Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #293 üzenetére

    Viszont így minimalizálni lehet a harci veszteségeket. Ugyanis a világ kultúráltabbik felén ma már ez a legfőbb szempont! Nem véletlenül költenek $ milliárdokat a minél hatékonyabb és minél kisebb erejű fegyverek kifejlesztésére.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #295 üzenetére

    Egy háborúnak nem az a lényege, hogy közelharcot vívjon az ember az ellennel, hanem az, hogy legyőzze azt. Ennyi erővel visszatérhetnénk a kőbaltához, kardokhoz, mert az az igazi harc ember és ember közt! Mellesleg szerintem tévedsz: a közelharcban csak és kizárólag az számít, hogy mennyire ismered a géped levegőbeni viselkedését, és milyen taktikát választasz. A távoli (főleg BVR) harc esetén viszont sokkal összetettebb az egész, mivel jóval nagyobb területet kell ellenőrízned, aminek egyenes következménye a bonyolultabb helyzet. (Az meg semmit sem jelent, hogy a magyar pilóták fegyverzet nélkül, fél vagy negyed tözelőanyagfeltöltéssel mit mutatnak fel a repnapokon. Köszönő viszonyban sincs a valós harchelyzetekkel! A MiG-29-et meg lehet isteníteni, a harci szereplésére leginkább a totális kudarc kifejezés illik. És hogy a közelharcra is kitérjek: errefelé szokás lesajnálni az F-16-ot a MiG-29 ellenében. Találkoztak már közelharcban Irak egén. A MiG vesztett!) A BVR légiharchoz nem elég a gép reptulajdonságainak ismerete, ahhoz bizony szinte minden rendszerét ismerni kell!!!

    Az sosem probléma, hogy valami változik, illetve nem kellene annak lennie. A MH is azért tart többekközt ott ahol, mert nem képes fejlődni. Felszámolták a tűzérséget, pedig a világ minden valamirevaló hadseregében az egyik legfontosabb fegyvernem! Napjainkban a célok megsemmisítését a következőképpen osztják el: 40% légierő, 40% tűzérség, 20% páncélos és gépesített erők.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #297 üzenetére

    A B-2A Spirit lelövésével csak az a probléma, hogy összesen 21 példány épült belőle, mindnek saját neve van, és hogy-hogy nem, de a mai napig mind szerepel a nyilvántartásokban. A yugók állítása szerint lelőtt gép (ugyanis megnevezték) az azévi (azt hiszem fairfordi) repülőshown részt vett! Meg aztán nehéz lenne eltűntetni a költségvetésben egy 2 milliárd dollár értékű gép elvesztését!!!

    Az F-117A Night Hawk elvesztése egyértelműen a pilóta számlájára írható. A yugók a büdös életben nem szedték volna le, ha a pilóta nem ereszkedik a felhők alá egy kivilágított város felett. Mert ugye a megvilágított fehér felhőkkel a háttérben egy fekete repülőgép bizony ordít! Az sem javította az amerikaiak esélyét, hogy egy francia NATO tábornok kiadta a yugóknak a berepülési útvonalakat. Persze ezt el lehetett volna kerülni ha nem mindig ugyan azt az útvonalat használják. Az megint köztudott, hogy az oroszok szinte minden légvédelmi rakétarendszerükhöz kifejlesztettek optikai célkövető rendszert. Ezt használva tudták lelőni a Night Hawk-ot. Ugyanis nincs olyan radar a világon ami a fegyvertér kb 2 másodperces nyitvatartása alatt akár csak be is tudna fogni bármit, nemhogy követni. A rávezetés teljességgel lehetetlen ilyen körülmények között. A lopakodás pedig nem arra épül, hogy elnyeljük a beérkező elektromágneses energiát, hanem arra , hogy szétszórjuk! Ez viszont nem frekvenciafüggő, tehát buherálhatsz bármit egy radarral, önmagában soha sem lesz képes befogni egy ilyen technológiával épített gépet. Erre csak az elosztott radarhálózatok képesek, azokat viszont nem lehet könnyen áttelepíteni, mivel csak akkor működnek megbízhatóan, ha a sugárzó és vevő berendezések egymáshoz viszonyítva pontosan meghatározott helyen vannak. És ebbe minden beletartozik: távolság, irányszög, magasságeltérés.

    A Gripen szerintem nem lehetett semmilyen körülmények közt sem a legjobb, az F-16 lett volna az, MLU után, ahogy nekünk is felajánlották. És azok már itt is lennének. A Gripen beszerzés egy gépre levetítve példátlanul drága volt, pont ez az amit egy ekkora honvédelmi költségvetésű ország nem engedhetne meg magának! Az F/A-18C/D tényleg egy csodálatos gép, viszont már nem gyártják. Ez viszont követelmény volt a tenderen.


