- SkyShowtime
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Linux kezdőknek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Ubuntu Linux
- YouTube
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- TP-LINK routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Marczi80
tag
Sziasztok. Mostanra olvastam végig a topikot, 3 éve nyúzok egy 92-es formant. Nagyon elégedett vagyok, semmi pénzért nem cserélném le.
Akad viszont egy probléma, amit nem láttam még működőképesen:
hogy működik a fényszórók magasságát állító bizgentyű?
SK nyugati végében lakunk, én az ország középső, feleségem teljesen a keleti részből való, mivel forman meg szoktuk pakolni az autó hátulját - éshát szoktak rám villogni, hogy az a lámpa nem áll teljesen jól...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Költözz át hozzánk felvidékre, és rögtön olcsóbb lesz a pléh
Nekem a bátyám szokta mondani, hogy meg kell venni pár külső pléhet, a többit 2es pléhből szépen meg lehet hajtogatni...In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Szia
Ha a piros jelzést 110 fok celsiusnak vesszük, akkor nekem standardon 80-90 körül van a vizem, és nem hallom, hogy a ventillátorom sűrűn kapcsolgatna. A 3 év alatt még egyszer sem forrott fel a vizem (mondjuk nem is állok sokat kereszteződésben... hiába, Pozsony csak egy falu...).
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Köszönöm. Ez csak 1 oldalra való igaz? Tehát ha egyik sem működik akkor kettőt kell venni, ami 50 euro és kapok egy kinai sz.rt (bocs, amiota fel ev utan menet közben eltörött a kormá nyszekrény inkább kerülöm a kínait). ajjjj nem örülök neki....
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
30 kilométeres utat tettem meg előtte, úgy viselkedett, mint ahogy szokott előtte. Álltam pár sorompónál, ahol kicsit feljebb ment, majd vissza. Aztán amikor kb 10. perce álltam a dugóban araszolgatva járó motorral szép lassan felment, majd párolgott. Szerintem nem kapcsolt be a ventillátor, de azért megnézem a sapkát is.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Szerintem meg azért, mert egyszer felforrott a vizem - ráadásul dugóban - még nem kellene rögtön a legrosszabbra gondolni. Arról már hallottál, hogy a kompenzációs tartály sapkája is okozhatja?
Marha nagy mániád neked ez a hengerfej...
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Köszönöm a tanácsot.
92esnek van írva, így annak tartom én is (mert a belseje tutira nem 92-esből van...).
Ezt a leveszem a gyujtást és a fordulatmérő..... na ezt produkálta párszor - kb 3-4szer 3 év alatt.
A hűtővizem fogy - de mert lyukas a radiátorom, pont ma megyek cseredarabért. Tegnap ellenőriztem a hűtővizet, az alső szint felett volt kicsivel.Az autó múlt keddtől állt tegnap reggelig - addig szolgálati kocsit bitoroltam. Tegnap gond nélkül megtettem vele ugyanezt az utat oda vissza, ma reggel is 5 méterrel a cél előtt történt.
Amúgy ökéletesen működött - bár igaz, hogy szünidő óta nem nagyon láttam dugótIn a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Bocs, hogy még mindig ezen parázok... a hűtőventillátor ugye úgy van bekötve, hogy 12V megy a gombára, onnan pedig a ventillátorra. Tehát ha a ventim működik, akkor a hőgomba 2 kábelének egybekötésére el kellene indulnia?
Ha meg nem indul el, akkor egyértelmű a hiba....Ez az ETKA ez minő szoftver?
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Sziasztok. Hazaértem.
1. levettem a két kábelt a hőgombáról, egybekötöttem őket, ráadtam a gyújtást, a venti meg sem nyikkant. Az összekkötés helyére multiméter, 4,5V folyt át 12 helyett. Testem nem volt, miután ezt rendbetettem, rögtön elindult a venti.
2. hűtővízben nem találtam olajat, nem is benzinszagú, elméletileg nem kellene belefolynia semminek, ami nem oda való
3. Olajbeöntősapkát levettem - fehér habnak kellene ott lennie, ha ereszti a vizet igaz? Hál istennek olyan, amilyennek lennie kell
4. Olajat ellenőriztem, olajszínű, tehát oda sem folyt be a vízAz út kb 35 kilométer volt, kaptam sorompót, pirosat hosszú sorral, stb. Minden úgy működött, mint eddig. Forrásnak nyoma sincs.
Valószínűleg tényleg a nyitott rendszer lesz a probléma. A hűtőm aránylag rendben van, a fűtésradiátor az, ami szerintem folyik. Eddig sose forrt fel, pedig ilyen rossz állapotban van régóta. Novemberben cseréltem komplett fűtést, egy ideig rendben volt, aztán folyt megint. A réginek a radiátorba bemenő és kimenő csatlakozója volt teljesen eltörve. Épp ma mentem volna radiátorért, ha ez nem jön közbe.
A nyitott rendszeren még az a fura, hogy ugyan szokott víztócsa lenni az autó alatt, de ha megengedem a kompenzációs tartály fedelét, akkor szusszan, tehát valamennyi nyomás van benne.Kérdés: A bátyám mondta (mert Ő ért is hozzá, csak messze van) hogy a fűtésradiátoron hamarabb a elzárószelep szokott elmenni, mint a radiátor lyukadni. Ezért jobb a felícia fűtése, mert ott mindig megy a fűtés, csak a terelőlapok nem engedik be az utastérbe a meleget. Nekem történetesen van egy felícia fűtésem. Van valakinek leírása, hogyan kell bekötni? (tudom, hogy valamit másképp kell kötni, mint a favoriton, csak a cseholdalakon pár szóval elintézik, mert ez triviális...)
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Ma végre sikerült otthon találnom skoda-virt.cz-ről az egyik fórumtársat, így formanom:
- kapott két első ülést. Visszalépés a hátső zseb (nem tudom melyik verzióban volt az első ülések hátulján zseb, viszont én szerettem, így bütykölés lesz megint.) Az enyém már szét volt ülve, 3 óra után kín volt vele menni.
- le lett cserélve az ablaktörlő komplett mechanizmusa - a motoromról leszakadt 2 kábel.
- megint cseréltem egy fűtést - csak a radiátort akartam, de a mostani radiátoromon a fűtéscsap csavar helyett kampóval volt felfogatva. Egy jóleső káromkodás után kicseréltem inkább az egészet Az eredmény az lett, hogy - a vízhőmérséklet mutatója kicsivel 3/4 alatt áll, attól feljebb nem is megy, 2 kilométer után elkezd fűteni, végre normálisan fújja a levegőt a lábamra is, és 8 km után az expanziós tartályban rendes nyomás volt, már nem csak szisszen. Most nincs megcseppenve sehol, de holnap azért még ellenőrzöm.És egy kérdés: megállás után a hűtővizem kicsit habos volt. Nem habzott, csak kb akkora folt, min 2 db 100Ft-os. Ez jelent valamit, vagy csak megint be vagyok sz-rva mindentől?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Škoda Favorit je malý automobil vyrábaný automobilkou Škoda od roku 1988 do roku 1995. Automobil bol poprvýkrát predstavený v roku 1987 na strojárskom veľtrhu v Brne.
Tehát: A Škoda Favorit egy kis autó melyet a Škoda gyár gyártott 1988 és 1995 között. Elsőként a brünni gépészeti vásáron volt bemutatva 1987ben.
Nálunk csak 1989 november-decemberében volt rendszerváltás, És a favoritokat sokáig csak a belső piacon értékesítették. Az alapmodell legalábbis kommunista gyártmány.
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Miért sértődesz meg, mert más a véleményem? 88ban kezdték el gyártani, nálunk, az akkori Csehszlovákiában 89 novemberig kommunizmus volt. Ebben az időben nem is nagyon exportálták - csak a 90-es évek körül.
Itt egy hirdetés, ahol 88-as Favoritot kínálnak: http://www.inzercia-inzerat.sk/inzercia-inzerat/inzerat/464012416-predam-skoda-favorit/
A google translate is elég pocsékul fordit, de a r. vyr. az a rok vyroby - gyártási év rövidítése.In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
válasz Atuska75 #2625 üzenetére
Mondanám, hogy van otthon - ha nem gond, hogy a szelso peremebol egy nagzon kicsi hianyzik, de szerintem fokent a tavolsaggal lesz gond. Bar jovo heten keszulok szabadsagra, igy Eszak-Magyarorszag vonalon meg talakozni is tudnank...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Szia. Másodszor mondtam neked ellent, es masodszor ereztem ugy, hogy sertodes van belole. Bocs, en tevedtem.
Igen, lehet, hogy van nalam nemi helyzeti elony, ahogy eszreveszem joparan vagyunk itt felvidekrol.
Viszotn ahogy a cseh wikipediat olvasom, 91-ig nem valtoztattak az auton, tehat a Magyarorszagtra kerult 90-es modellek is ugyanazok a komcsi modellek, amik itthon futnak.
Amugy örülök neki, hogy meg ezek a "regiek" futnak megbizhatobbnak tartom, mint a feliciakat.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Ha valakinek van egy kis ideje, találtam pár képet prototipusokról. http://www.skoda1203.estranky.cz/fotoalbum/skoda-prototypy/
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Én is kicseréltem rögtön az elején. a burkolatot persze kapásból eltörtem.
2 hete vittem haza az autót kiheggesztetni, de egyenlőre apám használta, mert a szaki még nem kezdett bele. Fatert hívom, erre mondja, hogy volt még otthon burkolat rendszámtáblavilágításra, kicserélte... Úgyhogy szerencsém volt, jó dolog ha 3 favorit van a családban...In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Nekem valamikor 2 éve történt meg, hogy kicseréltem a karácsonyfaégőket a műszerfalban - mindet - majd amikor összeraktam, akkor szép fehér füst jelent meg a műszerfal tetején, a nyomtatott áramkör megsült. Úgy sikerült csak, elindítani, hogy a parkolófény jelzője és a fordulatszámmérő alatti égőt kivette a bátyám (mivel ezt már ő csinálta...)
Mással is előfordult, vagy ez nem is egy "tipikus" hiba a favoriton?In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Megtörténhet, hogy én zárlatoltam le valamit. Éppen az esküvőm körül rohangáltam, indultunk tőlünk a feleségemékhez és a szomszéd faluban vettem észre, hogy rosszul tettem vissza a sebességmérő bowdent. Vissafordultam, szétszedtük, összeraktuk, indultam volna megint - erre elfüstölt a nyák. Akkor vonatozás lett belőle, azóta pár lámpa nélkül használtam a műszerfalat.
Bátyám mondta, hogy neki is azon a tájon égett el a nyák, ő átkötötte rendes dróttal az égett részt.
Majd ha itthon lesz a forman megnézem megint.In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Sziasztok
Hazaérkezett a táltosom, karosszéria kiheggesztve, kapott egy új festést is.
Egy nagy gondom van most vele. A heggesztés annyit jelentett, hogy még valamikor augusztus végén leállítottam az öreget - kicsit elhúzódott a szerviz betegség miatt. Ugye nappal annyira nem vettem észre, csak utolsó utamon, hogy nem világít a műszerfalam. Tehát a visszajelző lámpák rendben égnek, csak a műszerfal megvilágítása nem. Szétszedni akkor nem volt időm, gondoltam ősszel majd megnézem.
Az őszből november közepe lett, most szedtem szét, és látom, hogy a csatlakozótól vezető nyomtatott áramköri rész szét van égve. Egyszer már történt hasonló, akkor a parkolófényjelző lámpa környékén sült meg az áramkör - kikötöttők a parkolófényvisszajelzőt és a fordulatszámóra 2es alatti lámpát, és így jártam idáig. Jaj, akkumulátorról 12V, alternátorról 11,3 volt jött.
Anno a bátyám mondta, hogy neki is elégett pár kör benne, ő simán átforrasztotta kábellel.
Kérdezném - történt hasonló másokkal is? Vagyis ez normális, és cínezőre fel? Vagy inkább nézessem át valakivel az autót, addig meg járjak műszerfal nélkül...In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Jó, tudom, de 3 évig semmi, aztán megint szétég egy vezeték? Mi terhelhette túl? Ugyanarra a bejövő vezetékre van kötve a nyomógombok és a fűtéskapcsoló megvilágítása? Mert azok ugyanúgy világítanak, mint azelőtt.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
oke, es hogy merjem le terheles alatt?
Kiveszem a muszerfalat, es bekapcsolok mindent, amit csak tudok? Vagy mennem is kell vele, mert menet kozben maskepp tolt az alternator, mint allo helyzetben, esetleg ha csak turaztatom? Vagy ha 3 evig nem egett semmi, akkor?In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Igen, volt buherálva-úgy vettem, de visszacserélgettem 7,5 ill 15A biztosítékokra. Nekem az a gyanús, hogy eddig semmi, a nyáron meg hirtelen... Nem lehet, hogy a karosszéria rohadt részeinn beázott, és az tett neki keresztbe?
És mág valami eszembe jutott.Létezett ilyen műszerfal 92es skodához?
Mert ez vaín benne, viszont a csatlakozók a 92esé, tehát egy 2x5, egy 2x4 és egy 2x3as csatoló van rajta.
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
válasz Sanyo91 #3415 üzenetére
Tehat akkor egy regi alaplapjara van teve egy uj boritas... lehet, hogy tenyleg az osszebuheralasnal lottek el valamit? Mi a kulonbseg a 92 es a 93as muszerfal kozott? Csak a csatlakozolabkiosztas, vagy mas is van?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Szia
Végigolvastad a szálat? Hasonló megoldásom van Formanomban - szóval 92-es, de 94GLX belseje van, a műszerfal felülete 94es, de a hátlapja 92-es - és elkezdett égni a háttérvilágítás áramköre. Elősször a parkolófény visszajelzője égett meg (a háttérvilágítással van egy körön)m két másik égővel. Ez akkor történt, amikor kicserélgettem a nem világító égőket jóra. kicsit ment, aztán füstölt egyet.
Most meg nem tudom mikor történt, de eléget az a nyák vezeték ami a konnektor és az első égő között van.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
3 éve történt. Kicseréltem az égőket, minden méködött szépen. Elindultunk keletre - feleségem királyhelmeci - a szomszéd faluban vettem észre, hogy a tachométer nem mutat jól. Visszafordultunk, műszerfal szétszed, tachométerzsinór kicserél - itt viszont műszerfalat nem bántottam, csak kivettem, visszatettem, összerakom, indulás próbaútra - tolatok hátra, és apám ordít, hogy füstöl a műszerfal. a középen függőlegesen menő áramköri rész ment ki. Mivel időhiányban voltam bátyám csinálta meg, kivette azon égőket, amik ezen a részen vannak, tehát parkolófényjelző, a fordulatszámmérő kettese allati és a tachométer 120 alatti égőt. Azóta volt szétszedve, de semmi különös nem történt.
Nyáron fűtést cseréltem, mivel folyt. Meg esős időben már néha beázott, mert néhány helyen olyan volt, mint az ementáli. Vittem haza heggesztetni az autót, amikor észrevettem, hogy nem világít a műszerfalam háttérvilágítasa. Tegnap szedtem szét, és látom, hogy el van égve a csatlakozó és az első égő közötti rész.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Akkor pontosítok, Kisgéres... A gond az, hogy tavaszig nem fogunk arra járni, 3 hete voltunk.... keresek itt, Pozsonyban egy műszerfalat, és átcserélem abból. Esetleg ha nem találok, akkor apóst megkérem, járjon utánna...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Kérdeznék még, ha lehet. Át szeretném kábelezni a hátsó - ötödik ajtót, mert a fele világít, a fele nem. Hogy csináltátok át a konnektorokat? Lehet venni konnektort, vagy lehet venni bele tűt ill foglalatot, vagy levágtátok a régit és ráforrasztottátok a régit?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Most lett újrafestve az egész autó, nem biztos, hogy ideális lenne kicserélni az ajtót
Most megyek nemsokára autósboltba, rákérdezek, hogy van-e erre valami megoldásuk.... csak hát a jótanács aranyat ér!In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Na! Kicseréltem a műszerfal áramkörét, világít mint a karácsonyfa. 40 kilométert mentem vele, de égésnyomok nem látszódanak rajta. Történt viszont más valami. Asszonyt vittem ma orvoshoz, tehat hidegen mentunk kb 2,5km-t ott fél óraára leállítottam az autót. Utánna próbéltam startolni, de meg sem nyikkant. Próbáltam a kábelokat igazgatni a starteron - nem segített, végül lekapcsoltam az áramot az akkumulátorról majd vissza - elsőre gyúlt. Ez lehet valaminek a jele, vagy csak megviccelt a starter.
És a tegnapi kérdéshez visszatérve - hátsó ajtóba mennyi kábel kell? Én szemre 3-4 méterre tippelem.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Köszönöm. Akkor kérdezek még. Amióta beletettem ezt a fűtőradiátort, nem megy fel a vizem a felétől feljebb. Amíg a régi radiátor volt benne, addig a felső kocka alatt volt a mutató - azt viszont ki kellett cserélnem, mert folyt. A változás az alatt a pár óra alatt állt be, amíg kicseréltem a radiátort. Ez mitől?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Mivel lyukas volt nem folyt, hanem ömlött. Mivel tudom vízkőtleníteni, ill mit csináljak vele? Cseréljem ki az összes csövet, hűtőt, vízpumpát?
Komplett hűtőfolyadékcsere előtt állok ezért kérdezem.
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
-
Marczi80
tag
-
Marczi80
tag
Én nem újat vettem, de nem folyt, minden zár jól mozgatható rajta, és a csap is jól mozgatható - ez az eddigieken nem volt. Viszont alig fuj meleget. Megnezem meg hogy milyen meleg viz folyik be es milyen meleg folyik ki, hatha mashol van a gond. Ha biztosra tudnam, hogy egy ujtol minden gondom megoldodik....
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Asszem igen. Itt most a futes es a muszerfal nyilasaira gondolsz ugye? Levegő az jön dögivel, csakhát langyos...
Szóval nincs hideg az autóban, de az apámé mellett csúnyán elbújhat. Szerintem hagyjuk a témát, majd ehhez is odaérek, mert most csak elméletben beszélhetjük meg, elvégre dolgozomNem tudja valaki melyik hozzászólásban írta valaki, hogy milyen vastag kébelek kellenek a csomagtérajtó átkábelezéséhez? Akarok húzni külön kábelt a testnek is. Esetleg valaki tudja a színeket is?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Visszatérve a hűtés-fűtés problémához: Ma hazaérve megtapogattam a fűtőradiátorhoz menő csöveket, kis különbség volt közöttük, de mindkettő meleg volt. Viszont kinyitottam a kiegyenlítő tartály kupakját, és nem szusszant a tartály - tehát akkor nekem onnan még mindig elmegy a nyomás, tehát valahol nyitott a rendszer igaz? Legbiztosabb lenne, ha kicserélném a csöveket, és átnézném a radiátort is.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Könyvajánló
- Gumi és felni topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Androidos fejegységek
- Android szakmai topik
- Eredeti játékok OFF topik
- MIUI / HyperOS topik
- SkyShowtime
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...