Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz Tomi_78 #10091 üzenetére

    Amúgy csupán memóriatakarékossági okból lett volna szükségem a byte típusra, mert az id és idk nem lett volna több a programban, mint 255.

    Ezért mondtam, hogy érdemes lenne valami alapozó könyvet olvasgatni. Egyébként addig nincs értelme optimalizálgatni, amíg arra nincs szükség (, illetve amíg nem tudod mit csinálsz).

    A programodban biztos lehetsz benne, hogy az hogy a MainForm ban egy fieldnek bool-t használsz int helyett semmi jelentősége nincsen illetve egyetlen byte-ot sem spórolsz, a MainForm byte-re pontosan ugyanakkora lesz.
    Ennek az oka, hogy az objektumok fieldjei a memóriában nem feltétlenül teljesen folytonosan helyzkednek el, hanem igazítva vannak.

    class MyClass
    {
    byte B;
    int Num;
    }

    Ez például jó eséllyel a "Num" 4byteos mérete miatt 4 bytejával lesz igazítva, tehát a B is 4 byteot fog elfoglalni jó eséllyel. (futtatókörnyezet függő). Az 1byte hasznos terület után lesz 3byte foghíj. Sebességben sincsen semmi különbség két byte összeadása illetve két integer összeadása között. (Nem mintha ez bármit számítana)

    De ezekkel egyelőre nincs értelme foglalkoznod.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák