- Vacsora az elnökkel: kilőtt Trump mémcoinja
- Tényleg megbüntette az Apple-t és a Metát az EU, jön a megtorlás?
- Az IMF szerint az AI növelheti a GDP-t, és ez fontosabb, mint az emissziók
- Az ausztrálok kitartanak a közösségi média életkori korlátozása mellett
- Vámnyomás alatt India, teljes piacot akar az USA az Amazonnak
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
válasz
Teréz Atya #71 üzenetére
Ismerem a műfajt, ha jól emlékszem a PH is beszámolt már hazai FPV versenyt. Szakszerűen, előre bejelentve, kijelölt és biztosított pályán. Egyetértek abban, hogy lehet ez komoly hobbi, és a FPV-nek is van annyi létjogosultsága, mint bármelyik másik motorsportnak. Valószínüleg pont az ilyen esetekre hagyták meg az egyesületek és klubbok számára a reptetési lehetőséget a szabályozásban. Hogy ahogyan gyorsulási versenyre nem napközben a piros lámpánál gyakorolnak a versenyzők a belvárosban, hanem kijárnak a Ferihegyre, ugyanúgy az FPV versenyzőknek is legyen lehetősége edzéseket tartani, versenyeket szervezni.
-
azbest
félisten
válasz
Teréz Atya #71 üzenetére
ennyire melegszik az a mikrokontroller, hogy 4 ventillátor kell rá? Jó hogy fel nem száll
-
gyulank
addikt
Drón Tugedör
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
lajthabalazs #69 üzenetére
"Ha csak bohóckodni akar a botcsinálta pilóta, akkor menjen olyan helyre, ahol az emberektõl való távolság biztosítja a balesetmentes repülést (a flóberttel saját telken lövöldözõk mintájára).
A kettõ közt szerintem is jó megoldás a klub, saját repülõtérrel vagy szervezett eseményekkel (így megy ez a sportlövõknél, vadászoknál)."
Csak halkan jegyezném meg, hogy ez alábbi is drón, méghozzá FPV racer vér folyik az áramköreiben. Nemcsak DJI Phantom létezik. -
lajthabalazs
senior tag
válasz
#16939776 #68 üzenetére
Ha valamilyen feladatot lát el a drón, amit eddig drágábban, kockázatosabban vagy rosszabb minõségben lehetett csak elvégezni (esküvõi fotózástól infrastruktúra állagfelmérésig), akkor valószínüleg a reptetõ meg fogja oldani a legàlis használatot, ki tudja termelni a képzést, engedélyt - ahogyan mondjuk egy biztonsági szolgálat megoldja a fegyverviselést.
Ha csak bohóckodni akar a botcsinálta pilóta, akkor menjen olyan helyre, ahol az emberektõl való távolság biztosítja a balesetmentes repülést (a flóberttel saját telken lövöldözõk mintájára).
A kettõ közt szerintem is jó megoldás a klub, saját repülõtérrel vagy szervezett eseményekkel (így megy ez a sportlövõknél, vadászoknál). -
#16939776
törölt tag
Lesz olyan is, aki a drón-on kívül nem akar majd semmiért sem fizetni, se biztosítás, se jogsi, se tagság...de lehet az okozott kárért sem, mert úgy sem tudja meg senki, hogy az az övé volt. ilyenkor a másik oldalon állni nem olyan jó.
Aki komolyan gondolja - mint Te - annak kézenfekvő hogy engedélyt szerez rá, és kifizeti az árát is, biztosítást is.
De a hobby-reptetőkre - mindre - nehezen tudnák rákényszeríthetnék a kötelező jogosítványt, és annak költségeit. Fájdalom mentesebb az éves tagság, és a hozzá tartozó regisztráció-képzések, és ennek fejében, vagy külön, korlátozott biztosítás. pl.: Ha negyed év múlva megunja, akkor ne álljon benne a pénze.
Neked meg, ha érdekel, akkor lehetőséget ad nagyobb gépet is üzemeltetni, ugyan azért a pénzért (repülő jogsi), akár pénzt is kereshetsz vele, eljársz forgatásra, TV-hez stb, úgy már nem olyan riasztó a dolog. -
AGE-T
őstag
válasz
#82729984 #66 üzenetére
Persze legyen szabályozás, mert legyen előszedhető az ember, ha baj van. De ne legyen már bonyolultabb egy drón használatba vétele, mint egy kis robogóé! Mert jelenleg egy kisrepülővel járó papírmunka van a legális drónozás mögött...
