Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz julius666 #62 üzenetére

    ne aggódj, végzettségem szerint nem rendszergazda vonalról érkezek :)

    "Az ilyen helyeken nem php-taknyolás szinten megy a fejlesztés": hanem? be van bizonyítva a teljes ecosystem, amin a fejlesztés folyik? nincs. processzor bugról se egyről tudunk, elég, ha csak példának hozom a pentium nevéről szóló klasszikus viccet. drónokat kapkodnak le iránban, ha a programozókon múlna, raptorok hullanának az égből, stb. millió meg egy példa van mostanában akár repülés, akár automotive terén, ahol csak annyi látszik, hogy bug hátán bug. És akkor olyan bugokról nem is beszéltünk, amik nem kapnak nagy nyilvánosságot, de vannak. Hogy például miért keni fel a traki a pilótát a szélvédőre és társai.

    oké, nem php szintű gányolás folyik, de ez valójában nem jelent semmit. Ez csak annyit jelent, hogy nem napi 20 bugba futnak bele, hanem sokkal kevesebbe. De ha nem a felső korlátot nézed, hanem az alsót, akkor még mindig túl sok hiba van a rendszerekben ahhoz, hogy ezekből automata autók legyenek. Engem a frász kerülget, mikor azt hallom, hogy utcai wifi hotspotról meg tudtak fertőzni egy merci szórakoztató rendszerét. oké, abban a merciben akkor nem volt összekötve a fontos cucc a szórakoztató ipari cuccokkal, tehát az akkor nem számított. De most már össze van, elég, ha csak annyit mondok: igo.

    Nekem már most is van ötletem arra, hogy hogyan lehetne ha nem is ölni, de nagy kár okozni, ami ötlet triviálisan kivitelezhető.

    Sosem ültem repülőn. Nem tudom, fel mernék-e szállni, de jelenleg nincs is kényszer, hogy ilyen döntés elé kerüljek.

    "Amúgy gépjárműveknél is meglepődnél ha tudnád mennyi elektronikát használnak": nem lepődök meg, pontosan tudom, hogy mennyi elektronika van az autómban. Ha nem tudnám, nem lennének olyan ötleteim, amik vajákolásnak tűnnek, de utólag mindig beválnak. Ezért sem hiszem, hogy most ez a technológia alkalmas önálló döntések meghozatalára. Elég, ha csak azt mondom, hogy a befecskendezést vezérlő számítógépet nem úgy fejlesztették, hogy hibamentes legyen, hanem úgy, hogy bazira gyorsan újra tudjon indulni? max 1-2 munkaütem marad ki és újrabootol az ecu.

    Azt mondod, az ember hibázhat, a gép nem. De mire alapozod azt, hogy az ember csak autóvezetés közben hibázhat, programozás közben nem?

    elfogadom, hogy javul a minőség. még talán azt is, hogy egyszer elég jó lesz ahhoz, hogy autót vezessen. de arról senki nem győz meg, hogy most, 2012-ben ezek a rendszerek alkalmasak arra, hogy tömegesen, nem kísérleti jelleggel autót vezessenek. bizonyos szempontból sosem lesznek alkalmasak. azt, hogy minden igényt ki tud majd elégíteni a program, csak azok hiszik, akik még életükben nem nyomtak egy kövér gázt egy rendes autónak, nem vigyorogtak attól, ahogy felüvölt egy ménes és ha megindul az autójuk segge, akkor a gatyájukban is féknyom lesz a vigyorgás helyett. Ha életedben egyszer sem fordult elő, hogy télen behúzd a kéziféket csak azért, hogy harmadjára is kilinccsel előre zuhanj be egy parkolóba, akkor neked jó lesz a gugli autó, meg azoknak, akik az autóban utazni akarnak. Akik meg vezetni, azok soha nem fogják elfogadni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák