- Musk mellé állhat az USA az OpenAI elleni perben
- Írók: a Meta tudta, hogy jogvédett könyvekkel tréningezik az AI-t
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7779 üzenetére
A 120-asba még inkább a 15w40-es olaj kéne mert már a motor is elég kopott lehet, de abból is mindenképp valami jó minőségűt. Az 10w40 túl híg neki.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
vecsepapa
csendes tag
válasz Retro DJ #7784 üzenetére
Ezzel én is maximálisan egyetértek 1-2 ezer forint nem fog földhöz vágni, inkább a minőségi és hosszútávon meghálálja a jószág. Inkább most 2000 rel drágább mint tacskós olaj és a motorgenerál, az kicsit drágább játék Ugyanis láttam én már olyat hogy papa beletöltette a tacskós olajat a wartyogóba, 2 hónap múlva meg csapágyas lett a motor. Ezek után lehet mérlegelni...
5w40 nem túl vékony a skodrinak? nem csipegeti?
Én nemrég cseréltem olajat total quartz 7000 10w40 et tettem bele."1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7784 üzenetére
Hát igen, szokták mondani, hogy az olcsó drága. Egyébként amit ajánlottál az csak egy ezressel drágább, mint a Botond, annyit meg simán megér nekem hogy az autóm hosszabb távon is működjön rendesen. Az előző tulaj Molt tett bele.
Mágus: Neked is 120-as van?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7782 üzenetére
"Ez persze nem neked szólt barátom, csak már kiakadok attól a nézettől, hogy jó az a skodába... "
Tudom, hogy nem nekem szól, legalábbis reméltem. De lehet, hogy azért mondták, mert régebben is azt öntöttek bele. Legalábbis kollegám azt mondta, hogy Ő annak idején azt használta. A Botondnál írják is, hogy öregebb autókhoz ajánlják. Persze logikus, hogy minél jobb a minősége az olajnak, annál jobb a motornak.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7746 üzenetére
Persze, tudom én, nem is úgy vettem az autót, hogy "húbazeszéthajtom" Hanem vigyázni is akarok rá. Van egy szerelő ismerős, aki benne van a szakmában egy ideje, Ő szerintem még mondana praktikákat nekem. Meg hát ami érdekel, az úgy is ragadni fog, egyszer elmondja és mutatja is mit hogy kell csinálni, onnantól én általában szoktam rá emlékezni és tudom is reprodukálni. Szerintetek egy ilyet érdemes venni a kocsiba?
Szerk.: Egyébként enyhébb időben nincs baj az autóval, mindkét esetben kicsit csípős idő volt már. Ismerősöm szerint elképzelhető, hogy az olaj nem túl jó minőségű vagy már elég darabos és nem tudja magába szívni. Nem pont így magyarázta, de valami ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7739 üzenetére
A tenni akarás megvan, de amíg nem tudom mi merre hány méter, addig én nem nyúlok hozzá. Úgy vagyok vele, hogy a kisebb dolgokat úgy is megtanulom idővel és azokkal nem kell szervizbe rohangálni. Ismerősömmel beszéltem tegnap, aki autószerelő. Elmondottak alapján mondta, hogy az is elképzelhető, hogy az olaj sz*r benne, úgyhogy azt majd megnézzük és le is cseréljük, ha szűkséges. Kérdezte, hogy milyen idő volt, amikor bejött a gebasz. JA! Reggel ugye megállt alattam, leparkoltam vele és ott hagytam, hazafele tettem fele egy kísérletet és pöccre beindult. Így a saját lábán ment haza. Egyébként persze, nem veszem bántásnak, de Suzukit nem nagyon akartam venni. Persze, igénytelen állatok, de azért mégis...
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7732 üzenetére
Ez egy 87-es Skoda 120L.
rob210: Igen, többen is mondták, hogy valószínűleg valamit ki kell takarítani és akkor nincs vele semmi gond. Az átírással szenvedek, amit vittem adásvételi, az régi típusú, így nem fogadják el. Most jött át az eladó tölteni ki újat, ha ezt sem fogadják el, hülyét kapok.
Sic Parvis Magna
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7705 üzenetére
Egy kicsit állítsd beljebb a csomagtartó zárat ami a kasznin van. Két csillagcsavar fogja, meglazítod és egy nagyon picit beljebb ütöd. plusz az érintkezőket csiszold meg és kend be kontaktzsírral. Én ezt csináltam az enyémmel és most már több mint 4 hónapja nincs vele bajom. A zárat csak érzéssel mert ha túl bent van akkor nehezebben záródik és majdnem egyáltalán nem nyílik.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7699 üzenetére
Az az igazság hogy egy bontott, de jó Felícia teló többet bír mint egy utángyártott valamiből az új. Nekem a bal oldalit már valaki cserélte egy unixosra a jobb oldali meg még gyári volt és egyszerre adták meg magukat.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7697 üzenetére
Ha érdekel adok egy címet, nekem 3.115 volt a kettő postával együtt és eddig csak jó cuccokat kaptam tőle. Suzuki bontó,de vannak Felicia alkatrészei is. Eddig vettem nála Feldához ajtóteleszkópot, hátsó ablaktörlőmotort, motortérzárat. és minden hibátlan és olcsó. Amit eddig vettem az postával együtt volt 7.115Ft.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7686 üzenetére
Nem tudom, amikor beleöntöttem döcögött tőle az autó, nem nagyon akart menni. Az előtte lévő tankolásnál nem volt semmi, azt ugyanúgy az említett kútnál tettem. Ezt beleöntöttük és jobban megy tőle a kocsi is. Kollegám mondta, hogy az AC pumpát át kéne nézetni, nem tudom az mekkora mutatvány meg hogy mennyibe kerül az ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7676 üzenetére
Gyárilag ugyanakkora való bele (mármint nyomásra) de a Feliciáé 15 mm-el hosszabb. Gyárilag a Favié is így nyílt, most csak annyi a különbség hogy, kicsivel magasabbra nyílik. Nem mellesleg már nem esik a fejemre mint eddig minden hidegebb nap.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
vecsepapa
csendes tag
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #7613 üzenetére
Bocs, de ez sajnos csak az elmélet amit leírtál.
De a (21 év) Favoritozás gyakorlata azt mutatja, hogy akármit csinálsz, akármilyen termosztátot raksz be, ha lezárod a hűtőt kicsit előbb melegszik a motor, és kicsit jobb a fűtés.
Csak el ne felejtse az ember kivenni tavasszal, idén májusban kollégám busz motorját főzte így meg sikeresen. Mit mondjak, nem dícsérték meg[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #7513 üzenetére
Az, h lesz-e alapjárat gázzal hidegen, az a legjobb kérdés.
Gondolom ezért kell ezeket a benzineseket télen benzinnel gyújtani a bemelegedési időszakban. A gázból nem tud dúsítani, mert az eleve felülről érkezik, ami a faviban le van fojtva szivatóval. Szerintem a gáz üzemóddal van baja.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #7498 üzenetére
Felülről a 2. lépcsőfokon kell 1800 körül lennie. Ha feljebb állítod, jobban fog feszülni a lépcsős tárcsához a rugó, később fog ki is kapcsolni. A csavart kel befelé tekerni, amelyik a lépcsős tárcsára fekszik fel. Hideg motornál padlógáz, majd beállítod kézzel a 2. legmagasabb fogra a csavart, ezután beindítod a motort(gázpedálhoz nem szabad nyúlni), és addig tekered befelé a csavart, míg 1800 nem lesz az alapjárat. A csavaron van egy fehér műanyag kupak, azt le kell törni, ha még soha nem volt állítgatva(ezalatt a gázhoz nem szabad érni).
Ha teljesen bemelegedett, akkor a meleg alapjáratot kb. 850-re kell emelni, az már nyáron is alacsony volt.
700 körüli alapjáratot nem tart meg a favi motor télen, ezért szoktam nyáron lejjebb venni, télen, meg jobban ráadni.[ Szerkesztve ]
-
-
Retro DJ
aktív tag
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7482 üzenetére
Oldalt ahogy felfogatod, azokat a csavarokat fellazítod és az egész szívatót el lehet fordítani. Ha a kocsi bal oldalára állsz és leveszed a légszűrőházat akkor a szívatón látszanak a csavarok. A képen látható állás a nyári
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #7440 üzenetére
A megduzzasztás, nem jelent oldást.
Nekem most a renault olajdeklije is azzal van felrakva, mert a gyári tömítéseket hiába em be, ez renault betegség.
Amióta ez a "getva" van közte semmi szivárgás.
Nyugodt szívvel merem bárkinek ajánlani.
Drágábban ugyan ezt az anyagot a loctitle is forgalmazza, ha érdekel valakit megadom a típusszámát, de tényleg ugyan ez.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #7430 üzenetére
Semmit, minden olajcserénél szárazra törlöm.
A szelepfedél alatti parafát gumira cserélktem, ott nem ereszt.
Az olajkád alá csak papír megy, az van ott pasztával, hát nem csont száraz, de nem is folyik orrán-száján.
Pici por mindig odaragad körben a kád illesztésénél, ami azt jelenti, ereszt, de nem vészes.A gyertyák alaltti fedél alá szintén kapni gumi tömítést, az megoldja ott a gondot.
Nekem csak a kád szokott csajtos lenni, de előző tulaj meghorpasztotta alulról, azon sem lepődnék meg, ha nem lenne egyenes.
[ Szerkesztve ]
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #7425 üzenetére
Csókollak! Párszor kifejtettem véleményem az utángyártottról. Ez viszont egy olyan alkatrész, ami elromlása max kellemetlen, de nem vészes. Ez másfél éve tart, ráadásul az autó eleje sem úszik az ablakmosóban...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #7413 üzenetére
Nem vagyok ma tul szerencses, feltettuk a teli garniturat, es az egyik kerek a hasznaltak kozzul ereszt .
Kedden vihet gumishoz is a verdat, kiraly...Egyebkent a teli abroncsokkal nagyon szepen fut a verda, csendesebb lett, meg a kormany is konnyedebb. Nagyon jol fogja az utat, remelem zimaban sem lesz ra panasz...
Retro
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #7397 üzenetére
Pedig de.
Sőt, amit én sem nagyon akartam elhinni: 90-nél kevesebbet eszik mint 80nál.
Igaz, én játszottam a fúvókákkal korábban, de az eredmény az, hogy 2600-2800 körül van egy olyan tartomány, ahol nagyon jól megy és fogyaszt.
75-80nál határozottan erőlködik ötödikben, nyomni kell nek mondjuk harmad gázti, 90-95nél viszont kb 1cm-t kell csak nyomni a gázt, és vidáman megy.
Úgy gondolom oka volt, hogy miért lett 93-tól a rövid váltó alap a favoritokban is.E=MZ²
-
Atyus77
csendes tag
válasz Retro DJ #7383 üzenetére
Romlott üzemanyag ? ..Lehet hogy a mostaniak meg tudnak romlani ,de én tavaly raktam az Uazba 10-en éves benzint ,de prímán ment vele .
Nemrég kaptam 20 liter fűtőolajat ami szintén 15 éves körüli volt (öreg elmondása szerint lehet hogy 20 is ..volt) és az MTZ nem hatódott meg tőle ,..jóízűen elfogyasztotta.Ám az-is lehet hogy ezek az Orosz vasak nem válogatósak ,a mostani kocsik meg már nagyon percizek és érzékenyek minden xarra...
SKODA FORMAN
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #7382 üzenetére
Mondtam neki, hogy megrohadt a benya azért nem indul.
Rátankolt 15 l üzemanyagot, de nem lett sokkal jobb a helyzet.
A mai autókból nemegyszerű leengedni az üzemanyagot ezért kivettük a tankban lévő üzemanyag szivattyút és rendes átlátszó gumicsővel eresztettük le.A romlott üzemanyag szaga olyan mint a hígítójé a színe nagyon sötét sárga. többször beleszippantottam, marja az ember száját (többször szívtam már meg normál üzemanyagot, nem kellemes, de nem is maró érzés).
Porszárazra töröltük a tankot, összeszereltük, hoztunk bele 5 lityi friss benyát, ne menjen szárazon az üzemanyag szivattyú, és azóta pöccröff!
Szóval sokat állt autónál, vagy gázos autónál érdemes erre is gondolni!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7299 üzenetére
Szóval drága akkor csak neked legyen mondjuk ööööööööö. 385.000. ennyiért láttam most olyan autót amit szeretnék.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #7276 üzenetére
A barum nem tud mit kezdeni a hóval, ez emberre, gépre egyaránt veszélyes. Ha hóesésben kell vele közlekedni, akkor ajánlom a 40km/h- sebességet. 60-al apum feliciája elrepült az első picike kanyarban (semmi extra kanyar, szárazon 160-al is lehet benne menni) A fater nem ma kezde a vezetést, és majdnem sikerült is korrigálnia, de a gumi győzött. 4 egyforma 2005ös barum van a gépen, talán 10 000km van rajtuk. 7mm profil mélységgel.
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #7269 üzenetére
http://taylorgumi.hu/gumitesztek/hankook-icebear-w440-gumiteszt.html
Én ennyit tudok róla.
Csak abból következtetek rá, hogy mások a számok, hogy kisebb a futó felülete is.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #7260 üzenetére
NE csináld már milyen gumit akarsz?
Én a Fulda ecocontrolt használom a méret 175/70 R13 azaz olyan mint a favoritra.
36.000.- megáll a 4 gummedli centírozással.
A favoritra meg nem kell a fuldánál komolyabb gumi ezt ki merem jelenteni.
HA csak nem lett a gáz mellé egy nitro is beépítve meg még két motor a hátsóülésreRenault power
-
vmarton
csendes tag
válasz Retro DJ #7222 üzenetére
Hát, evvel sosem volt gond. Mikor megvettük, marha nehezen indult, meg csak 3 henger ment, így kicseréltük az egyébként még gyári! gyertyákat, amik valószínűleg a sok állástól (is) már tönkre mentek, azóta pöccröff bármikor, és megy mint akit seggberúgtak. A két csomagtérteleszkóp megadta magát a 22 év alatt, abból kapott újat, vízpumpán kiszáradt a stift szintén az állástól, így csöpögött, kapott szintén újat (nem vika), ennyi. Azóta indul,megy,megáll. Árról meg...konkrétan az autó igazán apámé, ő meg semmiképp sem akarja potom pénzért eladni, de tudom, hogy ennyiért sosem viszik el. 220-230-ba reménykedek, hátha.
Egy ilyen korú autónál meg persze kell időszakos karbantartást végezni, nem lehet vele "csak úgy menni, aztán lesz valami", de ez ugyebár egyértelmű.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #7221 üzenetére
A mi autonkban 50 e km van, mi is egy olyan nenitol vettuk aki vigyazott ra.
Ennek ellenere itt faj, ott faj. Szoval meg most nincs szamottevo hiba rajta, de ha az ember lelketlenul "beulok oszt megyek vele" akkor hamar meg fognak szaporodni a nyugok, raadasul csostul.
Szoval a vasarlo szempontjabol kevesbe megteveszto lenne, ha az a szoveg kimaradna belole.
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #7209 üzenetére
Nem egyszerű, de megoldható. Cserélni kell a vízpumpát, a főtengelyszíjtárcsáját, meg a generátor szíjtárcsáját. a feldás generátor szíjtárcsája sokkal kisebb átmérőjű, ezért jobban tolerálja az alacsony fordulatot.
A feldán lapos a szíj, nem ék alakú, ezért a sok tárcsa csere.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #7204 üzenetére
Ha csak feljebb nem veszed a fordulatot ami túlfogyasztással jár, nem igazán tudsz vele mit kezdeni.
Meg kell tanítani váltani, de lehetetlen dolgokról ne beszélgessünk.
Én is ezért nem engedem az asszonyt vezetni.Kimentünk egyszer a tecsó parkolóba, hogy na tessék mutasd mit tudsz.
15 percig bírtam, 3 lefulladás és 4 olyan satufékezés után, hogy kiharaptam a szélvédőt, elmagyaráztam neki, hogy na ezért nem engedlek ki a közútra.Beletörődött.
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #7160 üzenetére
A központi zárad pálcás?
Nekem anno az volt a baj, hogy nem volt teljesen függőlegesen a motor egy kicsit feszült a pálca és 1-1.5 hónap alatt elhajlította annyira a pálcát, hogy mindig után kellett állítani.
Amikor rájöttem mi a bibi átfúrtam a csavarokat beraktam függőlegesen a motort és szerintem azóta is megy ha nem esett szét a kocsi azóta(Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mobil flották
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bittorrent topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- További aktív témák...