Új hozzászólás Aktív témák

  • lapa

    veterán

    válasz bambano #147 üzenetére

    ennyi erővel azt is mondhatnád, hogy főtengelyfordulatonként 34-szer fut rajta a krájszisz full grafon 100 fps-sel. merthiszen egy optikai visszajelzés meg 86 féle szenzor adatait 3d-ben összerakni és kiértékelni az ugyanúgy számítógép.

    itt a szépjelen, ami annyira jól működik.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Dany007 #144 üzenetére

    "És az autó sikeresen képes volt megállni a fal előtt. Viszont kipróbálták a rendszert 80-90km/h sebességnél is. Itt viszont már az autó belerongyolt a (gumi)falba. És nem azért mert nem fékezett vagy mert nem jól mérte fel a helyzetet. Hanem egyszerűen későn kezdett el fékezni."

    Ugyanis ezek altalaban nem teljesen automata rendszereknek vannak kitalalva, hanem arra, hogy csak az utolso pillanatban lepjenek kozbe, amikor mar tenyleg tutira karambol lesz es akkor tegyenek valamit - elotte meg csak pittyegnek vagy valami hasonlo modon probaljak felhivni a vezeto figyelmet arra, hogy valamit tenni kene mar, igen surgosen.

    Van egyebkent automatizalt cucc is, meg demo is rola

    Egyebkent meg ilyen sebessegek termeszetesen nem jelentenek problemat, a mar emlegetett F-22 pl. teljesen fly-by-wire, vagyis a pilota a kormanyt huzogatva kozli a szamitogeppel, hogy merre szeretne menni es a gep szamolja ki, hogy a kulonbozo vezersikok meg egyebek mit csinaljanak (ebbol egyebkent trivialisan kovetkezik, hogy a datumvonal atlepesekor nem allt le minden rendszer, mert akkor kodarabkent zuhantak volna le) marpedig ott joval nagyobb sebessegek vannak (es joval szorosabb kontrollt kell tartani, mert az F-22 aerodinamikajat alapvetoen instabilra terveztek).

    DRM is theft

  • lapa

    veterán

    válasz dabadab #152 üzenetére

    attól, hogy a sebesség nagyobb, még nem következik hogy komplexebb a feladat. a bemenetek száma jóval kisebb és a nyers adatokat nem kell annyit macerálni.

  • Dany007

    veterán

    válasz dabadab #152 üzenetére

    Oké, lehet, hogy nem a sebesség volt a bűnös. Igazából nem tudom, ezt ha jólemlékszem a műsorban sem fejtették ki.
    Az a demó egyébként komolyabbnak tűnik, mint amiket én találtam. Ott pont 80km/h-nál tesztelték. Igaz amikor álló autó volt a "célpont" ott ha jól láttam a sofőr is beletaposott a fékbe. Szal még mindig vannak kétségeim. De ez már sokkal impresszívebb (ezt a szót mért nem ismeri a FF helyesírás ellenőrző?).

    Szóval az okot nem tudom. Lehet nem a sz.gép lassúsága. Viszont azt a volvo-t is csak 10-35-tel tesztelték. Amit én láttam műsort abban meg 80-nál már nem tudott megállni az autó. Valami oka csak van annak, hogy 10-35km/h-nál jóval hatékonyabb ez az auto-fék rendszer, mint mondjuk 80-90-nél.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #152 üzenetére

    mondtam volna olyat, hogy minden rendszer leállt? olyat mondtam, hogy minden olyan rendszer, amihez pontos időszinkron (időalap) kellett, azok álltak le, navigáció, kommunikáció. nyilván ettől nem hullottak le azonnal az égből, mint ahogy írtam, hanem vizuális navigációval le tudtak szállni, de ha nincs se navigációd, se kommunikációd és egy bazi nagy pocsolya fölött repülsz rossz időjárási és látási viszonyok közepette egyedül, akkor van esély rá, hogy előbb-utóbb kitankolsz és annak csobbanás a vége.

    egyébként van a földön is olyan cucc, amire azt lehet mondani, hogy fly-by-wire (vagyis szellemiségében erősen hajaz rá), és nem a sebesség miatt tojja össze magát.

    pl. kíváncsi lennék, ha átpakolom az rtk bázisállomását, bemennek-e a gépek a susnyásba? szerintem be...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Dany007

    veterán

    Az alapproblémám az egésszel, hogy a közlekedésben túl sok változó van. Erősen kétlem, hogy mindenre gondoltak volna a fejlesztők.
    Csakis valami olyan megoldás lesz hosszútávon is használható, ami képes alkalmazkodni a kialakult szituációkhoz és képes lesz azok alapján önállóan döntést hozni.
    Tehát nem előre megírt helyzetek és arra adott válaszokról szóljon a dolog, hanem a gép maga találja ki a megoldást. Pontosan azért, mert nem lehetséges minden szituációt előre leprogramozni.

    Mert azt igen, hogy ha akadály van kerüld ki. De ha mondjuk a vasútátkelőnél nem működik a lámpa és nincs sorompó akkor vajon mit csinál? Mert a helyes eljárás az lenne, hogy lassan megközelíti az átjárót, körülnéz és ha nincs vonat akkor átmegy. Vajon az autó képes erre magától? De akár mondhatnánk az összefüggő hóréteget is az utakon. Amikor az ember is alig tudja meddig tart az út és hol jön az árok.
    Erre lenne jó a GPS. Na de úgy tudom a polgári használatra szánt GPS-ek csak pár méteres pontosságig működnek ellenben a katonaival. Na de az a pár méter pont elég arra, hogy ne az úton hanem mellette az árokba navigáljon a rendszer. Ezzel pl mi a helyzet? Vagy ezeket már cm pontos GPS-szel látták el?

    Szóval a legfontosabb, hogy képes legyen saját döntéseket hozni. Mindent nem lehet előre leprogramozni. De ha az autó képes a szituációt felmérni és annak megfelelően dönteni akkor sokat javulnak az esélyek. Pl a vasútátkelős példa.

  • lapa

    veterán

    válasz Dany007 #156 üzenetére

    van bennük centi (mm) pontos gps, de bambano pont az imént pakolta át a bázisállomásokat. azt mondjuk nem tudom mennyire lehetséges fizikailag elvinni ezeket működés közben.

    te továbbra is ott ülsz a vezetőülésben. ez csak egy bekapcsolható autopilot.

    szerintem ne kezdjen el gondolkodni, a közlekedés a szabályok betartásáról kell szóljon, nem a kreativitásról.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Dany007 #156 üzenetére

    "Mert a helyes eljárás az lenne, hogy lassan megközelíti az átjárót, körülnéz és ha nincs vonat akkor átmegy. Vajon az autó képes erre magától?"

    Szerinted mi kepes erre? Egy ember vagy egy auto, ami 360 fokban nez lathato hullamhosszon, infran, radarral meg lezerrel? Most komolyan, olyan tok trivialis dolgokat hoztok, hogy "erre biztos nem gondoltak", alaposan lebecsulitek azokat, akik ilyen rendszereket keszitenek es tesztelnek.

    DRM is theft

  • Dany007

    veterán

    válasz dabadab #158 üzenetére

    Lehet egy kicsit le. De már olyan sok műszaki berendezés kapcsán kiderült már, hogy hoppá pont erre nem gondoltak...
    Lásd i4 térerővesztési probléma a fogásból adódóan. Ez pont olyan triviális amire egy ember se gondolna. Mégis belefutottak. Ami furcsa mert pár nap után kiderült, tesztelés során meg ezek szerint nem. Szóval biztos van itt is olyan amire nem gondoltak. Egyszerűen túl sok a változó. Persze egy null generációtól nem is szabad sokat elvárni. Ez is nagy teljesítmény.

    @Lapa:

    Autopilot már van, ott a tempomat. Jó ez nagyon gyenge volt tudom. De ennek az a lényege, hogy helyettem vezessen. Akkor elvileg azokat a kreatív feladatokat kell elvégeznie amiket nekem, természetesen a szabályok keretein belül. Hiszen én csak utas leszek. A pontban beszállok B-ben meg ki.
    Amúgy az autopilot csak megy előre. Megy az útvonalon adott sebességgel. Korrigálja a külső erőhatásokat. Nem kell elsőbbséget adnia senkinek, nem kell táblákat leolvasni. Meg úgy összességében nincs akkora forgalom körülötte.
    Most abban nem vagyok biztos, hogy egy autopilot képes-e a TCAS rendszerrel összhangban képes-e magától elkerülni az ütközést vagy csak ajánlatot tesz a pilótának.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Dany007 #156 üzenetére

    pont a vasúti átjáróval van a legkevesebb gond, csak nem pull hanem push szemlélettel kell nézni. tehát nem azt kell csinálni, hogy az autó megnézi lidarral, hogy jön-e a vonat, hanem azt, hogy a vonat szól, hogy jövök, húzzatok előlem. A lámpába szerelt wifi adó erre kiválóan megfelel.

    Sőt, nálunk kevésbé tyúkeszű vezetéssel rendelkező országokban nem megtiltják a radardetektor használatát, hanem felhasználják veszélyek jelzésére. Például iskolabuszra olyan adót szerelnek, amitől a detektor csipog és ettől tudja a paraszt, hogy óvatoskodjon, mert valami helyzet van.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz lapa #157 üzenetére

    "azt mondjuk nem tudom mennyire lehetséges fizikailag elvinni ezeket működés közben.": simán. sőt, ha elég ostobák szerelik, nem is kell elvinni, elmegy magától.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Rickazoid

    addikt

    válasz jerry311 #141 üzenetére

    Dehogy lesz kevesebb az állami bevétel. Amint kevesebb lesz ezek miatt a büntetés, egyből megadóztatják az ilyen autókat.

    (#142) raver: ezek az autók nem ott fognak közlekedni, ahol nem tudod eldönteni egy útfestésről vagy tábláról, hogy micsoda. Az utak többsége egyébként úgyis GPS és hatósági adatok szerint lesz programozva, nem kell "látnia" akkor a záróvonalat, ha "tudja", hogy ott van. A frissítése az adatbázisának meg másodpercek kérdése. Ezekhez a kocsikhoz infrastruktúra is kell legyen. Egyedi sebességkorlátot vezetnek be valahol? Frissítik az adatbázist és az arra járó autó már azelőtt tudhatja, hogy sebességkorlát van életben, mielőtt kiraknák a táblát.
    Persze mindig lesznek kivételek, de ha kicsit is értelmes módon vezetik be ezeket, akkor addig nem fognak élesben közlekedni, amíg nincs rá törvényi szabályozás, hogy minden útszakasznak pontosan feltérképezettnek kell lennie.
    Itt inkább a többi sofőrrel és más emberekkel lesz a gond, akiknek nincs ott a fejében a frissített információ vagy esetleg mégis ismerik a szituációt, de tesznek rá.

    Továbbra is az a véleményem (olvasva idő közben még pár hsz-t), hogy nem az autókkal lesz a gond, hanem hogy az emberek újra és újra képesek lesznek az ilyen rendszerek által nem előrejelezhető vagy kivédhető hülyeségeket elkövetni.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • lapa

    veterán

    válasz bambano #161 üzenetére

    én inkább az ilyesmi vuln-ok miatt félek. de azt látod te is, hogy ennek kevés köze van a program minőségéhez. ha már oda kell mennie valakinek villáskulccsal, az azt jelenti hogy nem sikerült meghekkelni. amit egyébként kötve hiszek.

  • ddekany

    veterán

    Nem lehet vakon az állandóan frissülő adatbázisra alapozni, sem a jön-a-vonat jelet kiadó akármire meg hasonlókra. Az adatbázis lehet pontatlan emberi mulasztás vagy rosszakarat miatt, vagy tönkremehet (ill. színesfémként újra feldolgozódhat) a jelzőrendszer, és akkor is illik észrevenni, hogy ez itt előttem egy sin, stb. Tehát ezektől a forrásoktól függetlenül is értenie kell a környezetét az autónak, így ezt a részt mindenféleképpen meg kell valahogy írni.

    Ez meg, hogy de átveheti az ember, sokszor előjön itt, de ennek nincs sok értelme. Egyrészt ha benéz valamit az autó menet közben, nem sűrűn lesz arra reflexe a vezetőnek, hogy korrigáljon (főleg hogy nem is figyel annyira), másrészt ha állandóan az automata vezet helyette, vezetési rutinja sem lesz az embereknek. Szóval ilyen tudású autónál már vagy teljesen az autó vezet, vagy teljesen az ember... a kettőt keverni nincs értelme, főleg balesetvédelmi szempontból.

  • ViZion

    félisten

    válasz ddekany #164 üzenetére

    Annyiban mindenképpen igazad van, h ezek a kütyük "elhülyítik" az embert. Amíg nem volt mobil teló, addig tudtam vagy 25-30 tel. számot fejből. Ma már az asszonyét sem tudom, csak a sajátom...
    Akkor lesz igazán életképes, ha minden autóban lesz vmi kütyü, ami jelent a többinek (sebesség, irány, pozíció, akadályok amiket lát, stb.) és az emberek kimaradnak a buliból. Csak ezt már mi nem fogjuk látni sem...

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

Új hozzászólás Aktív témák