    Latissimus Dorsi: Az összehasonlítás igenis áll. Az F-16 alapvetően közel légiharcra lett kifejlesztve, de az amerikai légierőben a légifölény kivívása az F-15-ök feladata, ezért a F-16 feladatkörét kibővítették a szárazföldi csapásméréssel.

    Egyébként a te olvasatodban nézve ez még súlyosabb kritika a MiG-29-re nézve, mivel egy vadászgép maradt alul egy vadászbombázó ellenében! A MiG-29 sárkánya (bár hozott anyagból származik) tényleg kifejezetten jó konstrukció. Csakhát ennyiben ki is merül az egész. Ahhoz, hogy normális gépet lehessen kihozni belőle bizony ki kellene cserélni benne minden egyebet, kezdve az avionikai rendszerektől a fegyverzeten át a hajtóműig.

    Az iraki pilóták akkoriban a világ élvonalába tartoztak, mivel egy Irán ellen vívott 8 éves háború után voltak!!! Rendkívül harcedzettek voltak, és motiváltak. Ugyan ez igaz a későbbi jugoszlávia feletti légiharcokra is, kitűnően felkészült ellenséggel találkoztak a NATO erők. Ez a kiképzés duma egyébként is gyenge: az izraeliek nem egy orosz pilótát ejtettek foglyul a környező arab államokkal vívott háborúk során, volt köztük berepülőpilóta is! Ugyan ez igaz a koreai és vietnami háborúra is, azzal a különbséggel, hogy ott nem esett amerikai fogságba egyetlen orosz pilóta sem, de ez azért lehetséges csak, mert a hadműveletek mindig az ''orosz'' oldalon zajlottak.

    [Szerkesztve]

  • L_ajos

    őstag

    válasz ToRR3nt3 #304 üzenetére

    Helyesen teszed. Énis rájöttem hogy elég sok mindenben levagyok maradva. Pedig régebben napi szinten voltam a témával. Sajna a munka meg a sok problema elveszi az ember eszét és nem tud arra koncentrálni amiért régen élt halt :)

    De hajrá!

    [link]

    PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

  • Latissimus Dorsi

    senior tag

    válasz ToRR3nt3 #306 üzenetére

    Van még nekem is 2 bontott, de meg nem kezdett makettem. Egy Italeri Super Hornet, és egy cseh remek Szu-7. Erősen gondolkodom az összeépítésükön, bár a festékkészletet alighanem fe kell frissítenem. Nemhiszem, hogy túlélték az elmúlt 6-7 évet...

    MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #304 üzenetére

    Pontosítok: a minket érdeklő C/D változatot nem gyártják. Az E/F-et igen, csak annak kb 50M$ a darabára.

    Latissimus Dorsi: Már miért lenne nagyobb egy kéthajtóműves gép tolóerő/tömeg aránya? Az függ az egyes hajtóművek tolóerejétől és nem utolsósorban a repgép tömegétől! És akkor még nem vettük figyelembe a hajtóművek magasság-tolóerő és sebesség-tolóerő görbéit. Ez utóbbiak az F-16-ba épített hajtóművek (F100/F110) esetén jelentősen jobbak, mint a MiG-29 hajtóműveinél (RD-33). És akkor a harc kimenetelét még az is befolyásolja, ki mennyire látja a másikat. Márpedig az RD-33 igencsak látványosan kormol!

    [Szerkesztve]

  • Latissimus Dorsi

    senior tag

    válasz ToRR3nt3 #308 üzenetére

    Ugyan ez a helyzet. Plussz az apróbb rokon gyerekek játéknak tekintették őket, és dirib-darabra törték őket.
    Épp most készülök haza, hogy elhozzam ami menthető :D

    Jó ez a topik:) Rákattantam ismét a témára :DDD

    MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?

  • L_ajos

    őstag

    válasz ToRR3nt3 #328 üzenetére

    25-30k között van. Irányítóval együtt. Ez nem Tescos :D EZ elég komoly kis modell az amatőr kategóriába. Csináltam róla képeket! Nézétek meg!

