Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz bambano #63 üzenetére

    "Ha életedben egyszer sem fordult elő, hogy télen behúzd a kéziféket csak azért, hogy harmadjára is kilinccsel előre zuhanj be egy parkolóba, akkor neked jó lesz a gugli autó, meg azoknak, akik az autóban utazni akarnak. Akik meg vezetni, azok soha nem fogják elfogadni."
    Kár volt ezért az utolsó bekezdésért, mert innentől nehéz komolyan venni (az amúgy nem alaptalan) felvetésed és érvelésed.
    Jogos a bugok miatt félelem, hogy jelenleg a szoftverfejlesztés validálása és verifikálása még nem tart ott, ahol kéne. Bár szerintem még ezt beleszámítva is legalább egy nagyságrenddel csökkenne a balesetek száma, mondjuk ~5 év múlva csak gép által irányított autók lennének. Mert a balesetek jó részét két dolog okozza: figyelmetlenség és felelőtlen vezetés ("őrült módon" vezetés, gyorshajtás, relatív gyorshajtás, nem megfelelő állapotban vezetés, stb.). Előbbit "helyettesítik" a bugok, de azok száma jóval kisebb, és minden egyes bug miatt bekövetkezett baleset csökkenti az újabb baleset esélyét, hiszen a bugot ki lehet javítani (míg ha valaki figyelmetlenség elüt valakit, szinte semmivel se csökken az esélye, hogy mondjuk 1-2 év múlva ugyanúgy elüssön valakit). Utóbbi balesetforrás pedig ki van zárva számítógép vezette járműnél.
    Viszont a fent idézett bekezdésedben lévő ellenérvet egyszerűen nem tudom elfogadni a rendszer ellen. Szeretek én is vezetni, de könyörgöm, közlekedésről beszélünk, ahol bizony az emberek 90%-a utazik, vagy utaztat (szállít) valamit. Ugyanúgy nem a szórakozás helyszíne, mint ahogy munkahelyi gép sem arra van, hogy ott játszon valaki. Aki ilyesmit szeretne, annak tényleg vannak versenypályák, és garantálom, hogy közúton nem lesz majd lehetőség "versenyezni", akkor a versenypályák sokkal elérhetőbbé válnak a közember számára is, mert lesz rá kereslet. És ez mindenkinek jobb lesz, mert a jelenlegi gyorshajtási díjadból simán elmehetsz majd időnként versenyezni egyet, ahol tényleg mehetsz 200-as, és nem 130-on kell "élvezkedni", mert 200-ért már túl sokat kéne fizetni ha elkapnak, meg az utak sem bírják. Szóval tetszik vagy nem tetszik, a közutak nem azért vannak, hogy ott a vezetés élményét élvezze az ember. Csak sajnos jelenleg erre lehetőség van, és sokan ki is használják. De ez bug, nem feature.

    ng0ofy:
    "Gyalogosok: Már rég be kellett volna vezetni a főtételt, miszerint aki az útra lép érvényes rá a kresz. Gyalog is!"
    Ez jelenleg is így van. Gyalogos azért jön ki jogilag szinte mindig jobban egy balesetből, mert nagyon sok esetben neki van elsőbbsége (pl. szokták hangoztatni, hogy "de mi van ha féktávolságon belül lép le zebrára". Na ilyen nincs, mert zebrán mindig elsőbbsége van, ha szándékot lát az autós arra, hogy át akar kelni a gyalogos, akkor akár meg is kell állnia, amíg nem bizonyosodik meg arról, hogy nem akar átkelni)

Új hozzászólás Aktív témák