Csoportok, szervezetek kötelezővé tétele, meg zsigerből assza csőrömet. Nem akarom én senki zsebét tömni, meg kötelező "csoportterápiákon" részt venni. Legyen akkor drón jogsi, kötelező vizsgával.
-
#82729984
törölt tag
Nem mondunk egymásnak ellent.
Én azt gondolom hogy szabályozás kell, mert balesetveszélyesek (erre vonatkozott az érvelésem nagy része).De természetesen a szabályozásnak értelmesnek és használhatónak kell(ene) lennie.
A gondom azzal van amikor valaki azzal jön, hogy nem kell semmiféle szabályozás mert hát a zongora is a fejedre eshet (nem szeretem az ilyen fatalista szemléletet).
-
#16939776
törölt tag
A szervezetet, csoportot támogatom, mert nem csak az aktuális jogszabályokkal ismertetnek meg, tartanak naprakészen, de még némi fegyelmezettség, szociális érzék, empátia is ráragadhat a magánszemélyre, ami hasznos. Ha nem csak a tagdíj begyűjtése a vég-cél, akkor ez is hozhat "fényt" az agyakba, többieknek meg biztonságot, mert jobb lesz az általános megítélésük.
Ugyan úgy pénzbe fog kerülni ez a hobbi, mint a halászoknak, vadászoknak. stb.
Ott is kialakult egyfajta közösségi becsület-védelem, ha nem oda való dolgot látnak, leszabályozzák, jelentik, ha elég tökösek.A biztosító akkor "működik jól" ha általánosan kicsi a az esélye annak hogy bekövetkezik a káresemény, ehhez feltétel hogy jogkövető legyél.
-
AGE-T
őstag
válasz
#82729984 #45 üzenetére
Magam részéről elolvastam szinte minden ide vonatkozó szabályozást, ami jelenleg Magyarországon hatályban van. Plusz a bevezetni kívánt törvénytervezetet is megnéztem. De az USA szabályozásába is belenéztem, mivel a témában ők járnak elől.
Nálam az verte ki a biztosítékot itthon, hogy Te mint magánember képtelen vagy legálisan repkedni. Konkrétan, ha te meg is kötöd a felelősségbiztosítást a drónodra, amiba van mintha egy autóra kötnéd és balesetet okozol, a biztosítás nem fedezi a károkat! Miért? Mert az apró betűs részben le van írva, hogy ha bármilyen módon nem felelsz meg a jelenlegi szabályozásnak, a biztosító semmisnek tekint a szerződésetek (ÁSZF apró betűs része). Márpedig jelenleg magánszemélyként te nem repkedhetsz legálisan Magyarországon. Tartoznod kell valamelyik drónos szövetkezethez, vagy vállalkozóként csinálhatod a papírmunkát.
A jelenlegi törvénytervezet ezen nem sokat segít. Csak körvonalazódni látszik az, hogy milyen jó lehúzás lesz ebből is.
Én továbbra is annak vagyok a híve, bár nem hiszem, hogy ez majd bárkit érdekel és tuti nem is fogunk nyugati ember fejével gondolkozni ebben a témakörben, hogy regisztráljuk a gépeket, és mindenki éljen felelősségtudatosan.Szélsőséges példák mindenhol vannak, attól függetlenül mennyire van szabályozva. A szabályozások legtöbbször csak az átlag többséget sújtják, nem azokat, akik ellen valóban megszületnek a szabályok. Lásd gyorshajtás, parkolás, KRESZ-ből adódó kétes helyzetek.
-
#16939776
törölt tag
válasz
Teréz Atya #58 üzenetére
Miért kell a másik véleményét infantilis módon nevetségessé tenni, elbagatellizálni.
Nem értem mire számítottál ezek után, elfogadom a sapkát, felteszem és berregve pörgetem rajta a propellert?Ha valóban elolvastad volna amit eddig írtam, és nem csak egy sort ragadtál volna ki, akkor kiderült volna hogy semmi bajom a játékszereiddel. Az emberekkel van a gond, akik azokat használják.
További kellemes térítést!
-
Fuvaros
senior tag
nemcsak a drónok zavarják az embereket, hanem a sok repülő. a pénzes utasok unalomból repkednek a világban, közben nem is érzik, hogy az a zajterhelés mennyire zavar másokat, nem beszélve a környezetszennyezésről.
de ugyanez figyelhető meg a tengerjáró hajóknál, amik hatalmas motorjaikkal a vizet és levegőt szennyezik.
már gondolkozok egy sőrétes puska beszerzésén, a drónok és betőrök ellen. ja és az ugató kutyák ellen is...