    Amugy ha csak a repülésről, a háborúkról szeretnétek kötetlenül beszélgetni, olvasni, véleményt kifejteni nézzetek át hozzám :)

    A képek elérhetősége: [link]

    A beszélgetés: [link]

    (reg 1perc) :)

    PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

  • L_ajos

    őstag

    válasz ToRR3nt3 #330 üzenetére

    Sajna még nem volt megfelelő idő a reptetéshez ill. én nem értem rá :( De meglesz. A távirányítóba ha veszel aksit az bír vagy 10röptetést. Maga a modell ugy max 12-15percet bir. de az átlag ugy 10perc. Bár ha veszel hozzá másik aksit akkor tovább is. VAgy pót aksival kitolható az idő. :) Amugy ez abszolute az amatőr kategória egyik legjobbika! ;)

    PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

  • L_ajos

    őstag

    válasz ToRR3nt3 #332 üzenetére

    Azokat énis láttam. Valóban csak a sárkány van meg és a motort a szervókat neked kell belerakni és megvenni. + a távirányító ami általában 4sávos kell.. :(

    A 9-10k-s se olyan rossz de az tényleg csak játék :)

    PSN felhasználó: Foxxika | Samsung S23 Ultra | Canon EOS 1300D Kit

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #334 üzenetére

    Betokozott légcsavar az már sugárhajtómű bizonyos szinten. Csak iszonyat fordulatszám kell neki.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #337 üzenetére

    A fogyasztás mindenképpen nagyobb. Viszont léteznek ilyen méretben valódi gázturbinák is!

    A tokozott légcsavar (csőlégcsavak) nem csak leegyszerűsített modell. Azt hiszem te kevered a sugárhajtás és a gázturbina fogalmát. A gázturbina a sugárhajtás egyik lehetséges megvalósítása. Szintén sugárhajtás a rakétahajtás, a torlósugárhajtómű, a vízsugárhajtómű (ami szintén lehet csőcsavar)... De a gázturbina nem feltétlenül sugárhajtómű! A helikopterek (mármint a valódiak) döntő többsége gázturbinás, szintén gázturbinás minden nagyobb teljesítményű légcsavaros repülőgép.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #617 üzenetére

    A KP (Kovozávody Prostejov, ha jól írom) még létezik, vannak egész jó készleteik.

    Aztán ott van az Eduard, akik inkább mindenféle feljavítókészleteket gyártanak, de vannak teljes készleteik is. Nem feltétlenül olcsóba.

  • gege71.hu

    addikt

    válasz ToRR3nt3 #616 üzenetére

    Nem a IV hanem a VI. Más nevén Tiger I. a korai modell is szép(az a kocka sztem amire te gondolsz)
    ez:
    [kép]
    na meg az újabb későbbi generációs tigris modellek, amelyikkel pl Wittman oly nagyot alakított Villers-bocage-nál '44 nyarán.
    Nekem a legjobban az tetszik amelyik zimmerites páncélzatú. (Az a rücskös apró bordás felületű antimágneses bevonat a páncélon - 'Zimmerit' = anti-mine paste being applied to the turret and upper hull.)
    Persze a PZ. Kpfw.IV-es is klassz :)

    Michael Wittmanról amúgy itt egy nagyon jó oldal: [link]

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz ToRR3nt3 #627 üzenetére

    A TopGun már nem létezik. Volt némi nézeteltérés a kiadó és a szerkesztőség között, aminek következtében a szerkesztőség új lapot indított TopFlight címmel. Ez csak két számig volt így, azóta Aranysas néven jelenik meg, és mostanában meglehetősen magas a színvonala. Tulajdonképpen mindig is az volt, de most még ezt is überelik.

    A kiadó próbálta továbbvinni a TopGun címet, de 5-6 szám alatt volt vagy 3 főszerkesztő, és láthatóan a névből akartak élni. Nem jött be, egyszerűen nem volt tartalma a lapnak.


    A Pz III és IV gyártása majdhogynem egyszerre kezdődött! És igazából ez az ami teljes mértékben érthetetlen. Elméletileg azért volt mondjuk ez, merthogy a Pz III a páncélvadász, míg a Pz IV a gyalogsági támogató feladatkört kapta. Ezért kapott a III-as nagysebességű 50mm-es ágyút, a IV-es pedig egy féreg rövidcsövű 75-öst. Teljesen értelmetlen volt ez az egész. A Pz IV mindkét célra megfelelt volna, csak kétféle fegyverzettel kellett volna gyártani, amíg kész nem lett volna a KwK40 (ez úgy '41 közepe volt). Ezt beszívták a németek, mert a III-as nem volt alkalmas a hosszúcsövű 75-ösök befogadására. Viszont a IV-esbe simán be lehetett volna építeni bármelyik 50-est.


    Azt azért el kellene már felejteni, hogy a Tiger legyőzhetetlen volt! Nem volt az, szerkezeti szempontból már a tervezés kezdetén is elavult volt.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés