán az olajfogyás nőtt csak kicsit meg.
Másik gyanús dolog, hogy a kipufogó télen sokszor úgy füstöl, mint egy ködgép, de ezt még tavaly télen kezdte (az "olajkatasztrófa" és szűrőcsere előtt) - sem idén nyáron, sem korábbi telek során nem tapasztaltam ilyet. -
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #2042 üzenetére
Hát a gyújtáskapcsolót tesztlámpával tudod ellenőrizni.
Leveszed a burkolatot és szépen kilámpázol mindent.
Ezzel egyúttal a zárlat is kiszűrhető.
Vagy multimétert használsz, csak gondoltam nem vagy túl felszerelt, ezért írtam a lámpázást.Hogy otthon javítható-e az akkor derül ki amikor tudni mi a gond.
Renault power
-
Lzc
csendes tag
Az olajfolyás vizsga előtt 1 hónappal történt, mikor még azon filóztam, érdemes lesz-e még levizsgáztani az autót, ha a felkészítés és vizsgadíj majdnem az autó értékének megfelelő összegbe fog kerülni. Ezért tettem meg bátrabban azt az 500 métert egy védett parkoló helyig. Azóta a vizsga letéve, és kb. 5e km-t mentem gond nélkül, egész a mostani gyertyás leállásig.
-
rob210
nagyúr
Helló.
Na kezdjük a részletekkel.
Gyújtógyertya -- Nem a gyertya rossz bele, hanem a karburátorodon kéne állítani ugyanis sok benzint kap a kocsi.Nem kell drágább benzin jó beállítás kell.
Ajtóbefagyás.
A zárszerkezeted fagy be vagy az ajtó fagy hozzá a kéder gumihoz?
Kéder guminál szilikon kenőccsel be kell kenni szilikonzsírnak is hívják.Zár esetén javaslom a tömítetlenség megszüntetését, mert ha valahol vizet kap csak akkor tud befagyni. Utána pedig a WD40 et javaslom mert vízkiszorító hatása van és nagyon jól ken, így nem fog tudni befagyni.
De a vizet ki kell deríteni honnan kapja mert hiába fújod be a WD40 et egy idő után kimossa.Renault power