-
Teréz Atya
senior tag
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
#16939776 #57 üzenetére
Mert a gyerek szemet egy CX-10-el boktek ki?
Najovan gyerekek, be lehet fejezni, itt a 12g-os tomeggyilkos.
Amugy ismerem a sztorit. Darwin dijas apuka es anyuka hagyta, hogy a botcsinalta reszer, aki mellesleg a csalad baratja, bemutatozzon a csalad korul. Semmi biztonsagi halo, semmi ovindezkedes, minek azt? Most mondjam azt, hogy a legtobb versenyzo nem a farkat akarja meregetni, ezert inkabb kietlen helyen gyakorol? Ja, oroluk NEM lehet hallani, mert a legynek sem artanak.
De inkabb radhagyom. Kergesd csak a szellemeid, mint kutya a farkat, mert ha fejre allok es kakukkolok, akkor is csak a magadet fogod nyomatni.
-
#16939776
törölt tag
válasz
Teréz Atya #39 üzenetére
Jajj, fusson, ki merre lát!!!
Kezdjek el félszemű gyerekekről képeket linkelni?!
-
kromatika
veterán
Ez várható volt
-
Ed_007
aktív tag
Le kellene már arról szokni, hogy a nagyokosak mindent szabályozni akarnak, csak azért, mert megtehetik.
Annyira egyszerű: aki másnak kárt okoz, kárpótolja; lehetőleg úgy, hogy az eredeti állapot álljon helyre. Ha az eredeti állapot helyreállítása nem lehetséges, kárpótolja úgy, hogy a sértett élete minél inkább az eredeti mederhez hasonlóan folyhasson.
Ennyi - a többi sallangot meg el kell felejteni. -
#96302336
törölt tag
Sterilizálni kéne a befogott vad drónokat, akkor nem szaporodnak tovább...
-
#82729984
törölt tag
válasz
Teréz Atya #47 üzenetére
Mit akartal mondani?
-
mkn001
csendes tag
válasz
Teréz Atya #47 üzenetére
Ne bántsunk senkit, akit a téma csak a saját oldaláról foglalkoztat, joga van hozzá. Viszont annak jobban örülnék, ha a szabályokat nem ilyen emberek hoznák.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
#82729984 #45 üzenetére
Szerintem ugy berugtad a forgoajtot, hogy helybol hatba csapott.
Magyarorszagon cca 250g alatti gepekre nem fog kelleni reg, aztan lesz netes tesztes jogsis meg regisztracios ize is.
Itt Szlovakiaban fel kiloig jatek, az folott meg arra kell vigyazni h eleg messze reptessek emberektol, meg barmitol, amiben kart tehetek. -
mkn001
csendes tag
válasz
#82729984 #45 üzenetére
Sokan gondolják azt, hogy csak az a veszély, hogy leesik. Szerintem nem kevésbé veszélyes nagy tempóban telibe verni valamit. Lehet ez azért van mert a nagy többség csak kamerás drónt látott, amit többnyire lebeg? Ez a súly szabályozás önmagában finoman szólva pontatlan. Mondom ezt úgy, hogy nekem nem 10 kilós-kamerázós van, kapóra jönne ha nem foglalkoznánk a könnyűekkel, de ettől még nem lesz jó. Nagyon örülnék, ha olyan lenne a helyzet itthon, hogy lehetne üzemeltetni mini reptereket a (mint a gokartpályák és rc versenypályák) anélkül, hogy az engedélyeztetés/fenntartás kapásból anyagi csőd lenne a vállalkozónak. Majd meglátjuk erre születik-e értelmes szabályozás. Ha az utóbbiról tud valaki bővebben nyilatkozni, azt megköszönném.
-
#82729984
törölt tag
"Nagyon sok a ha, meg a lehetne..."
Igen sok, de minden attól függ mennyi drón van a levegőben. Jelenleg kevés, kérdés ez igy marad-e a jövőben is.
"De ha így gondolkodunk, akkor le kellene szerelni az összes kereket, mindenhonnan, mert rád fog gurulni egy autó, busz, kamion, atom tengeralattjáró..."
És ez mind természetesen szabályozva is van ugyanezen oknál fogva. Ahhoz hogy egy autó forgalomba kerüljön, meg kell felelni egy rakás mindenféle szabálynak, át kell mennie a müszaki vizsgán amit két évente ismételni kell stb stb, meg a sofőrnek is le kell vizsgáznia autóvezetésből. (ettől még persze vannak balesetek de akkor mennyi lenne ha nem lenne szabályozás)
De a lényeg a következő:
a drónok balesetveszélyesek a gravitáció nevü dolog miatt, mert ha elveszted az irányítást lezuhanhat. A károkozás mértéke pedig nagyjából a drón tömegétől függ.Ez miatt mindenképp szabályozni kell(ene) őket, mégpedig szerintem súly alapján.
A kis tömegű piszlicsáré drónokat bárki vehetne, használhatna, de a nagy tömegü drónokat (>=1KG) én biztos nem engedném engedély nélkül. Van a neten pár videó ahol focipályára, sipályára esik le egy-egy tévés drón, hát ha azok emberre estek volna nem köszönte volna meg a delikvens.Pl. itt egy ilyen videó 11. mp-től: https://www.youtube.com/watch?v=TJu4kmcy8gQ
-
válasz
Teréz Atya #43 üzenetére
-
válasz
Teréz Atya #39 üzenetére
Tegyél rá egy 0.1g-os VX-es ampullát és kész.
-
Teréz Atya
senior tag
Aki hülye, az hülye gyalog, hülye biciklivel és hülye autóval is. Ugyanúgy hülye lesz "drónnal" is, meg akkor is, amikor otthon más drónjától retteg. Namost a hülyeség és az anyagi helyzet általában fordított arányban van, így egyelőre nem nagyon kell tartani attól, hogy a hülyék elárasztják a légteret.
A legtöbb marhának a masina elrepül a rákba mindjárt az első vagy második reptetésnél, vagy egy komolyabb esés uán adja is el az "alig használt" Phantomot törött propellerrel. Azért itt ne gondolja senki, a nagyobb eséseket ilyen könnyen megússzák az emberek. Az egyik kocakopteres nekicsapta a gépét egy felhőkarcolónak - > fél év letöltendő, mert egy gyalogos mellé esett fél méterrel.
Viszont aki több hetet, hónapot és egy talicska pénzt belelölt egy projektbe, az majd biztos a kerti budin trónoló Jancsi bácsit akarja levidejóznyi. Ugyan már! -
Fred23
nagyúr
Mondjuk egyelőre szerintem túl van lihegve a téma; 150-200k alatt nincs értelmes -és nehéz- drón, ennyiért meg nem fognak akár csak ezrek venni. Nagyon rétegtermék még az a kategória, ami akár a magánéletre, akár a közlekedésre veszélyes. A 40-50k-ért kapható drónokból tuti lesz sok, de azok meg senkire se jelentenek komoly veszélyt.
-
Ed_007
aktív tag
"... előképzettség nélkül repülhető..."
Hja, és előképzettség nélkül lehet gyalogolni a forgalomban, meg előképzettség nélkül lehet nyulaknál több gyereket nemzeni aztán markot tartani segélyért.
Közben gépészmérnök nem lehet külön vizsga nélkül kazánfűtő vagy liftkezelő, mer' az komplikált és tanúni' kő.
Ja, és halőrnek lenni is tanfolyam meg vizsgaköteles.
Ez így logikus, ugye, mer' a társadalomra a vizsga nélküli halőrség veszélyesebb, mint a felelőtlen gyerekgyártás meg családhanyagolás.
A társadalomra kártékony cselekedeteknek messze nem a legnagyobbja a drónnal való repülés. -
Lacok
őstag
Várható volt, hogy előbb-utóbb a "szellemi géniuszok " is meglátják benne a lehetőséget, éppen ezért a törvényi szabályozás indokolt.
-
ASdS
csendes tag
válasz
t72killer #25 üzenetére
Most is vannak tiltott területek, ahol a vezető dróngyártó eszközei nem is szállnak fel. Persze megmókolni biztos azokat is lehet. Aki rosszra akarja használni, úgy is rosszra fogja, de majd demonstatíve keményen szabályoznak, hogy elmondhassák, ők aztán mindent megtettek a polgárok védelmében...Aki normalisan használja, használná annak lesz csak kellemetlensége...megint.
-
7s26c
őstag
Nézzetek át a másik topikba is, ott már halálos fegyverként vetné be a az amcsi rendőrség egy államban
-
lajthabalazs
senior tag
válasz
t72killer #12 üzenetére
Repülőmodell-reptetésre nagyon egyszerű volt a szabály, és semmi sem tenne boldogabbá, mint ha a drónoknál is csak ennyihez ragaszkodnának:
"A munkaterületről repíthető légtér lakott területtől legalább 1000 m-re legyen."
Egyébként a gépkocsik bevezetéséből kellene tanulnia a fogyasztóknak és a szabályalkotóknak is. A felhasználók - és a gazdasági csoportok - nyomására olyan szabályokat alakítottak ki, amik az autósoknak kedveztek azokkal szemben, akik "csak" nyugalomban szerettek volna élni. Aztán a növekvő igényekhez skálázták az infrastruktúrát, hatalmas állami vagyonokat költve az autósok kiszolgálására.
És most ott tartunk, hogy nem telik el nap kis hazánkban halálos autóbaleset nélkül, a dízel bizonyítottan rákkeltő, a károsanyag kibocsájtásról hazudnak a gyártók és szinte azok a napok mennek ritkaságszámba, amikor a légszennyezettség határérték alatt van. Állandóak a forgalmi dugók, a városi négyzetmétereket parkok helyett parkolásra használják. Nincs várostervező szakember, aki ezt jónak látná.
De említhetnénk a dohányzást is, fél évszázad kellett ahhoz, hogy visszajussunk a dohányzó munkahelyektől a füstmentes buszmegállóig. És még mindig sikerül a fiatalok 30%-át megfertőzni a gondolattal, hogy dohányozni jó.
Szerintem az egészséges és biztonságos élethez való jog fontosabb, mint az efféle játékszerekhez való jog. Aki reptetni akar, reptessen otthon a lakásában vagy kint a pusztában.
-
AGE-T
őstag
válasz
#82729984 #30 üzenetére
Nagyon sok a ha, meg a lehetne... Ezért hoztam fel példának az USA szabályozását, statját. Ott egy ideje elég sok drón van forgalomban. Regisztrálják őket és kész.
Szóljatok, ha majd potyognak a drónok a levegőből... Senkinek nem áll érdekében olyan drón gyártása, forgalmazása, használata, ami leesik, balesetet okoz. A komolyabb gyártók gépeit ütik vágják, levágják a rotorját, dobálják téglával, mégsem esik le. A szándék az, hogy ez a jövőben csak fejlődjön, és lehetőleg hülyebiztos legyen.Értem én, ha kiveszünk egy tényezőt, akkor a stat javul. De ha így gondolkodunk, akkor le kellene szerelni az összes kereket, mindenhonnan, mert rád fog gurulni egy autó, busz, kamion, atom tengeralattjáró...
(#31) Reggie0
Ezt csak szándékosan tudod megtenni. És a gyártók nem engednek felszállni a közelben sem! Legalábbis egy DJI drón nem tud felszállni.
-
Reggie0
félisten
Es? Majd szerinted a betorot pont a torveny fogja visszatartani a dronozastol, amikor a betorestol sem tartja vissza? A szabalyozas csak arra lesz jo, hogy a nem bunozokkel kiszurjon, ok meg szarnak ugy is mindenre, ahogy eddig is.
(#22) AGE-T: Azert tegyuk hozza, hogy dronnal jellemzoen nem 3km magasan talalkozik egy repulo, hanem repteren. Felszallas kozben pedig boven eleg problema, ha visszaesik a teljesitmeny, meg ha nem is uti ki a hajtomuvet.
-
#82729984
törölt tag
"Egy hajtóművet kiütni igen komoly feladat lenne. Hiszen azok idáig is "madárproof"-ok voltak."
Hát azért nem példa nélküli. Hozzáteszem, hogy egy baleset általában sok apró tényezőből tevődik össze amiből ha az egyiket kiveszed máris nem lesz baleset. A drón az egyik ilyen.
"Ahogy nézegettem a statisztikákat kb. nullához közeli számról beszélünk, ha a drónnal okozott balesetek számáról beszélünk. Pedig ott azért van pár drón."
Igen, 2008-ig a devizahitel károsultak száma is nulla volt... Okos ember előre gondolkodik és nem engedi hogy olyan helyzet alakuljon aki amikor már minden mindegy. Buta ember meg úgy van mint a viccben aki kiugrik a tizedik emeletről, hogy az első emeleten még hallották amint azt mondja "eddig még jó".
Hozzáteszem, nem kell a balesethez repülőgép, ez csak egy példa volt. Ha egy kilós drón 50 méter magasból bezuhan egy forgalmas kereszteződésbe vagy autópályára, rá egy autó szélvédőjére, az betörik a sofőr félrerántja a kormányt és lesz egy tömegbaleset, akkor mit mondasz?
-
AGE-T
őstag
-
-FLY->
őstag
Amúgy ez ott lett elrontva, hogy mindenféle előképzettség nélkül repülhető kézikönyvből. Még a repülősök sok x órákat tréner módban vannak az elején, helisek kicsiben vagy szimulátorban kezdik, de többnyire a saját kárukon tanulják, akár csak az fpv racerek. Kíváncsi lennék, ha fixen az első min. 3 dji földhöz lenne vágva nagyon rövid időn belül / vásárló, hányan kezdenének bele, pedig a sok lóf@sz kiegészítő nélkül ez ilyen buli lenne, és máris nem okozna gondot, hogy "sok" van.
-
zolee5016
őstag
Mai híreink egyike....:Sok a drón sok a probléma......
És a megoldás is megvan......nézzétek a legfrissebb PH-s hírt....
Gyilkos dróm---omfg....mi meg azon spekulálunk,hogy szabályozzák majd őket....pfff sehogy! Megölik a drónokat,meg a gazdájukat....ennyi.... -
A magyar szabályozás tuti, hogy a pénzbeszedésre fog rámenni, ennyi. Azaz lesz súlyadó (=aki nehezebb drónt vesz, valszleg gazdagabb, több pénzt lehet rajta bevasalni), tesséklássék Ferihegy bocsá, LisztFeri környékét besatírozzák a térképen Felcsút és Paks2 50km-es körzetével egyetemben, aztán csókolom. Ne legyen igazam...
-
7s26c
őstag
Várható volt..
-
-FLY->
őstag
Arra leszek majd kíváncsi, hogy megszívatják-e a 3D reptetőket is, a többnyire rutintalan (faék, azért veszik ennyien) "pilóták" baromkodásai miatt. Remélem jól elkülönítenek minden komolyabb valódi modellezést a drónoktól.
-
AGE-T
őstag
válasz
#82729984 #20 üzenetére
Egy hajtóművet kiütni igen komoly feladat lenne. Hiszen azok idáig is "madárproof"-ok voltak. Amúgy több gyártó már konkrétan szoftverből tiltja, hogy repülőtér környékén egyáltalán fel tudj szállni a drónnal. Az is igen komoly mókolási teljesítmény, ha 500 méter fölé képes vagy felvinni a drónt, mivel ez is tiltva van. De értem én, hogy egy gazdasági öntöző géppel is szembe jöhet valami masina, ami 50 méteren húz el a fejünk fölött. Erre lehetne megoldás, hogy szoftveresen a drón irányítója is látja a légi forgalmat.
USA területén van frankó szabályozás. Ahogy nézegettem a statisztikákat kb. nullához közeli számról beszélünk, ha a drónnal okozott balesetek számáról beszélünk. Pedig ott azért van pár drón.
A megjelenő cikkek nagy része csak szenzációhajhász bs, xar. Közel került xy drón az utasszállítóhoz, aztán ha kicsit utánajársz kiderül, hogy a fele nem igaz az egésznek, de kell a HÍR a népnek. Ezért veszik az emberek a Blikket, meg a többi szemetet.Legyen regisztrálva minden gép, és ha valaki bajt okoz legyen elővehető. Ettől több, se kevesebb nem kell. Idáig is lehetett paparazzit játszani, meg macskakővel bezúzni kirakatot. Felelősség adott...
-
mkn001
csendes tag
Az itthoni szabályzással biztos lesz baj, főleg mert fogalmatlan emberek fogják írni a szabályokat, mint minden másét. Lesz majd súlykorlát meg hasonlók okosságok. Egy versenydrón csak kb fél kiló, de gond nélkül megy 100km/h-val. Akkorát üt mint Mike Tyson...
Szerintem amúgy felesleges ezen sokat rágodni, a legtöbb szempontból pont olyan mint a többi jármű. Életkorhoz, jogosítványhoz és egyedi (sugárzott) azonositóhoz kellene kötni. Plusz a vezetőinknek ne csak a pénzszerzés újabb lehetőségét kellene látni benne, amit a nyugdíjas korsztály felé nagyon ügyesen lehet majd kommunikálni. -
#82729984
törölt tag
"Egy távirányítós autóval is lehet bombát szállítani, lehet rá kamerát szerelni, meg akár valódi fegyvert is mókolhatunk rá. Azért mert lehet, nem fog mindenki ezzel foglalkozni, sőt..."
Nem ez a gond, aki akart eddig is tudott bombát robbantani.
A gond az, hogy sokkal könnyebb balesetet okozni drónnal mint távirányítós autóval. Kb. ökölszabály hogy a drónok egyre nagyobbak, nehezebbek és olcsóbbak lesznek és az áruk csökkenése miatt egyre több hülyegyereknek van.
Pl. egy kilós drón majd beesik az autók közé, betöri egynek a szélvédőjét és máris kész egy potenciális tömegkarambol. Vagy felszálláskor, ami az egyik legkritikusabb müvelet, kiüti egy repülőgép egyik hajtómüvét a gép meg lezuhan.
Na ezeket távirányítós autóval igen nehéz kivitelezni.
-
-
#16939776
törölt tag
Itt már a rajta lévő kamerával készült kép/videó is jogokat sért, mindezt úgy hogy nem látod ki irányítja.
Míg egy távirányítós autó hatótávolsága korlátozott, és 99% hogy kiszúrod azt, aki vizuális kapcsolatban van vele, kezében a távirányítóval.Ez csak egy divat, most. De az emberek hülyék, nem képesek betartani az íratlan szabályokat "etika", illetve gonoszak mert nem is akarják betartani, azon élvezkednek, hogy frusztrálhatják vele embertársukat.
-
sb
veterán
Az a baj, hogy ez két elkülönülő dolog. Más szabályoz és más árulja. Amíg pedig nincs/nem volt szabályozás addig lehetett árulni. Gondolom ahogy űrrakétát is lehetne venni a kínai piacon ma... ha lenne. Betiltva nincs.
Nem vagyok egy betiltás-párti, de ha nem lehet normálisan szabályozni valamit akkor sok értelmes megoldás nem marad. Márpedig itt nem sok esélyt látok a nagyobb gépeket tekintve. Az kevés, hogy a hülyék okoznak csak bajt vele... ettől még hülyék mindig lesznek, nem is kevesen. Kilövő rendőr sem tud minden kert mellett állni. De ha igen, az is drága lenne.
Szvsz szigorú reptetési szabályok, büntetések, és - amivel próbálkoznak - méretfüggő tiltások: pl. szomszéd kertjében nem. Otthon is csak kis szutyokkal. Nagyobb gépek meg kijelölt helyen és/vagy betiltva/engedélyezett vásárlással. A többire mehet a nagy bünti, +ez-az. Aztán így is lesz baleset nyilván, de mégsem annyi mintha minden háztartásban lenne 1-2db 3 kilós "malomkő". Egyébként értelmes ember nem is nagyon csinálna ilyet magától, pl. kilós gépekkel lakott részen nyomni... én biztos nem, hiszen hibázni is lehet, el is romolhat, stb...@AGE-T
Egy távirányítós autóval is lehet bombát szállítani, lehet rá kamerát szerelni, meg akár valódi fegyvert is mókolhatunk rá. Azért mert lehet, nem fog mindenki ezzel foglalkozni, sőt...
Azért egy kicsit jobban is lehetne látni a különbségeket, nem? Azok kicsit kisebbek (már amelyik), de ami a lényeg: kevésbé hat rájuk a - bár próbálkozások voltak, de egyelőre kikapcsolhatatlan - gravitáció, és ennélfogva kevesebbszer tudsz vele fejbetalálni valakit úgy, hogy ott marad, csak két darabban. Nem? Vagy pl. kukkolásra is kevésbé alkalmas 10cm-re a földtől. -
Fred23
nagyúr
Most érdemes csúzligyárba fektetni!
-
AGE-T
őstag
Bírom ezeket a híreket, "háromszorosára nőtt a panaszok száma". Előtte volt 1-2, most meg van vagy 9-10 is egy évben...
Magyarországon ez úgy fog lejönni, hogy százszorosára nőtt a drónnal elkövetett bűnesetek száma, mindenki vigye be a gyerekeket, mert könnyen drón áldozatává válhatnak. Minden ablakot sötétítsenek le, mert mindenkit kukkolnak a drónok, világvége,armageddon, atomot cipelő drónok mindenhol... ÖSTENEM...Egy távirányítós autóval is lehet bombát szállítani, lehet rá kamerát szerelni, meg akár valódi fegyvert is mókolhatunk rá. Azért mert lehet, nem fog mindenki ezzel foglalkozni, sőt...
-
#16939776
törölt tag
válasz
t72killer #12 üzenetére
Csak +1 jó üzlet Kínának, ami a gyártási költségekhez képest jelentős kiadásokat, erőforrás szükségletet fog jelenteni itt, aminek a bevételeinek jó része megint oda fog kerülni. Mert meg akarná védeni magát az egyszerű ember, olcsón, biztos lesz ötlet erre is...
Szóval meg kellene állítani, a szeméttel, olcsó technológiával való elárasztást, mert ezzel itt Európában senki nem jár jól, csak a kereskedők és a szállítmányozók.
Amikor majd egyszerre tonnányi veszélyes hulladék lesz a levegőben, úgy, hogy még a nekik fenntartott frekvencia sávok is használhatatlanok leszek, esetleg más tiltott sávok is, akkor lesz ez igazán ciki. -
Aza baj, hogy a sok baromarcú miatt mi fogunk szívni, akik békében az erdő, vagy rét közepén játszanak...
-
Repülőmodellek vannak már vagy 100éve, és nemigen szabályozták őket. Drónja is először a normálisabbjának lett, nem azoknak az idiótáknak, akik nekiálltak Jumbo Jet-et filmezni vele a reptéren, felszállás közben. Szóval érthető, hogy kicsit le van maradva a szabályozás, világszerte.
Viszont mostmár azért kb mindenkinek vili, hogy az emberiség selejtje is szívesen használja a drónokat ökörködésre, nagyon selejtje célzott károkozásra (betörők terepfelmérésre, tenoristák "szeretetcsomag" leszállítására, stb). Az a baj, hogy pár idióta miatt az egész drónos társadalom szív, ha másképp nem is, perkálni kell majd keményen a regisztrációért.
-
-
scdlsc
senior tag
Hogy nálunk mi várható? Egy teljesen életszerűtlen, idióta és batarthatatlan szabályozás. Business as usual.
-
#16939776
törölt tag
Előbb kellett volna a szabályzás, és utána a drónok közforgalomba hozása, engedélyezése.
Amúgy a user a probléma, nem az eszköz, csak ugye nem látszik mögötte a user, ezért nem lehet felelősségre vonni.
Ezen az úton lehetne elindulni, a rendőrségnek meg kötelező lenne kilőni azokat, amelyekről nem lehet egyértelműen megállapítani ki áll mögötte.
Addig ugyan úgy ezt félelem keltésre alkalmas eszköznek kellene minősíteni, mint a forgalmas helyen ott felejtett ketyegő-bőröndöt. -
TomMusic
őstag
elszaporodtak a drónok
Skynet. -
koby11h
őstag
Szerintem nemsokára lehet majd kínai EMP-ket venni AliExpress-en, ami garantáltan leszedi a drónokat 50, 100, 500 méteres körzetbe...
-
Archanon
őstag
Hát nagyon a legelején nem is lehetett megvásárolni "fillérekért" a boltban, ha volt is valakinek, kiváltságnak számított és fene barom lett volna betörésekre használni.
Mindenesetre tökmindegy mit lehetett volna csinálni, már van, és kész. Most már csak pajzs kell ellenük.
-
Jöjjön a nagyi a duplacsöves puskájával, nehogy megzavarják a tehenek nyugalmát (az mekkora volt
)
[link] -
zolee5016
őstag
Végülis mire számítottak????
-
Archanon
őstag
Nem kéne talán betiltani, elég lett volna az elejétől korlátozni a felhasználók körét. De most már úgyis csak ellenintézkedéseket tesznek majd, jöhetnek az új jogszabályok, tövények (amik mit sem érnek az idiótákkal szemben), idegen-drónelhárító lövegek a börtönökre, lakásokra.
-
k3nnny
csendes tag
Retardált userek és valamit illegálisan/törvénysértésre is lehet használni?
Tíccsukbe!
Új hozzászólás Aktív témák
it Az Egyesült Királyságban alaposan elszaporodtak a drónok, és velük a problémák – vajon nálunk is ez várható?
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2022 2024 M2 M4 Chip 11 és 12,9 128-2000 Deák Térnél Azonnal ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Apple Macbook AIR M2 , M3 , M4 Legújabb magyar billentyűzet 1 év Garancia Deák Térnél.
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Air 13,6 M4 10CPU/10GPU 16GB/512GB SSD TOUCH ID - Magyar Azonnal Deák tér
- BONTATLAN Új Magyar Magic Keyboard és Smart Keyboard iPad Pro 12.9 Azonnal Átvehető DEÁK Térnél Átve
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Se Series SE 2024 40-44mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év apple Garancia.
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 14100 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- APPLE Macbook Pro 14" (2023) - M3 - Asztroszürke - 16GB/512GB - 110 Ciklus - 2 év Garancia - MAGYAR
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - Black Titanium - Használt, karcmentes
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest